Stel je vragen over het OV!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 22:32

Haha, gelukkig is het volgende week wanneer ik de afspraak heb, niet meer zo ontzettend heet, dus iig een meevaller als ik wel voor de fiets kies!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:40

Ik lees net op NU.nl dat 'alle zitplaatsen in het OV per 1 juli weer in gebruik genomen mogen worden'. Betekent dit dat je weer aan de gangpaden mag zitten, en weer alle stoelen van een vierzits mag gebruiken? Of vat ik het nu verkeerd op? :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:40

Danielleeee_ schreef:
Ik lees net op NU.nl dat 'alle zitplaatsen in het OV per 1 juli weer in gebruik genomen mogen worden'. Betekent dit dat je weer aan de gangpaden mag zitten, en weer alle stoelen van een vierzits mag gebruiken? Of vat ik het nu verkeerd op? :=

Ik neem aan dat dat het inderdaad betekend, ik heb er intern nog niets over gehoord

Magrathea

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 18:43

Kan je bij een trein eigenlijk ook alle deuren vanuit de cabine open doen? Dat kan bij een metro wel dat ik weet, dat scheelt wel met het aanraken van vieze knopjes :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:18

Magrathea schreef:
Kan je bij een trein eigenlijk ook alle deuren vanuit de cabine open doen? Dat kan bij een metro wel dat ik weet, dat scheelt wel met het aanraken van vieze knopjes :=

Nee dat kan niet. De machinist ontgrendelt maar openen moet je echt zelf doen. Knopjes bedien ik als het even kan met mn ellenboog of anders met mn knokkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:21

Of iets van een pen in je jaszak doen ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:23

Ja, ik raak verder ook niet echt knopjes aan. Maar ik dacht er laatst aan, de deuren gingen perfect tegelijk open, ik vroeg me af of dat automatisch was of gewoon heel veel mensen die de knop ingedrukt houden

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:39

Danielleeee_ schreef:

Wat ik zo bizar vind, is dat ze mondkapjes in het OV verplicht stellen, maar in een bioscoop waar je effectief langer in een en dezelfde ruimte zit niet. Ik ben wel blij dat ze de zitplaatsen vrij hebben gegeven. Kneep hem zo langzamerhand toch wel omdat het steeds drukker werd.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:42

lucifertje schreef:
Danielleeee_ schreef:

Wat ik zo bizar vind, is dat ze mondkapjes in het OV verplicht stellen, maar in een bioscoop waar je effectief langer in een en dezelfde ruimte zit niet. Ik ben wel blij dat ze de zitplaatsen vrij hebben gegeven. Kneep hem zo langzamerhand toch wel omdat het steeds drukker werd.

Omdat je in de bios 1,5mtr afstand hebt en in een trein meestal niet. Zo simpel kan het zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:49

Plus in de trein loop je meer rond. Denk dat ze willen vermijden dat mensen met zijn allen op het balkon gaan staan omdat er geen zitplek is

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:09

fohadie schreef:
lucifertje schreef:

Omdat je in de bios 1,5mtr afstand hebt en in een trein meestal niet. Zo simpel kan het zijn.

Nee dat klopt niet. In de bioscoop hebben ze vanaf juli geen max bezoekers meer en mag je dus naast elkaar zitten en heb je geen 1,5m afstand meer.

Lopen kan ik opzich nog wel begrijpen dat dat in de trein meer is.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:40

Waar lees jij dat je in de bios vanaf juli geen anderhalf meter meer hoeft aan te houden??

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:40

De 1,5m afstand blijft hoor, ook in de bioscoop

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:44

Leek me inderdaad al heel vreemd, als de anderhalve meter overal zou gelden, behalve in de bioscoop. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:46

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 09:51

fohadie schreef:
lucifertje schreef:

Nee dat klopt niet. In de bioscoop hebben ze vanaf juli geen max bezoekers meer en mag je dus naast elkaar zitten en heb je geen 1,5m afstand meer.

Lopen kan ik opzich nog wel begrijpen dat dat in de trein meer is.[/quote]

In de bios geld wel degelijk de anderhalve meter. Ook vanaf 1 juli. Ze mogen onbeperkt mensen binnen laten op anderhalve mtr afstand en zolang er een zitplaats is. Naar het toilet mag bij sommige bioscopen nog steeds niet waardoor er niet gelopen wordt tijdens de film.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:57

Wat nog veel leuker is dat je afstand moet houden van iedereen die geen deel uitmaakt van je inwonende gezin (dus ook je partner etc) maar dat je wel weer een prostituee mag bezoeken :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:12

Vjestagirl schreef:
Wat nog veel leuker is dat je afstand moet houden van iedereen die geen deel uitmaakt van je inwonende gezin (dus ook je partner etc) maar dat je wel weer een prostituee mag bezoeken :')

Ik heb dit me ook afgevraagd maar ik heb zomaar het idee dat covid19 de minste overdraagbare aandoening is waar die zich druk om maken _O-

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:34

Bijzondere opmerking.
Vooralsnog is Covid dodelijker dan elk andere SOA denk ik.

Ik denk dat sekswerkers vooral geen keus hebben. Ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:09

Nabster schreef:
Bijzondere opmerking.
Vooralsnog is Covid dodelijker dan elk andere SOA denk ik.

Ik denk dat sekswerkers vooral geen keus hebben. Ik ben blij dat ik niet in hun schoenen sta.

niet in de leeftijdscategorie van sekswerkers.
wat "geen keus" betreft: ja, het kabinet had er ook voor kunnen kiezen om hun uitkeringen te verlengen maar dat deden ze niet := de meesten werken als zzp-er en komen er bekaaid vanaf. al had het in deze ook een stuk meer gescheeld als sekswerkers als beroepsgroep serieus worden genomen.

maar dat is echt vreselijk offtopic, sorry :oo

wat ik me bedacht gisteren is dat ik echt al in geen tijden (ook voor de covid) niet in een trein heb gezeten waar echt alle stoeltjes bezet waren, dus ook die aan het gangpad. meestal gaat iedereen toch alleen aan het raam zitten. Ik denk dat er vrij weinig verandert voor mij :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 13:49

Eerste treinrit mét mondkapje voor mij.
Eerste persoon die het mondkapje volledig verkeerd gebruikt heb ik al gespot. Mondkapje op de kin om te eten, mondkapje regelmatig aanraken :=

xMissMonroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:04

Oh er zijn er wel meer :j
Voor school moet ik 2 uur met OV enkele reis, je wilt niet weten hoeveel mensen zon ding niet/niet goed gebruiken...

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:10

Cookie222 schreef:
Oh er zijn er wel meer :j
Voor school moet ik 2 uur met OV enkele reis, je wilt niet weten hoeveel mensen zon ding niet/niet goed gebruiken...

Vorige week 33 uur gewerkt op de OV bus en genoeg gezien hoe mensen ze gebruiken :+

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:20

Ik gebruikem ook absoluut niet zoals het hoort. Maar ik zie het nut ookniet in van een niet medisch mondkapje. Nu zit ik meestal alleen in een coupe (reis1e klas) maar ik draag em wel altijd. Maar meestal alleen zoals de naam het zegt: MONDkapje,dus neus vrij. Weet dat dit niet de juiste manier is,maar nogmaals, geloof ik niet dat mondkapjes ook maar iets doen als jij zelf geen klachten hebt.(en als je klachten hebt blijf je thuis,dan ga je niet met de trein!)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 15:52

Afbeelding
Dan moet ik toch meteen hier aan denken.

Ik stoor me er wel aan, als je hoest of niest had je hem niet zo goed niet kunnen gebruiken.
Er zit niet voor niets een neusbeugeltje bovenin de normale mondkapjes, hij hoort dus ook over je neus.