Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:41

Persoonlijk zou ik ook beginnen met "Beste, ik zag dat u een matras gratis aanbood. Ik heb hier wel degelijk interesse in en zou deze graag vandaag afhalen indien dit voor u past. Ik ben deze middag om 12u00 een uurtje vrij en zou de matras -indien u niet te ver weg woont- aldus kunnen ophalen. Kan u mij laten weten of dit voor u past en indien ja, op welk adres ik u kan bereiken. Met vriendelijke groet."

Maar niet iedereen communiceert hetzelfde. :D Zeker online gaat het vaker snel en direct. De meesten zitten op hun telefoon en niet achter hun pc en dan is zo een tekst typen zoals hierboven een echte crime. Tegen dat ik die tekst getypt heb, is de matras misschien al vergeven aan iemand die sneller was. :D

Yessy

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:58

Die tekst van Gini is heel netjes maar daar zitten zoveel als-dan constructies in dat iedereen die het Nederlands niet voldoende machtig is afhaakt voordat ze op de helft zijn :D

Ik heb jarenlang in de buurt van een wijk gewoond waar mensen vaak nauwelijks Nederlands spraken, laat staan dat ze het voldoende konden schrijven. Dan was het al mooi als je schriftelijk duidelijk kon maken waar je woonde, hoe laat je thuis was en wat je voor iets wilde hebben. Maar dat zegt niets over hoe vriendelijk mensen aan de deur zijn vervolgens :) Overigens zijn wij op een bepaald moment overgeschakeld op dingen gewoon op de oprit zetten met een briefje 'GRATIS MEENEMEN', dan stond het zelden langer dan een uur voor het verdween.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:38

Ik heb mijn wasmachine op gratis weggeven gezet via marketplace. Het ding hebben we op de stoep gezet en aan iedereen die een PB stuurde het adres gegeven en gezegd “wie het eerst komt die het eerst maalt”. Niemand is geweest en de volgende dag is ‘ie mee gegaan met CoolBlue, zonde want hij werkte nog prima.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:42

xSCWx schreef:
Ik heb mijn wasmachine op gratis weggeven gezet via marketplace. Het ding hebben we op de stoep gezet en aan iedereen die een PB stuurde het adres gegeven en gezegd “wie het eerst komt die het eerst maalt”. Niemand is geweest en de volgende dag is ‘ie mee gegaan met CoolBlue, zonde want hij werkte nog prima.

Hier net zo met mijn droger, vind dat ook zonde.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 17:46

Ik was mijn kapotte vaatwasser binnen 1 dag kwijt.
Vreemd is dat toch, dat iets de ene keer weg vliegt en er de andere keer mee moet leuren.

Mijn koper van gister is natuurlijk niet op komen dagen....

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:12

Ik heb weer iets raars.
Ik vond een mooie galajurk op marktplaats. Dus ik bood 50,-. Diegene gaf aan dat ze minimaal 65 wilde. Dus ik vind het prima als ik het mag komen passen. Was allemaal geen probleem.
Toen ik de advertentie later opende stond dat je nu mocht bieden vanaf 45euro. Dus ik zeg tegen diegene dat ik dan 45 wilde bieden. Ik kreeg als antwoord dat ze inderdaad bieden vanaf 45,- erbij had gezet maar dat ze sowieso minimaal 65 wilt.. Ben ik nou zo raar dat ik denk: Zet er dan bij bieden vanaf 65??

Ohja, inmiddels heeft ze het bieden vanaf 45 weer weggehaald. Maar heb nog een screenshots dus ik ben niet gek en verzin ook niet maar wat :+

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:23

Ik ben dat ook wel eens tegen gekomen, de verkoopster hoopte dat als ze de vanaf prijs wat lager instelde dat mensen dan tegen elkaar op gingen bieden.

Ik wil zelf ook graag de prijs weten zodat ik weet waar ik aan toe ben en kan bepalen of ik het er wel of niet voor over heb.

Ik ben in afwachting van een paardendeken. Ik koop eigenlijk nooit iets ongezien maar deze was zo netjes geprijsd en ik kreeg er nog wat vanaf ook. Ben benieuwd of het pakketje aankomt met de post.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:34

Vandaag 2 goede kopen via marktplaats gedaan, mij hoor je niet klagen.

Een speelgoedkist voor 10 en campingbedje voor 13 euro.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:50

Ik had zonet een advertentie van mijn (schade)wagen geplaatst.Mijn hemel,ik word overstelpt met chatberichten:Ik nu komen,wat is adres,vraagtekens als ik niet binnen 2 seconden reageer,...
Wat kunnen die handelaars toch zo opdringerig zijn.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:00

dalena schreef:
Ik heb weer iets raars.
Ik vond een mooie galajurk op marktplaats. Dus ik bood 50,-. Diegene gaf aan dat ze minimaal 65 wilde. Dus ik vind het prima als ik het mag komen passen. Was allemaal geen probleem.
Toen ik de advertentie later opende stond dat je nu mocht bieden vanaf 45euro. Dus ik zeg tegen diegene dat ik dan 45 wilde bieden. Ik kreeg als antwoord dat ze inderdaad bieden vanaf 45,- erbij had gezet maar dat ze sowieso minimaal 65 wilt.. Ben ik nou zo raar dat ik denk: Zet er dan bij bieden vanaf 65??

Ohja, inmiddels heeft ze het bieden vanaf 45 weer weggehaald. Maar heb nog een screenshots dus ik ben niet gek en verzin ook niet maar wat :+

Maar lager bieden dan je al geboden hebt is ook niet netjes.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:01

xSCWx schreef:

Als ik op een halfuur rijden van jou zou wonen, zou ik denken 'ik zal vast toch wel niet de eerste zijn', zeker als ik niet meteen kan vertrekken en ik zou het risico niet willen lopen om dan een uur voor niet in de auto te zitten. Als je me nu zou zeggen, kijk ik hou hem een halfuur/uur voor je vast zou ik meteen de auto in springen.
Als dan toevallig iedereen zo denkt, ja, dan blijft die op de stoep staan. :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:09

@Gini voor de eerste 2 heb ik hem inderdaad vastgehouden maar die kwamen uiteraard niet. Zelfs iemand die zei, ik ben nu onderweg is nooit geweest. Hij moest snel weg, daarom kon ik hem niet 5x vast houden voor verschillende mensen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:48

Ah ow, dat is niet netjes van de "kopers", nee. Snap ik ook niet, waarom reageren op advertenties als je puntje bij paaltje toch niet geïnteresseerd bent. :') Dan weet ik wel wat nuttigere dingen met mijn tijd te doen.

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:03

Nou hier ben ik ook weer hoor, ik heb via het werk 2 spandoeken op marktplaats te koop.
net telefonisch contact, duidelijk gezegd €17.50 PER DOEK EX verzendkosten.

nu stuurt ie via marktplaats ineens een bericht dat hij beide doeken graag wil voor de afgesproken prijs van €17.50...

wat een flapdrol.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:27

SweetVanille schreef:
dalena schreef:
Ik heb weer iets raars.

Maar lager bieden dan je al geboden hebt is ook niet netjes.

Toen ik 50euro bood. Stond er geen vraagprijs in de advertentie. Dus leek mij wel een prima bod. Waarop ik dus als antwoord kreeg dat ze 65 wilde hebben.
Ik vond het dus raar dat even later in de advertentie stond dat je vanaf 45 mocht bieden.

Het ging mij er dus meer om dat ik anders gewoon bij 50euro was gebleven en dan hopen dat er niemand anders meer biedt.

Je mag het dan niet netjes vinden maar ik vind 45 of 65 toch een behoorlijk verschil. En dat vind ik dan weer niet zo netjes.

Dat ze het had gedaan zodat mensen tegen elkaar op zouden bieden, kan ik wel begrijpen. Al zal ik dan zelf een bedrag dat wat dichter bij de prijs ligt kiezen. Maar blijkbaar werkte het toch niet want ze heeft het dus nu uit de advertentie gehaald.

Maargoed, ik ga vandaag de jurk passen en ik zie wel of die echt 65 waard is.

Dit topic gaat over rare mensen op marktplaats en ik vond dit raar. Dat mag toch :+

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:23

Ik had een tussenstukje voor Iphone oortjes gekocht, super snelle communicatie, betaalverzoek had ik binnen 5 minuten betaald. Krijg ik een beoordeling van 5 sterren, waarbij ik als verbeterpunten heb 'sneller reageren' en 'sneller betalen'. Denk een foutje :Y) :D

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:13

x_ankieee schreef:
Ik had een tussenstukje voor Iphone oortjes gekocht, super snelle communicatie, betaalverzoek had ik binnen 5 minuten betaald. Krijg ik een beoordeling van 5 sterren, waarbij ik als verbeterpunten heb 'sneller reageren' en 'sneller betalen'. Denk een foutje :Y) :D

Haha dat zal dan wel ja. :+
Maar ik vind die beoordelingen vreselijk. Heb best veel goede beoordelingen met 5 sterren. En geeft iemand 1 ster omdat ik beleefde en sneller moet communiceren? Ik ben volgens mij altijd beleefd en reageer zo snel mogelijk. Vaak dezelfde dag nog, maar ik heb niet de hele dag een telefoon in mijn handen. En ja soms ga ik al vroeg naar bed en lees ik het dus pas een dag later.

Ik verontschuldig mij altijd als ik veel later reageer door wat dan ook. Dus ik snapte die beoordeling echt niet.

Achja... Aan de ene kant mag dat beoordelingssysteem weg maar ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd kijk naar de beoordelingen van de verkoper.. Lastig :')

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:28

ik dacht ook eerst dat je perse verbeterpunten moest opgeven, maar blijkt dat je die stap gewoon kunt overslaan.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:32

dalena schreef:
x_ankieee schreef:

Maar ik vind die beoordelingen vreselijk. Heb best veel goede beoordelingen met 5 sterren. En geeft iemand 1 ster omdat ik beleefde en sneller moet communiceren? Ik ben volgens mij altijd beleefd en reageer zo snel mogelijk. Vaak dezelfde dag nog, maar ik heb niet de hele dag een telefoon in mijn handen. En ja soms ga ik al vroeg naar bed en lees ik het dus pas een dag later.

Ik verontschuldig mij altijd als ik veel later reageer door wat dan ook. Dus ik snapte die beoordeling echt niet.

Achja... Aan de ene kant mag dat beoordelingssysteem weg maar ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd kijk naar de beoordelingen van de verkoper.. Lastig :')

Ik had laatstens ook een 1 ster beoordelingen met beleefder communiceren. Deze was door iemand gegeven, waarvoor ik 2 dagen lang allerlei vragen hebt beantwoord en veel foto's heb gemaakt. Steeds beleefd gecommuniceerd. Was het uiteindelijk, nee het is toch niet wat wij zoeken. Waarop ik antwoorde: "oke jammer". Namelijke al meerdere geïnteresseerden af moeten wijzen voor diegene en dan na al die moeite.

Voor de rest heb ik alleen maar goede beoordelingen.
Ik keek op het profiel van diegene en die had veel slechte beoordeelingen over communiceren. Dus vond het al met al maar wat raar.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:43

Tegenwoordig mag je de ander ook niet zo snel beoordelen als eerst, wat wel weer jammer is, want sommigen maken er echt een zooitje van. Ik zou willen dat je 2 beoordelingssystemen had, één voor gesloten deals en één voor de niet gesloten deals.
Een verhaal heeft altijd 2 kanten, maar als iemand heel veel slechte beoordelingen heeft op "niet gesloten deals" vanwege een bepaalde reden, dan wordt het voor anderen ook wat inzichtelijker hoe de omgang met die persoon op dat vlak is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:50

Grace schreef:
dalena schreef:

Ik had laatstens ook een 1 ster beoordelingen met beleefder communiceren. Deze was door iemand gegeven, waarvoor ik 2 dagen lang allerlei vragen hebt beantwoord en veel foto's heb gemaakt. Steeds beleefd gecommuniceerd. Was het uiteindelijk, nee het is toch niet wat wij zoeken. Waarop ik antwoorde: "oke jammer". Namelijke al meerdere geïnteresseerden af moeten wijzen voor diegene en dan na al die moeite.

Voor de rest heb ik alleen maar goede beoordelingen.
Ik keek op het profiel van diegene en die had veel slechte beoordeelingen over communiceren. Dus vond het al met al maar wat raar.

Ik zou dit verhaal aan marktplaats melden, dan kunnen ze die ster weer weghalen misschien. Ik vind 1 slechte beoordeling en verder goede beoordelingen niet zo'n probleem als ik iets wil kopen of verkopen. Ik heb afgelopen tijd wat dingen gekocht en verkocht via marktplaats en eerst had ik helemaal nog geen beoordelingen. Toen ik de eerst goede beoordeling had ging het handelen makkelijker.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:31

Heb het toch uit nieuwsgierigheid even nagevraagd en de verkoper zei dat hij een foutje had gemaakt tijdens het aanklikken omdat hij het niet echt begreep, en dat het niet zijn bedoeling was. Mystery solved :D

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:31

Dus toch, haha.

Maarja het kan niet weggehaald worden, of wel?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:09

Als ik beoordelingen bekijk, kijk ik naar het algemene plaatje. Als degene een algemene hoge score heeft en een of twee slechte beoordeling, zijn het over het algemeen lastige mensen geweest. Het zou wel fijn zijn als de tegenpartij hierop een antwoord kan geven bijvoorbeeld.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:23

Als jullie liner van horseware of Amigo bestellen, welke maat bestellen jullie dan? Ik heb voor mijn paard een 198 bucas smartex en deze past precies! Ik weet niet of ik nu voor een 205 of een 195 moet gaan.. HELP :P