Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:23

Ik heb vandaag een pakketje op de post gedaan voor een vriendin die er even doorheen zit. Voelde me een beetje schuldig om nu een pakket te sturen met deze drukte moet ik bekennen :o

Heb zelf de track and trace gehouden, ben benieuwd hoelang het gaat duren. Het heeft geen haast dat het voor kerst moet komen oid

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:26

Ah dat is wel fijn Marije, als ze het er tussen sorteren. Het blijft natuurlijk klöte voor de bezorger van morgen dat die er nog een paar tassen bovenop krijgt maar dan is het in ieder geval makkelijk weg te lopen.

Het is wel jammer dat de leidinggevende het zo ver laat komen om jouw man niet wat meer hulp te geven als ze weten dat hij nog niet zo gek veel aan kan....dan moeten ze iemand anders proberen te voorzien die kan helpen, zeker in deze tijd :(:)

Over 10 jaar geleden kan ik niet spreken, wel over 6-7 jaar geleden. Toen was het ook echt belachelijk met de kerst hoeveel extra tassen je dan weg moest zien te werken %) Helemaal zo met het vroeg donker worden is dan niet erg handig...en als je tassen pas laat klaar staan zodat het al bijna middag is voordat je eens een keer kan gaan beginnen met lopen.

Maar wij hadden toen maar weinig brievenbuspakjes, maar hooguit een paar per tas, op 1 hand te tellen. meestal maar een stuk of 10 op je hele wijk. En toen waren ze al heel erg irritant := Vaak niet passend, vaak verkeerd gesorteerd / er tussenuit geglipt in de tas.....rotdingen altijd.

Ik heb zelfs wel gehad dat ik het zo zat was met die dingen dat ik eerst even snel een rondje door het dorp fietste om die krengen af te geven voordat ik de normale post ging doen....dat ging dan nog sneller :=

En het scheelde héél veel ergernis als ik daar lekker vanaf was en de rest van de post lekker vlotjes weg kon werken :j

Truedreams

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:29

De aantallen van nu komen overeen met 20 jaar geleden. Voor de tijd van internet. Misschien dat dat een idee geeft hoeveel het nu is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:30

Truedreams schreef:
De aantallen van nu komen overeen met 20 jaar geleden. Voor de tijd van internet. Misschien dat dat een idee geeft hoeveel het nu is.

En dat is alleen nog maar brievenbus, als ik het goed begrepen heb. De pakketten komen er nog bij :=.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:31

Die brievenbuspakketjes maken het zwaarder. Post krijg je nog wel slim ingepakt en gestapeld, maar pakketten nemen veel meer ruimte in beslag en als je soms ziet wat voor formaten er tussen zitten dan vraag ik me af hoe dat ooit door de brievenbus is gekomen :') vooral de Chinese pakketjes en die schuiven zo lekker alle kanten op. En dan hebben veel mensen ook nog van de debiele kleine brievenbussen waar net een kleine enveloppe doorheen past. Dus dan moet je standaard altijd aanbellen voor een pakket en dat zijn juist de mensen die nooit thuis zijn :') normaal niet zo erg, maar met deze drukte toch wel een irritatiepuntje.

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:32

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:35

Het voer dat ik besteld had is niet opgehaald door dpd krijg ik net te horen. En morgen halen ze daar ook niks op. Gelukkig is de eigenaresse een oude manegevriendin van vroeger dus haar vader gooit het morgen bij de paarden af. Vanwege het gewicht kan het niet zomaar met een andere vervoerder mee. Super service, al had ik al expres eerder besteld dan normaal. Dus ik kan nog wel een week of 2 vooruit

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:43

Dank voor alle fijne reacties.

Het is gewoon echt chaos, dat was wat ik met mijn bericht over mijn man wilde bevestigen.

Hij heeft overigens zelf alvast z'n collega laten weten dat die er morgen nog wat extra post bijkrijgt, helaas, omdat het niet meer ging.

Eerste reactie van die collega was "jeetje, wat naar voor je, hoe is het nu met jou? Ben je een beetje bijgekomen?" dus gelukkig is de sfeer binnen het team prima, ook al krijgt hij er nu 1,5 tas post bij.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:45

Ik heb alleen bewondering voor de pakket en post bezorgers mrt deze tijd wel vind ik het artikel storend als in “dat had post nl niet verwacht” dat hadden ze wel op hun vingers na kunnen tellen dat het gekkenhuis zou worden zelfs voordat de lockdown ingelast werd ...

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:50

Marije_jiplover schreef:
Dank voor alle fijne reacties.

Het is gewoon echt chaos, dat was wat ik met mijn bericht over mijn man wilde bevestigen.

Hij heeft overigens zelf alvast z'n collega laten weten dat die er morgen nog wat extra post bijkrijgt, helaas, omdat het niet meer ging.

Eerste reactie van die collega was "jeetje, wat naar voor je, hoe is het nu met jou? Ben je een beetje bijgekomen?" dus gelukkig is de sfeer binnen het team prima, ook al krijgt hij er nu 1,5 tas post bij.

Fijn om zo’n collega te hebben! Imo hoort dat ook zo.
Beterschap voor je man!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 00:01

Nou dat zou ik ook zeggen en menen, maar dan zou ik er toch nog wel van balen dat er nòg meer bovenop komt :=
Gelukkig maar anderhalve tas, dan is hij toch aardig ver gekomen :(:)

Wanneer moet hij nou weer lopen....?
Hopelijk houden ze er nu meer rekening mee dat ze hem niet stuk moeten laten lopen...

Rot voor die man zo zeg.....

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 02:16

Truedreams schreef:

Qua pakketjes niet hoor. Ik werkte 20 jaar geleden bij de post. Het was inderdaad gekkenhuis qua kaarten ed. En dan moesten we nog veel met de hand sorteren. Maar toen hadden we echt niet zoveel (brievenbus)pakketjes hoor.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 07:35

Och ik was gister heel erg geïrriteerd omdat een brievenbuspakje (bevat kerstkaarten, ruim op tijd besteld) tot twee keer toe niet bezorgd is, ondanks diverse meldingen dat het die dag bezorgd zou worden. Met ruim twee weken wachten en de teleurstelling dat ik geen kaartjes meer kon langsbrengen voor de kerst maakte dat ik ook echt flink de balen had.
Maar dan lees je dit topic en dat relativeert enorm. De andere kant is echt duidelijk drama. Ik heb altijd al veel respect gehad voor de post en pakket bezorgers en vind het normaal ook niet erg als iets wat later is, maar nu ik dit lees snap ik de andere kant nog beter. Bedankt voor dat stukje inzicht, dat had ik even nodig.

Sterkte voor je man Marije! Hopelijk is hij snel weer fit en goed op de been :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 08:03

Ik mag echt helemaal niet klagen van postnl! 3 weken terug wat besteld bij een bokker. Moest van NL naar BE. Was er geen België bijgeschreven en gefrankeerd voor brievenbuspost in Nederland. Foutje, kan gebeuren. Na 2 weken dacht ik: Nou, dat is kwijt. Lag het de dag erna gewoon netjes aan mijn deur! Dikke pluim dus dat het alsnog hier is geraakt.

Zaterdag ook nog wat besteld bij een Nederlandse webshop. Stonden ze maandag keurig aan de deur. Hier is het wel wat rustiger geworden maar vind het echt netjes dat ze het zo snel van Nederland naar België weten te krijgen.

Marije: Nog veel succes met het herstel van jou man!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-12-20 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 08:04

Het is ook gewoon vervelend om zo lang te moeten wachten en je mag ook echt wel even balen. Dat doe ik zelf ook weleens. Maar het is idd wel fijn dat je ondanks dat toch kunt relativeren

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:06

Ik heb expres alles heel vroeg besteld, begin november al. Alles was half november al binnen. Ik durfde expres niet te wachten tot december. Eigenlijk moet je zorgen dat je zo weinig mogelijk met PostNL laat bezorgen in december. DHL gaat nog wel prima trouwens.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:35

Postnl gaat hier duidelijk beter dan de dhl :)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 09:39

Afgelopen maandag mochten we geen pakketten meer versturen met PostNL ze hadden de voormeldingen stopgezet.

Dinsdag hadden we beperkte mogelijkheden voor wel 10 pakketten. Meer voormeldingen/barcodes waren er niet.

Gisteren kon er weer normaal verstuurd worden.

De grote jongens als bol.com krijgen alle voorrang en als kleine speler zoek je het maar uit.

Er staan nog ergens 15 pakketten al sinds vorige week maandag. Geen idee wanneer die geleverd worden...

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 10:19

thirteenn schreef:
Ik heb vandaag een pakketje op de post gedaan voor een vriendin die er even doorheen zit. Voelde me een beetje schuldig om nu een pakket te sturen met deze drukte moet ik bekennen :o

Heb zelf de track and trace gehouden, ben benieuwd hoelang het gaat duren. Het heeft geen haast dat het voor kerst moet komen oid

Wat leuk dat je zoiets doet voor je vriendin!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:01

Winkels dicht dus alles online zien te krijgen kapotte wasrek dweil lampen vuilniszak tot riem ikheb van alles langs zien komen zelfs op facebook word van alles gevraagd zie ik. Dat zijn dus ook allemaal pakketten met spullen die weer verstuurd worden wat je normaal even kan ophalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:05

robert45 schreef:
Afgelopen maandag mochten we geen pakketten meer versturen met PostNL ze hadden de voormeldingen stopgezet.

Dinsdag hadden we beperkte mogelijkheden voor wel 10 pakketten. Meer voormeldingen/barcodes waren er niet.

De grote jongens als bol.com krijgen alle voorrang en als kleine speler zoek je het maar uit.

Er staan nog ergens 15 pakketten al sinds vorige week maandag. Geen idee wanneer die geleverd worden...

Ik heb 15 dec iets bij een kleine ondernemer besteld maar zij zegt ook dat al haar verzonden pakketjes zijn uitgesteld..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:06

robert45 schreef:

Ik kon mijn pakketten prima wegkrijgen hoor, via MyParcel en dus PostNL :)

Heb wel voor de zekerheid wat vroeger in de middag verzendzegels aangemaakt en niet afgewacht tot 17:00 uur. Maar desnoods als er geen pakketten meer geaccepteerd werden, had ik ze gewoon meegenomen naar het postpunt en er daar een verzendzegel op laten plakken want in de winkel konden ze wel gewoon alle pakketjes aannemen :j

Dan staat de code niet in je online zakelijke systeem natuurlijk, maar dan zijn die pakketten iig onderweg naar de klanten die er op wachten en daar gaat het maar om vind ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:07

Christiene schreef:
Winkels dicht dus alles online zien te krijgen kapotte wasrek dweil lampen vuilniszak tot riem ikheb van alles langs zien komen zelfs op facebook word van alles gevraagd zie ik. Dat zijn dus ook allemaal pakketten met spullen die weer verstuurd worden wat je normaal even kan ophalen

Klopt. Soms krijg ik een beetje het gevoel alsof je je nu moet schamen als je iets bestelt, Postnl heeft het zo druk ect. Ik vind het oprecht heel erg, maar volgens mij waren hun arbeidsomstandigheden altijd al niet zo goed, dus het gesprek moet eigenlijk daarover gaan. Niet over de extra druk die de consument nu geeft met extra pakketjes, alles is dicht en soms heb je gewoon wat nodig toch?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:09

Webshop pakket voor een klant is gewoon net al bezorgd zie ik :oo
Gisteren rond 16:00 weggebracht.

Applaus voor PostNL, dat had ik écht niet verwacht.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 11:24

Hier is de status nog niet veranderd. Jammer, had eigenlijk vóór kerst binnen moeten zijn en ik heb dus écht optijd besteld (28 november, was begin december al in Nederland aangekomen) het stukje China, Luxemburg, Nederland was echt snel dit keer, maar het is vastgelopen in Nederland helaas. Nu al 9 dagen bij PostNL minimaal...

Jammer en ik hoop dat het maandag of elders volgende week dan gaat komen.

Ik bestel voorlopig niets meer, ga dingen maar zo vee mogelijk zélf halen bij winkels die nog open zijn. Hondenvoer bijvoorbeeld...haal ik wel even bij de dierenwinkel ipv online.