Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 01:02

Je weet dat die persoon constant in zijn hoofd zit met jouw (eventueel ook andermans) kinderen.
Ik zou dat niet kunnen verdragen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 01:12

Shaggy09 schreef:
Je weet dat die persoon constant in zijn hoofd zit met jouw (eventueel ook andermans) kinderen.
Ik zou dat niet kunnen verdragen.

Precies dit. Het idee dat iemand (een goede bekende) zich misschien wel af zit te trekken op mijn peuter is voor mij echt niet te doen.

Overigens had ik een lievelingsoom, was 22 jaar mijn held. En die bleek al 30 jaar lang patiënten te verkrachten en stagiairs aan te randen. Had ik nooit gedacht, ik had mijn hand voor die man in het vuur gestoken als het erop aan kwam en ik heb het er jaren moeilijk mee gehad.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 01:45

Kan me heel goed voorstellen dat je dat heel lang moeilijk hebt gevonden.
Ik heb eens gehad dat een gezin wat ik goed kende moeders vreemd was gegaan.
Zij is letterlijk vertrokken naar die kerel om nooit meer om te kijken naar haar zoons van 12 en 14.
Gewoon géén contact meer in één klap.
Echt te bizar, we zijn er weken toch wel echt ziek van geweest want we hadden het nooit achter haar gezocht.
Het gevoel wat je dan hebt tegenover de jongens en wat je dan zeggen moet, of juist niet, vreet.
En het idee dat je je kinderen zo keihard in de steek laat, we waren in shock hier alle drie.
Dat dat wat jij noemt er nog harder in hakt snap ik volledig.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 03:25

Shae schreef:
elnienjo schreef:
Als je homo bent dring je je toch ook niet op aan heteromannen? Waarom zou een pefofiel zich dan vergrijpen? Het is al banketstaaf genoeg dat ze die gevoelens hebben, ze verketteren daarom zonder dat ze iets misdaan hebben vind ik onzin.

Lekker dan, je zal maar als homo vergeleken worden met een pedo. Liefde tussen 2 mensen is iets echts wat gevierd mag worden. Pedofilie is iets wat je nooit in de praktijk mag brengen.

En nee, die oom zou hier ook niet meer over de vloer komen dan.

Maar maar maar... vroeger was homofilie ook niet ‘normaal’ en mocht ook niet in de praktijk gebracht worden.

Voor ik bokt over mij heen krijg: ik vind ABSOLUUT niet dat pedofielen aan kinderen mogen zitten. Het lijkt me wel verdomd lastig als je zo in elkaar zit, want het kan niet verholpen worden, toch? Net als ze vroeger homo’s probeerde te genezen, belachelijk hoor als je het mij vraagt, dat zou bij pedofilie anderen wel mogen. Maar nogmaals vind ik wel dat er voor pedofielen een praat punt moet zijn.

Edit:

Maar mijn kinderen bij zo iemand in de buurt laten, nee zou ik ook niet doen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 08:03

Unpopular opinion in de paardenwereld: ik vind de meesten küren op muziek gemaakt door Joost Peters echt niet om aan te horen :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:10

Ze zouden die küren op muziek van hedendaagse dj's moeten rijden. Dan ziet het er wellicht wat minder suf uit.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:17

Avalanche81 schreef:
moonfish13 schreef:
Maar ok stel die pedo oom heeft nog nooit, nog nooit aan een kind gezeten.
Is het dan eerlijk hem te verbannen om iets waar hij ook niet vrijwillig voor gekozen heeft?

Als ik moet kiezen tussen dat, en het risico dat hij zich toch een keer vergrijpt...... bescherm ik toch liever een onschuldig kind.
moonfish13 schreef:
Ik zou mezelf geloof ik ergens ophangen in een bos, ik zou niet verder willen leven met het idee dat iedereen me uitbraakt.
En dan vooral omdat ik dan echt echt nooit een kind zou aanraken.

Maar die garantie is er niet. Ik geloof echt van heel veel mensen dat ze het goed bedoelen. Ben ik van overtuigd. Maar er kan altijd een zwak moment zijn, een kwetsbaar moment. En dan? Maar het is wel een kind........
moonfish13 schreef:
Dan afgestraft worden, buitengesloten, er níks over kunnen zeggen zonder finaal afgemaakt te worden, en 0.0 begrip.

Dat hoeft toch niet. Het is niet of het een of het ander. Maar ik zou je wel weghouden van mijn kinderen. En ik zal het heel goed vinden dat iemand in therapie gaat daarvoor, dat er begrip voor is....... super. Maar daarom hoeven mijn kinderen nog geen risico te lopen op een levenslang trauma.

moonfish13 schreef:
Men hoeft er niet om te juichen, doe ik dan zelf ook niet, maar verstoten worden om wat ik zelf never zelf gewenst heb lijkt me vreselijk.
Daar mag best énig begrip voor zijn imo.

Wat mij betreft is daar echt wel begrip voor, maar dat begrip kan ook zonder risico te nemen voor het kind. Want ik ben zo iemand waar je gerust op bezoek mag komen, maar dan gaan de kinderen even naar opa en oma.

Precies :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:18

Balenciaga schreef:
Unpopular opinion in de paardenwereld: ik vind de meesten küren op muziek gemaakt door Joost Peters echt niet om aan te horen :+

Zodra er een cap gedragen wordt ziet het er ook niet meer uit.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:21

sureido schreef:
Maar maar maar... vroeger was homofilie ook niet ‘normaal’ en mocht ook niet in de praktijk gebracht worden.

Voor ik bokt over mij heen krijg: ik vind ABSOLUUT niet dat pedofielen aan kinderen mogen zitten. Het lijkt me wel verdomd lastig als je zo in elkaar zit, want het kan niet verholpen worden, toch? Net als ze vroeger homo’s probeerde te genezen, belachelijk hoor als je het mij vraagt, dat zou bij pedofilie anderen wel mogen. Maar nogmaals vind ik wel dat er voor pedofielen een praat punt moet zijn.

Edit:

Maar mijn kinderen bij zo iemand in de buurt laten, nee zou ik ook niet doen.

Ook niet als je er zelf bij bent? Als je vriendin lesbisch is laat je haar dan ook niet op je dochter passen of met je >16 puberdochter gaan shoppen bijv? Dat iemand een geaardheid/gevoel heeft, wil niet zeggen dat hij/zij daar wat mee doet. Toen homoseksualiteit nog niet geaccepteerd was zaten de meeste homo's ook gewoon diep opgesloten in hun kast en deden ze net alsof in heterorelaties.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:30

Homofilie is fundamenteel anders dan pedofilie. Dat men dat vroeger misschien nog niet wist wil niet zeggen dat het niet zo is.
Ik vind het kwetsend voor alle homo's om constant te doen alsof dit vergelijkbaar is. -O-
Pedofilie gaat over ongelijkwaardigheid, over een scheve machtsverhouding.
Een pedofiel vindt niet gewoon kindertjes leuk, hij fantaseert over ze en als hij het niet in de praktijk brengt is dat een dagelijks gevecht tegen de drang om dat wel te doen.
Hij hoeft maar één keer niet opgewassen te zijn tegen die drang en een kind is voor zijn leven beschadigd.
En dan vindt iedereen het opeens wèl een creep als Michael P.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 08:35

germie schreef:
Balenciaga schreef:

Zodra er een cap gedragen wordt ziet het er ook niet meer uit.

Ik vind die caps juist echt heel erg mooi! Maar ik hou dan ook erg van glittertjes :))

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:40

Caps bij hogere dressuur vind ik ook als 'n lu.l op een drumstel slaan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:43

elnienjo schreef:
Ook niet als je er zelf bij bent? Als je vriendin lesbisch is laat je haar dan ook niet op je dochter passen of met je >16 puberdochter gaan shoppen bijv? Dat iemand een geaardheid/gevoel heeft, wil niet zeggen dat hij/zij daar wat mee doet. Toen homoseksualiteit nog niet geaccepteerd was zaten de meeste homo's ook gewoon diep opgesloten in hun kast en deden ze net alsof in heterorelaties.

Heterorelaties zijn op basis van gelijkwaardigheid. Waarom denk je dat al die homo's op de gaypride flipten toen er pedofiele pamfletten werden uitgedeeld? Ik vind de vergelijking die je trekt echt ziekelijk.

En je hebt vast geen kinderen. Met je kinderen neem je geen risico, punt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:45

Nou dan is mijn niet-populaire mening dat ik de vergelijking (in de kern) toch wel goed snap.

Mannen (of vrouwen) horen in principe niet samen te seksen (geen voortplanting mogelijk) en een volwassene met een kind ook niet. Ik vind het dikke prima hoor dat mannen of vrouwen elkaar opzoeken en hun liefde vieren zoals dat zo mooi gezegd wordt, oprecht hartstikke leuk voor ze dat dat nu veel meer geaccepteerd wordt en ik heb er absoluut niks tegen, het is mij werkelijk om het even +:)+

Maar eerlijk is eerlijk, ik snap ook best dat mensen het als afwijking zien want het IS toch ook eigenlijk niet zo bedoeld.

Bij pedofilie komt er alleen nog dat extra schepje bovenop dat het niet gelijkwaardig is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:49

pmarena schreef:
Nou dan is mijn niet-populaire mening dat ik de vergelijking (in de kern) toch wel goed snap.

Mannen (of vrouwen) horen in principe niet samen te seksen (geen voortplanting mogelijk) en een volwassene met een kind ook niet. Ik vind het dikke prima hoor dat mannen of vrouwen elkaar opzoeken en hun liefde vieren zoals dat zo mooi gezegd wordt, oprecht hartstikke leuk voor ze dat dat nu veel meer geaccepteerd wordt en ik heb er absoluut niks tegen, het is mij werkelijk om het even +:)+

Maar eerlijk is eerlijk, ik snap ook best dat mensen het als afwijking zien want het IS toch ook eigenlijk niet zo bedoeld.

Bij pedofilie komt er alleen nog dat extra schepje bovenop dat het niet gelijkwaardig is.

Het is wel goed tegen (okee druppel/gloeiende plaat) de overbevolking als mannen met mannen en vrouwen met vrouwen seksen ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:51

pmarena schreef:

Zou jij een pedofiel in het leven van je kind willen?

elnienjo schreef:
Het is wel goed tegen (okee druppel/gloeiende plaat) de overbevolking als mannen met mannen en vrouwen met vrouwen seksen ;)

Je hebt de huidige ontwikkelingen rondom draagmoeders en hulp bij zwanger worden voor vrouwenstellen gemist?
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 01-09-19 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:52

De basis van pedofilie is gewoon niet hetzelfde en er is dus doorgaans ook geen sprake van een normale verliefdheid maar veel meer lust. In een interview verteld dan bijv. ook iemand dat hij letterlijk van iedere 8-9 jarige opgewonden raakt.
Ze kunnen er niets aan doen (in dat opzicht kun je spreken van geaardheid) en je kunt er niet vanaf komen, maar er zijn bijv aanwijzingen dat er ‚foutjes‘ zijn in de neuronale aanleg waarbij het centrum voor ‚zorgen en beschermen‘ een lust prikkel kan geven. Het is overigens nog niet bij vrouwen aangetoond dat het voorkomt.
Anderzijds moet men zich ook beseffen dat ruim de helft van het kindermisbruik plaatsvind door mensen die GEEN pedofiel zijn.

Mijn mening is dat ookal is het ‚zielig‘ voor de pedofiel, ik het niet het risico waard vind om er kinderen mee in aanraking te laten komen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:53

Gadverdamme dat mensen nog steeds Homofilie met pedofilie vergelijken. Hoe wil je een stigma levend houden? Nou zo dus. Jullie zouden eens met een paar mannen en vrouwen om de tafel moeten gaan zitten die uit een land komen waar je vervolgd word voor Homofilie en als je geluk hebt alleen maar in mekaar geramd word... O wacht dat gebeurt nog hier ook. Ikzelf heb het genoegen gehad om een paar woordvoerders voor de LGBT gemeenschap van Hongarije mogen te spreken. Mijn hart huilde zichtbaar. De horror verhalen die hun dagelijkse realiteit is.

Mijn unpolar opinion: Nederlanders menen dat ze meer accepteren zijn dan dat ze werkelijk zijn. Ja ik vind het prima maar......

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:54

elnienjo schreef:

Precies. Mietjes. Hoedjes rijden beter.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:55

Trek het je niet persoonlijk aan, mensen zijn niet onwetend vanuit haat.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:56

germie schreef:
elnienjo schreef:

Dus als je aan je eigen veiligheid denkt ben je een mietje? Okeee... :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:56

germie schreef:
elnienjo schreef:

Wat start jij ook alweer? Doe je dat met hoedje?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:58

Sizzle schreef:
De basis van pedofilie is gewoon niet hetzelfde en er is dus doorgaans ook geen sprake van een normale verliefdheid maar veel meer lust. In een interview verteld dan bijv. ook iemand dat hij letterlijk van iedere 8-9 jarige opgewonden raakt.
Ze kunnen er niets aan doen (in dat opzicht kun je spreken van geaardheid) en je kunt er niet vanaf komen, maar er zijn bijv aanwijzingen dat er ‚foutjes‘ zijn in de neuronale aanleg waarbij het centrum voor ‚zorgen en beschermen‘ een lust prikkel kan geven. Het is overigens nog niet bij vrouwen aangetoond dat het voorkomt.
Anderzijds moet men zich ook beseffen dat ruim de helft van het kindermisbruik plaatsvind door mensen die GEEN pedofiel zijn.

Mijn mening is dat ookal is het ‚zielig‘ voor de pedofiel, ik het niet het risico waard vind om er kinderen mee in aanraking te laten komen.

Kunnen ze die niet chemisch castreren ofzoiets, of in elk geval medicatie toedienen waardoor die lustprikkel verdwijnt?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 08:59

Ja, dat gebeurd soms ook. Maar dan moet je dat wel zelf willen uiteraard.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:01

MarcoBorsato schreef:
Je hebt de huidige ontwikkelingen rondom draagmoeders en hulp bij zwanger worden voor vrouwenstellen gemist?

Dan hebben ze er in elk geval wel heel goed over nagedacht of dit is wat ze willen i.t.t. veel heterokoppels die 'n 'oepsie door de pil' toch maar besluiten te houden terwijl ze helemaal niet echt bij elkaar passen en ook niet echt 100% zeker weten dat ze wel ouder willen worden.
Er zijn volgens mij procentueel meer gay's(koppels) kindvrij dan hetero's(koppels)