Duurzame alternatieven

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 18:59

Nemen jullie als je bijv Chinees gaat halen, eigen bakjes mee?

Ik moet je ook een paar brood zakken aanschaffen en een paar fruit netjes.
Naar mijn idee wordt er wel misbruik gemaakt van mensen die voor duurzaam willen gaan, vind het best aan de prijs....

En je ziet veel bamboo alternatieven, maar in hoeverre is dat dan ècht duurzaam?
Als je gisteren 1 vandaag hebt gezien: in Amerika worden kennelijk hele bossen weg gekapt voor onze houtpellets voor onze bio brandstof :?

Raineri
Berichten: 6370
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:57

Ik heb een shampoo bar gekocht maar nu zoek ik nog een leuk shampooblik. Liefst niet een saaie. Is hier iemand die wat leuks heeft gevonden? :Y) Misschien moet ik ook wel gewoon niet zo zeuren, en er gewoon eentje kopen.

Kaka

Berichten: 4828
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:09


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:20

Danique_G schreef:
Ik heb een shampoo bar gekocht maar nu zoek ik nog een leuk shampooblik. Liefst niet een saaie. Is hier iemand die wat leuks heeft gevonden? :Y) Misschien moet ik ook wel gewoon niet zo zeuren, en er gewoon eentje kopen.

Ga naar kreta, daar verzuip je erin :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:12

LadyMadonna schreef:
Nemen jullie als je bijv Chinees gaat halen, eigen bakjes mee?

Ik moet je ook een paar brood zakken aanschaffen en een paar fruit netjes.
Naar mijn idee wordt er wel misbruik gemaakt van mensen die voor duurzaam willen gaan, vind het best aan de prijs....

En je ziet veel bamboo alternatieven, maar in hoeverre is dat dan ècht duurzaam?
Als je gisteren 1 vandaag hebt gezien: in Amerika worden kennelijk hele bossen weg gekapt voor onze houtpellets voor onze bio brandstof :?


Bamboe is niet duurzaam, ook al laten ze jou dat graag geloven. De bamboe op zich is perfect biologisch afbreekbaar, MAAR de hars die wordt gebruikt kan enkel verbrand worden. Dus alles van bamboe zoals bestek etc kan enkel opgefikt worden

Raineri
Berichten: 6370
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:21

LadyMadonna schreef:
Danique_G schreef:
Ik heb een shampoo bar gekocht maar nu zoek ik nog een leuk shampooblik. Liefst niet een saaie. Is hier iemand die wat leuks heeft gevonden? :Y) Misschien moet ik ook wel gewoon niet zo zeuren, en er gewoon eentje kopen.

Ga naar kreta, daar verzuip je erin :')


De vliegreis heb ik wel verdiend natuurlijk door geen plastic shampooflessen meer te gebruiken :Y)

Kaka, bedankt voor de link. Vind ze erg functioneel! Denk dat ik er eentje ga aanschaffen voor de handzeep want mijn shampoo is rond. Er staan ook veel andere leuke dingen op :)

xU_Blinghx
Berichten: 1782
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:19

Wie heeft er een goede documentaire over wat plastic doet met het milieu? Liefst eentje die niet al te dramatisch is en goed onderbouwd is.
Filmpjes waarin dieren stikken in plastic wordt gewaardeerd.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:11

DeMolenhoek schreef:
LadyMadonna schreef:
Nemen jullie als je bijv Chinees gaat halen, eigen bakjes mee?

Ik moet je ook een paar brood zakken aanschaffen en een paar fruit netjes.
Naar mijn idee wordt er wel misbruik gemaakt van mensen die voor duurzaam willen gaan, vind het best aan de prijs....

En je ziet veel bamboo alternatieven, maar in hoeverre is dat dan ècht duurzaam?
Als je gisteren 1 vandaag hebt gezien: in Amerika worden kennelijk hele bossen weg gekapt voor onze houtpellets voor onze bio brandstof :?


Bamboe is niet duurzaam, ook al laten ze jou dat graag geloven. De bamboe op zich is perfect biologisch afbreekbaar, MAAR de hars die wordt gebruikt kan enkel verbrand worden. Dus alles van bamboe zoals bestek etc kan enkel opgefikt worden


Dat zou betekenen dat dit ook voor bamboe tandenborstels ed. geldt?! Mag dat überhaupt wanneer ze aangeven dat het afbreekbaar is?

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:48

LadyMadonna schreef:
Nemen jullie als je bijv Chinees gaat halen, eigen bakjes mee?

Ik moet je ook een paar brood zakken aanschaffen en een paar fruit netjes.
Naar mijn idee wordt er wel misbruik gemaakt van mensen die voor duurzaam willen gaan, vind het best aan de prijs....

En je ziet veel bamboo alternatieven, maar in hoeverre is dat dan ècht duurzaam?
Als je gisteren 1 vandaag hebt gezien: in Amerika worden kennelijk hele bossen weg gekapt voor onze houtpellets voor onze bio brandstof :?


Heb jij een Chinees waar dat kan? -O-
Wij sparen de bakjes op voor allerhande dingen voor ons of anderen. Wellicht toch maar kijken of we een locatie vinden waarbij je ze kunt hergebruiken.

Fruitnetjes heeft de Lidl hier regelmatig, 3 voor 2 euro. Die misbruik ik ook alleen steeds voor andere dingen haha.

Broodzakken zijn duur, klopt. -O- ik zoek ook nog degelijke die ik tevens ook goed kan invriezen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:53

Nee, of althans, heb het niet gevraagd, maar het schoot door mijn hoofd ;) (Chinees)

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:54

Aah, dat heb ik ook al eens gevraagd maar ze doen het hier niet helaas. Wij bestellen dus alleen indien we bakjes nodig hebben voor iets.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:05

Wij bestellen nooit chinees.. :D

Zo las ik over melamine, wat ik veel in de caravan gebruik dat het zo slecht is om er heet eten of drinken van te gebruiken.. oke, dus dacht ik, bamboo dan? Maar daarvan las ik idd ook iets van toevoegingen, dat dus niet al het bamboo zo geschikt is als wij geloven voor hete dranken (iets met formaldehyde toevoeging meen ik) en nu dus hier weer..

Wat dan wel voor ik de caravan? Mogelijk toch gewoon een paar stenen mokken van thuis voor de koffie/thee.. Mijn servies verder is al van bamboo..dat laat ik maar zo.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:34

Op zich heb ik geen/minder moeite met plastic wat lang mee gaat. Denk aan bakjes voor de vriezer, spatels, Tupperware spul zeg maar. Dat blijft zo lang goed bruikbaar.
Ik denk meer aan al het wegwerp spul.
Probeer in mijn salon ook duurzamer te doen, maar dat valt nog niet mee.
Per klant 1 of 2 setjes handschoenen, tabletowel, meerdere whipes, vijl, bokkepootje (ok, hout, maar gebruikt met chemische producten dus kan niet bij t gft...)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:41

Heb ik ook geen moeite mee, maar het moet ook weer niet schadelijk zijn voor de gezondheid..

Sting

Berichten: 12869
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:21

De 2x per jaar dat wij Chinees halen... Die bakjes kunnen mooi weer bij de voorraad voor restjes. Gaat prima! En voor de gezondheid, daar ben ik niet zo bang voor.

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:54

Bij ons zijn de broodzakken nu te koop bij de bakker. 1 euro voor een zak waar een halfje in kan en 1,80 voor een hele. Brood en co.
Ik heb nu een aantal fruitnetjes zelf gehaakt. Is niet veel werk.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 01:14

groentenetjes liggen bij ons bij de jumbo, geloof 2 voor 0,69 cent :D

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 12:03

MissBambi schreef:
groentenetjes liggen bij ons bij de jumbo, geloof 2 voor 0,69 cent :D

Hier koop je er 5 voor 2,50. En ikke 2 jaar geleden denk 10 euro betaald voor 3/4 stuks -O- In 1 bepaalde winkel heb ik er zelfs gratis gekregen. Inmiddels komen we om in de groentezakjes!

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:23

Ja, idd. En telkens ben je ze thuis vergeten en moet je weer een set nieuwe kopen. :roll:

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:34

Hebben jullie tips voor fijne brood zakken? Voor een heel brood

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:13

sevke schreef:
Ja, idd. En telkens ben je ze thuis vergeten en moet je weer een set nieuwe kopen. :roll:

oh daar heb ik geen last van, groentjes gaan in de winkel in het zakje, thuis in de koelkast zonder het zakje (behalve dan dingen zoals sperziebonen) en dan zakje terug in de krat, die klaar staat voor de volgende keer dat we gaan winkelen! Kwestie van daar een gewoonte van te maken.. Net zoals je boodschappentas...

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:25

LadyMadonna schreef:
Hebben jullie tips voor fijne brood zakken? Voor een heel brood

Ik heb ze zelf gemaakt van hydrofielluiers van de Hema :D. (maar eerlijkheid gebiedt me te bekennen dat ik ze al tijden niet meer heb gebruikt..)
http://doemijmaaruiensoep.blogspot.com/ ... l.html?m=1

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:44

Ik heb geen naaimachine :')

tamary

Berichten: 29325
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:51

LadyMadonna schreef:
Ik heb geen naaimachine :')

Naald en draad lukt ook, is alleen een geduld oefening.

Noeps schreef:
LadyMadonna schreef:
Hebben jullie tips voor fijne brood zakken? Voor een heel brood

Ik heb ze zelf gemaakt van hydrofielluiers van de Hema :D. (maar eerlijkheid gebiedt me te bekennen dat ik ze al tijden niet meer heb gebruikt..)
http://doemijmaaruiensoep.blogspot.com/ ... l.html?m=1

Kan je ze ook zonder verder iets in deze zakken invriezen?

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Duurzame alternatieven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:26

Ja, ik deed dat wel gewoon. Zorgen dat de sneetjes wel vrij strak tegen elkaar blijven liggen, dan voorkom je vriesdroog. Maar een brood ligt bij ons hooguit een week in de vriezer. Of het veel langer goed blijft in zo’n zak durf ik niet te zeggen.