quera schreef:En van 9/11 vind ik dit ook een bizarre foto trouwens...Spoiler:
[ [url=m/YebJPO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Theatergroep Amsterdam heeft er een voorstelling over gemaakt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Onali schreef:Pff, zo veel meer levens hadden gered kunnen worden door idd niet naar boven te rennen
Varekaj schreef:Die drug ziet er idd niet zo vriendelijk uit nee. Maar een infecterende OK-wonde is niet noodzakelijk mooier. Idem met diabeteswondes onder een voet of doorligwonden. Ooit eentje gezien die op een speldeprikje leek maar niet wou genezen. Bleek later vanaf onderrug tot aan de ruggengraat door te lopen en onderhuids veel breder te zijn met een stuk of 5 gangen.
Wondzorg blijft fascinerend. Al is het maar om te zien waar een lichaam soms toe in staat is om te herstellen.
Ikke89 schreef:Varekaj schreef:Die drug ziet er idd niet zo vriendelijk uit nee. Maar een infecterende OK-wonde is niet noodzakelijk mooier. Idem met diabeteswondes onder een voet of doorligwonden. Ooit eentje gezien die op een speldeprikje leek maar niet wou genezen. Bleek later vanaf onderrug tot aan de ruggengraat door te lopen en onderhuids veel breder te zijn met een stuk of 5 gangen.
Wondzorg blijft fascinerend. Al is het maar om te zien waar een lichaam soms toe in staat is om te herstellen.
Oh ja, decubitus wonden kunnen ook echt zo smerig zijn. Op mijn vorig werk een cliënt gehad die een decubitus had die tot op het bot open was. Ik kan me niet voorstellen hoeveel pijn zoiets moet doen, maar vind dat dan wel weer superinteressant.
Net zo als een keer op stal een paard dat tegen een hekwerk ingerend was en echt een gat had waar je niet goed van werd. Echt heel akelig, maar ook dat vond ik erg interessant. Zeker om daarna het genezingsproces te zien.
Jolliegirl schreef:Onali schreef:Pff, zo veel meer levens hadden gered kunnen worden door idd niet naar boven te rennen
T is een natuurlijke reactie.
Anders hadden ze naar het vuur moeten lopen.. Is onnatuurlijk, maar had wel de redding kunnen zijn.
Dit was gewoon een oven inlopen... De gedachte dat men eerder sterft aan rook dan aan vuur zelf maakt me iets rustiger...
Varekaj schreef:1x iemand gezien die na een standaard darmingreep een inwendige/onderhuidse infectie kreeg. Was tijdens stage. Mevrouw kloeg over pijn aan de wonde sedert paar dagen, begeleider ziet iets "verdacht" en mag na toestemming arts 1 haakje weghalen. Daar spoot toen zowat een nierbekken (zo een kotsbakje) aan pus uit...
Tijdens dezelfde stage ook op OK gestaan voor verwijderen stoma en een gastric bypass. Superboeiend!
Gini schreef:https://www.youtube.com/watch?v=WDRxK6cevqw
De explosie van de Challenger. In de video zie je ook de ouders van Christa regelmatig in beeld. Zij zien de ontploffing, weten dat hun dochter dood is en blijven zo ogenschijnlijk kalm.
SharonIndezz schreef:Ik volg hier. Ben zelf altijd gefascineerd door dat soort dingen, vind het topic van Offline ook mega leerzaam en interresant.
Ik volg bijvoorbeeld een heel aantal programma’s op ID,
speurneusc schreef:Myrthe3 schreef:Leuk, hou hier ook wel van.
Ik heb ooit ergens gelezen dat een deel van de begraven mensen omgedraaid in de kist ligt. Dus met gezicht naar beneden. Hoe kan dit?
Miss met dragen naar de rustplaats een beetje heen er weer geschud. Over de foto's van mh17, ligt een jongen naakt op een halve afgezakte boxer na, hoe kan dat dan? Op een vlucht heb je kleren aan? Zijn deze geroofd?
Barbet schreef:Filmpjes van de onthoofdingen van IS staan ook gewoon online.
De meeste mensen durven niet te kijken, zo vreselijk is het (ik vind het zelf ook te erg, afschuwelijk).
Maar er zijn mensen die ze wel durven te kijken.
pompadour schreef:Barbet schreef:Filmpjes van de onthoofdingen van IS staan ook gewoon online.
De meeste mensen durven niet te kijken, zo vreselijk is het (ik vind het zelf ook te erg, afschuwelijk).
Maar er zijn mensen die ze wel durven te kijken.
Dat is barbaars
sharoontje schreef:Esmee_98 schreef:Ik kan me nog een verhaal herinneren van een man die 2 jaar geleden is doodgeschoten en ook een soort van "levend opgebaard" werd netzoals in de victoriaanse tijd.
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... neral.html
Ik dacht eerst dat dit een wassen pop was ofzo, echt bizar.
Die foto’s van MH17.. ik kom vooral dingen tegen wat er allemaal niet klopt aan de ramp en dat het opgezet spel is, zoals die intacte lichamen (wordt zelfs gepraat over dummy poppen), intacte paspoorten en intacte koffers.. best wel raar als je dat allemaal leest.
Marjoow schreef:Janine1990 schreef:Ik kijk heel bewust niet naar die IS filmpjes. Net als moorden en zelfmoorden in bewegende beelden.
Die prachtige foto dan weer wel. Of de stoel van de president die door John Wilkes Booth is doodgeschoten, vind ik fascinerend. Ik weet de naam van de president zo even niet. De rest komt door Bones.
Het verhaal van Bonnie and Clyde vind ik ook intrigerend, vooral hoe het in de 2013 miniserie werd neergezet. Vast geromantiseerd.
Ook fascinerend vind ik Titanic, niet enorm luguber als in vieze beelden. Maar wel erg indrukwekkend en maatschappelijk gezien erg macaber natuurlijk.
Kennedy was vermoord door Booth toch? Of Lincoln?
Onali schreef:Nielojram schreef:@Onalli, ooit een autopsie bijgewoond, zat op de pliessie-school, en was onderdeel van de opleiding, en yups.. ik vond het ook super-interessant. Een hart vast gehouden, hersenen.
Gaaf.
Ik werk bij mensen die terminaal zijn en vorig jaar of ws iets langer geleden overleed een cliënt in de hospice.
Helaas was hij in de uren ervoor gevallen dus de arts die kwam schouwen vond het overlijden verdacht.
Hij wilde in eerste instantie het aanmerken als een verdacht overlijden ipv natuurlijk.
Na overleg met een collega is het toch afgedaan als een natuurlijke dood.
Maar puur uit interesse had ik het wel interessant gevonden (wat gebeurd er dan, hoe gaat het in zn werk) als hij dus wel had doorgezet.
Mijn moeder is ook zo'n typje. Ze kreeg een keer de opmerking of ze misschien opzij kon gaan want ze stond in het licht dus de arts zag niks
Was bij een kleine ingreep bij mn broer.
pompadour schreef:Jolliegirl schreef:Een huisarts mag daar officieel niet eens iets over zeggen tegen jou... Erg slecht.
klopt, alleen ik praat er niet over bij mijn vrijwilligers werk.