[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:15

quera schreef:
En van 9/11 vind ik dit ook een bizarre foto trouwens...

Spoiler:
[ [url=m/YebJPO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Theatergroep Amsterdam heeft er een voorstelling over gemaakt.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:16

sureido schreef:
Het ski trein ramp van Kaprun vind ik ook creepy. Heb het al niet op tunnels dus ik zou het echt een helse dood vinden.

O vreselijk....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:35

blokje schreef:
sureido schreef:
Het ski trein ramp van Kaprun vind ik ook creepy. Heb het al niet op tunnels dus ik zou het echt een helse dood vinden.

O vreselijk....

Hier heb ik 3 jaar geleden nog gestaan... Heel heftig om te weten wat daar gebeurt is...

Puur door de verkeerde kant op te lopen..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:38

Pff, zo veel meer levens hadden gered kunnen worden door idd niet naar boven te rennen ;(

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:41

Opzich is het een logische reactie om naar boven te gaan, niet door het vuur dus... maar door fouten boven is die rook zo hard gegaan. Lijkt me vreselijk ... Mijn ouders hebben ook in dat treintje ooit gezeten en zeiden dat die altijd heel erg druk was en met wachten stond je al in de tunnel boven. En ook gezegd als hier brand een keer uitbreekt ..

En of er meer levens gered waren weet ik niet want de achterste waren de eerste die het glas braken, de rest was pas een tijd later. E

Het ergste wat ik er over gelezen heb is dat een vader en zoon gingen skien en vader zijn ski pas in de auto was vergeten en zei: ga maar vast... |(

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:41

Onali schreef:
Pff, zo veel meer levens hadden gered kunnen worden door idd niet naar boven te rennen ;(

T is een natuurlijke reactie.

Anders hadden ze naar het vuur moeten lopen.. Is onnatuurlijk, maar had wel de redding kunnen zijn.

Dit was gewoon een oven inlopen... De gedachte dat men eerder sterft aan rook dan aan vuur zelf maakt me iets rustiger...

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:54

Varekaj schreef:
Die drug ziet er idd niet zo vriendelijk uit nee. Maar een infecterende OK-wonde is niet noodzakelijk mooier. Idem met diabeteswondes onder een voet of doorligwonden. Ooit eentje gezien die op een speldeprikje leek maar niet wou genezen. Bleek later vanaf onderrug tot aan de ruggengraat door te lopen en onderhuids veel breder te zijn met een stuk of 5 gangen.

Wondzorg blijft fascinerend. Al is het maar om te zien waar een lichaam soms toe in staat is om te herstellen.

Oh ja, decubitus wonden kunnen ook echt zo smerig zijn. Op mijn vorig werk een cliënt gehad die een decubitus had die tot op het bot open was. Ik kan me niet voorstellen hoeveel pijn zoiets moet doen, maar vind dat dan wel weer superinteressant.
Net zo als een keer op stal een paard dat tegen een hekwerk ingerend was en echt een gat had waar je niet goed van werd. Echt heel akelig, maar ook dat vond ik erg interessant. Zeker om daarna het genezingsproces te zien.

wendy1987

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 22:59

Ik kan me bijna niet indenken dat dat van die drug echt is.. ziet er maar soort van nep uit ofzo haha.

Zelf idd flinke infectie na ok gehad ook tot op t bot. Was niet leuk maar niet super pijnlijk toen ik eenmaal ab erbij had. Heeft wel 3 maanden geduurd. Zag er volgens vele ook erg goor uit.

Best apart dat lichaam levend zo tja. Vies kan zijn..

Dat wat tijdje terug voorbij kwam over die eenheid 7... nog iets. Heftig zeg. Dat had ik nog nooit gehoord.
Wat een zieke mensen zijn er toch.

Ik kijk bijna alle linkjes hier en vind ze bijna allemaal heel interessant!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:01

Ikke89 schreef:
Varekaj schreef:
Die drug ziet er idd niet zo vriendelijk uit nee. Maar een infecterende OK-wonde is niet noodzakelijk mooier. Idem met diabeteswondes onder een voet of doorligwonden. Ooit eentje gezien die op een speldeprikje leek maar niet wou genezen. Bleek later vanaf onderrug tot aan de ruggengraat door te lopen en onderhuids veel breder te zijn met een stuk of 5 gangen.

Wondzorg blijft fascinerend. Al is het maar om te zien waar een lichaam soms toe in staat is om te herstellen.

Oh ja, decubitus wonden kunnen ook echt zo smerig zijn. Op mijn vorig werk een cliënt gehad die een decubitus had die tot op het bot open was. Ik kan me niet voorstellen hoeveel pijn zoiets moet doen, maar vind dat dan wel weer superinteressant.
Net zo als een keer op stal een paard dat tegen een hekwerk ingerend was en echt een gat had waar je niet goed van werd. Echt heel akelig, maar ook dat vond ik erg interessant. Zeker om daarna het genezingsproces te zien.

Of van die necrotische tenen, en dat je dan een sok uittrekt en ineens een teen mist die er net nog zat :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:31

1x iemand gezien die na een standaard darmingreep een inwendige/onderhuidse infectie kreeg. Was tijdens stage. Mevrouw kloeg over pijn aan de wonde sedert paar dagen, begeleider ziet iets "verdacht" en mag na toestemming arts 1 haakje weghalen. Daar spoot toen zowat een nierbekken (zo een kotsbakje) aan pus uit...

Tijdens dezelfde stage ook op OK gestaan voor verwijderen stoma en een gastric bypass. Superboeiend!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:31

WoW die krokodil drug, fascinerend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:41

Mijn vriend wou weten wat voor lugubere zaken in het topic komen. Toonde hem de drugfoto's. Hij is maar bleek en stilletjes nu :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:46

Jolliegirl schreef:
Onali schreef:

T is een natuurlijke reactie.

Anders hadden ze naar het vuur moeten lopen.. Is onnatuurlijk, maar had wel de redding kunnen zijn.

Dit was gewoon een oven inlopen... De gedachte dat men eerder sterft aan rook dan aan vuur zelf maakt me iets rustiger...

Maar bij zoiets snap ik dan niet dat er geen evacuatieplan is. Natuurlijk kan je niet ieder scenario voorzien, maar brand is toch een relatief realistisch scenario waar ieder bedrijf een degelijk plan en kennis rond moet hebben. Een nooduitgang ergens in de tunnel? Deuren die sneller opengaan? Een treinbegeleider die geleerd heeft dat er zoiets als het schoorsteen-effect bestaat?
Dan hadden misschien net iets meer levens gered kunnen worden. Ik weet dat dit achteraf gepraat is, maar dat plexiglas, de deuren etc. Dat is gewoon stom en dat heeft levens gekost.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:50

Varekaj schreef:
1x iemand gezien die na een standaard darmingreep een inwendige/onderhuidse infectie kreeg. Was tijdens stage. Mevrouw kloeg over pijn aan de wonde sedert paar dagen, begeleider ziet iets "verdacht" en mag na toestemming arts 1 haakje weghalen. Daar spoot toen zowat een nierbekken (zo een kotsbakje) aan pus uit...

Tijdens dezelfde stage ook op OK gestaan voor verwijderen stoma en een gastric bypass. Superboeiend!

Heb een keer een open diabetesvoet gezien tijdens stage. Hij had gebeld want het bed werd toch wel heel erg rood.
Toen collega's het verband weghaalde keek je zo de ader tegemoet. En idd heel ritmisch kwam er steeds een golf bloed naar buiten.

Ben nog nooit zo boos geweest toen ik het veld moest ruimen (weg moest) :')

Ook gezien toen een patiënt een PEGsonde kreeg. Poeh dat ging niet echt zachtzinnig, gelukkig wel verdoofd en een roesje maar had toch wel medelijden met de patiënt.

Helemaal eens met Gini mbt die brand.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 23:52

Gini schreef:
https://www.youtube.com/watch?v=WDRxK6cevqw
De explosie van de Challenger. In de video zie je ook de ouders van Christa regelmatig in beeld. Zij zien de ontploffing, weten dat hun dochter dood is en blijven zo ogenschijnlijk kalm.

Misschien ongeloof? Of in shock

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:11

SharonIndezz schreef:
Ik volg hier. Ben zelf altijd gefascineerd door dat soort dingen, vind het topic van Offline ook mega leerzaam en interresant.

Ik volg bijvoorbeeld een heel aantal programma’s op ID,

ik ook, ik vind altijd wel interessant

speurneusc schreef:
Myrthe3 schreef:
Leuk, hou hier ook wel van.
Ik heb ooit ergens gelezen dat een deel van de begraven mensen omgedraaid in de kist ligt. Dus met gezicht naar beneden. Hoe kan dit?

Miss met dragen naar de rustplaats een beetje heen er weer geschud. Over de foto's van mh17, ligt een jongen naakt op een halve afgezakte boxer na, hoe kan dat dan? Op een vlucht heb je kleren aan? Zijn deze geroofd?

Dat is idd wel vreemd. Ik heb er veel van gezien op YouTube , Maar er lagen ook naakte mensen, die al stonken. En dat waren niet de mensen die in het vliegtuig zaten .

Barbet schreef:
Filmpjes van de onthoofdingen van IS staan ook gewoon online.
De meeste mensen durven niet te kijken, zo vreselijk is het (ik vind het zelf ook te erg, afschuwelijk).
Maar er zijn mensen die ze wel durven te kijken.

Dat is barbaars
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 28-01-19 01:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:19

pompadour schreef:
Barbet schreef:
Filmpjes van de onthoofdingen van IS staan ook gewoon online.
De meeste mensen durven niet te kijken, zo vreselijk is het (ik vind het zelf ook te erg, afschuwelijk).
Maar er zijn mensen die ze wel durven te kijken.

Dat is barbaars

Zou je je berichten in 1 bericht willen zetten?

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:28

sharoontje schreef:
Esmee_98 schreef:
Ik kan me nog een verhaal herinneren van een man die 2 jaar geleden is doodgeschoten en ook een soort van "levend opgebaard" werd netzoals in de victoriaanse tijd.
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... neral.html

Ik dacht eerst dat dit een wassen pop was ofzo, echt bizar.

Die foto’s van MH17.. ik kom vooral dingen tegen wat er allemaal niet klopt aan de ramp en dat het opgezet spel is, zoals die intacte lichamen (wordt zelfs gepraat over dummy poppen), intacte paspoorten en intacte koffers.. best wel raar als je dat allemaal leest.

Intacte lichamen zijn echt. Ik heb veel op YouTube gezien MH 17. De lichamen vielen verspreid over het gebied. Volgens ooggetuigen vielen ze als bladeren uit de lucht. Kijk eens op YouTube. Er wordt ook gezegd dat MH17 eigenlijk de MH370 ( die vermist is )

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:37

Ik heb nog iets wat echt luguber is, de k-19 onderzeeër van Rusland tijdens de koude oorlog waar mannen stralingsziekte opliepen. Vooral het feit dat de overlevenden het stil moesten houden tot na de val van de Sovjet Unie vind ik erg luguber, naast dat stralingsziekte een erg onaangename manier is om dood te gaan.

En ik vond beelden van iemand die dood ging tijdens de atoombom op Nagasaki, ziet er ook erg luguber uit.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 00:52

Marjoow schreef:
Janine1990 schreef:
Ik kijk heel bewust niet naar die IS filmpjes. Net als moorden en zelfmoorden in bewegende beelden.

Die prachtige foto dan weer wel. Of de stoel van de president die door John Wilkes Booth is doodgeschoten, vind ik fascinerend. Ik weet de naam van de president zo even niet. De rest komt door Bones.

Het verhaal van Bonnie and Clyde vind ik ook intrigerend, vooral hoe het in de 2013 miniserie werd neergezet. Vast geromantiseerd.

Ook fascinerend vind ik Titanic, niet enorm luguber als in vieze beelden. Maar wel erg indrukwekkend en maatschappelijk gezien erg macaber natuurlijk.

Kennedy was vermoord door Booth toch? Of Lincoln?

Dat was Lincoln

Onali schreef:
Nielojram schreef:
@Onalli, ooit een autopsie bijgewoond, zat op de pliessie-school, en was onderdeel van de opleiding, en yups.. ik vond het ook super-interessant. Een hart vast gehouden, hersenen.

Gaaf.

Ik werk bij mensen die terminaal zijn en vorig jaar of ws iets langer geleden overleed een cliënt in de hospice.
Helaas was hij in de uren ervoor gevallen dus de arts die kwam schouwen vond het overlijden verdacht.
Hij wilde in eerste instantie het aanmerken als een verdacht overlijden ipv natuurlijk.
Na overleg met een collega is het toch afgedaan als een natuurlijke dood.

Maar puur uit interesse had ik het wel interessant gevonden (wat gebeurd er dan, hoe gaat het in zn werk) als hij dus wel had doorgezet.

Mijn moeder is ook zo'n typje. Ze kreeg een keer de opmerking of ze misschien opzij kon gaan want ze stond in het licht dus de arts zag niks _O-
Was bij een kleine ingreep bij mn broer.

ik werk als vrijwilligster in een zorg/verpleeghuis. Ik heb aantal jaren op die verdiepingen koffie en thee bij de bewoners gebracht. Na een tijdje leer je de bewoners kennen. En er was 1 vrouw een oudere dame van over de 80 jaar, ik merkte dat zij gingen dementeren . En op gegeven moment was die vrouw overleden . Ze zeiden dat ze gevallen was en daar door is gestorven . Mijn huisarts is daar ook huisarts en ik had toen een afspraak bij hem . En ik vertelde dat tegen hem en ik wist dat hij haar huisarts ook was. Toen vertelde hij dat er niet zoveel klopte over dat vallen . En dat hij een klacht aan gediend bij de tuchtcollege.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 28-01-19 01:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Jolliegirl

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 01:10

Een huisarts mag daar officieel niet eens iets over zeggen tegen jou... Erg slecht.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 01:11

Dit is niet zo zeer luguber, maar vind het wel heel fascinerend/bizar dat dit bestaat.

De verboden stad van Rusland, Ozersk. Mensen wonen daar geïsoleerd ivm straling.
Google er maar eens op.
Krijg je oa https://www.manify.nl/ozersk-city40-rusland/
Op netflix is er een docu over, city 40 heet het.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 01:15

Jolliegirl schreef:
Een huisarts mag daar officieel niet eens iets over zeggen tegen jou... Erg slecht.

klopt, alleen ik praat er niet over bij mijn vrijwilligers werk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 01:18

pompadour schreef:
Jolliegirl schreef:

klopt, alleen ik praat er niet over bij mijn vrijwilligers werk.

Maar wel openbaar op een forum.
Niemand is anoniem. Maar ik vind het een slechte zaak van je huisarts.. Dit hoort gewoon niet. Iets met beroepsgeheim.
Ik doelde dus helemaal niet op jou.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 01:25

Om even in te springen op de crocodile drugs, daar zijn meerdere interessante en aangrijpende documentaires over. Degene die ik bedoelde kon ik zo niet vinden, deze is van VICE en laat ook het schrijnende beeld van Rusland zien.

https://youtu.be/fAk0jqztWhQ