Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:07

joyce_eddy schreef:
Anoniem schreef:
Voelt zeker niet makkelijk, maar ik merk dat ik er nu wel klaar voor ben. Ik ben niet meer bang, ik geloof de dingen die hij zegt niet meer.

En my god wat heb ik veel troep. Heb al flink wat dozen vol en nog heb ik het gevoel van "waar begin ik". .


Wellicht kun je even een box huren voor je spullen?!


Nee joh, verkopen.
Opslag kost geld en TS omschrijft het zelf al met troep. Zo veel mogelijk troep wegdoen inclusief je vriend (of nu al ex??) en lekker schoon beginnen.

Rebel_Jits

Berichten: 5634
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:27

Inpakken en wegwezen, succes +:)+

Temeraire

Berichten: 3541
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:41

Goed bezig!
Fijn dat het nu ook beter voelt en dat er nu toch meer rust is bij beide partijen.
Succes met de verhuizing!

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 18:41

super! echt fijn om te horen!

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:00

Wat fijn on de update te lezen. Tuurlijk zal het zwaar worden, maar ik weet zeker dat je het kan! Je bent in de afgelopen tijd een stuk sterker geworden en dat zal alleen maar meer worden. Heel veel succes met alles wat er op je pad komt.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:50

Stille meelezer hier.

Dapper en knap dat je nu hebt doorgezet. +:)+

Mag ik vragen waarom je ex niet op zoek naar een andere plek? Dan kan jij in het huis blijven met de diertjes, zou toch makkelijker zijn? Sorry als je het al eens genoemd hebt.

anjali
Berichten: 15299
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 19:54

Lisette0 schreef:
Stille meelezer hier.

Dapper en knap dat je nu hebt doorgezet. +:)+

Mag ik vragen waarom je ex niet op zoek naar een andere plek? Dan kan jij in het huis blijven met de diertjes, zou toch makkelijker zijn? Sorry als je het al eens genoemd hebt.

Ja inderdaad!

Danielleeee_
Berichten: 3189
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:36

Dapper van je TS! Fijn dat je eindelijk voor jezelf een beslissing hebt kunnen maken waar je tevreden mee bent :) Heel veel succes met de verhuizing! You can do this :D

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:52

Moedig maar wijs besluit TS, heel veel sterkte de komende tijd.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:13

Wat een dapper besluit heb je genomen. Heel erg knap gedaan! In de toekomst zal je er profijt van hebben en later zul je trots zijn op jezelf.

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:21

No way dat ik het huis in mn eentje kan betalen. Ik moet hem dan ook uitkopen en dat gaat ook al niet.

Hij wil er graag blijven wonen en dat vind ik prima. Fijn zelfs. Het is een prachtig huis vind ik. Dat hij mij uit gaat kopen vind ik ook prima, lijkt me minder ingewikkeld en kortdurender dan verkopen.

Ik hoop dat ik het bij mijn ouders wonen overleef. Ik snak naar tijd alleen. Voel me nog niet echt vrij bij hen. Ze willen ook ALLES regelen. En ik wil gewoon rust en stilte. Mja goed. Het is voor iedereen even aanpassen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:22

En bij een vriend/vriendin tijdelijk? Wellicht is dat iets ontspannender als bij je ouders.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:25

Anoniem schreef:
Hij wil er graag blijven wonen en dat vind ik prima. Fijn zelfs. Het is een prachtig huis vind ik. Dat hij mij uit gaat kopen vind ik ook prima, lijkt me minder ingewikkeld en kortdurender dan verkopen.

Als dat kan zou dat heel fijn zijn. Hopelijk voldoet hij aan de voorwaarden om in zijn eentje de hypotheek rond te krijgen.


Anoniem schreef:
Ik hoop dat ik het bij mijn ouders wonen overleef. Ik snak naar tijd alleen. Voel me nog niet echt vrij bij hen. Ze willen ook ALLES regelen. En ik wil gewoon rust en stilte. Mja goed. Het is voor iedereen even aanpassen.

Ik snap je wel, maar het is wel heel erg fijn dat ze je deze kans bieden. Waar zou je anders heen gaan?

Goed dat je gegaan bent en sterkte met alles weer op de rit krijgen.

Maflinger_S
Berichten: 12179
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:31

Da's een beetje het nadeel van weer bij je ouders gaan wonen: je bent gelijk weer kind.
Kan je ook hier weer mooi oefenen met heldere communicatie.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:32

Dat is heel begrijpelijk allemaal dat je verlangt naar rust en stilte. Geef hierin zelf je grenzen aan want dan kunnen de mensen in jouw omgeving er rekening mee houden. 'waar een wil is, is een weg'

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:32

Stille meelezer hier, ik ben heel trots op je!! Lekker rustig aan proberen te doen en tijd voor jezelf nemen..

daantjuhhh

Berichten: 26945
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:44

Ik snap dat het enorm lastig is om terug te gaan naar je ouders.
Maar ga er vanuit dat dat voor even is.
Wat je zou kunnen doen is af en toe even bij een vriendin logeren.
En advertenties plaatsen en bij vrienden in de groep gooien dat je graag op huizen past als mensen op vakantie zijn!
Dan kan je even een weekje alleen bij komen.

BigOne
Berichten: 38553
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 23:12

Laat je ouders maar eben ouders zijn, ook zij weten niet beter dan dat ze 27 jaar een lieve inschikkelijke dochter hebben gehad. Willen zij de financiƫle kant voor je afhandelen, prima. En verder ook aan hun gewoon duidelijk maken dat je ook tijd voor jezelf nodig hebt. En rust om alles een plekje te geven. Waarschijnlijk hou je nog een leuk bedrag aan het huis over en dan kun je weer verder .

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 00:49

En als je ouders echt een probleem zijn misschien een paar maandjes op de camping overwegen :o Nu tegen het einde van het jaar/begin nieuwe jaar zijn sommige caravans spotgoedkoop ivm jaarlijkse staangeld

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:00

Anoniem schreef:
No way dat ik het huis in mn eentje kan betalen. Ik moet hem dan ook uitkopen en dat gaat ook al niet.

Hij wil er graag blijven wonen en dat vind ik prima. Fijn zelfs. Het is een prachtig huis vind ik. Dat hij mij uit gaat kopen vind ik ook prima, lijkt me minder ingewikkeld en kortdurender dan verkopen.

Ik hoop dat ik het bij mijn ouders wonen overleef. Ik snak naar tijd alleen. Voel me nog niet echt vrij bij hen. Ze willen ook ALLES regelen. En ik wil gewoon rust en stilte. Mja goed. Het is voor iedereen even aanpassen.


Hopelijk gaat het regelen van het huis ook vlot! want je zult niet de 1st zijn waarvan ex zegt dat ie het huis over wil nemen (maar toch te weinig verdiend) of de boel rekt. En tot die tijd ben jij hoofdelijk aansprakelijk.

Heb je enig idee of zijn bruto jaar inkomen uberhaupt toereikend is om de hypotheek te verkrijgen? (geen studieschulden die roet in het eten kunnen gooien bv).

Want anders kun je zeker in deze markt toch echt beter verkopen.

Mer1980

Berichten: 18968
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 15:05

Je zou ook eens kunnen kijken naar een vakantiehuisje voor een paar maanden. In de winter periode kun je vaak tegen aangepaste prijzen langere tijd verblijven. Je blijft de beestjes echter wel verhuizen....

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:33

Dappere beslissing ts, hoop dat je snel iets voor jezelf vind!

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 17:19

Heel blij dat je uiteindelijk de beslissing gemaakt hebt TS, sterk van je. En ik hoop ook dat wij je hierbij hebben kunnen steunen en helpen.
Bekijk het positief, bij je ouders wonen is maar voor even. En rond de dieren misschien een paar duidelijke afspraken maken? Komt wel goed!

Hevonen

Berichten: 5649
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:18

Ben het eens met wat anderen hier zeggen. Goed dat je dit besluit hebt genomen! Voor je spullen, de dieren en het zelfstandig wonen komt wel een oplossing. Denk dat je hier over een jaar met een goed gevoel op terugkijkt. Waarschijnlijk is je situatie dan veel meer zoals je nu zou willen.

Houd ons op de hoogte als je wilt en heel veel sterkte!

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:13

Ik denk ook dat het beter is. Ik mis mijn eigen huis wel, maar verder niets eigenlijk. Hoop dat ik snel een plekje heb. De honden en papegaaien vinden het hier gelukkig prima. We kunnen uitgebreid wandelen enz. Het is even aanpassen inderdaad maar hopelijk niet voor erg lang. Met sociale huurwoningen heb ik nog geen geluk