[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 06:00

Ik moest gisteren wel gniffelen om een moeder. Die was met man, dochtertje en zoontje boodschappen doen. Laatsgenoemde gedroeg zich dusdanig irritant. Hij was opstandig. Schopte eerst papa tegen zijn been. Daarna schopte hij tegen de volle boodschappentas en tot slot ging hij zijn moeder vervelen. Die had daar geen zin in en gaf een zwieper met de zak wcpapier. Kind belande op zijn kont op de straat. Jammeren en doen. Dus moeder imiteert hem en zet hem in de auto.

Vast niet erg opvoedkundig juist. Maar ik moest er wel om lachen :')

Cayenne schreef:
Vreselijk. Ik denk dat ik er wel iets van had gezegd :o

Deze foto's _O- Het zouden je kids maar wezen :')
http://thumbpress.com/kids-making-mess- ... Mt1Yv.dpbs

Die met de verstopte wc had ik kunnen zijn :') bewijs staat nog ergens op video. 'Niet doorspoelen!' *vingertje gaat naar doortrekker*

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 07:39

RoyceMack schreef:
Mijn vriend en ik hadden het vandaag over dit topic. We hadden weer 'een situatie'.
We waren uit eten voor de tweede verjaardag van mijn bedrijf in een klein restaurantje.
Komt er op gegeven moment een gezin binnen met moeder, zoon (jaar of 11/12),oma en opa. En er was nog een koter bij van 2??
Wat een bak ellende.
Kind mocht alles, rende door het hele restaurant, ging lopen kl*ten bij de deuren van de toiletten, loopt zomaar de keuken in, gilt, gooit eten overal neer.
Loopt constant langs onze tafel te banjere. En iedereen maar lachen en moeders maakte overal een spelletje van met een hoog stemmetje. Liep constant met een pizzapunt in dr klauwen en metalen plaat voor dr kop toen het hele restaurant haar aankeek en nog net niet riepen 'rot op met je k*tkoter!'.
Zelfs haar metgezellen keken zeer geirriteerd dat zij en dat kind steeds heen en weer renden. Leuk, zo uiteten gaan.
Kind had een tablet, telefoontje en een speelgoedje met knuffel bij zn stoel staan en was nog niet voldoende om hem bezig te houden op zn plek.

Zo'n kind moet je als restauranthouder voor de moeder heel duidelijk hoorbaar een laatste waarschuwing geven, en bij doorgaan gewoon de zaak uitzetten. Als moeder zich er dan ineens wel mee kan bemoeien, dan vertel je haar dat ze best vrijwillig mee naar buiten mag om de kleine gezelschap te houden. Met zo'n ouder in discussie gaan heeft hoogstwaarschijnlijk geen enkele zin, dus daar gewoon niet aan beginnen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 07:45

Gisteren stond een kleuter van een jaar of 4 met een lege plastic frisdrankfles heftig op zijn moeder in te timmeren. En die moeder maar zwak roepen: Ruud-Johan, niet doen hoor! Foei!

Echt, ik had hem allang met die fles op z'n hoofd getimmerd. Weet ie ook weer hoe dat voelt :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:16

De restauranthouder die dat deed zou van mij als gast die zich aan het mormel ergert een applaus krijgen oomens, maar helaas, meestal loopt het personeel zich ook duidelijk groen en geel te ergeren, maar gebeurt er niks :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:27

RoyceMack schreef:
Loopt constant langs onze tafel te banjere.

Bij de derde keer steek ik een been uit en laat 'm op z'n bek gaan. Echt. Hier heb ik geen geduld mee.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:37

Doet me er trouwens aan denken: onlangs was er hier in België 'ophef' omdat een restauranthouder aan de kust had besloten dat hij er helemaal klaar mee was en geen kinderen meer in z'n restaurant wilde hebben. Dus leeftijdsgrens buiten op het bord. In het nieuws allemaal geïnterviewde ouders mega verontwaardigd en boos want het was discriminatie etc.

Ik kon alleen maar denken "Heerlijk! Waar kan ik reserveren?" :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:37

Ik hoop stiekem altijd dat zo’n rotjong tegen een serveerster met een dienblad vol ijskoude drankjes aanknalt. Liefst iets van knalblauwe cocktails. Of wat glazen rode wijn. :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:39

Ik wilde idd net hetzelfde typen. Ouders over de pis maar niemand die eens kritisch naar ouders in het algemeen kijkt. Als ze hun kinderen zouden opvoeden zijn zulke maatregelen niet nodig. Het is mss lastig maar niet onmogelijk. Ik ken ook kinderen die rustig blijven zitten en wat aan tafel spelen. Dus het kan wel.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:52

niks lastigs aan... gewoon duidelijk zijn en grenzen stellen. En niet van de grenzen afwijken.
Kinderen weten dondersgoed hoe ver ze kunnen gaan, en bij wie.
Als mijn nichtje bij ons is, gedraagt ze zich ook altijd als een engeltje terwijl ze bij anderen de boel af breekt :+
Ik bleef vroeger altijd netjes zitten aan tafel in een restaurant, ook wanneer mijn neefjes en nichtjes mee waren die rond de tafel liepen te rennen. Ik luisterde gewoon naar mijn ouders, terwijl ik bij andere mensen (bv op school) echt een draak kon zijn :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 08:56

Blijkbaar is het wel lastig. Want waarom zijn er zoveel onopgevoede blagen :+

Ik ben het wel met je eens hoor. Maar ik denk dat het vanuit ons makkelijker gedacht is dan gedaan. Een keer een dagje oppassen dan is het makkelijker om consequent te zijn dan als je al op je tandvlees loopt en je kids bezig blijven. Je kunt ze helaas niet uit zetten als je moe bent. Dat merk ik bij mij boven wel. Lang leve gehorige appartementen en terrorkids

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:03

Ik ben van mening dat het vooral van de laatste jaren is sinds de:

"Ze moeten kind kunnen zijn" en "begrenzen beperkt de creativiteit" rage.
Dat je geen kinderen hebt betekend niet dat je het niet zou kunnen opvoeden, het is mijn werk om mensen met extreme gedragsproblemen in goede banen te krijgen. Dus ik heb wel wat skills en inzicht in wat wel en niet werkt en wat het uiteindelijke resultaat zou zijn voor gedragsverandering. :+
Al begrijp ik zeker wel dat na een paar nachten niet slapen je een stuk minder goed in het opvoeden bent dan wanneer je lekker je eigen ding kan doen zonder rekening te houden met een ander minimens :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:15

Ja dat laatste bedoelde ik. Ik denk ook zeker niet dat kinderloze niet kunnen opvoeden.

Als mijn neefje of nichtje er straks is dan ga ik ook zeker wel duidelijk grenzen aangeven. Dat doe ik nu ook al met hun hond. Die luistert echt super bij mij.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:49

Toen ik in de bediening zat zag ik ze meestal wel aankomen hoor. Even dienblad stevig vastpakken en op volle snelheid doorlopen. En dan "o dat ging maar net goed!" roepen :+ vaak is dat voor de ouders wel een hint dat hun kind irritant is

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:51

Oh zo herkenbaar, de kids van mn broer, en dan met name de oudste, is er zo een die de boel bij je af komt breken. Op verjaardag krijsen gillen en overal aanzitten, ook kwijlhandjes door de bakjes met nootjes en chips en dan weer teruggooien. In de kattenpaal klimmen, achter mn katten aan, drinken omgooien, op glas van m'n windlicht timmeren etc. Mn broer probeert dr dan nog wel beetje bij zich te houden, maar mn schoonzus zit erbij en kijkt ernaar zonder uberhaupt wat van te zeggen. Ik probeer dan zeker mn grenzen te geven maar dat wordt echt niet opgepikt, mn vriend is zelfs nog zo erg dat ie lekker gaat zitten meebleren als ik ff de kamer uit ben. Ik zit me dan echt vreselijk te ergeren, vind dat ze hun koters zelf in de hand moeten houden en dat niet aan mij moeten overlaten, als ze niet willen aanleren hoe ze zich moeten gedragen dan zijn ze niet welkom.
Was zelfs zo erg dat mn oma ze niet uitnodigde voor een etentje in een restaurant en een ander neefje met baby wel, puur omdat ze hun koters niet onder controle hebben. En maar roepen dat ze kind moeten kunnen zijn. Inmiddels schijnt er geen land mee te bezeilen te zijn en gaan ze naar een kinderpsycholoog.
Ik wil ze niet meer uitnodigen voor verjaardag, als ik aangeef dat ze alleen welkom zijn als die koters zich weten te gedragen krijg ik geheid ruzie, ze kunnen zich niet voorstellen dat ik een pesthekel heb aan kids met dat gedrag. Soms komen ze ook wel eens zomaar langs, en dan meestal omdat ze in de buurt waren en dan zijn die koters het al zat zodat ze niet te genieten zijn, kunnen zich echt niet voorstellen dat ik daar echt geen zin in heb. En o wee als ik dit recht in hun gezicht zeg, dan heb ik het gedaan. -O-

Dus als iemand nog goeie tips heeft om hier mee om te gaan, die zijn welkom :)*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:56

Investeer in goede overgordijnen en een camera bij de deur. Verstop je zodra je ze ziet. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 09:59

Stuur een appje naar je buren "kan je ff meespelen en komen aanbellen dat je hinder hebt van het kindergekrijs".

Je kan ook keihard brullen "nu is het genoeg". Ofwel zijn ze overdonderd en gaan ze netjes stilletjes wezen. Ofwel worden ze boos en wijs je ze de deur.

Ofwel echt voet bij stuk houden en als de kinderen erbij zijn: niet welkom. Ook niet spontaan. Als ze merken dat ze nergens meer uitgenodigd worden om die reden gaat hopelijk het lampje branden..Zeker als andere kinderen wel nog welkom zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:02

Als dat bij ons zover komt dan zou ik gewoon eens het gesprek aan gaan. Ik heb een goede band met mijn broertje dus ik kan me niet voorstellen dat dat ruzie zou worden. En anders zou ik zelf het kind aanspreken als zij het niet doen.

Maar waarom riskeer je niet gewoon die ruzie? Wat voegt het nu toe dat ze wel komen en jij ze eigenlijk wegkijkt?

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 10:17

:D
Bellen doen ze gelukkig wel van te voren. Helaas vrijstaand huis dus geen buren die overlast kunnen hebben.

Ik ben redelijk introvert dus ben niet zo makkelijk in brullen tegen andermans kinderen, maar als die grens bereikt is dan wel hoor, maar wil ook weer niet overkomen zure kinderhatende zeik tante, hoewel het natuurlijk te gek voor woorden is dat ik hun koters zelf aan moet pakken omdat ze mn toko verbouwen.

Niet bepaald goede band met mn broer, hoor hun beklag vaak via mn vader, recht in je gezicht zeggen is er niet bij. Volgens mn pa zien ze zelf gewoon niet in dat een ander hun kids niet leuk kan vinden. Tja capopjepop daar heb je wel een punt, voorgenomen eerstvolgende keer dat ze bellen om langs te komen dat ik dat maar gewoon eerlijk ben, als die kinderen zich niet kunnen gedragen niet welkom. Kom maar terug als ze gewoon netjes in m'n huis kunnen vertoeven zonder overal aan te zitten. Jaar of 18 of zo :x

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:01

Tja... wat soms ook kan helpen is meteen het voortouw met de kinderen te nemen... en ouders buiten spel te zetten... maar goed dan moet je dus wel tijd en aandacht in de kids steken...Net als capopjekop waarschijnlijk gedaan heeft bij de hond van haar broer.
Helpt natuurlijk ook niet dat je vriend niet dezelfde regels aan wil houden als jij en ook gaat meebleren... misschien kan je die met het gespuis meteen naar buiten gooien. Kunnen ze daar gezellig samen bleren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:12

Brullen tegen kinderen is zalig := , oefen op een pop je gaat er wat aan hebebn :j

Ik stond jaren op jaatlijkse 5 dagen vrijwilligerswerk alleen of met een ander bij de springkussens , die ander tegen een kind van nou eraf (zat ergens waar die niet mag zitten ) en dan kon het ook weleens langer doorgaan gewoon uitdagen van kom maar op. En dan stapte ik naar voren , 1 keer bulderen en kind wist wat hij aan mij had en als hij niet luisterde kon hij vertrekken :+

Alle kindjes die dat hoorden waren poeslief erna O:) , de ouders keken verschrikt op maar het werkt :)F

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:22

Mijn moeder viert binnekort haar 50ste verjaardag dus naar een tante en oom van mij heeft ze een uitnodiging gestuurd met aanhef meneer en mevrouw en verder 'ik zie jullie graag beide op....', dus: alleen mijn oom en tante, niet hun kind. Maar nu hebben zij dus gezegd van 'oh mag ons kind niet mee?'. Uhmmm nee dus. Zo irritant. Ik en mijn zussen zijn ook nooit meegeweest naar verjaardagen jubilea van ooms en tantes en andere nichtjes/neefjes komen ook niet, dus waarom moet hun kind dan wel mee? Zorg voor oppas of laat gewoon 1 iemand met het kind thuis. Wat hebben kinderen uberhaupt te zoeken op zo'n verjaardag? Die gaan zich allen maar vervelen en er zijn (gelukkig) voor de rest geen jongen kinderen, alleen die van mijn zus. Dus ik heb even bedacht wat we kunnen terug sturen:

Laat je kind thuis, dan laten wij je in ons huis
Kom zonder kind, of blijf thuis als dit je niet zint
Graag zien wij jullie kinderloos verschijnen, en zo niet dan mogen jullie meteen weer verdwijnen
We willen de dag vieren met veel plezier, dus zien wij je kind niet graag hier

Iemand nog suggesties?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 11:23

Ik zou hem er gewoon invlammen op die manier. Dan is het in één keer duidelijk.

Edit;

Afbeelding

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:22

Mijn broer en schoonzus hadden op de uitnodiging van hun bruiloft staan "geven jullie de kinderen een zoen welterusten voor jullie naar het feest komen? "

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:28

oomens schreef:
RoyceMack schreef:
Mijn vriend en ik hadden het vandaag over dit topic. We hadden weer 'een situatie'.
We waren uit eten voor de tweede verjaardag van mijn bedrijf in een klein restaurantje.
Komt er op gegeven moment een gezin binnen met moeder, zoon (jaar of 11/12),oma en opa. En er was nog een koter bij van 2??
Wat een bak ellende.
Kind mocht alles, rende door het hele restaurant, ging lopen kl*ten bij de deuren van de toiletten, loopt zomaar de keuken in, gilt, gooit eten overal neer.
Loopt constant langs onze tafel te banjere. En iedereen maar lachen en moeders maakte overal een spelletje van met een hoog stemmetje. Liep constant met een pizzapunt in dr klauwen en metalen plaat voor dr kop toen het hele restaurant haar aankeek en nog net niet riepen 'rot op met je k*tkoter!'.
Zelfs haar metgezellen keken zeer geirriteerd dat zij en dat kind steeds heen en weer renden. Leuk, zo uiteten gaan.
Kind had een tablet, telefoontje en een speelgoedje met knuffel bij zn stoel staan en was nog niet voldoende om hem bezig te houden op zn plek.

Zo'n kind moet je als restauranthouder voor de moeder heel duidelijk hoorbaar een laatste waarschuwing geven, en bij doorgaan gewoon de zaak uitzetten. Als moeder zich er dan ineens wel mee kan bemoeien, dan vertel je haar dat ze best vrijwillig mee naar buiten mag om de kleine gezelschap te houden. Met zo'n ouder in discussie gaan heeft hoogstwaarschijnlijk geen enkele zin, dus daar gewoon niet aan beginnen.

Neuhhh, die restaurant houder was een typische italiaan, en lachte heel hard mee. Trok het kind aan zijn broekrand de keuken uit en liep het kind steeds lachend achterna om hem in de gaten te houden. pfff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 12:47

Vermoeiend... ik zou na 2x langs rennen ook m'n been even uitsteken.

Hier in huis heeft een koter zich maar te gedragen. Gelukkig komen er amper tot nooit. Maar als paps of mams niet kan opvoeden, dan brul ik zelf wel.