RoyceMack schreef:Mijn vriend en ik hadden het vandaag over dit topic. We hadden weer 'een situatie'.
We waren uit eten voor de tweede verjaardag van mijn bedrijf in een klein restaurantje.
Komt er op gegeven moment een gezin binnen met moeder, zoon (jaar of 11/12),oma en opa. En er was nog een koter bij van 2??
Wat een bak ellende.
Kind mocht alles, rende door het hele restaurant, ging lopen kl*ten bij de deuren van de toiletten, loopt zomaar de keuken in, gilt, gooit eten overal neer.
Loopt constant langs onze tafel te banjere. En iedereen maar lachen en moeders maakte overal een spelletje van met een hoog stemmetje. Liep constant met een pizzapunt in dr klauwen en metalen plaat voor dr kop toen het hele restaurant haar aankeek en nog net niet riepen 'rot op met je k*tkoter!'.
Zelfs haar metgezellen keken zeer geirriteerd dat zij en dat kind steeds heen en weer renden. Leuk, zo uiteten gaan.
Kind had een tablet, telefoontje en een speelgoedje met knuffel bij zn stoel staan en was nog niet voldoende om hem bezig te houden op zn plek.
Zo'n kind moet je als restauranthouder voor de moeder heel duidelijk hoorbaar een laatste waarschuwing geven, en bij doorgaan gewoon de zaak uitzetten. Als moeder zich er dan ineens wel mee kan bemoeien, dan vertel je haar dat ze best vrijwillig mee naar buiten mag om de kleine gezelschap te houden. Met zo'n ouder in discussie gaan heeft hoogstwaarschijnlijk geen enkele zin, dus daar gewoon niet aan beginnen.