Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-18 18:18

Ik geef mijn broer ook altijd een 'normaal' formaat glas ipv zo'n longdrink glas. Want hij drinkt het binnen 2 seconden leeg en rent dan naar de keuken om bij te vullen :') Ik ben niet gierig maar we zijn altijd zo door onze frisvoorraad heen wanneer broerlief langs is geweest.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 22:27

Met name mijn opa en oma drinken niet zoveel en vinden een kleiner glas prettiger en zie ik dat het leeg is wordt hij wel gevuld heeft niks met gierigheid te maken

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:46

Hartje winter ( echt met die kou) kachels uitlaten ( of wel zo laag dat de boel niet kapot vriest) en alleen aandoen als er visite komt...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 10:53

joyce_eddy schreef:
Hartje winter ( echt met die kou) kachels uitlaten ( of wel zo laag dat de boel niet kapot vriest) en alleen aandoen als er visite komt...

Die heb ik ook wel gekend ja die met de winterjas aan binnen zitten.

BeFunny schreef:
Tigra_ schreef:
Ik ken nog wel iemand die als hij op vakantie gaat met de vrouw zelf business class gaat zitten en z'n vrouw krijgt de goedkoopste zit plek. Ze mag in ieder geval mee op vakantie dat is ook al wat. Maar vindt het toch wat vreemd.

Even hoor.
Maar dat laat je als vrouw toch niet gebeuren? Ik zou lekker thuis gebleven zijn. Want op die manier mee op vakantie zou voor mij geen optie zijn. Samen uit luxe of goedkoop maar niet hij luxe en ik goedkoop.

Geen idee hoe het momenteel is maar ze ging ook niet zo vaak mee. Hij ging meestal alleen.
Ach ja zij zal er wel tevreden mee zijn.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:22

De huisbaas van mn vriend is ook een erge. Die zet elke keer als ze heeft gedouched de boiler weer uit, wat dus resulteert in koud water als je niet oplet. Ook mag hij alleen tussen 23:00 en 7:00 de wasmachine gebruiken omdat ze dit alleen via nachtstroom wil :? Wel betaalt hij 400 per maand samen met 3 anderen, dus waar ze nou zo moeilijk over doet? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:24

Lynnepinny schreef:
De huisbaas van mn vriend is ook een erge. Die zet elke keer als ze heeft gedouched de boiler weer uit, wat dus resulteert in koud water als je niet oplet. Ook mag hij alleen tussen 23:00 en 7:00 de wasmachine gebruiken omdat ze dit alleen via nachtstroom wil :? Wel betaalt hij 400 per maand samen met 3 anderen, dus waar ze nou zo moeilijk over doet? :o

Als de huisbaas de energie betaald en gebruik maakt van hoog/laag tarief, dan snap ik dat wel hoor ;)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:26

joyce_eddy schreef:

Snap niet waarom dat zo erg is? Op mijn kamer staat het raam ook gewoon open in het midden van de winter, hou wel van wat frisse lucht in huis. :+ Beter voor het milieu ook.
De verwarming zet ik hoogstens eens aan als ik het echt verschrikkelijk koud heb dat mijn handen bevriezen. (En nee winterjas is niet nodig, gewoon een trui is hier voldoende.)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 18:59

Dat woon je in een appartement Dezenaam?

Ongelooflijke verhalen lees ik hier, soms hilarisch.
Over ouders en kinderen vind ik erg verdrietig om te lezen.
Kan daar niet bij met mijn hoofd.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 23:37

joyce_eddy schreef:

Ben je zeker dat je gierigheid niet verwisselt met armoede? -O-

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:21

Kaygee schreef:
Mijn schoonzusje liep stage bij een dierenkliniek. Met sinterklaas kreeg ieder personeelslid een chocoladeletter. Behalve mijn schoonzusje, de stagiair, die daar al maanden voor nop stront aan het ruimen was. Echt, ik ben nog steeds verbaasd. :')

Bij mijn vorige baas kregen de vakkenvullers geen kerstpakket. Die jongens sjouwden zich 2 avonden in de week, plus zaterdag het apenzuur, maar niks krijgen. En ze stonden er gewoon bij tijdens het uitdelen.
Zulke plaatsvervangende schaamte toen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:30

Kaplaars schreef:
Kaygee schreef:
Mijn schoonzusje liep stage bij een dierenkliniek. Met sinterklaas kreeg ieder personeelslid een chocoladeletter. Behalve mijn schoonzusje, de stagiair, die daar al maanden voor nop stront aan het ruimen was. Echt, ik ben nog steeds verbaasd. :')

Bij mijn vorige baas kregen de vakkenvullers geen kerstpakket. Die jongens sjouwden zich 2 avonden in de week, plus zaterdag het apenzuur, maar niks krijgen. En ze stonden er gewoon bij tijdens het uitdelen.
Zulke plaatsvervangende schaamte toen.

Dit vind ik echt zo niet kunnen!!!! Ik zou mijn pakket delen uit schaamte voor mijn baas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:32

Bizar :=

Werk 12 uur maar we krijgen met sinterklaas een chocoletter van de bakker zo'n luxe met kerst een kerstpakket en na de kerst drukte gaan we met het bedrijf naar de wok. De baas blij met ons en iedereen word hetzelfde behandeld

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 01:07

Ik kreeg als dank voor 2 maanden stage in een verzorgingshuis een theelepeltje.Zat wel een doosje omheen.En met kerst 2 drijfkaarsjes.Is wel 30 jaar geleden.Jeetje ,ben ik al zo oud :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 01:21

Britta31 schreef:
Ik kreeg als dank voor 2 maanden stage in een verzorgingshuis een theelepeltje.Zat wel een doosje omheen.En met kerst 2 drijfkaarsjes.Is wel 30 jaar geleden.Jeetje ,ben ik al zo oud :=

Ja? Is/was (ik ben al bijna 10 jaar weg uit NL) het niet zo dat stage een onderdeel van een opleiding is waar je onbetaald praktijkervaring op doet? Om iets te leren dus.

Is het dan ook niet zo, dat als ze je wél een kleine attentie geven, ongeacht wat en ongeacht of het wel/niet je smaak is, dat gewoon een goedbedoelde extra is?

Jammer dat het je smaak niet is, maar ik noem het niet gierig. Ze hadden namelijk niets hoeven geven. ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 01:25

Ach ja zo kreeg ik naar een jaar uitsloven op een friezenhengstenhouderij een handje!
8 merries keuringsklaar gemaakt waar hij de centen voor kreeg. De week voor de hengstenshow 80 uur maken.

3 maanden fulltime stage, de rest van het jaar 1 dag per week

Ohja ik mocht wel mijn merrie voor 500€ laten dekken door een kwpn hengst die hij huurde, maar dan mocht dat niet officieel en mocht ik er geen papier bij vragen.
Dacht t ff niet! Ben niet gek

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 02:03

joyce_eddy schreef:

Ik doe de kachel niet uit in de winter, maar wel laag. Vind het zonde zoveel aan gas te betalen, terwijl je net zo goed een trui aan kan trekken of lekker onder een fleecedeken kan zitten. Daarnaast ben je er best snel aan gewend dat de temperatuur wat lager is en het is ook nog eens gezonder voor je. :j

In de zomer is de kachel hier wel uit zolang het niet onder de 17 graden komt in huis. Mijn huis is top geïsoleerd dus dat gebeurt niet zo snel. :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 02:11

Faline schreef:
joyce_eddy schreef:

Ik doe de kachel niet uit in de winter, maar wel laag. Vind het zonde zoveel aan gas te betalen, terwijl je net zo goed een trui aan kan trekken of lekker onder een fleecedeken kan zitten. Daarnaast ben je er best snel aan gewend dat de temperatuur wat lager is en het is ook nog eens gezonder voor je. :j

In de zomer is de kachel hier wel uit zolang het niet onder de 17 graden komt in huis. Mijn huis is top geïsoleerd dus dat gebeurt niet zo snel. :D

Ik heb het ook ongeveer 16 graden in huis in de winter. Als het warmer is, dan krijgen de katten geen mooie volle (show) wintervacht. Ik heb een klein kacheltje staan met een kunstroof LPG tank, die vul ik 1x per maand voor ongeveer €12 en kan ik in de avonduren prima de woonkamer naar een behagelijke temp mee opstoken. Verder gewoon dikke huistrui aan in de winter. Is niet gierig, maar gewoon beter voor de kattenvachten, milieu en ik ben het van huiduitslag gewend, want mijn moeder had het niet breed, dus we moesten toen gewoon zuinig zijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 02:28

16/17 graden? Ongelooflijk.. :+ Dat is toch niet comfortabel? Wij hebben hem hier altijd op 21,5. Ik heb het ook echt altijd koud als ik naar een vriendin ga die het 19 graden heeft.. := Extra kleren aan!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 02:29

Ik heb 18 en dan heb ik het echt warm zát. En ik stook alleen in de woonkamer (en de bibliotheek n beetje tegen t vocht).

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 02:38

Captain schreef:
16/17 graden? Ongelooflijk.. :+ Dat is toch niet comfortabel? Wij hebben hem hier altijd op 21,5. Ik heb het ook echt altijd koud als ik naar een vriendin ga die het 19 graden heeft.. := Extra kleren aan!

Voor comfort heb ik mijn LPG kacheltje, die stookt er zo 3 graden bij binnen een half uurtje. Maar als ik aan het werk ben, weg of ‘s nachts dan wordt het huis verwarmd met CV tot een max van 16 graden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 02:46

21,5 vind ik dan wel weer erg warm, alleen als ik ziek ben en het koud heb zou ik m misschien zo hoog zetten.
Als ik visite verwacht doe ik de kachel in de woonkamer wel even wat hoger trouwens. Die hoeven nou ook weer niet in de jas te blijven zitten :+
Voor de rest vind d ik het gewoon echt zonde van het geld om teveel te stoken. Zijn leukere dingen te bedenken die je daarmee kan doen. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 06:42

21.5 vind ik echt veel te warm. Hier staat hij dan op 18/19 graden en dan is het warm zat.
En we hebben gewoon centrale verwarming.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 06:44

Wij hebben de kachel standaard op 15 graden staan := . Pas als het daar onder komt gaat hij dus aan.

Moet ik er wel bij vertellen dat we een houtkachel hebben. De hele zomer sprokkelen we (gratis) hout dat we dan in de winter verbranden als het echt koud wordt buiten, zodat de kachel niet aan hoeft :+

Bedenk me opeens dat ik dus best gierig ben? (Nee ik ben niet arm)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 07:08

18 graden vind ik al niet warm maar alles daaronder vind ik echt vreselijk ongastvrij..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 07:21

Wij hebben de verwarming ook altijd op 21 gr. en zelfs dan heb ik het nog vaak koud. Moet er niet aan denken dat de verwarming lager zou staan.