Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kaus schreef:O ja. Hele belangrijke toevoeging! Toen wij hier kwamen wonen hebben we al onze directe buren ons nummer gegeven met de boodschap dat mochten ze ooit ergens last van hebben dat ze altijd mogen appen of bellen.
Regelmatig zelf een appje gestuurd (we kwamen hier allemaal tegelijk) met de vraag of ze weleens overlast hadden van de honden omdat wij ook wel weten dat die blaffen wanneer er iemand aanbelt. Maar nee, echt nooit hadden ze de honden horen blaffen. Absoluut nooit last van!
Maar nu is het toch wel niet zo verschrikkelijk allemaal...
Emmaa_ schreef:Zuchini schreef:Het is met dit soort zaken meestal een opstapeling van zaken. Daarom is mediation een goede optie om erachter te komen wat er precies speelt bij beide partijen en om ook enigszins begrip te krijgen voor de ander. Hebben ze dat niet voorgesteld TS?
Ik lees al een tijdje een beetje stil mee maar ik denk dat mediation hier al niet meer gaat helpen. In het midden latend of hier een eventuele mentale beperking en/of andere problematiek meespeelt bij de onderbuurman, heeft hij al meerdere keren bewezen dat hij erg goed mooi weer kan spelen als er instanties in de buurt zijn om vervolgens weer net zo hard door te gaan. Op het moment dat iemand zo manipulatief is zie ik hem er best voor aan om zich keihard door die mediation sessies heen te liegen en vervolgens weer door te gaan met hetzelfde gedrag.
Gypsy schreef:Niet slim om niet mee te werken. Als jij meewerkt aan bemiddeling en het is inderdaad een flop kun je vanuit daar verder kijken met de woningbouw voor een andere oplossing. Maar je moet eerst dat traject doorlopen.