Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:40

Misschien toch de honden "stiekem" een paar dagen wegbrengen? En dit overleggen met zowel de wijkagent als de woningbouwvereniging. En dan proberen op zo'n manier te doen dat de buurman dit niet doorheeft? Mocht hij dan nog steeds vervelend zijn heb je toch bewijs dat dit in ieder geval niet aan de honden ligt? Het is wat omslachtig maar je raakt wel een beetje op je opties -O-

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:42

Maar...je hebt toch geen ierse wolfshond of deense dog opgesloten in je slaapkamer?

Óf wij zien het fout, óf zij zijn niet goed bij hun hoofd. Ik ken je honden of jou niet verder, maar als iemand tierend aan de deur staat te rammen, zou ík nog blaffen, laat staan mijn hond.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:42

Misschien is het goed om nu alles wat je hier schrijft eens op papier zetten en dat te sturen naar zowel de woningbouw, politie als de wijkconsulent.
Ik kan mij voorstellen dat je in het gesprek van vanmiddag even geen goed weerwoord paraat had.

karuna
Drukke kabouter

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:46

Jemig wat een verhaal. Hoe klein / groot is je appartement dan en wat voor ras is de pup dan? Een cattle dog is toch geen reus. Ellende is de buurman heeft natuurlijk afgelopen dagen flink op de deur gaan rammen ja dan willend de honden wel blaffen ja.

Hoe dan ook een nog betere reden om heel ver weg te verhuizen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:50

Ik vind het verhaal echt steeds meer bizar worden...

Toch eens goed rondvragen wie er nog meer honden hebben!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 16:53

Kaus schreef:
O ja. Hele belangrijke toevoeging! Toen wij hier kwamen wonen hebben we al onze directe buren ons nummer gegeven met de boodschap dat mochten ze ooit ergens last van hebben dat ze altijd mogen appen of bellen.

Regelmatig zelf een appje gestuurd (we kwamen hier allemaal tegelijk) met de vraag of ze weleens overlast hadden van de honden omdat wij ook wel weten dat die blaffen wanneer er iemand aanbelt. Maar nee, echt nooit hadden ze de honden horen blaffen. Absoluut nooit last van!

Maar nu is het toch wel niet zo verschrikkelijk allemaal...

Heb je die appjes nog? Lijkt me prima bewijs om bij de woningbouw en wijkagent onder hun neus te schuiven.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 17:00

Oh wat stom, nee die heb ik niet meer... Heb toen heel erg aan het begin die gesprekken uit woede verwijderd dus ook de vriendelijke geschiedenis in stond. 8)7 |o Kan mezelf wel voor mn kop slaan nu...

We hebben een Cattle dog en een Kelpie. En ze slapen de hele dag :D Denk dat dit beter in een appartement kan dan een nooit uitgelaten chihuahua die alles bij elkaar keft.

Ik begin ook bijna te denken dat wij gek zijn hoor. Dit maakt je zo onzeker. Ik durf me ook bijna niet meer te vertonen in de gang omdat Ik me schaam tegenover alle buren ondertussen.

Ik had aan de telefoon gezegd dat een oplossing wat ons betreft niet meer hoeft gericht op hier in vrede kunnen wonen. Die vogel is voor ons lang geleden al gevlogen. Vervolgens bleven ze in het daadwerkelijke gesprek maar herhalen dat zij er ook niks aan konden doen als ik geen oplossing wil. Dat ik niet boven zo'n persoon wil wonen, al mag hij ons niet meer aanspreken, ging er bij hen ook niet in.

Ik heb ook gevraagd naar klachten van vorige bewoners. Die stonden er niet, alleen over dat hij veel afval verzamelde op het balkon. Verder mochten ze geen gegevens aan ons geven.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:06

Emmaa_ schreef:
Zuchini schreef:
Het is met dit soort zaken meestal een opstapeling van zaken. Daarom is mediation een goede optie om erachter te komen wat er precies speelt bij beide partijen en om ook enigszins begrip te krijgen voor de ander. Hebben ze dat niet voorgesteld TS?

Ik lees al een tijdje een beetje stil mee maar ik denk dat mediation hier al niet meer gaat helpen. In het midden latend of hier een eventuele mentale beperking en/of andere problematiek meespeelt bij de onderbuurman, heeft hij al meerdere keren bewezen dat hij erg goed mooi weer kan spelen als er instanties in de buurt zijn om vervolgens weer net zo hard door te gaan. Op het moment dat iemand zo manipulatief is zie ik hem er best voor aan om zich keihard door die mediation sessies heen te liegen en vervolgens weer door te gaan met hetzelfde gedrag.

Het zou kunnen dat dit inmiddels al te ver is geëscaleerd (al zijn de meeste zaken dat wel die bij de mediator komen) En inderdaad we weten niets over de mentale zaken die meespelen. Maar in dit geval zijn er nu niet veel opties meer over behalve verhuizen. Bovendien heeft TS nu alle pijlen op zich staan. Het werkt meestal toch goed om een neutrale derde te hebben die überhaupt een beeld kan krijgen van de situatie. Wij kunnen dat vanachter ons beeldscherm in elk geval niet.

TS ik hoop echt dat dit goed voor jullie gaat aflopen, deze situatie is gewoon niet vol te houden. Veel sterkte. Hoop dat je snel een ander rustig plekje vindt.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:38

Ik lees al een tijdje mee, maar had nog niet gereageerd hier. Maar ik zou toch proberen om samen met je vriend naar het kantoor van de woningbouw gaan en overleggen dat je je honden tijdelijk ergens onderbrengt. Of dat jouw vriend tijdelijk bij zijn ouders gaat zitten met de honden. Dan kun je kijken of je buurman doorgaat met deze onzin. Dan heb je van te voren aangegeven bij woningbouw dat je honden er niet zijn en dat het absurde gedrag van je buurman dus niet aan je honden ligt, maar geheel aan hemzelf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 17:58

Ik zou toch een mediation overwegen. Dan kan je je buurman pakken op het feit dat hij de honden gek maakt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:42

Wilde ze van de woningbouw wel naar de filmpjes kijken? Het een rechtvaardigt nog steeds niet het ander.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 18:54

De woningbouw schuift het probleem gewoon in jullie schoenen. Denk toch echt dat ze best wisten van de poblemen van de buurman vooraf, en nu hun eigen stoep schoon proberen te vegen. Zo hoeven ze niets te doen en lopen ze ook het risico niet dat je huurvermindering e.d. verlangt door verminderd woongenot.

Als ik jou was zou ik toch echt kijken naar juridische opties nu.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:05

Niet slim om niet mee te werken. Als jij meewerkt aan bemiddeling en het is inderdaad een flop kun je vanuit daar verder kijken met de woningbouw voor een andere oplossing. Maar je moet eerst dat traject doorlopen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 19:11

Hmm ja, wat dat betreft is zoiets aannemen wel handig. Ik voel er alleen zo weinig voor om met zo iemand jn gesprek te gaan. Dan zou mijn vriend dat moeten doen want ik weet dat ik dat nu echt niet ga kunnen handelen.

Filmpjes wilden ze niet zien. Die moesten we maar mailen. Maar ja, ik wil graag de context en situaties uit kunnen leggen.

De honden een week weg doen is natuurlijk wel een die. Maar dan zou er wel een lieve bokker moeten zijn die ze op wil vangen. Onze connecties durven de honden namelijk allemaal niet aan. De pup wel, maar die geef ik dan weer niet zo makkelijk met iedereen mee.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 11-04-18 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:13

Gypsy schreef:
Niet slim om niet mee te werken. Als jij meewerkt aan bemiddeling en het is inderdaad een flop kun je vanuit daar verder kijken met de woningbouw voor een andere oplossing. Maar je moet eerst dat traject doorlopen.

Ik denk het ook. Altijd belangrijk om je constructief op te blijven stellen, al moet t uit je tenen of van nog verder komen. Als je natuurlijk wilt dat ze je helpen....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:13

Wie is de lawaaierigste van de twee? Die zet je even ergens anders neer. De andere laat je gewoon uit als normaal. Toch een hond in huis maar minder herrie en dan kijken of dat scheelt in de buurmans herrie

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:14

Kunnen ze met andere honden ( en evt katten maar die kan ik ook ff op een aparte kamer houden evt) dan zijn ze hier welkom hoor! Evenals jullie zijn welkom ik heb een kamer vrij.

Honden zijn overigens vaak een probleem bij niet honden mensen, mijn onderbuurvrouw toen klaagde ook over die van mij dat hij midden in de nacht zou blaffen een uur lang >;) mijn hond blaft zelden, en zodra hij even speelde begon ze al op het plafond te bonken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:19

Ik zou de filmpjes wel mailen. Maar dan met een stevig uitleg en een gepepperde reactie op het feit dat de woningbouw de verantwoording bij jullie legt.

Zoek er referenties in wettelijke uitspraken bij desnoods en hun eigen huurcontract waarin staat dat honden toegestaan zijn. Geef daarnaast ook aan dat dit gedrag uitlokking is en doe er een stukje van het logboek bij, aantal politiebezoeken en alles.

Wordt boos... Het mag op papier, je doet er niemand kwaad mee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:19

Als je niet met de mediator om de tafel gaat zal het altijd zijn woord tegen de jouwe blijven. Dus wat wil je? Even uur iets doen waar je niet zoveel zin in hebt en niet ziet zitten of hem confronteren met zijn gedrag waar de woningbouw bij zit?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:21

Kaus, jij bent niet gek! Dat hij op de deur staat te meppen is niet normaal! Voor zover mogelijk, laat de buren maar lekker aan zichzelf over, dus laat je niet te zeer beperken door schaamte. Want... de buren die elkaar lopen op te stoken die hebben hun mening toch al klaar, daar verander je niets meer aan. En anderen die komen er vanzelf wel achter, of hebben zelf al wat te stellen gehad, wat dan ook.

Dus... ik zou zeggen dat je voor een deel gewoon je leefgeluiden weer terug kunt pakken. De buurman schreeuwt toch wel, dus als je een stoel moet verschuiven dan moet dat. Niet te gek maken, niet 's nachts, niet uitdagen, maar ook niet je hele leven af laten pakken. Richting de overige buren, schouders naar achteren, hoofd rechtop en vriendelijk glimlachen. Ze denken toch wel wat ze denken... laat je niet gek maken hoor.

Verder gewoon op blijven nemen als hij herrie komt maken, politie bellen als het de spuigaten uitloopt, en zoeken naar een ander plekje.

Wat betreft het mediation traject kun je de bal misschien terugleggen bij de woningbouw door veel vragen te stellen: hoe gaat het in zijn werk, hoe weet je dat jouw kant voldoende gehoord wordt, wat gebeurt er als er geen oplossing komt, welke vrijheid heb je daarin om keuzes te maken, wie gaat het doen, wat wordt er van jullie verwacht, krijg je een individueel voorgesprek, etc. Of ze kunnen je echt vertrouwen geven in die methode, of ze praten zich klem maar dan wijs je het in elk geval niet zomaar af.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:24

Ts kan het zijn dat jullie een hele andere kijk op jullie honden hebben dan anderen die er geen gevoel bij hebben?
Voor buitenstaanders kunnen de geluiden van de honden (blaffen, maar zeker ook het bewegen over laminaat en spelen op het laminaat met al die speeltjea die ze hebben) echt heel hinderlijk zijn. Zelf hoor je die niet. Kan het zijn dat anderen er oprecht last van hebben?

Dat maakt overigens hun acties niet correct he, dat terzijde.
Ik zou ze ook tijdelijk onderbrengen, maar ook echt meteen morgen. Even de rust in de tent terug.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 19:30

Misschien dat mediation wel een volgende stap kan zijn. Maar bij mij zitten de emoties ook enorm hoog en ik wil niet terwijl ik aan tafel zit met de buurman breken. Dus vandaar dat ik liever dan mijn vriend dat laat doen.

Ik ga de filmpjes zeker wel mailen! :j Met een hele bijbel aan uitleg en verhaal erbij.

Hmm Goof, dat kan ik me dus niet voorstellen. Spelen in huis mag alleen boven, daar hebben ze een eigen kamer en die grenst niet met buren, alleen met onszelf. Blaffen hebben de buren zélf heel veel aangegeven eigenlijk nooit te horen. Tenzij je op de gang staat, maar ja daar valt natuurlijk imo niet echt over te klagen. In de woonkamer (enige wat grenst aan de buurman, en onze berging maar daar zijn de honden niet) slapen ze, eten ze en kauwen ze op botjes. Daar mogen ze niet rennen en te keer gaan.

Maar ik snap je vraag hoor. Ik vind andermans blaffende honden ook vervelend :') Maar verder dan dat maken ze gewoon geen geluid. De woonkamer is ook veel te klein om in te spelen door de meubels die erin staan. Daarnaast heeft het grootste gedeelte een dik vloerkleed waardoor je ook geen last hebt van tikkende nageltjes.

Ergens anders onderbrengen lukt echt niet zo snel. Tenzij er een bokker is dus die ze vol overtuiging vanavond nog wil ophalen _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:32

Schrijf een goed begeleidend schrijven, mail dit samen met de filmpjes naar de woningbouwvereniging en de wijkagent. Niet vanuit emotie schrijven, desnoods met iemand die de woorden goed op papier voor jullie wil zetten en daarin aangeven dat gesprekken tussen de klagers en jullie in eerste instantie door je werd afgewezen omdat juist de problemen door hem worden veroorzaakt door continue op de bel en deur te bonken en dat je de indruk hebt gekregen dat zowel wijkagent als woningbouw hem op zijn woord geloven. En even fijntjes bij vermelden dat , mits de woningbouwvereniging niet haar best gaat doen om een oplossing te verzorgen jullie het hogerop gaan zoeken en je de geschillencommissie in gaat schakelen wegens de aantasting van het woongenot en de lakse houding van de woningbouwvereniging.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 11-04-18 19:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:33

Mediation is altijd goed in dit traject. Als je kunt aantonen dat je alles hebt geprobeerd (ook wanneer je bij voorbaat weet dat het niet gaat werken) heb je straks ook meer ijzers in het vuur om op te treden als dat nodig is.
De hakken in het zand gaat helaas niet werken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 20:09

Heb je al geluidsopnames/filmpjes gemaakt van de buurman die op de deur bonst/schreeuwt op het balkon ts?