Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Citaat:Nee, ik heb uberhaubt geen kinderen, ik ben zelf wel een kind van mijn ouders. Mag ik daarom geen mening hebben daarover? Maar je kind gaan manipuleren om naar huis te komen vind ik niet correct. Ik heb een hele grote allergie voor ouders die hun zin doordrijven ten koste van hun kinderen. Nu zeg ik niet dat de ouders van Nagini zo ver zouden gaan, maar ik proef wel aan haar reacties hier en in het vorige topic, dat haar ouders nou ook niet bepaald de instelling hebben van "we vertrouwen je dat je je eigen keuzes maakt en we staan kosten wat kost achter ja."
En ja, dat vind ik de enige correcte houding van ouders tov een verstandige sterke zelfstandige volwassen dochter.
Margee schreef:Spreek jij jezelf niet erg tegen? Eerst spreek je over manipulerende ouders en daarna dat deze ouders misschien niet zo ver gaan.
Shiloh schreef:Margee schreef:Spreek jij jezelf niet erg tegen? Eerst spreek je over manipulerende ouders en daarna dat deze ouders misschien niet zo ver gaan.
Nee. Je hebt manipuleren en manipuleren. Nu heb ik een hekel aan elke vorm er van, maar ja, ik heb heel wat erger meegemaakt, en zo ver lijkt het hier niet te gaan.
En daarbij ben ik klaar met deze discussie. Het is mijn mening, en als je daar niet mee eens bent prima, jouw mening. Ik vind dat ouders nooit hun zin hebben door te drijven bij volwassen kinderen. Er is een verschil tussen adviseren en manipuleren. Op een gegeven moment heb je ze los te laten en ze hun eigen keuzes te laten maken. En dat "eigen boontjes laten doppen" vind ik zó kinderachtig. Omdat ze niet doet wat ouders willen, moet ze het maar helemaal zelf uitzoeken? Ik ben blij dat mijn naaste en ouders zo niet in het leven staan zeg.
"ze hebben er ook pijn van"... ja dat zal wel, maar hun dochter heeft er nog de meeste pijn van. En die pijn wordt er niet beter op als ouders vervolgens hun dochter niet vertrouwen om zelf haar beslissingen te kunnen maken en dus in een twee strijd komt te zitten tussen wat ouders willen en wat ze zelf wil. Dus omdat ze de pijn van dochter willen behoeden, maken ze het nog maar even een tandje erger. Ja joh, wat een levenswijsheid. Hoe je het ook draait of keert, ik vind dat niet correct.
Nagini schreef:Ik werd wakker met dit:
(sorry als voor sommige het engels te moeilijk is, maar ik heb even geen zin om te vertalen.Citaat:Bericht van vriend
Nagini schreef:Het gaat.![]()
Mn moeder gaf nog aan dat ze zei dat ze blij was dat vriendinnen me kunnen opvangen wanneer ik naar Melbourne ga en dat we dan idd wel zien wat er gebeurd.
En mn broer appte ook dat ie achter me staat, welke beslissing dan ook. Dus dat is goed.
Tussen Matt en mij is het gewoon civiel enzo. We proberen tot een degelijke oplossing te komen zodat ik naar Melbourne kan en hij niet met torenhoge huur zit in zn eentje.
Nagini schreef:Het gaat.![]()
Mn moeder gaf nog aan dat ze zei dat ze blij was dat vriendinnen me kunnen opvangen wanneer ik naar Melbourne ga en dat we dan idd wel zien wat er gebeurd.
En mn broer appte ook dat ie achter me staat, welke beslissing dan ook. Dus dat is goed.
Tussen Matt en mij is het gewoon civiel enzo. We proberen tot een degelijke oplossing te komen zodat ik naar Melbourne kan en hij niet met torenhoge huur zit in zn eentje.
xPabloBokt schreef:Ik vind het goed van je Nagini, dat je zo goed met hem blijft overleggen en alles in samenspraak doet. Ik vind het "zijn/haar probleem" altijd zo'n killer.. Denk dat niemand daar nu beter van gaat worden (in dit geval uiteraard, er zijn genoeg uitzonderingen).
plutolover schreef:xPabloBokt schreef:Ik vind het goed van je Nagini, dat je zo goed met hem blijft overleggen en alles in samenspraak doet. Ik vind het "zijn/haar probleem" altijd zo'n killer.. Denk dat niemand daar nu beter van gaat worden (in dit geval uiteraard, er zijn genoeg uitzonderingen).
dat klopt zeker.
maar is toch ook niet eerlijk als zei straks dubbel huur moet gaan betalen,om hem uit de brand te helpen? ik neem aan dat ze niet maanden lang bij die vriendin in gaat zitten? maar ind is ook niet aan mij om dat te beoordelen
mijn Excuus van me vorige opmerking
Nagini schreef:Ik ga geen dubbel huur betalen.
Ik blijf 2 weken langer uitwerken op mn werk zodat se opzeg termijn van het huis hier afgelopen is. Dan heb ik nog een extra loon dat ik mee kan nemen naar Melbourne.
En we kunnen dan samen het huis inpakken. Hij zoekt eat anders in Adelaide. Ik in Melbourne.
"Zijn probleem" vind ik asociaal. Want dat zou betekenen dat ik m met $1600 aan huur laat zitten ipv de gebruikelijke $800.
Hij heeft zelfs aangeboden meubilair met een verhuiswagen naar Melbourne voor me te rijden wat ik erg waardeer. Zo heb ik toch spullen.. en het is enkel een 8 uur durende rit. Dus kan alle hulp wel gebruiken.
Nagini schreef:Ja, ik probeer financieel vrij van hem te zijn op een nette manier.
Zodat er ook nog plek is om het die kans te geven misschien over een paar maanden etc.
We zijn samen een huurcontract etc aan gegaan.. dus ook samen oplossen.