Als je vriend vreemd gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:10

Vind ik ook. Na al je acties nog dingen gaan eisen ook.. Hij is degene die door het stof moet. Als hij geen contact wil dan niet joh..

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:18

Jeetje TS. Ik herinner me jouw topic van het verhuizen nog, en dan nu dit!
Aan mijn advies heb je niet zoveel aangezien er al vele goede tips in dit topic staan maar wil je wel heel veel sterkte wensen met dit dappere besluit!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:31

@nagini/sanne.

Heel veel sterkte en kracht!

En je keuze melbourne, voor jezelf top!

En daarmee ook evt ook matt nog, zodat hij de komende tijd aan zichzelf kan/moet werken op positieve manier. En je kan hem daarnaast ook nog kracht steun geven, als hij bij voorbaat laat zien aan zichzelf te werken, als in van zichzelf houden ed, als hij dat doet, kan hij ook openstaan voor goede relatie met jou. Wat jou dan weer kracht, vertrouwen geeft om tijd in matt te stoppen, of er een eind aan maken.

Take care of yourself!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:58

Meid wat ontzettend heftig !
Ik "snap" jullie beide wel.
Zelf ben ik ook zo'n persoon die het bij andere mannen zoekt, ipv voor mijn eigen relatie te vechten.
Wegrennen is altijd veel en veel makkelijker dan de confrontatie aangaan.

De keuze die je nu hebt gemaakt vind ik heel dapper!
Even voor je zelf, En eerst je eigen op een rijtje krijgen.
En hij, Die mag eerst heel hard aan zichzelf gaan werken.
Je kan niet van een ander houden, als je niet van jezelf houd.

Wat je ouders betreft, die zullen toch achter je keuze "moeten" staan.
Houd je hun een soort van op de hoogte? Wat er tussen jullie afspeelt?
Hier merk ik dat dat wel helpt, woon nu al zo'n 7 weken bij familie.
En stonden van het weekend heel raar te kijken toen ik zei dat ik daar heen ging.
Na alles wat er is gebeurd ect ect.
Maar hun weten niet wat er in de tussentijd gebeurd.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 06:53

Citaat:
Nee, ik heb uberhaubt geen kinderen, ik ben zelf wel een kind van mijn ouders. Mag ik daarom geen mening hebben daarover? Maar je kind gaan manipuleren om naar huis te komen vind ik niet correct. Ik heb een hele grote allergie voor ouders die hun zin doordrijven ten koste van hun kinderen. Nu zeg ik niet dat de ouders van Nagini zo ver zouden gaan, maar ik proef wel aan haar reacties hier en in het vorige topic, dat haar ouders nou ook niet bepaald de instelling hebben van "we vertrouwen je dat je je eigen keuzes maakt en we staan kosten wat kost achter ja."

En ja, dat vind ik de enige correcte houding van ouders tov een verstandige sterke zelfstandige volwassen dochter.

Spreek jij jezelf niet erg tegen? Eerst spreek je over manipulerende ouders en daarna dat deze ouders misschien niet zo ver gaan. Zo te lezen hebben deze ouders wel wat voor hun kind over.
En waarom moet je als ouder achter iedere keuze van je kind staan? Je hebt dan zelf wel zoveel levenservaring, en mensenkennis, dat je weet dat sommige keuzes niet bepaald slim zijn. Je ziet soms problemen aankomen. En moet "een verstandige sterke zelfstandige volwassen dochter" zoals jij dat dan noemt dan niet haar eigen boontjes doppen?
Ieder moet van zijn eigen fouten leren maar als ouder wil je je kind daarvoor behouden. En om nou altijd de ellende op te vangen lijkt me ook niet echt fijn.......
Omdat jij nou toevallig een kind van ouders bent (nounou, da's nieuw) ben je gelijk alwetend.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 07:45

Margee schreef:
Spreek jij jezelf niet erg tegen? Eerst spreek je over manipulerende ouders en daarna dat deze ouders misschien niet zo ver gaan.

Nee. Je hebt manipuleren en manipuleren. Nu heb ik een hekel aan elke vorm er van, maar ja, ik heb heel wat erger meegemaakt, en zo ver lijkt het hier niet te gaan.

En daarbij ben ik klaar met deze discussie. Het is mijn mening, en als je daar niet mee eens bent prima, jouw mening. Ik vind dat ouders nooit hun zin hebben door te drijven bij volwassen kinderen. Er is een verschil tussen adviseren en manipuleren. Op een gegeven moment heb je ze los te laten en ze hun eigen keuzes te laten maken. En dat "eigen boontjes laten doppen" vind ik zó kinderachtig. Omdat ze niet doet wat ouders willen, moet ze het maar helemaal zelf uitzoeken? Ik ben blij dat mijn naaste en ouders zo niet in het leven staan zeg.

"ze hebben er ook pijn van"... ja dat zal wel, maar hun dochter heeft er nog de meeste pijn van. En die pijn wordt er niet beter op als ouders vervolgens hun dochter niet vertrouwen om zelf haar beslissingen te kunnen maken en dus in een twee strijd komt te zitten tussen wat ouders willen en wat ze zelf wil. Dus omdat ze de pijn van dochter willen behoeden, maken ze het nog maar even een tandje erger. Ja joh, wat een levenswijsheid. Hoe je het ook draait of keert, ik vind dat niet correct.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:28

Shiloh schreef:
Margee schreef:
Spreek jij jezelf niet erg tegen? Eerst spreek je over manipulerende ouders en daarna dat deze ouders misschien niet zo ver gaan.

Nee. Je hebt manipuleren en manipuleren. Nu heb ik een hekel aan elke vorm er van, maar ja, ik heb heel wat erger meegemaakt, en zo ver lijkt het hier niet te gaan.

En daarbij ben ik klaar met deze discussie. Het is mijn mening, en als je daar niet mee eens bent prima, jouw mening. Ik vind dat ouders nooit hun zin hebben door te drijven bij volwassen kinderen. Er is een verschil tussen adviseren en manipuleren. Op een gegeven moment heb je ze los te laten en ze hun eigen keuzes te laten maken. En dat "eigen boontjes laten doppen" vind ik zó kinderachtig. Omdat ze niet doet wat ouders willen, moet ze het maar helemaal zelf uitzoeken? Ik ben blij dat mijn naaste en ouders zo niet in het leven staan zeg.

"ze hebben er ook pijn van"... ja dat zal wel, maar hun dochter heeft er nog de meeste pijn van. En die pijn wordt er niet beter op als ouders vervolgens hun dochter niet vertrouwen om zelf haar beslissingen te kunnen maken en dus in een twee strijd komt te zitten tussen wat ouders willen en wat ze zelf wil. Dus omdat ze de pijn van dochter willen behoeden, maken ze het nog maar even een tandje erger. Ja joh, wat een levenswijsheid. Hoe je het ook draait of keert, ik vind dat niet correct.

Ik denk dat haar ouders haar echt niet gaan laten vallen. Die hebben in the heat of the geroepen dat ze het maar uit moet zoeken als ze die gozer weer een kans geeft. Die hebben het al meerdere keren fout zien gaan en roepen in hun wanhoop dingen. Tja, ouders zijn ook maar mensen die naar beste kunnen voor hun kind op komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:26

Het is natuurlijk voor ouders heel moeilijk wanneer ze van hun dochter horen dat ze er helemaal doorheen zit, vooral de reden, vreemdgaan(dat is het in mijn ogen) en ook nog eens depressief. Zo goed kennen ze deze jongen niet en misschien hebben ze wel spookbeelden in hun hoofd dat hij hun dochter iets aan zou kunnen doen. kan hun reactie begrijpen en ik denk dat ts dit ook wel kan plaatsten ook al zeggen ze dit niet op deze manier. Iedere ouder is bang dat hun kind iets overkomt, als dat niet zo is ben je geen betrokken ouder.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 10:30

Indd Bigone. :j

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:13

Nagini schreef:
Ik werd wakker met dit:

(sorry als voor sommige het engels te moeilijk is, maar ik heb even geen zin om te vertalen.

Citaat:
Bericht van vriend

Heb de rest van je topic ook doorgelezen maar wilde toch nog even op deze reageren.
Is je opgevallen dat hij alle zinnen met I begint..
Geloof dat dit mij alleen maar meer pissig zou maken...

Moderatoropmerking:
Privécommunicatie verwijderd.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 11:18

Hoe gaat het met je TS? Heb je je ouders nog kunnen spreken over je besluit?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-17 12:18

Het gaat. :)
Mn moeder gaf nog aan dat ze zei dat ze blij was dat vriendinnen me kunnen opvangen wanneer ik naar Melbourne ga en dat we dan idd wel zien wat er gebeurd.
En mn broer appte ook dat ie achter me staat, welke beslissing dan ook. Dus dat is goed.

Tussen Matt en mij is het gewoon civiel enzo. We proberen tot een degelijke oplossing te komen zodat ik naar Melbourne kan en hij niet met torenhoge huur zit in zn eentje.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:22

Nagini schreef:
Mn moeder gaf nog aan dat ze zei dat ze blij was dat vriendinnen me kunnen opvangen wanneer ik naar Melbourne ga en dat we dan idd wel zien wat er gebeurd.
En mn broer appte ook dat ie achter me staat, welke beslissing dan ook. Dus dat is goed.

Tussen Matt en mij is het gewoon civiel enzo. We proberen tot een degelijke oplossing te komen zodat ik naar Melbourne kan en hij niet met torenhoge huur zit in zn eentje.

zijn probleem, niet de jouwe... bedoel straks heb jij miss ook huisje daar in melbourne, ga nou echt 2x huur betalen? voor hem?? bedoel je steunt hem al door alsnog mee te gaan na de dokter/pyscholoog.

ik vind dat je al heel veel voor hem doet, en dat bedoel ik positief.

wel fijn dat je ouders nog steeds achter je staan

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:32

Nagini schreef:

Super! Je komt hier doorheen! +:)+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 12:33

Ik vind het goed van je Nagini, dat je zo goed met hem blijft overleggen en alles in samenspraak doet. Ik vind het "zijn/haar probleem" altijd zo'n killer.. Denk dat niemand daar nu beter van gaat worden (in dit geval uiteraard, er zijn genoeg uitzonderingen).

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 13:36

xPabloBokt schreef:
Ik vind het goed van je Nagini, dat je zo goed met hem blijft overleggen en alles in samenspraak doet. Ik vind het "zijn/haar probleem" altijd zo'n killer.. Denk dat niemand daar nu beter van gaat worden (in dit geval uiteraard, er zijn genoeg uitzonderingen).

dat klopt zeker.

maar is toch ook niet eerlijk als zei straks dubbel huur moet gaan betalen,om hem uit de brand te helpen? ik neem aan dat ze niet maanden lang bij die vriendin in gaat zitten? maar ind is ook niet aan mij om dat te beoordelen

mijn Excuus van me vorige opmerking

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:17

plutolover schreef:
xPabloBokt schreef:

dat klopt zeker.

maar is toch ook niet eerlijk als zei straks dubbel huur moet gaan betalen,om hem uit de brand te helpen? ik neem aan dat ze niet maanden lang bij die vriendin in gaat zitten? maar ind is ook niet aan mij om dat te beoordelen

mijn Excuus van me vorige opmerking

Je weet niet eens of dat het geval is, van de dubbele huur..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:48

Dubbele huur betalen haal ik ook niet uit de tekst, enkel een oplossing zoeken.
Ik ging uit van een roommate zoeken.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 00:01

Ik ga geen dubbel huur betalen.
Ik blijf 2 weken langer uitwerken op mn werk zodat se opzeg termijn van het huis hier afgelopen is. Dan heb ik nog een extra loon dat ik mee kan nemen naar Melbourne.
En we kunnen dan samen het huis inpakken. Hij zoekt eat anders in Adelaide. Ik in Melbourne.

"Zijn probleem" vind ik asociaal. Want dat zou betekenen dat ik m met $1600 aan huur laat zitten ipv de gebruikelijke $800.

Hij heeft zelfs aangeboden meubilair met een verhuiswagen naar Melbourne voor me te rijden wat ik erg waardeer. Zo heb ik toch spullen.. en het is enkel een 8 uur durende rit. Dus kan alle hulp wel gebruiken.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 00:29

Je mag trots op jezelf zijn!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 00:47

Nagini schreef:
Ik ga geen dubbel huur betalen.
Ik blijf 2 weken langer uitwerken op mn werk zodat se opzeg termijn van het huis hier afgelopen is. Dan heb ik nog een extra loon dat ik mee kan nemen naar Melbourne.
En we kunnen dan samen het huis inpakken. Hij zoekt eat anders in Adelaide. Ik in Melbourne.

"Zijn probleem" vind ik asociaal. Want dat zou betekenen dat ik m met $1600 aan huur laat zitten ipv de gebruikelijke $800.

Hij heeft zelfs aangeboden meubilair met een verhuiswagen naar Melbourne voor me te rijden wat ik erg waardeer. Zo heb ik toch spullen.. en het is enkel een 8 uur durende rit. Dus kan alle hulp wel gebruiken.

ik vind het heel respectvol, zoals jullie met elkaar omgaan.

daar kunnen velen nog een voorbeeld aan nemen
:j :j :j _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 01:07

Ketaki schreef:
ik vind het heel respectvol, zoals jullie met elkaar omgaan.

daar kunnen velen nog een voorbeeld aan nemen
:j :j :j _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Helemaal mee eens! :j

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 01:25

Ja, ik probeer financieel vrij van hem te zijn op een nette manier.
Zodat er ook nog plek is om het die kans te geven misschien over een paar maanden etc.

We zijn samen een huurcontract etc aan gegaan.. dus ook samen oplossen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 01:28

Er zijn ontzettend veel interessante TED-talks te vinden die gaan over vreemdgaan. Het komt zo veel genuanceerder dan veel van de mensen hier beweren. Als ik het goed begrijp hebben jullie dat zelf gelukkig ook al ingezien. Maar ik wilde het toch lezen. Zelf heb ik heel veel aan dit soort video's gehad.
Bijvoorbeeld:

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 01:34

Nagini schreef:
Ja, ik probeer financieel vrij van hem te zijn op een nette manier.
Zodat er ook nog plek is om het die kans te geven misschien over een paar maanden etc.

We zijn samen een huurcontract etc aan gegaan.. dus ook samen oplossen.

zo hoort het ook. je bent samen een relatie aangegaan, dus ook het mooiste als het ook netjes afgesloten kan worden.

heel netjes sanne :j :j