tja, mijn conclusie.. sluit wel zo'n beetje aan bij mijn vorige post.
vandaag las ik dit stuk op facebook.. lijkt me duidelijk:
Citaat:
Beste Nederlandse burger, beste politici,
Ik schrijf deze brief naar aanleiding van de debatten, talkshows en uitspraken op radiozenders. Een aantal van u is namelijk van plan, als het eenmaal zover is, een compleet ander beleid te gaan voeren dan nu. Marianne Thieme (PvdD) wil het aantal dieren dat gehouden wordt voor productie van voedsel met 70% verlagen (lees: slachten), Jesse Klaver (GroenLinks) wil een kilometerheffing instellen van een respectievelijke 3,1 cent voor auto’s en 25 cent voor vrachtverkeer per kilometer. GroenLinks is niet de enige hierin, maar wel de duurste (PvdA wil 3 cent voor auto’s en 20 cent voor vrachtverkeer). Doch zijn de meeste partijen voor een kilometerheffing. Als dit gaat gebeuren kunnen we straks allemaal gezellig op de fiets naar de voedselbank, want de agrarische- en logistieke sector zijn beiden essentieel voor de Nederlandse economie.
Ik zal even schetsen waarom Marianne Thieme haar streven Nederland straks kapot zal maken. Ze wil dus dat de veestapel met 70% zal verminderen, over koeien gesproken houden we dan straks ronduit 500.000 runderen over. [500.000 : 18.000 boeren = 27,7 koeien per boer]. Ik reken met het aantal boeren van nu omdat u, mevrouw Thieme, zegt dat de boeren niet hoeven te stoppen. Maar u zegt ook dat het gek is dat Nederland voedsel exporteert naar het buitenland, want ja: Duitsland kan dat toch ook prima zelf? Snapt u nou werkelijk niet dat de Nederlandse economie het van Export moet hebben? Dan hebben we het nog niet over de werkloosheid die door zo’n besluit zal ontstaan, want boeren kunnen niet boeren met 28 koeien, de verwerkingsindustrie krijgt te weinig aanvoer waardoor er grote ontslagen komen en zelfs de logistieksector krijgt er mee te kampen omdat de producten ernstig minder worden en ze dan niet meer vervoerd hoeven worden. Dit is pure kapitaalvernietiging!! Deze kettingreactie zal Nederland kapot maken, en als er dan nog een Jesse Klaver komt met zijn kilometerheffing dan is de logistiek sector om zeep en is de Nederlandse burger de dupe. Aan Jesse Klaver het bericht dat je de wereld niet kan voeden van een biologische agrarische sector en het is ook zeker niet beter voor het milieu. Geert Wilders (PvV) zal de hele grondwet moeten herschrijven als hij zijn plannen door wil drijven, het enige waar ik het mee eens ben is de lagere inkomstenbelasting, motorrijtuigenbelasting en een goed pensioen. Maar hoe wil je dat realiseren als je uit de Europese Unie gaat (lees: export).
Aan de overige politici, ik spreek uit naam van de melkveehouderij, de overschotten die voor jullie een probleem zijn, zijn puur papieren problemen. Het fosfaatoverschot bijvoorbeeld. Hoe kan er gesproken worden van een overschot als koeien niet meer kunnen staan door fosfaatgebrek? De visstand in de zee loopt hard achteruit en dat komt zeker niet door overbevissing, en op grondmonsters is te zien dat de aarde heel schraal wordt. Waarom hebben jullie niet in Brussel verteld dat de boeren in Nederland het juist heel goed doen!? En dan durft politiek Den Haag ook nog te zeggen dat het melkquotum er onder druk van de boeren af moest om meer te produceren?? Hierdoor krijgt de consument een heel slecht beeld van de veehouderij en zit je als agrarische sector in een vicieuze cirkel waar je bijna niet meer uit komt. Horen jullie de noodkreten van boeren niet? Zien jullie niet dat het zo allemaal naar de knoppen geholpen wordt? Zijn jullie werkelijk zo blind?
Beste Nederlandse burger, als u de Oostvaardersplassen een stukje geweldige natuur vind, de jacht overbodig en van mening bent dat vlees eten zorgt voor ontbossing dan staat u volledig in uw recht, toch wil ik u ergens op wijzen. De Oostvaardersplassen zijn alles behalve diervriendelijk en natuurlijk. Grote grazers sterven van de honger en het zal uiteindelijk veranderen in een woestijnachtig, dor stukje Nederland. De bodem verliest haar leven door te weinig bemesting, hierdoor zijn er minder pieren en daaropvolgend minder weidevogels. Waarom wordt dat nooit gezegd? En waarom wordt nooit vertelt dat één hectare gras twee keer zoveel co2 vastlegt dan één hectare bos? Namelijk ongeveer 20.000 kg, mais zelfs 22.000 en bieten zelfs bijna 38.000 kg. Dit terwijl een koe nog geen 13.000 kg uitstoot, kringloop gesloten lijkt me want dit is gebaseerd op wetenschappelijke onderzoeken van de Wageningen Universiteit. Maar door leugens, list en bedrog wordt u dit niet vertelt of het wordt zelfs omgedraaid. Er wordt u gezegd dat een koe meer uitstoot dan een auto, maar dan vertel ik u nu dat uw geliefde hond een ecologische voetafdruk heeft van 0,84 hectare en iemand die gemiddeld 10.000 km rijdt met een Toyota Landcruiser 4.6 “maar” 0,46 hectare. Niemand hoeft zich hierdoor veroordeeld of aangevallen te voelen, het zijn puur feitjes. Dan nog over veevoeding, waarover verteld wordt dat voor de soja in diervoeders oerwouden in het Amazonegebied gekapt worden. Sojateelt is absoluut een gevaar voor het Amazonewoud, zonder twijfel, maar soja wordt hoofdzakelijk geteeld voor menselijk voedsel. Het veevoer dat uit soja gehaald wordt is slechts een nevenproduct genaamd sojaschroot, het overblijfsel van het verwerken tot menselijk voedsel. Nog geen 10% van dit sojaschroot wordt gebruikt in de melkveehouderij, toch wordt er verteld dat de melkveehouderij de oorzaak is van ontbossing. Dit is de kracht van de media, want “wat er in de media verteld wordt klopt altijd”. Toch kan dit ook niemand kwalijk genomen worden omdat iedereen in een sociaal isolement zit wat media betreft, ik ook, hoe open ik er ook voor sta. Op social media platforms als Facebook heeft iedereen zijn eigen wereld omdat diegene dat zelf creëert door bepaalde dingen te volgen, en hier is niet veel aan te doen.
Sta open voor andermans ideeën maar bekijk ze een kritisch, net zoals met dit stuk gaat gebeuren. Kies straks wijs en wees bewust voor de gevolgen, en laat je niet beïnvloeden door sprookjes vertellende politici die met hun hoofd in de roze wolken zitten terwijl ze eenhoorns tellen.
Want sprookjes bestaan niet.