Is het het nog waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:53

Aaaaaaah hahahahah ik had niet eens door dat het automatisch ging!
Bedankt voor de opheldering :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:02

Jeetje wat een onwijs hoog bedrag :n

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:46

5000 euro in ruim een half jaar TS. Laat dit een harde les geweest zijn maar geef nooit meer zoveel geld uit aan een ander.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 16:56

5000 euro in een half jaar!! Dat is gewoon bijna 1000 euro per maand. Jeetje dat zou ik echt wel terug willen. Daar kan je leuk borg mee staan van een leuke studio/kamer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 18:09

CurlyCoat schreef:
Ik heb gisteren even mijn bankierenapp erbij gepakt en uitgerekend hoeveel ik aan hem kwijt ben.
Ik kom rond de €5000 uit, en dat is dan alleen van die 8 maanden dat ik daar heb bijgewoond.
Ik wil niet weten wat ik in totaal kwijt ben...
Ik ga nu proberen een duidelijke maar nette mail te sturen.

Had je een goed paard voor kunnen kopen, daar had je in ieder geval meer aan gehad dan deze lapszwans en even achterlijke ma.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 20:14

Niet normaal!! :oo en dat in maar 8 maanden.. Ik zou dit zeker even laten weten aan die moeder. Wat denkt ze wel niet.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:52

Ik zou iets sturen in de trant van; Nee sorry, daar begin ik niet aan. Buiten dat.. als je denkt dat je er met €600 bent, heb je het mis. Zijn onderhoud van de afgelopen 8 maanden heeft mij 5000 euro gekost ;)
Ik wens je alle goeds verder samen met je zoon.

Succes met het bedenken van een mail terug en je bent een topper!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 09:19

Jezus man... in 8 maanden tijd 5.000 doorheen gejaagd!
Dat zijn moeder 600,- van je wilt vind ik ook schandalig.
Heb er misschien overheen gelezen, maar heb je al gereageerd?

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 10:10

Hoewel ik het bizar vind dat die moeder dit vraagt en ik het te idioot voor woorden vind dat hij zoveel geld van jou heeft gebruikt ben ik het niet eens met de mening dat je een tegen rekening zou moeten sturen al dan niet serieus.
Jij bent degene die hem telkens die bankpas gaf wetende dat hij er geld vanaf heeft gehaald..cru gezegd.
Laat het iig een wijze les zijn !

Super om te lezen hoe je er nu in staat trouwens. Verdrietig zijn is helemaal ok maar volgens mij voel je je nu zoveel beter ? :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:13

Mondy schreef:
Hoewel ik het bizar vind dat die moeder dit vraagt en ik het te idioot voor woorden vind dat hij zoveel geld van jou heeft gebruikt ben ik het niet eens met de mening dat je een tegen rekening zou moeten sturen al dan niet serieus.
Jij bent degene die hem telkens die bankpas gaf wetende dat hij er geld vanaf heeft gehaald..cru gezegd.
Laat het iig een wijze les zijn !

Super om te lezen hoe je er nu in staat trouwens. Verdrietig zijn is helemaal ok maar volgens mij voel je je nu zoveel beter ? :)

Nou ik denk dst moeder wel een muur voor dsr kop heeft en eens wakker geschud moet worden over gedrag van haar zoon. En misschien helpt dit dan wel.

Wat een bijzondere familie is dat eigenlijk (ex en ex schoonmoeder) :=

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:36

TS, ik zou geen antwoord naar die moeder sturen. Dan zal zij namelijk weer reageren, jij ook weer, vervolgens zij weer en dan loopt dit uit de hand.

Ze kan juridisch gezien (even kort door de bocht uitgelegd) niet achteraf huur vragen als er vooraf geen contract of schriftelijke afspraak was waarin is opgenomen dat dat zou kunnen.

Als je jezelf juridisch wilt indekken, maak dan voor jezelf een map met "bewijs" dat je ex geld van je "stal". Print je berichten in dit topic en zet ze in de map. Maak screenshots van bedragen, van appjes van je ex, etc. Waarschijnlijk zal je die map nooit nodig hebben, maar als je bezorgd bent dat die rare moeder van hem stappen onderneemt, is het maken van zo'n map misschien fijn voor je eigen gemoedsrust. Nogmaals: houd die map voor jezelf, deel dit niet met die moeder, die zal er alleen maar discussie over willen voeren.

Tenslotte wil ik nog even zeggen dat ik het heel goed van je vind dat je bent weggegaan en het hebt volgehouden! Misschien is het een idee om een soort weerbaarheidstraining te volgen voordat je weer gaat daten, zodat het makkelijker voor je wordt om nee te zeggen? Er worden in elke regio zulke trainingen gegeven, ik heb een vriendin die er ook eentje heeft gedaan en zij staat nu zoveel sterker in haar schoenen. :)

In elk geval heel veel plezier met je nieuwe leven en met al het geld dat je nu overhoudt!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:54

Rare situatie. In mijn conservatieve R.K.wereldje moet de man betalen voor de vrouw en niet andersom.Dus jij zou geld moeten krijgen voor de diensten die jij aan je vriend hebt geleverd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:29

Anjali..in mijn wereldje werkt dat niet zo als je gewoon samengewoond hebt..voor de diensten?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:36

anjali schreef:
Rare situatie. In mijn conservatieve R.K.wereldje moet de man betalen voor de vrouw en niet andersom.Dus jij zou geld moeten krijgen voor de diensten die jij aan je vriend hebt geleverd.

Het is 2017. Zo werkt het niet meer. Behalve op de Wallen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:39

De zog. emancipatie heeft het er voor de mannen dus gemakkelijker op gemaakt.Ze komen nu weg met het gebruiken van een vrouw en willen nog geld toe hebben.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:46

gebruiken van een vrouw?? Wat is dat nu voor middeleeuwse onzin?
Je gaat beiden een relatie aan, als dat op een normale manier gaat is er helemaal geen sprake van 'gebruik' en 'diensten'. Dan is er sprake van wederkerigheid, en als dat op een gegeven moment niet meer zo is dan eindigt de relatie, klaar.

Geen enkele man heeft het recht een vrouw te 'gebruiken' voor seks, huishouden of wat niet meer. Andersom hoeft een vrouw een man niet te gebruiken om haar van inkomen te voorzien. Zo werkt een gelijkwaardige relatie niet. Dat zijn opvattingen van 200 jaar geleden... krijg er de kriebels van, bah.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:02

anjali schreef:
De zog. emancipatie heeft het er voor de mannen dus gemakkelijker op gemaakt.Ze komen nu weg met het gebruiken van een vrouw en willen nog geld toe hebben.

Doe niet zo raar joh, je slaat de plank volledig mis.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:26

Het ging er nu over dat ts nog geld zou moeten betalen aan ts of de moeder van ts.Dan kun je toch niet zeggen dat dat een "gelijkwaardige relatie"is geweest.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:27

Sorry ik bedoel natuurlijk aan de moeder van de ex van ts!!!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:54

anjali schreef:
Het ging er nu over dat ts nog geld zou moeten betalen aan ts of de moeder van ts.Dan kun je toch niet zeggen dat dat een "gelijkwaardige relatie"is geweest.

Waarom denk je dat het uit is? :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:13

Wauw topper! Ik heb alles meegelezen en je mag trots op jezelf zijn. De beste keuze maken is niet altijd even makkelijk.

Ik hoop dat je niet teveel achterafgezeur krijgt. Stand your ground. Vooral geen geld gaan sturen! Hij heeft al genoeg zelfstandig gepakt.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:39

Littera schreef:
TS, ik zou geen antwoord naar die moeder sturen. Dan zal zij namelijk weer reageren, jij ook weer, vervolgens zij weer en dan loopt dit uit de hand.

Ze kan juridisch gezien (even kort door de bocht uitgelegd) niet achteraf huur vragen als er vooraf geen contract of schriftelijke afspraak was waarin is opgenomen dat dat zou kunnen.

Als je jezelf juridisch wilt indekken, maak dan voor jezelf een map met "bewijs" dat je ex geld van je "stal". Print je berichten in dit topic en zet ze in de map. Maak screenshots van bedragen, van appjes van je ex, etc. Waarschijnlijk zal je die map nooit nodig hebben, maar als je bezorgd bent dat die rare moeder van hem stappen onderneemt, is het maken van zo'n map misschien fijn voor je eigen gemoedsrust. Nogmaals: houd die map voor jezelf, deel dit niet met die moeder, die zal er alleen maar discussie over willen voeren

Heel goed advies imo. Niet reageren,

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 13:28

Ik heb nog steeds niks terug gestuurd, misschien stuur ik maar gewoon niks. :+

Gisteren heb ik mijn sollicitatie gehad.
Het was op zich een best goed gesprek, stond alleen binnen 10 minuten al buiten.
Ik kreeg echt de standaard vragen.
Wat ik bij mijn vorige baantjes heb gedaan, waarom ik daar weg ben gegaan, etc.
Toevallig heeft een collega van mij ook een sollicitatie met deze man gehad en hij is aangenomen.
Alleen had mijn collega een gesprek vam 40minuten ongeveer en ging hij veel meer op de vragen in.
Dus weet niet of ik er wel een goed idee over heb.
Vrijdag of zaterdag zal ik als het goeds is gebeld worden of ik op een volgende gesprek mag komen.

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:45

CurlyCoat, je mag echt super trots op jezelf zijn dat je de stap hebt genomen om de relatie te verbreken. Ik ben blij dat het goed met je gaat en je lekker je leven aan het oppakken bent! Ben benieuwd of je wordt aangenomen :)

Misschien wel zo verstandig dat je niets terugstuurt op de mail van je ex-schoonmoeder, echt belachelijk :+

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 15:07

inderdaad trots op jezelf zijn hoor ts.

w.b.t. de baan.. ik ben ook bang dat het m dan niet wordt.
maar gewoon verder zoeken dan