Britt_Sisi schreef:Ik ben altijd bang dat als ik iets uit de schuur pak en de sleutel in de deur laat zitten iemand de deur dicht doet en op slot draait (terwijl er niemand in onze tuin kan komen)
Dat heb ik met de vriezer op mijn werk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ijssnuiver schreef:Christiene schreef:ik doe altijd een stap na achteren als mensen te dicht bij komen, of schuif de stoel ongemerkt wat opzij.. ik heb wat dat betrefd best een grote persoonlijke zone of cirkel om me heen.
Die cirkel herken ik heel erg. Ik heb ook een enorme persoonlijke ruimte, zeker bij mensen die ik niet ken of die ik liever niet te dichtbij heb.
Maar als ze te dichtbij komen dan zet ik juist een stap naar voren of knal mijn energie er even uit(figuurlijk gezien, weet niet helemaal hoe ik dat moet verwoorden) en de meeste mensen zetten dan een stap achteruit. Er zijn genoeg mensen die dat overigens niet snappen, dan vraag ik gewoon of ze even een stap naar achter willen zetten.
Hoppit schreef:Britt_Sisi schreef:Ik ben altijd bang dat als ik iets uit de schuur pak en de sleutel in de deur laat zitten iemand de deur dicht doet en op slot draait (terwijl er niemand in onze tuin kan komen)
Dat heb ik met de vriezer op mijn werk...Ik kijk te veel krimi's
musiqolog schreef:Ik had het al eerder over grote groepen en dat dat best meevalt. Daar had ik aan moeten toevoegen: ik word niet bang van grote groepen, maar ik kan me wel enorm ergeren. Ik kan me soms behoorlijk ergeren aan het gedrag van anderen. Vanavond stond ik weer in de rij voor een opera. Achter me stonden er een paar te geiten dat het niet mooi meer was. Later in de kerk (daar was die opera) stond er met koeienletters dat je een bepaalde bank moest vrijhouden, en wat doen mensen... ze gaan erop zitten. Dan weer iemand met een grafhoest, tijdens de muziek.
Het zal wel komen doordat ik het normaal 24 uur per dag alleen moet rooien. De schaarse keren dat ik onder de mensen kom, ben ik ze niet gewend. En natuurlijk ga ik ook alleen naar dingen toe, dan voel je je al sneller belaagd door storende factoren.
Maanlicht schreef:musiqolog schreef:Ik had het al eerder over grote groepen en dat dat best meevalt. Daar had ik aan moeten toevoegen: ik word niet bang van grote groepen, maar ik kan me wel enorm ergeren. Ik kan me soms behoorlijk ergeren aan het gedrag van anderen. Vanavond stond ik weer in de rij voor een opera. Achter me stonden er een paar te geiten dat het niet mooi meer was. Later in de kerk (daar was die opera) stond er met koeienletters dat je een bepaalde bank moest vrijhouden, en wat doen mensen... ze gaan erop zitten. Dan weer iemand met een grafhoest, tijdens de muziek.
Het zal wel komen doordat ik het normaal 24 uur per dag alleen moet rooien. De schaarse keren dat ik onder de mensen kom, ben ik ze niet gewend. En natuurlijk ga ik ook alleen naar dingen toe, dan voel je je al sneller belaagd door storende factoren.
Ook dit is heel herkenbaar. Ben heel erg gevoelig voor geluiden en geuren, dus als mensen niet te hard praten/eten, dan hebben ze vaak wel een heel heftig luchtje op.
Aranel schreef:Wat is dit toch een leuk topic
Wat betreft mijn 'geheimpje': Ik ben met sommige dingen best kortzichtig en als ik ergens heel stellig in ben kan ik me slecht inleven in het standpunt van de ander. Soms lees ik bijvoorbeeld reacties van bokkers waar ik het niet mee eens ben in een topic en dan heb ik in mijn hoofd al helemaal een reactie bedacht waarin ik ze tot de grond af brand. Maar dan plaats ik het maar niet omdat ik geen ban wil. Maar ergens vind ik het een opluchting om alleen al de reactie in mijn hoofd te formuleren zonder het te typen
xxxmh schreef:Dat bellen is ook zo herkenbaar. Als ik een afspraak moet maken voor de kapper, huisarts ed. Stel ik dat ze lang mogelijk uit en ga ik eerst vooraf nadenken etc. Maar op mijn werk (kwantum) bel ik zo zonder na te denken een klant of neem ik op terwijl dat soms heftige telefoontjes zijn met boze klanten haha
xxxmh schreef:Dat bellen is ook zo herkenbaar. Als ik een afspraak moet maken voor de kapper, huisarts ed. Stel ik dat ze lang mogelijk uit en ga ik eerst vooraf nadenken etc. Maar op mijn werk (kwantum) bel ik zo zonder na te denken een klant of neem ik op terwijl dat soms heftige telefoontjes zijn met boze klanten haha
LaPluche schreef:Aranel schreef:Wat is dit toch een leuk topic
Wat betreft mijn 'geheimpje': Ik ben met sommige dingen best kortzichtig en als ik ergens heel stellig in ben kan ik me slecht inleven in het standpunt van de ander. Soms lees ik bijvoorbeeld reacties van bokkers waar ik het niet mee eens ben in een topic en dan heb ik in mijn hoofd al helemaal een reactie bedacht waarin ik ze tot de grond af brand. Maar dan plaats ik het maar niet omdat ik geen ban wil. Maar ergens vind ik het een opluchting om alleen al de reactie in mijn hoofd te formuleren zonder het te typen
MY EVIL TWIN SISTERRRRRRRR![]()
Daarbij ben ik een grammar Nazi.![]()
Verder heb ik wel een leuk leven hoor......
sandra1312 schreef:Wat een geweldig topic![]()
- Ik schijn heel veel te praten in m'n slaap en sla/schop mensen die naast me liggen.
- Ik kan er niet tegen als we onverwachts ergens heen gaan en mijn planning hierdoor niet meer klopt![]()
- Onverwachte verassingen vind ik daarom ook verschrikkelijk.
- Ik eet geen eten dat niet lekker ruikt, ik ruik daarom altijd aan m'n eten.
- Ik haat oneven getallen, als m'n moeder bijv. vraagt om 3 broden te kopen, koop ik er 2 of 4. Oneven getallen kloppen niet.
- Voeten vind ik verschrikkelijk vies, leuk in je werk als Verpleegkundige![]()
- Als ik dronken ben vertel ik geheimpjes.
En vast nog meer dingen, waar ik nu niet op kan komen