Kleine geheimpjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:21

Britt_Sisi schreef:
Ik ben altijd bang dat als ik iets uit de schuur pak en de sleutel in de deur laat zitten iemand de deur dicht doet en op slot draait (terwijl er niemand in onze tuin kan komen)

Dat heb ik met de vriezer op mijn werk... -O- Ik kijk te veel krimi's :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:40

Wat is dit toch een leuk topic :))

Wat betreft mijn 'geheimpje': Ik ben met sommige dingen best kortzichtig en als ik ergens heel stellig in ben kan ik me slecht inleven in het standpunt van de ander. Soms lees ik bijvoorbeeld reacties van bokkers waar ik het niet mee eens ben in een topic en dan heb ik in mijn hoofd al helemaal een reactie bedacht waarin ik ze tot de grond af brand. Maar dan plaats ik het maar niet omdat ik geen ban wil. Maar ergens vind ik het een opluchting om alleen al de reactie in mijn hoofd te formuleren zonder het te typen :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:40

Ik heb jaren in een huis gewoond waar je de voordeur niet van binnenuit kon openen als iemand hem van buitenaf op slot had gedaan. Dat kon echt niet, want er zat binnen gewoon geen sleutelgat of draaiknop of wat dan ook. (Was sowieso een rare deur voor een voordeur want hij ging naar buiten toe open, tot grote verbazing van nieuwe bezoekers die hem de eerste keer altijd in hun gezicht kregen.)

Veulen84

Re: Kleine geheimpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:42

Okee, tijd om wat geheimpjes op te biechten.

-Ook ik haat telefoongesprekken. Onbekende nummers zijn geblokkeerd en ik neem de huistelefoon echt alleen maar op als iemand 3x belt. Als iemand er dan wat van zegt dan zeg ik gewoon,"oh ik kom net binnen".
- Ik heb altijd een fles water. Altijd en overal. Er zit een kleintje in mijn handtas, een grote naast me bed enz. Ben eeuwig bang dat ik verdroog. Als ik per ongeluk misgrijp dan prop ik er daarna meteen 2 op die plek.
- Ik kan eigenlijk niet zo goed uitslapen. Wordt dan wakker van de honger. Dus als ik wil uitslapen, dan neem ik de avond van te voren bolletjes en drinken mee naar boven. Dat zet ik naast m'n bed en dan eet ik het op zodra ik wakker wordt. Dan slaap ik daarna verder.
-Slordig. Dat mag wel met een hoofdletter. Ik ben altijd alles en alles kwijt. Noem het en ik kan het kwijt raken. Ik gooi het het liefst ergens neer en dan ligt aan het einde van de week de tafel vol met... Ja alles.
- Als ik iets goors proef dan moet kokhals ik binnenmonds. Verschrikkelijk reflex en kom er maar niet van af. Doe echt alles om het te verbergen.
- Ik heb 3 dekens op mijn bed. Kan niet slapen zonder. Ik moet dekens. Veel en het mag ook geen dekbed zijn en niemand mag aan mijn dekens komen. Ben er zo erg mee dat ik ooit een ex uit bed duwde (in mijn slaap) omdat ie aan mijn dekens zat.
-Ik doe altijd verschrikkelijk sociaal tegen mensen. Maar dat is alleen maar omdat ik de roddels wil horen. Verder ben ik gewoon liever alleen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 01:00

Ik had het al eerder over grote groepen en dat dat best meevalt. Daar had ik aan moeten toevoegen: ik word niet bang van grote groepen, maar ik kan me wel enorm ergeren. Ik kan me soms behoorlijk ergeren aan het gedrag van anderen. Vanavond stond ik weer in de rij voor een opera. Achter me stonden er een paar te geiten dat het niet mooi meer was. Later in de kerk (daar was die opera) stond er met koeienletters dat je een bepaalde bank moest vrijhouden, en wat doen mensen... ze gaan erop zitten. Dan weer iemand met een grafhoest, tijdens de muziek.

Het zal wel komen doordat ik het normaal 24 uur per dag alleen moet rooien. De schaarse keren dat ik onder de mensen kom, ben ik ze niet gewend. En natuurlijk ga ik ook alleen naar dingen toe, dan voel je je al sneller belaagd door storende factoren.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 05:15

ijssnuiver schreef:
Christiene schreef:
ik doe altijd een stap na achteren als mensen te dicht bij komen, of schuif de stoel ongemerkt wat opzij.. ik heb wat dat betrefd best een grote persoonlijke zone of cirkel om me heen.

Die cirkel herken ik heel erg. Ik heb ook een enorme persoonlijke ruimte, zeker bij mensen die ik niet ken of die ik liever niet te dichtbij heb.
Maar als ze te dichtbij komen dan zet ik juist een stap naar voren of knal mijn energie er even uit(figuurlijk gezien, weet niet helemaal hoe ik dat moet verwoorden) en de meeste mensen zetten dan een stap achteruit. Er zijn genoeg mensen die dat overigens niet snappen, dan vraag ik gewoon of ze even een stap naar achter willen zetten.

Vind knap dat je dat kan.
ik heb een collega die ook altijd heel dichtbij je gaat staan.
Heel ongemakkelijk ik doe dan zelf ook altijd een stap achteruit.
Stap naar voren kan echt niet haha.
Hij doet dat bij iedereen.
Zal eens googlen op persoonlijke ruimte.

Ik wilde vroeger ook nooit iemand bellen.
Hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat moet ik wel zeggen.
Maar laat nog steeds mijn vriend bv eten telefonisch bestellen.
Verzekeringen of overstappen regel ik dan wel weer zelf.

Verder ben ik ontzettend lui in huis sinds ik zwanger ben.
Moet echt eens de was gaan bijhouden en meer gaan opruimen en schoonmaken.
Uit mijn werk ga ik koken en ruim het aanrecht op dan ben ik er wel klaar mee :D
Schop onder mijn kont nodig.

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 09:20

Hoppit schreef:
Britt_Sisi schreef:
Ik ben altijd bang dat als ik iets uit de schuur pak en de sleutel in de deur laat zitten iemand de deur dicht doet en op slot draait (terwijl er niemand in onze tuin kan komen)

.. gatsie, had je dat nou moeten zeggen? Nu durf ik de vriezer ook niet meer in. :')

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:23

Joh ik wist helemaal niet dat veel meer mensen die belangst hebben!

Ik heb dat ook. Maar dan eigenlijk vooral als ik zelf moet bellen. Hierdoor duurt het ook vaak heel lang voordat ik naar de dokter fysio o.i.d. ga, want dan moet je eerst natuurlijk bellen. (Heeft anderhalf jaar geduurd voordat ik uiteindelijk (omdat ik enorme pijn had) de fysio heb gebeld voor een afspraak.)

Ik heb een half jaar geleden besloten om voor alles maar gelijk te bellen en zoveel mogelijk te bellen (want ik dacht hoe vaker ik het doe hoe makkelijker het waarschijnlijk wordt) en het gaat nu inderdaad echt een stuk beter!

Door dit topic ben ik ook eens op Google gaan zoeken en zie ik dat heel veel mensen hier last van hebben. Ik heb dit echt nooit geweten. Best een beetje fijn om te horen dat ik niet de enige ben :o

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 18:52

musiqolog schreef:
Ik had het al eerder over grote groepen en dat dat best meevalt. Daar had ik aan moeten toevoegen: ik word niet bang van grote groepen, maar ik kan me wel enorm ergeren. Ik kan me soms behoorlijk ergeren aan het gedrag van anderen. Vanavond stond ik weer in de rij voor een opera. Achter me stonden er een paar te geiten dat het niet mooi meer was. Later in de kerk (daar was die opera) stond er met koeienletters dat je een bepaalde bank moest vrijhouden, en wat doen mensen... ze gaan erop zitten. Dan weer iemand met een grafhoest, tijdens de muziek.

Het zal wel komen doordat ik het normaal 24 uur per dag alleen moet rooien. De schaarse keren dat ik onder de mensen kom, ben ik ze niet gewend. En natuurlijk ga ik ook alleen naar dingen toe, dan voel je je al sneller belaagd door storende factoren.

Ook dit is heel herkenbaar. Ben heel erg gevoelig voor geluiden en geuren, dus als mensen niet te hard praten/eten, dan hebben ze vaak wel een heel heftig luchtje op.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:54

Hoppit schreef:
Britt_Sisi schreef:

Haha same :')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:56

Nog een geheimpje
Ik irriteer me heel erg aan mn broer en ouders.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:58

Ik kan niet slapen zonder dat er iemand anders nog in huis is. Ik woon samen met mijn vriend maar als hij dan zoals vanavond, tot drie uur 's nachts moet werken, dan doe ik geen oog dicht. Ik hoor van alles, ben zo bang voor inbrekers. Terwijl wij in een piepklein dorp wonen, in een simpele tussenwoning, valt niks te halen, is normaal super veilig hier maar toch.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:00

Maanlicht schreef:
musiqolog schreef:

Ook dit is heel herkenbaar. Ben heel erg gevoelig voor geluiden en geuren, dus als mensen niet te hard praten/eten, dan hebben ze vaak wel een heel heftig luchtje op.

ik heb da ook in grote restaurant al die stemmen en geluiden op de achtergrond.. ben dat vaak al snel zat.. heerlijk weer thuis zonder al die achtergrond herrie

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 01:27

Ja, belangst! Bellen niet erg maar als hij overgaat.... ik heb hem daarom altijd op stil. Komt vast voort doordat wij een paar jaar geleden gebeld zijn toen mijn broer een ernstig ongeluk had gehad en in coma lag. De tweede X was mijn opa overleden. Ik denk daarom ook altijd het ergste als de telefoon overgaat. Ik haat echt gewoon overgaande telefoons...

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 01:32

Dat bellen is ook zo herkenbaar. Als ik een afspraak moet maken voor de kapper, huisarts ed. Stel ik dat ze lang mogelijk uit en ga ik eerst vooraf nadenken etc. Maar op mijn werk (kwantum) bel ik zo zonder na te denken een klant of neem ik op terwijl dat soms heftige telefoontjes zijn met boze klanten haha

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 02:19

Oh wat een geweldig topic :')

- Mijn vriend heeft me tijdens de gemeenschap ooit eens open gekrabt daar beneden. Ik voelde wel even pijn, maar pas na vijf minuten kwamen we erachter dat het bloedde. Zo erg dat we beiden helemaal onder zaten en we dachten dat het gehecht moest worden. Niet sexy.

- Ik erger me meer dan eens aan mensen die alles voor elkaar lijken te hebben. Het is gewoon jaloezie, maar vaak benadruk ik voor mezelf de negatieve kanten van zo'n persoon om hun leven minder geslaagd te laten lijken.

- Mijn hond kreeg en mijn katten krijgen beter te eten dan ik. Eigenlijk vind ik het altijd raar dat mijn standaard voor hun eten veel hoger ligt dan voor mijn eigen eten.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:07

Aranel schreef:

Wat betreft mijn 'geheimpje': Ik ben met sommige dingen best kortzichtig en als ik ergens heel stellig in ben kan ik me slecht inleven in het standpunt van de ander. Soms lees ik bijvoorbeeld reacties van bokkers waar ik het niet mee eens ben in een topic en dan heb ik in mijn hoofd al helemaal een reactie bedacht waarin ik ze tot de grond af brand. Maar dan plaats ik het maar niet omdat ik geen ban wil. Maar ergens vind ik het een opluchting om alleen al de reactie in mijn hoofd te formuleren zonder het te typen :')

MY EVIL TWIN SISTERRRRRRRR <3

Daarbij ben ik een grammar Nazi. :')

Verder heb ik wel een leuk leven hoor...... ;)

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:48

Britt_Sisi schreef:
Nog een geheimpje
Ik irriteer me heel erg aan mn broer en ouders.

En ik erger me aan mensen die zich irriteren..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:36

xxxmh schreef:
Dat bellen is ook zo herkenbaar. Als ik een afspraak moet maken voor de kapper, huisarts ed. Stel ik dat ze lang mogelijk uit en ga ik eerst vooraf nadenken etc. Maar op mijn werk (kwantum) bel ik zo zonder na te denken een klant of neem ik op terwijl dat soms heftige telefoontjes zijn met boze klanten haha

ik heb een kapper en tandarts waar je via de website online kan boeken ze sturen dan een bevestiging per sms of mail.. zelfde met andere dingen veel kan je wel omzeilen zodat je niet hoeft te bellen..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:05

xxxmh schreef:

Heb ik ook echt! Ik heb inderdaad ook gewerkt voor Gogo en inderdaad nam ik alles gewoon op zonder probleem :') En dan krijg je ook heel wat oliebol over je heen!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:16

Oh nog zo eentje:
ik hecht énorm veel belang aan de verdeling van smaken: boterhammen worden tot voorbij de korst gesmeerd, avondeten wordt meestal volledig gesneden en gemengd zodat het basically opgelepeld kan worden (uiteraard niet op restaurant of in ander gezelschap dan mijn gezin), fruitpap wordt helemaal kapotgemixt, ik kan minuten lang roeren om kruiden ergens door te mengen... en ga zo maar verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:40

LaPluche schreef:
Aranel schreef:

MY EVIL TWIN SISTERRRRRRRR <3

Daarbij ben ik een grammar Nazi. :')

Verder heb ik wel een leuk leven hoor...... ;)

Jaaaaa dit heb ik ook heel erg. Ook op Twitter/Facebook en dergelijke trouwens. Ik ga vaak zelfs zo ver dat ik dan een hele boze reactie typ maar die later gewoon weer weg haal omdat ik geen zin heb om ruzie te maken.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:03

Dat ken ik ook. Maar weet je, we moeten ons online inhouden. We leven in een wereld waarin boze mensen elkaar online constant verrot schelden. Je gemoed luchten in een kwaaie tweet, Facebookupdate of forumpost lucht vijf seconden op en kan jaren ellende opleveren. Altijd zelf als eerste stoppen. Een ander kun je niet inhouden, jezelf wel, hoeveel moeite dat ook mag kosten.

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:12

.
Laatst bijgewerkt door sandra1312 op 03-11-24 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:14

sandra1312 schreef:
Wat een geweldig topic :Y)

- Ik schijn heel veel te praten in m'n slaap en sla/schop mensen die naast me liggen.
- Ik kan er niet tegen als we onverwachts ergens heen gaan en mijn planning hierdoor niet meer klopt :o
- Onverwachte verassingen vind ik daarom ook verschrikkelijk.
- Ik eet geen eten dat niet lekker ruikt, ik ruik daarom altijd aan m'n eten.
- Ik haat oneven getallen, als m'n moeder bijv. vraagt om 3 broden te kopen, koop ik er 2 of 4. Oneven getallen kloppen niet.
- Voeten vind ik verschrikkelijk vies, leuk in je werk als Verpleegkundige :')
- Als ik dronken ben vertel ik geheimpjes.

En vast nog meer dingen, waar ik nu niet op kan komen :+

:D je bent toch wel nuchter hè? :P