Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:41

Ik vind het frappant dat enkele bokkers zo makkelijk "advies" geven vanachter hun computerschermpje en username.

Goedemorgen! Kennen we TS persoonlijk? Kennen we de situatie? Nee.

TS komt op mij over als zeer beïnvloedbaar en ik denk dat hier nog vele stappen te behalen zijn. Is het een ideale situatie? Nee. Is TS daarom gedoemd te mislukken? Nee. Jeetje als we allemaal met kinderen moeten wachten op de ideale situatie dan mag half Nederland hun kind nu terug naar binnen duwen :')

Bovendien is er geen "ideale" situatie om een kind te krijgen. Alles kan altijd veranderen. Ideaal bestaat eigenlijk niet want je kunt niet in de toekomst kijken.

Ik ken haar niet, ken de situatie niet dus ga zeker mijn mening niet opdringen en doen alsof ik alle wijsheid in pacht heb.

TS moet zelf kiezen en ik hoop dat ze mensen om haar heen heeft die haar daarin steunen.

Sommige bokkers gaan imo echt te ver. Ken je plaats. Weet je wel wat je aan kunt richten met dergelijke opmerkingen?
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 25-09-16 10:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:41

Kymalin schreef:
MarjanB schreef:
Volgens mij weet ts heel goed dat het niet makkelijk wordt.. Ze is nog hartstikke jong en heeft in een korte tijd veel meegemaakt. Ik vind het niet raar als je dan soms andere beslissingen maakt dan je vooraf dacht. En soms is het gewoon maar doen en zien.

Hoe oud is ze dan? Ik heb dat nergens gezien in dit topic?

TS heeft in een bericht aangeven dat zij en haar (ex)vriend beide rond de 25 jaar zijn.

Anoniem

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:43

Is dat hartstikke jong voor het krijgen van een kind? Volgens mij is dat een hele gemiddelde leeftijd.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:45

Oké. Maar zo piepjong is 25 toch niet om een kind te krijgen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:46

Rond de 25, kan 27 zijn en kan 22 zijn natuurlijk.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:48

Kymalin schreef:
MarjanB schreef:
Volgens mij weet ts heel goed dat het niet makkelijk wordt.. Ze is nog hartstikke jong en heeft in een korte tijd veel meegemaakt. Ik vind het niet raar als je dan soms andere beslissingen maakt dan je vooraf dacht. En soms is het gewoon maar doen en zien.

Hoe oud is ze dan? Ik heb dat nergens gezien in dit topic?

Wonderlijk dat iemand de leeftijd van TS koppelt aan het nemen van beslissingen... En vervolgens reageren enkele bokkers met een mening waarin aangegeven wordt wat de ideale leeftijd is om moeder te worden ;-)

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:48

vuurneon schreef:
Rond de 25, kan 27 zijn en kan 22 zijn natuurlijk.

Nog steeds normale leeftijden om kinderen te krijgen vind ik :-)

Als ze nou 16 of 17 was.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:49

Ideaal is als de vrouw er mentaal en fysiek klaar voor is, of ze 19 is of 39 :D

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:51

Men mag bokt wel opdoeken als het geven van een mening over een topic al niet meer mag... Ik dacht dat dit de definitie van een forum was...
Ts opent een topic, geef info en vraagt reacties. Ze krijgt verschillende meningen en dat is opeens niet juist.
Beetje hypocriet dames...

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:52

maximuss schreef:
Men mag bokt wel opdoeken als het geven van een mening over een topic al niet meer mag... Ik dacht dat dit de definitie van een forum was...
Ts opent een topic, geef info en vraagt reacties. Ze krijgt verschillende meningen en dat is opeens niet juist.

Bedoel je mij daar ook mee?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:53

maximuss schreef:

Daarom zeg ik ook dat een mening geven geen punt is, maar een mening maakt het geen feit of realiteit. Blijft een mening. En ook een mening kun je tactischer verpakken, zonder daarmee afbreuk te doen aan je eigen gevoel.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:54

maximuss schreef:

Je moet natuurlijk wel de juiste mening geven... Anders voelt het onaangenaam en zijn sommige vrouwen op de teentjes getrapt. Misschien zijn ze ongesteld... _/-\o_

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:54

vuurneon schreef:
Daarom zeg ik ook dat een mening geven geen punt is, maar een mening maakt het geen feit of realiteit. Blijft een mening. En ook een mening kun je tactischer verpakken, zonder daarmee afbreuk te doen aan je eigen gevoel.

Mooier kan ik het niet verwoorden

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:56

Petpa schreef:
Je moet natuurlijk wel de juiste mening geven... Anders voelt het onaangenaam en zijn sommige vrouwen op de teentjes getrapt. Misschien zijn ze ongesteld... _/-\o_

Over aannames gesproken :') _O-

Ayasha
Blogger

Wildgirl schreef:
Zeggenschap zal iemand hier nooit hebben, het blijft haar leven.
Feit blijft wel, heel theoretisch bekeken, dat ik meebetaal aan de uitkering van ts, en aan het blijf van mijn lijf huis. En aan de jeugdzorg die straks misschien nodig is als vader toch opeens vader komt spelen en het niet goed gaat.
Ts pleegt in mijn ogen een ongelofelijk egoïstische daad om dit kind te laten komen en met de reden dat ZIJ niet tegen abortus kan.
Tja, als je om die reden besluit het kind te houden in een omstandigheid/situatie als deze dan vraag ik me af wat hier het meest shockerend is....

En je betaald aan longen die kapot gerookt zijn, en aan levers die kapot gezopen zijn. Aan overbetaalde politiekers hun nieuwe sportwagen...... Wat een smerig bericht is dit.
Verder "betaal" jij niks van Ts haar uitkering als we dan toch theoretisch gaan kijken. Zodra jij jouw centjes afstaat aan de overheid (wat je niet MOET doen maar gezien de gevolgen is het wel raadzaam) zijn ze van de belastingen en niet meer van jou. Dus JIJ betaald niks van TS of die longen of die lever. Jij betaald de overheid en die bepaalt op zijn beurt waar het naar toe gaat.
Als jij iets koopt van een zelfstandige betaal je ook niet diens belastingen/auto/huis en heb je ook niet te oordelen over diens levensstijl. Die centen zijn nl niet meer van jou.

Homiafortuna

Advies aan ts. Zet het hele drama op papier, laat het uitgeven als een boek, schijnt al eerder gedaan te zijn zoals iemand in dit topic aangaf. Meteen een bron van inkomsten extra. Zal ze nodig hebben als dit kindje geboren gaat worden.

Jongens jongens, hoe kan iemand in deze tijd, in dit land, zo'n puinhoop van zijn leven maken.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:58

Er is een verschil tussen je mening geven en je mening opdringen (met harde uitspraken en daarbij denken dat je alles weet).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:18

Ik ken TS en haar ex niet maar wil wel mijn visie geven op het verhaal. TS , van zo iemand in deze situatie wil je helemaal niet een kind. Je geeft aan dat je van hem houd, nu nog steeds, wat dus betekend dat hij een zwakte is en blijft. Hij zal absoluut niet blij zijn met het feit dat je een kind krijgt nu, beter, ik denk dat hij woest gaat worden. En toch zal je hem vergeven en hopen dat het goedkomt . Ik heb het dichtbij meegemaakt , wel net iets anders maar ook een getinte vrouw die zwanger werd van een man met Marokkaanse afkomst en hij heeft geprobeerd de baby dood te maken in de buik door moeder te steken. niet elke zwangerschap heeft een happy end helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:24

Caira schreef:
Tobbes schreef:
Ik dring niks op, maar geef enkel advies. Als TS graag geen adviezen wilt omtrent dit verhaal dan kan ze beter hier geen topic over maken.

Er zit een enorm (moreel) verschil tussen advies geven en ern mening op proberen te dringen waarbij de TS ondertussen ook nog even met de grond gelijk gemaakt worden.

De grote vraag die nu echt bij mij opborrelt; waarom denken sommige mensen dat ze het recht hebben om, ook al is het op papier, een ander zo te bekritiseren en te vernederen? Wat maakt het ok om op die manier om te gaan met een ander?

TS tot een abortus proberen te praten omdat je vindt dat je dat recht hebt omdat je belasting betaalt?

TS een schuldgevoel proberen aan te praten omdat ze een 'kleurling' of bastaard op de wereld wil zetten.

TS beschuldigen dat ze dit kind krijgt om een man aan zich te binden?

Serieus? Gaan we zo met elkaar om?

Dit noemen ze in slachtoffer rol kruipen.

Als je mensen om advies vraagt dan zullen ze altijd dingen te horen krijgen waar je wel of niet mee eens bent.
Je kunt hier verschillend mee om gaan. Je kunt je in gaan verdiepen waarom iemand jou een ander advies geeft en wat je hier mee kunt doen. Je kunt kiezen om met het advies niks te doen. En je kunt voor kiezen om dat advies als pesten te zien.
Ieder heeft zijn recht om hier zijn eigen keuze in te maken. Maar om je eigen gemaakte keuze hier in zo te reflecteren op een ander gaat mij te ver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:26

Homiafortuna schreef:
Advies aan ts. Zet het hele drama op papier, laat het uitgeven als een boek, schijnt al eerder gedaan te zijn zoals iemand in dit topic aangaf. Meteen een bron van inkomsten extra. Zal ze nodig hebben als dit kindje geboren gaat worden.

Jongens jongens, hoe kan iemand in deze tijd, in dit land, zo'n puinhoop van zijn leven maken.

TS zegt meermaals dat financiën geen probleem zijn. Wie weet heeft ze de staatsloterij gevonden, weten wij veel?

En een puinhoop van haar leven? Wanneer is iets een puinhoop dan? Als je een vrouw bent die haar zwangerschap alleen moet doen? Want dan ken ik nog wel een paar bokkers.
Als je in een foute relatie bent gestapt? Het is hele sterke vrouwen overkomen. Pas als je zelf in die situatie zit mag je dáár een oordeel over vellen.

TS wordt hier door sommige bokkers neergezet als een labiel tienermeisje zonder toekomstperspectief met als argument "dat lees ik in de berichten". Ik geloof dat wij dan toch een ander topic lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:29

Lente schreef:
TS wordt hier door sommige bokkers neergezet als een labiel tienermeisje zonder toekomstperspectief met als argument "dat lees ik in de berichten". Ik geloof dat wij dan toch een ander topic lezen.

Is dit letterlijk gezegd? Of ben jij de gene die deze conclusie trekt uit de geplaatste berichten? En is deze conclusie juist?

Ik denk dat ieder het beste voor heeft met TS. En dat ieder hier een advies geeft met de hoop dat TS hier wat mee doet.
Dat niet iedereen de zelfde adviezen geeft is heel normaal. Aan hoe groter publiek jij een vraag stelt des te meer tegenstrijdige antwoorden zul je krijgen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:36

Lente schreef:
Homiafortuna schreef:

TS zegt meermaals dat financiën geen probleem zijn. Wie weet heeft ze de staatsloterij gevonden, weten wij veel?

En een puinhoop van haar leven? Wanneer is iets een puinhoop dan? Als je een vrouw bent die haar zwangerschap alleen moet doen? Want dan ken ik nog wel een paar bokkers.
Als je in een foute relatie bent gestapt? Het is hele sterke vrouwen overkomen. Pas als je zelf in die situatie zit mag je dáár een oordeel over vellen.

Tja... Het is maar net hoe je de berichten van TS interpreteert.

Maar ik vind in een dermate korte tijd van een onmogelijke relatie naar een zwangerschap synoniem staan aan een puinhoop.

Jij kan daar anders over oordelen. Maar stellen dat "Pas als je zelf in die situatie zit mag je dáár een oordeel over vellen" is erg kort door de bocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:41

Lente schreef:
Over anticonceptie... Dat kan wel degelijk mis gaan. Niets is 100% veilig behalve geheelonthouding.

Dat is wel weer een heel goed argument om niet zomaar met iedereen in bed te kruipen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:43

Petpa, dat had betrekking op het 'in een foute relatie stappen'.
Zoveel vrouwen die zweren dat ze dat nóóit zouden doen... Maar pas als je in die situatie kent weet je wat er gebeuren kan.

Tobbes, helemaal waar. Je kan ook gewoon homoseksueel worden. Problem solved! :P

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 11:51

Prima al deze verschillende meningen, ga ik ook niemand op aankijken.

Aangezien ik nog een aantal andere dingen in gang heb gezet heb ik besloten om verder niet meer op dingen in te gaan in dit topic.
Aangezien het popcorngehalte al zo hoog is dat zelfs ik bijna het entertainen ervan inzie.

blijf vooral lekker in discussie gaan en mij afschilderen voor noem het maar, het zal mijn keuzes niet beïnvloeden want ik moet gelukkig zijn met mijn leven, en niet een leven gaan leiden zoals andere het zouden willen.

:wave: