Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:13

Kan toch wel kloppen, 2 mensen moeten er extra bij, ze hebben plaats gevonden om 1 stoel extra bij te zetten, maar een tafel heeft ook een limiet. En niet alleen de tafel, maar ook de ruimte waar de tafel staat waardoor er geen extra tafeltje erbij aan geschoven kan worden. Dat "bijzettafeltje" moet dan nog exact dezeflde hoogte zijn als de tafel want anders is dat ook geen gezicht.

Dus zo "zowiezo" onzin is dat verhaal van +2-1 niet.

Sannens: is inderdaad zo. Men kan mensen bij blijven toevoegen, maar soms is er echt een limiet.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:15

Lizzyy schreef:
Nou gisteren inderdaad gebeld met de bruidegom in kwestie. Hij bleef er gewoon bij dat het aan de tafelschikking lag en er inderdaad geen stoelen meer bij konden. Ze (voorzover ik begreep alleen R) waren helemaal verliefd geworden op de zaal en wilde daar graag het feest vieren. Verder hadden ze zichzelf niet mee gerekend in de tafelschikking, wat wel moest, waardoor ze dus net míjn stoel moesten schrappen.

Als dat echt zo is dan was het toch netjes geweest om even bij je langs te gaan en te vragen hoe je er zelf in staat. In de trant van: we zijn niet zo heel close dus zou jij alleen op de avond willen? Mocht er iemand uitvallen ben je uiteraard welkom mocht je willen. Niet op een dergelijke botte manier.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:17

Ach, eerlijk, het feest is altijd veel leuker dan de bruiloft zelf. Zit je daar een beetje op een stoeltje kleffe verhalen aan te horen over eeuwige trouw dat bij de meeste toch geen stand houdt.

Op het feest ga je gewoon voor de dure mixdranken en dans je iedereen eruit. Hoppá! Steel de show. Gooi met je dronken kop wat rode wijn over de jurk (per ongeluk hè!) en ga vervolgens heel hard lachen met de mensen die jou wél leuk vinden. Niet over de wijn op haar jurk maar in het algemeen hè. Als je die wijn morst moet je zeggen dat er ook wel heel weinig plaats was in dat glas en dat je het echt niet zo bedoelde.

Furrow

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:19

Misschien is het verhaal wel juist en hebben ze buiten ts echt nog iemand moeten schrappen?

Succes ts, snap dat het balen voor je is. Had gehoopt dat je gisteren echt een fijn gesprek had gehad

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:19

chanel1985 schreef:
Kan toch wel kloppen, 2 mensen moeten er extra bij, ze hebben plaats gevonden om 1 stoel extra bij te zetten, maar een tafel heeft ook een limiet. En niet alleen de tafel, maar ook de ruimte waar de tafel staat waardoor er geen extra tafeltje erbij aan geschoven kan worden. Dat "bijzettafeltje" moet dan nog exact dezeflde hoogte zijn als de tafel want anders is dat ook geen gezicht.

Dus zo "zowiezo" onzin is dat verhaal van +2-1 niet.

Sannens: is inderdaad zo. Men kan mensen bij blijven toevoegen, maar soms is er echt een limiet.

Kan, ja... het kan :+ Maar is het allemaal heel doorzichtig en duidelijk niet doordacht.

Verder eens met Jennyj01 hierboven.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 20-07-16 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:20

Mag ik zeggen dat ik sommige 'wraakacties' wel heel erg kinderachtig vind :+ Leuk om ze te verzinnen, maar breng ze aub niet in de praktijk!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:21

Natuurlijk is het een grapje. Wraak moet je niet nemen, je kent je plaats bij haar/hen nu en ik zou dit wel onthouden.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:22

Grapje inderdaad, maar wel leuk om over te fantaseren :')

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:22

Sammie schreef:
Mag ik zeggen dat ik sommige 'wraakacties' wel heel erg kinderachtig vind :+ Leuk om ze te verzinnen, maar breng ze aub niet in de praktijk!

Wellicht, zou jij net zoals de TS ( waarvoor hulde _/-\o_ ) er wat meer
de humor er van in kunnen zien ;) Maakt het leven leuker ook :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:23

Lisitano schreef:
Ach, eerlijk, het feest is altijd veel leuker dan de bruiloft zelf. Zit je daar een beetje op een stoeltje kleffe verhalen aan te horen over eeuwige trouw dat bij de meeste toch geen stand houdt.

:')

Citaat:
Op het feest ga je gewoon voor de dure mixdranken en dans je iedereen eruit. Hoppá! Steel de show. Gooi met je dronken kop wat rode wijn over de jurk (per ongeluk hè!) en ga vervolgens heel hard lachen met de mensen die jou wél leuk vinden. Niet over de wijn op haar jurk maar in het algemeen hè. Als je die wijn morst moet je zeggen dat er ook wel heel weinig plaats was in dat glas en dat je het echt niet zo bedoelde.

Heeft mijn motto weer fris opgepoetst.
Bedankt +:)+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:24

Daarom zeg ik ook leuk om te verzinnen, maar... :+

Bovendien.. je hebt overal je gekken voor :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:24

Haha nee ik zou ook, wat de reden ook is/was, zeker géén wraak gaan nemen op het huwelijk. Hoe dan ook, je wil gewoon niet bekend staan als dat meisje dat het huwelijk van iemand anders verstoorde. Daarmee is het dus ook wel uitkijken als je voor een hoge drankrekening gaat, dat je erbij je fatsoensnormen nog wel kunt houden :+ .

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:26

Met al die 'wraak'actie's maak je jezelf ook groter dan je bent. Je bent maar een gast en de dag gaat niet over jou maar over het bruidspaar, familie en echte vrienden. Zou zeggen ga lekker niet, zeker niet als er zoveel frustratie bij komt kijken, laat je vriend wel gaan en maak er geen big deal van.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:27

:zzz

Wat een heerlijk topic is dit toch :D :D :D

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:29

Lisitano schreef:

:') :') :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:30

Sommigen hier moeten eerst het zand eens even uit hun evenaar schudden voor ze reageren, wat een zuurheid omdat TS een grapje maakt over een drankrekening :')

Ik vind dat ze het netjes opgelost heeft door de bruidegom te bellen en eea te bespreken. En zo te lezen gaat ze gewoon het beste maken van de situatie ookal is het misschien niet leuk hoe het gegaan is. Prima toch.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:33

OP kosten van het bruidspaar de hele avond drinken is niet mogelijk. Toch niet in België. Zodra het dessert is geweest en het dansen echt begint is de drank voor je eigen rekening. (toch bij de bruiloften die ik ben geweest).

Over wraakacties fantaseren is leuk maar een normaal weldenkend mens doet dat uiteraard niet (of het moet heel subtiel zijn en alleen duidelijk voor degene die het aanbelangd. }> )

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:34

petraaken schreef:
OP kosten van het bruidspaar de hele avond drinken is niet mogelijk. Toch niet in België. Zodra het dessert is geweest en het dansen echt begint is de drank voor je eigen rekening. (toch bij de bruiloften die ik ben geweest).

Over wraakacties fantaseren is leuk maar een normaal weldenkend mens doet dat uiteraard niet (of het moet heel subtiel zijn en alleen duidelijk voor degene die het aanbelangd. }> )

Oh dat heb ik -als belg- nog nooit gezien eigenlijk en zou ik eerlijk gezegd ook wel heel raar vinden. Wel dat de ouders een groot deel van de kosten op zich nemen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:35

petraaken schreef:

serieus 8)7 Wow, dat vind ik echt heel raar. Je geeft een feestje en men moet zelf hun drankjes betalen? Hier in Nederland is dat echt not done hoor... En dan zeggen ze dat de Nederlanders gierig zijn :=
Wel kopen de meeste stellen de drank af, dus dan kun je los gaan op de drank wat je wil, bruidspaar merkt er weinig van

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:35

Dat is in Nederland echt niet gebruikelijk Petraaken. Drank is inclusief. :D Soms met uitzonderingen van sterke drank. :P

Ik heb wel een bruiloft een keer zo meegemaakt hoor. Drank zelf betalen. :)) Commentaar commentaar!!! :')
Laatst bijgewerkt door Sammie op 20-07-16 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:36

En Nederlanders waren gierig inderdaad? _O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:36

Gheghe :D In Groot-Brittannië schijnen ze dat anders ook zo te doen hoor. Drank is voor jezelf :=

Zijn wij Hollanders zo gek nog niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:39

Gebeurd in NL ook wel hoor, je hebt dan de optie om je gasten een klein bedrag te laten betalen, bijvoorbeeld 50 cent voor een biertje ofzo... Mijn ding is het ook niet, wij hebben de drankrekening toen afgekocht voor het aantal personen dat kwam. Die mochten dan onbeperkt fris, koffie/thee, biertjes, wijn etc bestellen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:40

Jennyj01 schreef:
Lizzyy schreef:
Nou gisteren inderdaad gebeld met de bruidegom in kwestie. Hij bleef er gewoon bij dat het aan de tafelschikking lag en er inderdaad geen stoelen meer bij konden. Ze (voorzover ik begreep alleen R) waren helemaal verliefd geworden op de zaal en wilde daar graag het feest vieren. Verder hadden ze zichzelf niet mee gerekend in de tafelschikking, wat wel moest, waardoor ze dus net míjn stoel moesten schrappen.

Als dat echt zo is dan was het toch netjes geweest om even bij je langs te gaan en te vragen hoe je er zelf in staat. In de trant van: we zijn niet zo heel close dus zou jij alleen op de avond willen? Mocht er iemand uitvallen ben je uiteraard welkom mocht je willen. Niet op een dergelijke botte manier.

Het moet echt niet gekker worden. :+ Dus als je uitnodigingen gaat versturen voor jouw feest ga je eerst vragen of de genodigde het ermee eens is? :')

Los daarvan: of die tafelschikking nou een smoes is of niet doet er niet toe. Ze willen TS gewoon alleen de avond erbij hebben.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:41

Denk dat het afhangt van het budget, ik heb al heel de avond gratis gehad maar ook inderdaad dat je gewoon moet betalen.