Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
josien_m_ schreef:We zitten altijd in "bepaalde" omstandigheden, hoewel hopelijk niet zo extreem als in dit geval.
Citaat:Beloftes in de liefde vind ik altijd moeilijk, je kunt de intentie uitspreken, of de liefde blijft en blijft groeien, daar kun je wel iets aan doen maar niet alles.
josien_m_ schreef:Er zijn nu mooie nuances te lezen en dat is een stuk fijner!
Citaat:Niemand weet hoe zijn leven gaat verlopen, dus zeggen dat ts en de man later hun tijd nog krijgen, weet je niet echt...Je leeft nu en niemand weet wanneer het einde komt.
En nog een aanvulling: ook al past deze relatie voor nu in deze omstandigheden en misschien later niet meer. Dat kan altijd, is dat een reden om niet nu je liefde te beleven?
Picasso schreef:Maar inspraak door alle betrokken partijen HC, lijkt me niet meer dan normaal. In dit geval niet meer mogelijk (?), dus dan stap terug voor TS en man.
Huertecilla schreef:Picasso schreef:Maar inspraak door alle betrokken partijen HC, lijkt me niet meer dan normaal. In dit geval niet meer mogelijk (?), dus dan stap terug voor TS en man.
Dat 'dus' is geen wet van Meden en Perzen; ligt op de waterscheiding.
Voor jou een dus niet voor anderen anders.
Daar is geen gelijk noch beste bij.
DUS geen reden voor veroordeling van het een of ander

pmarena schreef:HC zegt helemaal niet dat hij liegt op het gebied van de liefde, in tegendeel juist, alles open en bloot
niet?!Citaat:Hij zegt simpelweg dat de waarheid vertellen niet in 100% van de situaties altijd in het belang is van degene aan wie je hem vertelt
Citaat:Dan vertel je de waarheid niet met het doel de ander een dienst te bewijzen (ook al maskeer je het wel met die intentie), maar simpelweg om zelf geen schuldgevoel (meer) te hoeven hebben.
Citaat:Maargoed dat is al door verschillende personen op veel manieren gezegd
Citaat:... andere omstandigheden vragen soms om andere oplossingen.
anjali schreef:Er zitten ook nog juridische kanten aan een huwelijk zoals erfrecht en zo. Als ik die "bedrogen"vrouw was dan zou ik niet willen dat mijn concurrente na mijn overlijden op mij paard zou gaan rondrijden of mijn juwelen zou gaan dragen!!!!
als het lief van mijn lief dat op zich neemt. Ik heb nl. vertrouwen in het beoordelingsvermogen van mijn lief. Ook mbt of ze het me wel/niet vertelt.Geryon schreef:Nou ik zou m'n graf uitkomen als mijn spullen gaan naar de vrouw die stiekem en willenswetend met MIJN man ging.
Anoniem schreef:een 20 jaren jongere knappe vrouw

Wondering schreef:[naam] schreef:een 20 jaren jongere knappe vrouw
Ik vind het vooral zo grappig dat er een heel aantal mensen in dit topic maar vanuit gaat dat ik knap ben. Alsof dat een vereiste is voor een jongere vrouw waar een oudere man op valt
Bedankt voor alle mooie woorden verder. Ik ben blij dat er veel mensen na zijn gaan denken over dit soort situaties. Mooi om dat teweeg gebracht te hebben