Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maartje1990 schreef:Jentecats schreef:verwarmde vloer of niet, hard is het wel. Als ze dan op stal moeten staan geef ze dan op zijn minst een strobed, wat dus zacht en warm is en waar ze ook op kunnen knabbelen. Jij slaapt toch ook liever op een zacht bed dan op een betonnen vloer?
Ze liggen niet op beton
Bowen schreef:Maartje1990 schreef:Ben toch wel benieuwd hoe die boeren die kalfljes bij hun (melk)koeien houden zonder dat ze zich dooddrinken. Want een kalf heeft geen rem en die koeien produceren veel meer melk dan die kalfjes kunnen drinken. Dus ben benieuwd hoe dat kan.
Het is onwaar dat ze geen rem hebben. Daarom lukt dat gewoon prima, zich dooddrinkende kalveren bij de moeder is gewoon een mythe.
Mazida schreef:Ik heb geen kip langzaam zien stikken, maar zie vooral wat je zelf wilt zien.
wendyenbram schreef:Absoluut geen mythe.. wel waar is dat het vaak gewoon goed gaat. Maar ook evenzo vaak gaat het niet goed. Wij hebben de kalveren bij elkaar in een hok. En leggen tot dat ze 4 mnd oud zijn een steen onder de klepel van de waterbak. Als we dit niet doen zijn er altijd een paar kalveren welke door blijven drinken. en aan de schijt raken met alle gevolgen van dien. De kalveren krijgen bij ons altijd 4 dagen lang de melk van eigen moeder. Daarna gaan ze over op de melk van een andere koe. Kunstmelk krijgen ze niet. (mijn kinderen ook niet)
Bowen schreef:wendyenbram schreef:Absoluut geen mythe.. wel waar is dat het vaak gewoon goed gaat. Maar ook evenzo vaak gaat het niet goed. Wij hebben de kalveren bij elkaar in een hok. En leggen tot dat ze 4 mnd oud zijn een steen onder de klepel van de waterbak. Als we dit niet doen zijn er altijd een paar kalveren welke door blijven drinken. en aan de schijt raken met alle gevolgen van dien. De kalveren krijgen bij ons altijd 4 dagen lang de melk van eigen moeder. Daarna gaan ze over op de melk van een andere koe. Kunstmelk krijgen ze niet. (mijn kinderen ook niet)
Dit gaat niet om kalveren bij de moeder, bij kalveren die vroeg van de moeder afgehaald worden zie je dit probleem inderdaad wel.
Heeft oa te maken met die zuigbehoefte waaraan niet voldaan wordt. Dit is dus een potienteel risico van dat vroeg weghalen, niet van het kalf bij de moeder houden.
_San87_ schreef:Jentecats schreef:ieder zo zijn mening
Ik vind dat jij geen hart voor dieren hebt. Wie gaat er nu op een dier zitten en het rondjes laten lopen omdat jij het leuk vindt, dwingen te springen over obstakels en laten buigen omdat jij dat wil.

amoj schreef:Gohh, hier nog even op terugkomend...
Kwam je net nog tegen in een ander topic waarin je beweert wel degelijk met zadel te rijden.
Wat is het nou? Of rijd je alleen zonder zadel wanneer het jou uit komt?
Emmaa_ schreef:amoj schreef:Gohh, hier nog even op terugkomend...
Kwam je net nog tegen in een ander topic waarin je beweert wel degelijk met zadel te rijden.
Wat is het nou? Of rijd je alleen zonder zadel wanneer het jou uit komt?
Wat flauw zeg, om iemands berichten door te gaan zoeken en daarmee iemands mening te ondermijnen.
amoj schreef:En waar heb je dit vandaan? Bron?

8nnemiek schreef:Joliieeenn schreef:En wij leven wel nog natuurlijk wil je zeggen?De mensen die in een stad wonen zien niet een natuur! Jullie kunnen door blijven drammen maar veranderen zal het toch niet. De kippetjes en varkentjes misschien. Maar zoals ondertussen al 900x in dit topic is aangegeven is dat koeien gewoon een goed leven hebben. Dat hele off topic gedoe hier.
Maar zeggen dat dieren een goed leven hebben, dat is geen feit, dat is een mening. Net zoals zeggen dat dieren in de veehouderij zielig zijn. Dat is ook een mening. Zou vreemd zijn als de ene mening wel zou mogen worden geuit, en de andere niet.
Offtopic vind ik het ook niet. Het gaat toch om de dieren op een boerderij. Daar horen ook verschillende meningen bij.
__Elizabeth schreef:Het probleem is dat de meeste anti-boerderij mensen hier alles vermenselijken. Het is niet diervriendelijk dat een koe op eem stalmat slaapt want dat zou ik ook niet willen?! Seriously?! Dieren moeten een stal hebben want ze willen niet in de regen staan want zeg nou zelf zelf ga je toch ook niet in de regen staan?!
Julie snappen hoop ik dat iedereen boeren nodig heeft om te overleven? Dan heb ik het niet zozeer over alleen vlees en melkveehouderijen maar ook landbouw. Het word boeren tegenwoordig zo verschrikkelijk moeilijk gemaakt. Banken willen niet meewerken aan vernieuwing en opstarten word al helemaal niet naar geluisterd. Dus proberen boeren te overleven zonder die aanpassingen te doen maar roepen dat een boer geen hart voor dieren heeft is gewoon belachelijk. Ja mijn uiteindelijke beslissing of een dier blijft leven heeft met geld te maken. EEn dier dat zijn geld niet verdient kan simpelweg niet blijven. Wat verwachten julie dat alle dieren moeten blijven leven? Wat denk je wat er in de natuur gebeurt met een koe die niet goed meer kan lopen?
Iemand zij dat natuurlijk niet meer bestaat. Je kan een dier z'n leefomgeving wel zo natuurlijk mogenlijk maken.
amoj schreef:Haha jemig, stalmatrassen dun?
Heb je er ooit 1 in het echt gezien?
Nou inderdaad, beste stuurlui staan aan wal. Hele verhalen over wat wel niet goed is voor koeien of kalveren.
Wie zullen het beter weten, de mensen die elke dag met ze werken of mensen die vanachter hun schermpje informatie van internet op zoeken...
Joliieeenn schreef:Dat zeg je goed het is een mening. Maar ik dram mijn mening niet door. Andere mensen in dit topic blijven doordrammen erover. Een mening uiten en een mening doordrammen is een heel verschil in mijn ogen. De boeren en mensen die vinden dat het niet zielig is drammen niet door. De vega's daarintegen blijven bezig. Niet alleen hier hoor, ook op andere plekken. Ik erger mij daar rot aan. Laat mensen toch vinden wat ze vinden blijf niet bezig..