Wie spaart er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:10

Nou inderdaad.. ik doe gemiddeld voor 35/40 euro pw boodschappen voor 2 personen en een paar keer per jaar haal ik schoonmaakmiddelen etc in huis.
Ik eet wat er in het seizoen en in de aanbieding is.

Maar er is een apart bespaar topic voor boodschappen dus laten we dat hier niet te veel benoemen.

ItsMe2

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:32

Afbeelding
Mijn spaarblik.
Hier gelukkig een oplossing kunnen vinden voor mijn o zo leuke belastingsbrief.
Begin volgende week is tie betaald en dan volop sparen.. :)
Het zal niet met grote bedragen gaan.. maar dat maakt niet uit.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:32

Alle beetjes helpen itsme!! Alle kleine beetjes maken 1 grote hoop, nietwaar?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:54

Als het goed is wel :D.
Nu nog een doel bedenken waarvoor ik sparen wil.. dat maakt het sparen (nog) makkelijker :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:57

Ik ga nu weer opnieuw sparen in een spaarpot. Hebben op onze bruiloft een hele mooie spaarpot gehad die ik nu ga gebruiken. Hij kan wel open dus ik moet nu maar even streng zijn voor mezelf :))

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:17

Eleionomae schreef:
Ik ga nu weer opnieuw sparen in een spaarpot. Hebben op onze bruiloft een hele mooie spaarpot gehad die ik nu ga gebruiken. Hij kan wel open dus ik moet nu maar even streng zijn voor mezelf :))

Lastig is dat he :') Ik heb een knalroze varken met een zilver kroontje maar die kan ook open

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 23:53

Ja vreselijk haha. Ik had hiervoor gewoon zo'n simpel blik, dat was wel echt veiliger :))

Maarr de eerste 8 euro zit er in :')

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 00:03

Eleionomae schreef:
Ja vreselijk haha. Ik had hiervoor gewoon zo'n simpel blik, dat was wel echt veiliger :))

Maarr de eerste 8 euro zit er in :')

Ik ging het ook al tellen maar ben nu de tel kwijt :Y)
Kan nu nog even flink doorsparen omdat ik nog deels thuis woon. Ik hoop dat het appartement snel verkocht wordt dan kan ik het eindelijk uitgeven aan nieuwe meubels ed O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:42

Angelaa2 schreef:
Eleionomae schreef:

Lastig is dat he :') Ik heb een knalroze varken met een zilver kroontje maar die kan ook open

Dat zelfde varken is ook mijn blinde potje! Laatst is er een vracht verjaardagsgeld in gegaan, verder gaat het niet zo snel doordat ik echt nooit contact geld heb :')

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:42

eenitraM schreef:
Varekaj schreef:
Ik blijf het zo raar vinden dat jullie in NL moeten gaan lenen om te kunnen studeren. Mijn studiegeld was elk academiejaar €500 inschrijving en dan €100-€400 voor de boeken. Al heb ik wel een hoop kunnen besparen door veel dingen tweedehands aan te kopen. Cursussen werden op school zelf gedrukt aan goedkoper tarief. Voor dat bedrag kon je ze niet eens kopiëren, dan was je nog duurder uit.

Daar staat wel tegenover dat Nederland beter onderwijs heeft dan België

Hoe kom je daar bij? Het is niet voor niets dat veel Nederlandse studenten naar België vertrekken om daar te studeren. De eisen (CSE bijvoorbeeld) en het niveau zijn hoog, misschien zelfs wel hoger dan in Nederland.

Hier gaat het sparen niet echt geweldig. Kosten voor het huis en de inrichting vallen toch wat hoger uit dan we ons hadden voorgenomen. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:50

Hier een grote mensen auto gekocht :$ spaarrekening drastisch verminderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:53

Ik moet echt dringend mijn andere auto schoonmaken en verkopen := is nog steeds niet gebeurd.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:16

Ik heb het geld vd bruiloft gestort bij de bank, dat spekt de gezamenlijke rekening mooi :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:21

Julia schreef:
eenitraM schreef:

Ik blijf het zo raar vinden dat jullie in NL moeten gaan lenen om te kunnen studeren. Mijn studiegeld was elk academiejaar €500 inschrijving en dan €100-€400 voor de boeken. Al heb ik wel een hoop kunnen besparen door veel dingen tweedehands aan te kopen. Cursussen werden op school zelf gedrukt aan goedkoper tarief. Voor dat bedrag kon je ze niet eens kopiëren, dan was je nog duurder uit.

Daar staat wel tegenover dat Nederland beter onderwijs heeft dan België

Hoe kom je daar bij? Het is niet voor niets dat veel Nederlandse studenten naar België vertrekken om daar te studeren. De eisen (CSE bijvoorbeeld) en het niveau zijn hoog, misschien zelfs wel hoger dan in Nederland.

Hier gaat het sparen niet echt geweldig. Kosten voor het huis en de inrichting vallen toch wat hoger uit dan we ons hadden voorgenomen. :+

Ik denk dat dit meer studie afhankelijk is, ik hoor een hoop belgische studenten die hier in Leiden juist gaan studeren

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:38

Misschien heeft dat met het studieaanbod te maken. Leiden, Delft e.d. zijn universiteiten die natuurlijk op een aantal gebieden ook zeer goed bekend staan. :j Maar over het algemeen kan je in België een even goede of zelfs betere opleiding genieten voor minder geld.
Ik zie dat Neonlight dit ook aanhaalde op de vorige pagina.

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:40

Ik ben momenteel 3490 aan het sparen voor mijn opleiding.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:39

Wij staan nu ouderwets met rekenmachine (op telefoon) in de supermarkt haha, willen niet pinnen :D werkt goed! En hebben een potje voor leuke dingen aangelegd, al het overbleven of gevonden contant geld gaat daarin :) in 3 dagen tijd, zit er al 11 euro in!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:38

Das leuk vuurneon! Als de boodschappen niet bezorgd worden hier, doe ik het ook vaak zo. Of met de zelfscan. Het zal je trouwens verbazen hoeveel prijzen dan uiteindelijk bij de kassa niet kloppen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:22

Ik heb ook een spaarpot voor los geld. En elke keer dat het in me op komt om pizza te bestellen of zoiets, dan moet ik van mezelf dat exacte bedrag in die spaarpot doen. Ook nog goed voor de lijn :))

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:28

Hier wordt nu bijna dagelijks de spaarrekening geplunderd, zojuist weer ruim 4000 euro overgemaakt voor bakstenen. Maar, we krijgen straks wel een mooie werkplaats met overkapping voor auto en trailer. En hopelijk vallen de kosten nog mee, want die trailer moet er ook nog komen, en ik wil nog graag een houten kapschuurtje hebben waar we een loungeset onder zetten.
En de tuin moet nu ook zeker aangelegd gaan worden, graafmachines en loaders hebben het beetje tuin wat er achter was (gras) ook aan de gort geholpen.
Kortom, de komende maanden alleen maar spaarrekening plunderen ipv aanvullen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:09

Hoe gaat het hier?

Hier is de belastingsbrief netjes binnen de termijn betaald :).
Het is wel even heel zuinig aan doen, maar dat gaat goed komen.
Deze maand verwacht ik ook wel een paar extra uitgaven, maar dat is te doen.
Vanaf november hoop ik weer wat te kunnen sparen :)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 07:06

ItsMe2 schreef:
Hoe gaat het hier?

Hier is de belastingsbrief netjes binnen de termijn betaald :).
Het is wel even heel zuinig aan doen, maar dat gaat goed komen.
Deze maand verwacht ik ook wel een paar extra uitgaven, maar dat is te doen.
Vanaf november hoop ik weer wat te kunnen sparen :)

Hier ook een vervelende belastingbrief gehad, waaruit ook blijkt dat ik een groot deel van de Toeslagen volgend jaar ook moet terig betalen, en deze rekening Is ook niet mis. Deze snel betaald em nu weer stug verder sparen.

Tegenwoordig sparen mijn vriend en ik samen, waardoor we elke maand een mooie 1000 sparen. Zelf spaar ik dam nog 20 A 25 euro per week op mijn eigen rekening voor andere uitgaven.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 07:23

Ik ben ook hard aan het sparen. We gaan in het voorjaar trouwen. Nu had ik best een mooi bedrag op mn rekening alleen was dat bestemd om een auto te kopen want die ik nu heb vertoond steeds meer mankementen. Ik ben ook altijd bang voor de belasting aangifte, op de een of andere manier moet ik toch steeds terug betalen. Mn vriend is ook net zzper geworden dus ik vond de verdiensten voor de toeslagen en inkomstenbelasting nogal lastig om te schatten.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:55

Hier staat er weer een (klein) bedrag op de spaarrekening. *\o/*
Nu hoop ik, dat ik het ook niet nodig ga hebben.
Wil nu toch echt beginnen om voor 'later' te gaan sparen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:01

Hier ook een brief van de belasting. Moet een deel terugbetalen en volgend jaar ook waarschijnlijk. Ik ben wel weer begonnen met sparen. Al m'n muntgeld in een grote beker aan het doen