Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eleionomae schreef:Ja vreselijk haha. Ik had hiervoor gewoon zo'n simpel blik, dat was wel echt veiliger
Maarr de eerste 8 euro zit er in
Angelaa2 schreef:Eleionomae schreef:Ik ga nu weer opnieuw sparen in een spaarpot. Hebben op onze bruiloft een hele mooie spaarpot gehad die ik nu ga gebruiken. Hij kan wel open dus ik moet nu maar even streng zijn voor mezelf
Lastig is dat heIk heb een knalroze varken met een zilver kroontje maar die kan ook open
eenitraM schreef:Varekaj schreef:Ik blijf het zo raar vinden dat jullie in NL moeten gaan lenen om te kunnen studeren. Mijn studiegeld was elk academiejaar €500 inschrijving en dan €100-€400 voor de boeken. Al heb ik wel een hoop kunnen besparen door veel dingen tweedehands aan te kopen. Cursussen werden op school zelf gedrukt aan goedkoper tarief. Voor dat bedrag kon je ze niet eens kopiëren, dan was je nog duurder uit.
Daar staat wel tegenover dat Nederland beter onderwijs heeft dan België
Julia schreef:eenitraM schreef:
Ik blijf het zo raar vinden dat jullie in NL moeten gaan lenen om te kunnen studeren. Mijn studiegeld was elk academiejaar €500 inschrijving en dan €100-€400 voor de boeken. Al heb ik wel een hoop kunnen besparen door veel dingen tweedehands aan te kopen. Cursussen werden op school zelf gedrukt aan goedkoper tarief. Voor dat bedrag kon je ze niet eens kopiëren, dan was je nog duurder uit.
Daar staat wel tegenover dat Nederland beter onderwijs heeft dan België
Hoe kom je daar bij? Het is niet voor niets dat veel Nederlandse studenten naar België vertrekken om daar te studeren. De eisen (CSE bijvoorbeeld) en het niveau zijn hoog, misschien zelfs wel hoger dan in Nederland.
Hier gaat het sparen niet echt geweldig. Kosten voor het huis en de inrichting vallen toch wat hoger uit dan we ons hadden voorgenomen.
ItsMe2 schreef:Hoe gaat het hier?
Hier is de belastingsbrief netjes binnen de termijn betaald.
Het is wel even heel zuinig aan doen, maar dat gaat goed komen.
Deze maand verwacht ik ook wel een paar extra uitgaven, maar dat is te doen.
Vanaf november hoop ik weer wat te kunnen sparen