Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:29

Toen ik vroeger voor de gein op marktplaats rondkeek voor een pony, zag ik heel vaak 'n.o.t.k.' staan.
Altijd gedacht dat dat: 'niet om te kopen' betekende. Waarom zet je je pony dan op marktplaats?? 8)7

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:31

Toen ik voor het eerst over "hoofdkaas" las, dacht ik dat het roos was. Ja, ik bedoel dat witte spul in je haar. :) Tja, wij aten dat thuis nooit en de weinige keren dat er in mijn omgeving over werd gesproken, heette het gewoon "zure zult".

Geen idee trouwens of het zo vies is als het eruitziet.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 22:36

vuurneon schreef:
Zult :P

:') :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 23:24

laughterline schreef:
Toen ik vroeger voor de gein op marktplaats rondkeek voor een pony, zag ik heel vaak 'n.o.t.k.' staan.
Altijd gedacht dat dat: 'niet om te kopen' betekende. Waarom zet je je pony dan op marktplaats?? 8)7

Ik dacht als kind dat "zien is kopen" betekende dat je bij bezichtiging verplicht moest afnemen :oo

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 23:29

Ik schreef ooit op mijn toets "nog over te kletsen". Ik wist wat het betekende maar ik kon niet op de juiste woorden komen.

Ik kreeg niet eens punten voor de originaliteit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 23:34

Urielle schreef:
laughterline schreef:

Ik dacht als kind dat "zien is kopen" betekende dat je bij bezichtiging verplicht moest afnemen :oo

Is dat niet zo dan? Ik denk dat ook hoor, dat mensen niet op allermaal kijkers zitten te wachten dus alleen af willen spreken als je ook daadwerkelijk wilt kopen..? :?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 23:35

ik vertaal dat altijd als: deze pony ziet er zo mooi uit, als je hem/haar ziet wil je hem/haar hebben zo mooi; als in liefde op het eerste gezicht zeg maar

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 23:44

'Kijken is kopen' is hier ook gewoon letterlijk te nemen hoor! Alleen bezichtigen als je wil kopen. Daar reageer ik dus ook nooit op.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 00:00

Het duurde bij mij een aantal jaren voor ik door had dat - zoals mijn vader altijd verkondigde - niet alle Franse politieagenten Jean-Pierre en Philippe heetten (en het duurde ook een tijd voor ik eindelijk zelf helder kon denken dat het totaal niet logisch was dat mijn pap alle politieagenten in Frankrijk kende) :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 00:07

Sheran schreef:
'Kijken is kopen' is hier ook gewoon letterlijk te nemen hoor! Alleen bezichtigen als je wil kopen. Daar reageer ik dus ook nooit op.

Sorry maar als een paard mij niet aanstaat als ik kom kijken dan ga ik 'm niet kopen. Sowieso ben je natuurlijk niks verplicht

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 00:24

O, hier heb ik nog een goeie! Nu we het toch over ouders hebben...

Mijn vader zei in het Chinese restaurant altijd dat hij de spreuken aan de muur en op de borden kon lezen. Er zouden dingen als "eet je bord leeg" en "niet op de grond spugen" staan. Ik heb hem echt gênant lang geloofd. Want waarom zou ik het ook niet geloven? Mijn vader weet veel, bezit een aardige talenknobbel en heeft als twintiger ooit een wereldreis gemaakt. Bovendien zei hij bij een langere spreuk ook wel eens: "Dat kan ik niet lezen". Alsof hij wel Chinees las, maar niet zo goed.

Pas toen hij op mijn dertiende een opschrift "vertaalde" als "Het is moeilijk om tegen de wind in te piesen" begon mijn geloof te wankelen...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 00:45

Maartje1990 schreef:
Sheran schreef:

Sorry maar als een paard mij niet aanstaat als ik kom kijken dan ga ik 'm niet kopen. Sowieso ben je natuurlijk niks verplicht

Dat idd, vandaar dat ik het 'zien is kopen' vertaal zoals in mn vorige post. Verkoper kan jou namelijk daar helemaal niet toe verplichten. Bovendien; als ik de verkopers/kopers perikelen lees in topics hier, maken veel verkopers het plaatje heel wat mooier dan die in werkelijkheid is...tot regelrechte leugens zelfs. Zou mooi zijn; kom je aan blijkt die superbeweger een kreupele kromme bok te zijn, die je verplicht moet kopen; dat kan dus niet.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 00:51

overigens heb ik er zelf eentje..vrij recent eigenlijk ook nog:

Die posters van die reisorganisatie Corendon. Iedere keer als ik die posters zag las ik het als; koren-don, dus ik iedere keer denken; wat een rare naam voor een reisorganisatie, maar goed zal wel.
Tot ik dus het spotje op tv zag en het dus Cor en Don blijkt te zijn.
Was toch wel even een ' oooh' momentje. Al gok ik dat ik daar niet de enige in ben geweest...hoop ik dan toch :o

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 00:59

xxCYNNxx schreef:

Die posters van die reisorganisatie Corendon. Iedere keer als ik die posters zag las ik het als; koren-don, dus ik iedere keer denken; wat een rare naam voor een reisorganisatie, maar goed zal wel.
Was toch wel even een ' oooh' momentje. Al gok ik dat ik daar niet de enige in ben geweest...hoop ik dan toch :o

Eh.... ik denk dat die twee typetjes ontworpen zijn vanwege de naam, niet andersom. :)

Een paar jaar geleden was dat in de mode, bedrijfsnamen met "cor". Cor betekent "hart" in het Latijn, het suggereert betrokkenheid. Waarom een reisbureau zich nou precies zo noemt, is me ook niet duidelijk.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 01:06

musiqolog schreef:
Toen ik voor het eerst over "hoofdkaas" las, dacht ik dat het roos was. Ja, ik bedoel dat witte spul in je haar. :) Tja, wij aten dat thuis nooit en de weinige keren dat er in mijn omgeving over werd gesproken, heette het gewoon "zure zult".

Geen idee trouwens of het zo vies is als het eruitziet.

Gewone zult heb ik nog niet geprobeerd, maar zure is echt heel, heel vies. :')
Het muntje wat betreft zult valt ook pas nu bij mij, en dat terwijl ik op vleeswaren werk. Maar goed, ik had ook nog nooit van het woord hoofdkaas gehoord.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 01:06

xMyrth schreef:
Als klein meisje was ik naar het kinderfeestje van een vriendinnetje.
Haar twee oudere nichten kwamen meehelpen met het kinderfeestje, om ons kleine kinderen allemaal in het gareel te houden haha.

We gingen zwemmen, en snotneus als ik was bleef ik maar doorzeuren waarom die twee oudere nichten niet mee het water in gingen... Tot vriendinnetjes moeder zei: "Zij zwemmen niet omdat zij last hebben van maandelijkse probleempjes waar jij hopelijk later ook last van krijgt".

Ik was helemaal overdonderd. Waarom wenste die moeder mij maandelijkse problemen toe? -O-
Het heeft destijds indruk gemaakt, want ik ben het nooit vergeten :')

Hahaha ik heb dit ook ooit gehad. Ik heb het ook niet meteen gesnapt. Ik was er als kind (toen jaar of 5) kwaad voor op mijn moeder, want zij had die optie maar eerst met mij moeten overleggen voor ze mij zo maakte :')

Toen mijn maandelijkse problemen dan echt begonnen, dan was mijn moeder blij voor mij. Ik was helemaal beledigd en heb dagen lopen mokken dat ik dit niet wou etc en het heeft jaaaren geduurd voor ik door had waarom ze blij was dat ik maandelijks ongesteld werd :') (mijn muntje viel pas als ik in een vaste relatie zat haha, toen werd ik ook blij elke keer het maandelijks cadeautje kwam :') )

Als kind dacht ik ook dat inbrekers door de schouw kwamen. Was doodsbang van de Kerstman hierdoor haha.
Denk dat ik pas op mijn 5de fzo door had dat de Kerstman geen inbreker was. Mijn ouders hebben het niet zo goed aangepakt haha.

Als kind vond ik het ook heel moeilijk om te snappen hoe ouders nu juist het geslacht etc van het kindje kozen.. Ik dacht dat je een soort brief ofzo moest schrijven (zoals aan de Kerstman) om de "opties" te kiezen (jongen, meisje, haarkleur, zwart of blank, groot of klein , .... ) Ik dacht ook dat als je niet tevreden was, dat je die gewoon kon terugsturen :') _O-

Ohja en nog eentje:
Mijn babysit had mij (was toen echt heel klein, 3 jaar ofzo) wijs gemaakt dat mijn moeder een glazen bol had, waardoor ze altijd wist wat ik deed. Dus ik moest braaf zijn, want anders wist mijn moeder meteen dat ik niet braaf was. (feit dat de babysit dit ook gewoon aan mijn moeder kon zeggen bij thuis komst, daar heb ik totaal niet bij stil gestaan toen :') )
Ik was helemaal mee met dit verhaal en zat dan geregeld naar de lucht te zwaaien "dag mama".
Op een dag had ik een dansoptreden gedaan voor mijn moeder (via de glazen bol dus :') ). En dan toen ze thuis was, wist ze natuurlijk totaal niet waar ik het over had. Toen was ik heel teleurgesteld en was mijn geloof in de glazen bol serieus gedaald :')
Laatst bijgewerkt door FjordHorse op 23-12-15 01:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 01:08

Zien is kopen is idd puur een omschrijving om aan te geven dat iets zo mooi/goed/geweldig is dat je het zeker weten wil kopen als je het in het echt ziet
Niet dat je dan verplicht bent tot.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 01:10

Het muntje wat bij mij heel laat viel was van bokt.

Ik dacht dat tem kwam van temmen. In de zin van wilde paarden temmen, dus een ongehoorzame bokker temmen. :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 01:14

Sonja_vR schreef:
Zien is kopen is idd puur een omschrijving om aan te geven dat iets zo mooi/goed/geweldig is dat je het zeker weten wil kopen als je het in het echt ziet
Niet dat je dan verplicht bent tot.

In mijn omgeving wordt het dus gebruikt als 'als je komt kijken gaan we ervan ut dat je zeer serieuze interesse hebt.' Maar misschien geeft dit dus wel die verwarring bij sommige dingen :j

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 01:16

musiqolog schreef:
xxCYNNxx schreef:

Eh.... ik denk dat die twee typetjes ontworpen zijn vanwege de naam, niet andersom. :)

Een paar jaar geleden was dat in de mode, bedrijfsnamen met "cor". Cor betekent "hart" in het Latijn, het suggereert betrokkenheid. Waarom een reisbureau zich nou precies zo noemt, is me ook niet duidelijk.

haha ja , die typetjes dat snap ik. Ik doelde meer op de uitspraak van de naam het bedrijf :) Wat overigens nog steeds een rare naam is, maar door de typetjes erom heen lijkt het wat minder raar, omdat je het nu associeert met die twee typetjes.

De suggestie betrokkenheid is dan op zich weer niet zo raar; suggereert tenslotte dat het reisbureau alles doet om het jou als klant het naar de zin te maken, zo betrokken zijn ze met jouw vakantieplezier....dus dat is op zich dan goed gekozen natuurlijk.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 01:38

Vera96 schreef:

Ik dacht dat tem kwam van temmen. In de zin van wilde paarden temmen, dus een ongehoorzame bokker temmen. :+

Dat kwartje is bij mij nog steeds niet gevallen. Waarom heet de site 'Bokt'? Afkorting van iets, en toen maar zo gelaten omdat het toch wel iets met paarden te maken heeft? Ik kan me niet voorstellen dat je de site 'Bokt' noemt alleen vanwege het woord zelf - ten eerste is het ongewenst gedrag, ten tweede is het een willekeurige werkwoordsvorm. Je noemt een computerforum toch ook niet "Loopt vast"...

Maar nu zeg ik vast iets heel stoms.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 01:42

musiqolog schreef:
Vera96 schreef:

Dat kwartje is bij mij nog steeds niet gevallen. Waarom heet de site 'Bokt'? Afkorting van iets, en toen maar zo gelaten omdat het toch wel iets met paarden te maken heeft? Ik kan me niet voorstellen dat je de site 'Bokt' noemt alleen vanwege het woord zelf - ten eerste is het ongewenst gedrag, ten tweede is het een willekeurige werkwoordsvorm. Je noemt een computerforum toch ook niet "Loopt vast"...

Maar nu zeg ik vast iets heel stoms.

Dat verhaal achter bokt kun je op het profiel van Heike lezen :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 01:42

Volgens mij is bokt Bokt genoemd omdat de forummascotte destijds veel bokte. het originele logo is dan ook van een bokkende Julius. :)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 02:20

Was het niet een plaats? Volgens mij had het niets met het werkwoord te maken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 02:40

Staat me wel wat van bij dat Bokt idd ook een plaats is in Brabant of Limburg, maar dat is volgens mij niet de reden dat dit forum zo genoemd is.