Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:12

Daarnet wilden de deuren van het achterste treinstel helemaal niet meer open. Alleen de voorste. Daardoor ging ik dus naar buiten. Deur weer dicht, trein rijdt weg.
Kan ik daaruit concluderen dat het een oudere trein betreft en dat de machinist weet wat het probleem is en dit geen veiligheidsrisico geeft? Of is dat te kort door de bocht?

Ik had een andere studie moeten kiezen :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:14

Heeft het ook niet met een stukje veiligheid te maken? Stel de trein is onderweg en er is een calamiteit dan kan je er nog uit

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 16:23

Dat de lift van het perron naar beneden het niet doet op Leiden CS... Er alleen een roltrap omhoog is... En ik op krukken "loop" :=

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 18:36

Hier net passief agressief in de trein gezeten. Stap bij Holendrecht in avondspits in, de enige lege stoel is eehm naja half leeg. Zit een kleine smalle vrouw die druk was geweest met winkelen. Allemaal tassen mee, stonden er een aantal op de stoel, een aantal op het tafeltje. Maar ook een laptoptas links van haar (de raamkant) en zij ernaast, hierdoor komt zij halverwege de tweede stoel te zitten. Mevrouw had bij elkaar dus anderhalve stoel, de grond en het tafeltje.

Dat houdt mij niet tegen om te gaan zitten, ik dus mijn dikke billen langzaam laten zakken in die halve stoelplek :+ Uiteraard was dat niet voldoende om op te schuiven voor mevrouw. Nu blijf ik natuurlijk niet om die reden op een halve plek zitten. Langzaam iedere cm die ze weggaf ingepikt, met de benen op mannenzit gegaan en steeds haar laten wijken. Hint kwam uiteraard niet over :n Heeft 20 minuten passief agressief schuiven, meedeinen op muziek, hoesten, ellebogen, knieën en breed krant lezen, geduurd voor ik een hele stoel had. Hierna komen de twee stoelen tegenover ons vrij. Maar toen was ik er zo klaar mee dat ik niet meer wegging (tot teleurstelling van mevrouw..), even later kon het ook niet meer. Er was toen de grote tassenverschuiving en toen had mevrouw 3 plaatsen + tafeltje geclaimd. _-:(

Bring it on! Passief agressief doorgegaan tot zij een halve plek had (ja en twee stoelen aan de overkant voor tassen) en ik anderhalve plek ~~}>

Sorry jongens, moest echt mijn frustratie kwijt :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:00

Ik heb geen enkel probleem met etende mensen in de trein. Sterker nog, ik doe het zelf ook :D
Maar laatst zat ik tegenover iemand die een sinaasappel aan het pellen was. Hij maakte dat ding open en er spoot zo sinaasappelsap in m'n oog %) Wat bijt dat spul zeg!
En hij nog grijnzen en verontschuldigend: 'Sorry, het is een spuiter' :7

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:20

Ooh heerlijk als ik van mams opweg naar huis ben, dat ik voor onderweg nog warm bakje eten mee krijg <3 heerlijk in trein oppeuzelen

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:29

Etende mensen, niets mis mee. Totdat ze om 6:45 uur een haring zitten te eten en ik kokhalzend een andere plek ben gaan zoeken. -O-

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:35

Ik had dat altijd met koffie :')
Niet handig als je elke ochtend in de spits moest reizen haha.

Werd helemaal naar van die koffielucht als ik op m'n nuchtere maag in de trein zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:53

suus_pepper schreef:
Daarnet wilden de deuren van het achterste treinstel helemaal niet meer open. Alleen de voorste. Daardoor ging ik dus naar buiten. Deur weer dicht, trein rijdt weg.
Kan ik daaruit concluderen dat het een oudere trein betreft en dat de machinist weet wat het probleem is en dit geen veiligheidsrisico geeft? Of is dat te kort door de bocht?

Ik had een andere studie moeten kiezen :')

Is in ieder geval geen moderne sprinter als ik het zo hoor. Als het probleem in een compleet gecombineerd stel zit dan is dit eigenlijk altijd een gevolg van gebrekkig contact in de electriche koppeling waardoor het signaal voor open of dicht niet goed door komt.

Zolang wij de groene lamp maar krijgen dan mogen we rijden. Dat is de bevestiging dat alle deuren in de mechanische vergrendeling zitten. Of een deur zich dan wel of niet meer electrisch of pneumatisch laat aansturen is qua veiligheid niet belangrijk.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:34

Emmaa_ schreef:
Solmyrkvi schreef:
Waarom zou je een broodje met brie eten in de trein :r Als er iets is waarvan ik over m'n nek kan gaan >;)

Serieus? Maar dat ruikt toch niet eens zo heel heftig? Ik vind iemand die burger king weg zit te werken als ik net weer begonnen ben aan een dieet vervelender eigenlijk.

Edit: daarbuiten mag je, zoals eerder besproken in dit topic, gewoon eten in de trein. Als ik een drukke dag heb dan haal ik ook pasta zodat ik die in de trein op kan eten, scheelt me gewoon ontzettend veel tijd omdat ik reizen kan combineren met eten.

Geloof me, dit rook sterker dan burgerking, Turkse pizza's en friet bij elkaar :') De vrouw tegenover me is zelfs ergens anders gaan zitten.

Natuurlijk vind ik het niet erg als mensen eten in de trein, ik eet zelf ook weleens een boterham of een koekje, maar ik vind het niet echt prettig als mensen heel sterk ruikend eten in een volle warme coupe eten. Dat zegt niet dat ik het wil verbieden, maar wel dat ik even subtiel ergens anders heen loop :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:41

Ach, vroeger zaten ze te blowen ;)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:01

Bij mij in de bus vind ik sterk ruikend eten echt een verschrikking. Denk hierbij aan friet speciaal, shoarma, mcdonalds enz. En redbull/energydrankjes gadver echt verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:37

Ik had vandaag een echte asociale oma in de bus :=
Was aardig druk bij de bushalte. De bus komt aanrijden, de deur is nog niet eens open of mevrouw staat er al weer voor te dringen. De eerste die die bus uit wil is een blinde man, maar denk maar niet dat die mevrouw aan de kant gaat. Uiteindelijk wordt ze er door iemand op aangesproken en gaat ze wel aan de kant. De rest van de passagiers zijn amper de bus uit of die mevrouw haast zich naar binnen en ploft neer op de stoelen voor zwangeren/ouderen/gehandicapten. Uiteindelijk kwam ik dus ook de bus in, al strompelend op mijn krukken, maar die plek was belangrijker voor haar spullen dan voor mij... Gelukkig was er vlak daarachter nog plek vrij, en kwam er uiteindelijk een andere passagier naast haar zitten. Maar man man man, wat heb ik mij lopen ergeren...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:44

Ze zeggen niet voor niks de jeugd van tegenwoordig en het tuig van vroeger

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:40

Ik had laatst ook zo'n jongen in de bus, hij had een zak friet mee. Met de geur kon ik nog wel leven, behalve dat ik zelf ontzettend veel zin kreeg in friet. Maar vervolgens begon hij het luid smakkend op te eten, en daar kan ik echt heel slecht tegen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:42

Keer in de Thalys een broodje Döner geroken. Dat vond ik minder

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:46

ik erger me ook verschrikkelijk aan de chagerijnigheid van sommige buschauffeurs! jeetjemina.. ga werk zoeken wat je wel leuk vind ofzo.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:49

Ik ben allergisch voor pinda's en zelfs van de geur word ik al ziek. Als iemand met zn patatje pinda of boterham met pindakaas in dezelfde coupe zit heb ik er dus al last van. Tuurlijk zoek ik dan zelf wel een andere plek, maar irritant is het wel. Vandaar ook mijn eerdere opmerking, maar ik snap ook dat het voor iedereen heel vervelend kan zijn als er iemand anders een sterk ruikend product eet. Is gewoon niet fijn om daar in te zitten.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:56

Gloa schreef:
Driebergen-zeist is een heel moeilijk station. Het is daar eigenlijk het jaar rond heel erg glad. Dan ook nog eens vooral in de spitstijden door schommelingen in buitentemperatuur.

Dat en er zijn nog wel eens aanrijdingen met personen in de buurt van dat station. Twee jaar geleden liep ik stage bij pets place in driebergen en heb het wel eens van het station tot de winkel vast zien staan. Het stond toen ook vast op de A27, niemand kon de snelweg op of af. Drama toen.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 08:34

Aan een grumpy lady...
Zit nu in de bus op weg naar m'n werk.
Bus nagenoeg leeg en ik it in de 4-zits met m'n voeten onder de stoel tegenover me geklemd. (verhoging tussen de vloer en de stoelen, past m'n voet precies tussen.)
Maar nee, mevrouw wil haar dikke derrière per sé recht tegenover mij neerplanten.
Bok een eind op en laat mij lekker zitten. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:38

Zo wil er nooit iemand naast me zitten wanneer ik moet poezebeest reis naar de dierenarts. Zit toevallig nu in de bus naar de manege met lange zweep en poetstas

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:41

Kennen jullie die trein stoelen die je naar beneden moet klappen zegmaar? Ik had weer de stoel te pakken die een beetje stuk is.. Altijd de schrik van mijn leven. :')

En mensen die voorbij lopen kijken mij stom aan waarom ik op die andere stoel zit. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:49

Ik had net me toch een hartverzakking! :oo

Ik zat in de bus 28 in Utrecht. Die rijd dwars door het centrum heen. Langs Neude, vredenburg etc. Steekt er zomaar een kleine rottige Aziaat over (zag er verdacht chinees uit) op zo'n kleine fiets, zonder ook maar om te kijken. Ze had geen muziek op oid maar ze stak gewoon over, dus die buschauffeur toeteren en vol op de rem. We raakten haar echt net niet.

Ze keek niet op of om, er vertrok zelfs geen spier in haar gezicht. Ik zat voorin dus ik kon het allemaal goed zien. :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 14:52

puppy1128 schreef:
Kennen jullie die trein stoelen die je naar beneden moet klappen zegmaar? Ik had weer de stoel te pakken die een beetje stuk is.. Altijd de schrik van mijn leven. :')

En mensen die voorbij lopen kijken mij stom aan waarom ik op die andere stoel zit. :+

Of dat iemand gaat zitten die in de veronderstelling is dat die stoel al naar beneden zit, anderen konden hem op tijd opvangen. :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:25

MarlindeRooz schreef:
Ik had net me toch een hartverzakking! :oo

Ik zat in de bus 28 in Utrecht. Die rijd dwars door het centrum heen. Langs Neude, vredenburg etc. Steekt er zomaar een kleine rottige Aziaat over (zag er verdacht chinees uit) op zo'n kleine fiets, zonder ook maar om te kijken. Ze had geen muziek op oid maar ze stak gewoon over, dus die buschauffeur toeteren en vol op de rem. We raakten haar echt net niet.

Ze keek niet op of om, er vertrok zelfs geen spier in haar gezicht. Ik zat voorin dus ik kon het allemaal goed zien. :')

De oversteekplek bij Neude (vlak na de bushalte) is technisch gezien gewoon een zebrapad dus als het daar gebeurd is dan is het de buschauffeur z'n fout dat hij niet goed keek