Confessions....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MDJ

Re: Confessions....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:37

In het geval confessions en familie...

Mijn opa is ernstig ziek (copd) en daarbij depressief waardoor hij regelmatig zwelgt in zelfmedelijden. Ik moet me dan altijd inhouden om niet kwaad te worden, ik kan daar onwijs slecht tegen. :o Ik begrijp dat hij erg ziek is maar altijd maar klagen maakt je niet beter.. Voel me er soms heel schuldig over dat het me zo irriteert. :o

Ik vind het eng als ik alleen thuis ben en er wordt aangebeld. := Ik doe wel open maar als het even kan spiek ik eerst boven vanuit het raam wie er voor de deur staat. Iets teveel films gekeken denk ik....

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:38

Winged schreef:
ingedebruijn schreef:
Dat als iemand zegt "dat gun je je ergste vijand nog niet" ik direct meerdere mensen in mijn hoofd heb die ik zoiets toch echt zou gunnen.

Ohja... Die herken ik wel.

Zeker nadat ik ben beschuldigd van het kapot maken van een relatie. Heb de desbetreffende ex van deze persoon nooit 'live' gesproken en zéker niet over hun relatie. Had wel wat anders aan mijn hoofd :+ En ja, ik baal er nog steeds van dat de boel destijds zo is gaan lopen.

Die persoon gun ik ook alle ellende van de wereld. Weet ze ook wel *D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:13

Ik heb er ook wel een in de categorie familie......mijn moeder zit vijf maanden in het buitenland en onze relatie is niet heel denderend. Ipv het uitpraten stuurt ze nietszeggende berichtjes en ik vond het al heerlijk rustig. Krijg ik ineens een lap tekst dat ze geen bereik had en nu dan maar een weekkaart gekocht had zodat ze toch wat berichtjes kon sturen.

Ik heb een week gewacht met antwoorden in de hoop dat ze geen bereik meer had :oo

Kreeg alleen per omgaande weer twee nietszeggende berichten terug dus missie mislukt......

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:51

Pff dat zeuren over geld dat ken ik ook. Het ergste is nog, ze worden inderdaad altijd ''boos'' en praten mij een schuldgevoel aan omdat ik het duurste kind ben van de 3. En ze geven mij de schuld van dat ze geen geld meer hebben. Ook bij alles wat ik zeg of vraag is het: ''Ja amke het geld is op, Ergens stopt het!'' Maaaar, ze gaan wel elk jaar met zn 2en op een uiterst dure cruise van 3 weken.. :\

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:56

Ohh dat ken ik ook! Als mijn broertje weer is een nieuwe boot krijg en ik zeg dat ik dan wel een paard mag, krijg ik altijd als reactie: 'je bent al duur genoeg'
Heel vervelend :=

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:57

Ik heb vroeger toen ik klein was altijd gezegd dat ik graag ongesteld wil worden. Uuhhh daar heb ik spijt van :j

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:27

Oh dat ken ik ook, vader 2 jaar terug in het ziekenhuis voor een hartoperatie, allemaal complicaties ed. Maar doordat hij zelfstandige is lagen de inkomsten dus ook zo goed als stil.
Toen begon m'n moeder te zeuren dat we kostgeld moesten gaan betalen want het geld was op ed., heel drama. Heb toen gezegd dat als ze zo nodig geld moest hebben ze eerst maar moest stoppen met roken, die 55€ in de week hadden we dan goed aan boodschappen kunnen besteden. En als we dan nog te kort zouden komen ik best wel bij wilde springen.
Dat eindigde in ruzie natuurlijk :+

Moeder heeft er sowieso een handje van om altijd maar te lopen zeuren over geld, heb dan ook wel eens de opmerking gemaakt dat het niet mijn schuld is dat ik op de wereld ben gezet, maar dat ze dat toch echt zelf gedaan heeft.

Dat je voor kinderen kiest prima, maar gaan dan niet verlangen dat ze kostgeld oid gaan betalen. Daar heb ik wel zo'n hekel aan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:28

Als je met 21 jaar nog thuis woont en 2 paarden kunt onderhouden zou ik ook kostgeld moeten betalen hoor.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:33

Ouders kiezen ervoor om kinderen te krijgen hè, kinderen zelf niet. Kostgeld betalen vind ik wel zo iets doms, alsof het je kinderen niet meer zijn als ze 18 zijn geweest ofzo.

Nee, als je voor kinderen gaat hoor je ze ook te onderhouden tot ze het huis uit gaan, en dan bedoel ik niet ze op hun 18de op kamers schoppen..

En dat wil helemaal niet zeggen dat ik nooit iets betaal. Maar ik ga geen "huur" betalen om bij mijn eigen ouders in huis te wonen :n

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:35

MarlindeRooz schreef:
Als je met 21 jaar nog thuis woont en 2 paarden kunt onderhouden zou ik ook kostgeld moeten betalen hoor.

Pfff, gedurfde uitspraak :n
Als je de situatie niet kent, vind ik niet dat je zomaar zo kan oordelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:37

_sharonnn schreef:
MarlindeRooz schreef:

Mwah, ben het wel eens met de uitspraak hoor. Heel eerlijk; als je 2 paarden kunt onderhouden maar dan afgeeft op het feit dat je ouders roken... Grote meid met grote mond, dan ook je eigen plekje maar zoeken..

Ouders hebben zich waarschijnlijk ook hun hele leven krom gewerkt met eigen onderneming om te boel draaiende te houden, ondanks hartoperatie en bijkomende complicaties. Dan vind ik kostgeld geen héél gek iets... Maar goed... Misschien kijk ik daar iets te nuchter op omdat een hartoperatie niet grappig is :Y)

Nouja eh, om maar ontopic te gaan en een confession te maken; stiekem blijf ik de boktmarkt afstruinen op zoek naar dé Gelderse merrie ook al weet ik dat het nu even niet zo wijs is tijd-technisch gezien :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-15 13:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 13:38

Ik stel voor dat jullie over geld-vragende-ouders-en-of-kostgeld een apart topic maken :) Kunnen we hier verder met de confessions :P

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:41

Anoniem schreef:
_sharonnn schreef:

Mwah, ben het wel eens met de uitspraak hoor. Heel eerlijk; als je 2 paarden kunt onderhouden maar dan afgeeft op het feit dat je ouders roken... Grote meid met grote mond, dan ook je eigen plekje maar zoeken..

Ouders hebben zich waarschijnlijk ook hun hele leven krom gewerkt met eigen onderneming om te boel draaiende te houden, ondanks hartoperatie en bijkomende complicaties. Dan vind ik kostgeld geen héél gek iets.

In deze situatie wel, het loopt even niet lekker, dus je vraagt je kinderen dan maar om te betalen, terwijl je zelf ook niet je best doet om te besparen (blijven roken).
Zo werkt het niet. Ik ben niet tegen kostgeld, maar niet op deze manier..

Confession
Ik ben een stiekeme snoeper terwijl ik eigenlijk wil afvallen, heel vaak snoep ik niet, maar als ik eenmaal begin.. Dan is er geen houden meer aan :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:42

_sharonnn schreef:
MarlindeRooz schreef:

Daarom staat er ook "zou ik". :j

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:44

Froukje schreef:
Ouders kiezen ervoor om kinderen te krijgen hè, kinderen zelf niet. Kostgeld betalen vind ik wel zo iets doms, alsof het je kinderen niet meer zijn als ze 18 zijn geweest ofzo.

Nee, als je voor kinderen gaat hoor je ze ook te onderhouden tot ze het huis uit gaan, en dan bedoel ik niet ze op hun 18de op kamers schoppen..

En dat wil helemaal niet zeggen dat ik nooit iets betaal. Maar ik ga geen "huur" betalen om bij mijn eigen ouders in huis te wonen :n

Ik ben het eens met froukje! Als je niet bereid bent om voor je kinderen te zorgen tot dat ze in staat zijn om op hun zelf te wonen, dan moet je geen kinderen nemen. Of je kind nou op zn 16e uit huis gaat of op zn 27e, ik vind huur betalen om bij je ouders te wonen heel raar.
(al moet ik dat ook wel gaan doen wanneer ik in staat ben om op mezelf te wonen maar toch nog thuis blijf, ben daar nu nog niet toe in staat.)

Ook ben ik het eens met dat rook gedeelte. Dat doet mijn moeder ook. En nee ik zeg niet dat mama niet eens mag genieten van iets lekkers. Maar ze zeuren wel steeds over geld, terwijl mam ook heel veel rookt, en elke keer als ze naar de winkel is geweest wel thuis komt met bossche bollen of tompoucen ofzo, met dan de reden dat ze in de bonus waren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:45

Froukje schreef:

Froukje schreef:
Oh dat ken ik ook, vader 2 jaar terug in het ziekenhuis voor een hartoperatie, allemaal complicaties ed. Maar doordat hij zelfstandige is lagen de inkomsten dus ook zo goed als stil.
Toen begon m'n moeder te zeuren dat we kostgeld moesten gaan betalen want het geld was op ed., heel drama. Heb toen gezegd dat als ze zo nodig geld moest hebben ze eerst maar moest stoppen met roken, die 55€ in de week hadden we dan goed aan boodschappen kunnen besteden. En als we dan nog te kort zouden komen ik best wel bij wilde springen.
Dat eindigde in ruzie natuurlijk :+

Moeder heeft er sowieso een handje van om altijd maar te lopen zeuren over geld, heb dan ook wel eens de opmerking gemaakt dat het niet mijn schuld is dat ik op de wereld ben gezet, maar dat ze dat toch echt zelf gedaan heeft.

Dat je voor kinderen kiest prima, maar gaan dan niet verlangen dat ze kostgeld oid gaan betalen. Daar heb ik wel zo'n hekel aan.

Zo dan. >;) jij durft. Hier had je niet lang meer in huis gewoond met zo'n brutale mond :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:46

Kinderen kiezen niet voor ouders; maar ouders kiezen ook zeker niet voor hart afwijkingen, operaties, complicaties en het daarmee mislopen van inkomsten. Dat "excuus" snijdt aan twee kanten he...

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:46

Ik zou alleen kostgeld moeten betalen als ik afgestudeerd heb en een baan vind en dan blijf thuiswonen. Dus als ik bv. dan nog op zoek ben naar een huisje en ondertussen thuis woon. Vind het dan ook niet meer dan normaal om kostgeld te betalen als je een baan hebt na je studie en dan nog thuis woont.

Ik kan me zo 1,2,3 geen confession bedenken :P

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:47

Nee dat klopt wel, maar dan kun je wel eerst die overbodige dure kosten zoals dus roken afschaffen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:49

Anoniem schreef:
Kinderen kiezen niet voor ouders; maar ouders kiezen ook zeker niet voor hart afwijkingen, operaties, complicaties en het daarmee mislopen van inkomsten. Dat "excuus" snijdt aan twee kanten he...

Maar ik heb het niet over die paar maanden dat hij eruit lag.
Er zijn er genoeg die jaren kostgeld moeten betalen, en dat vind ik belachelijk!
En als zij was gestopt met roken had ik de boodschappen betaald. T moet wel van 2 kanten komen.

Gelukkig denken mijn ouders daar verder net zo over. Die vinden het ook belachelijk om "huur" van hun kinderen te vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:52

Winged schreef:
Ik stel voor dat jullie over geld-vragende-ouders-en-of-kostgeld een apart topic maken :) Kunnen we hier verder met de confessions :P

^^^^

:o

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:58

Okee, ik doe middagdutjes.
Ik schaam me hier best voor, want ik ben bang dat mensen me lui vinden, maar ik heb t gewoon nodig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 13:59

_sharonnn schreef:
Ik schaam me hier best voor, want ik ben bang dat mensen me lui vinden, maar ik heb t gewoon nodig..

Hier nog een :Y) Ik doe altijd m'n best wakker te blijven maar soms blijven m'n ogen gewoon niet open en ga ik 'ff op de bank een tukkie doen. Gelukkig doet m'n vriend dat ook met regelmaat :Y)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:01

Anoniem schreef:
_sharonnn schreef:

Hier nog een :Y) Ik doe altijd m'n best wakker te blijven maar soms blijven m'n ogen gewoon niet open en ga ik 'ff op de bank een tukkie doen. Gelukkig doet m'n vriend dat ook met regelmaat :Y)

Ik ga echt op bed voor m'n dutjes :=

M'n vriend doet het niet, maar die werkt ook 36 uur, dus heeft er geen tijd voor haha

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:12

Ik ga ook speciaal naar bed smiddags om even te slapen, anders houd ik de dag niet vol.
Dus je bent niet de enige :D