Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:19

Ik voel me ook niet aangesproken hoor :P

Inderdaad, ieder zijn ding. Snap ook niet goed waarom ze die dingen zo nodig in cijfers moeten gieten. Het voornaamste is toch dat je gelukkig bent met je seksleven of niet soms? Helaas gaan mensen dat nu even niet aan de neus van de onderzoeker hangen, dus de kans dat je een vals positief antwoord krijg schat ik zeer groot in.

Balou_k

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:22

Dat is zeker het voornaamste, helaas is het vaak nog een taboe, wat ook jammer is binnen relaties..

Onderzoeken wat betreft gemiddelden vind ik een beetje triest eigenlijk, het kan mensen binnen en buiten relaties onzeker maken.

Excuus ik ben in Duitsland dus Duits toestenbord en ik vind de goede , niet.. Voor het woord relaties.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:23

Balou_k schreef:
Ik zou niemand er op veroordelen hoor, sorry als mijn bericht anders overkwam.. Uiteraard is die keuze voor iedereen anders, en ook hier geld wat goed voelt voelt goed.

Uiteraard heb ik wel eens seks gemist als ik vrijgezel was, maar ik kan het niet opbrengen seks met iemand te hebben waar ik niks voor voel.

daar had ik vroeger helemaal geen moeite mee...hij moest wel aantrekkelijk zijn(voor mij),dat dan weer wel. :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:33

geerke schreef:
Balou_k schreef:
Ik zou niemand er op veroordelen hoor, sorry als mijn bericht anders overkwam.. Uiteraard is die keuze voor iedereen anders, en ook hier geld wat goed voelt voelt goed.

Uiteraard heb ik wel eens seks gemist als ik vrijgezel was, maar ik kan het niet opbrengen seks met iemand te hebben waar ik niks voor voel.

daar had ik vroeger helemaal geen moeite mee...hij moest wel aantrekkelijk zijn(voor mij),dat dan weer wel. :D

Anders kan je net zo goed een pop pakken..
Het moet wel een beetje leuk zijn toch?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:37

geerke schreef:
Balou_k schreef:

Aantrekkelijk en knap zijn dan ook weer verschillende dingen!
Ik vind bijna niemand aantrekkelijk daar kan het natuurlijk ook aan liggen. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:02

Ik zou ook niet buiten een relatie intiem kunnen zijn. Zelfs al geen knuffels. :O ben daar wel extreem in vrees ik maar buiten mijn man moeten ze van me af blijven. :o

En om verder te gaan moet er al helemaal veel meer vertrouwen zijn. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:35

Er zijn een paar mensen, als de situatie zich daartoe acht, die van mij wel een knuffel kunnen krijgen of van wie ik dat eventueel nog kan verdragen. Maar dat groepje is erg klein én dan moet het al heel erg zijn. Net als Ayasha sta ik enorm op mijn persoonlijke ruimte. Daarom ga ik ook niet zo graag uit, ik heb een bloedhekel aan het gestamp, geduw en steeds maar mensen die tegen je aan schuren.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:39

Huertecilla schreef:
want het is gelijk een onbewuste indoctrinatie over bezit, hek eromheen, waar we geen erg in hebben.

We worden vrij geboren en zijn niet van wie dan ook.

Enneh... http://www.amazon.com/gp/product/159102 ... tingcom-20

We worden niet vrij geboren, zodra we het daglicht zien worden we aangegeven bij het gemeentehuis en krijgen we een BSN nummer en daarmee zijn we gelijk eigendom en slaaf van de Nederlandse staat !

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:48

Ah, wat is dat toch een kwali-tijd; 's ochtends in de intiemiteit van de stille, koele morgen met je lief van een door haar met liefde vers gezette bak koffie te genieten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:50

Huertecilla schreef:
Ah, wat is dat toch een kwali-tijd; 's ochtends in de intiemiteit van de stille, koele morgen met je lief van een door haar met liefde vers gezette bak koffie te genieten.

Die krijg ik straks pas :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:51

Hier ben ik diegene die koffie drinkt, hij vindt het vies dus als ik een bakkie wil kan ik 'm mooi zelf maken :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:52

En die rust.. Er zijn vandaag al 2 auto's voorbij gereden dus zo rustig is het niet vandaag :P

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:54

Knuffelen als in hoe en wie?

Er zijn enkele mensen die wel een knuffel kunnen krijgen in tijd van hoge nood, nog minder mensen zijn er die mij werkelijk mogen vast nemen als de aarde onder mijn voeten lijkt te zijn weg gezakt.

Ik heb enkele dierbare vrienden waar ik van hou die dit verdienen maar die zijn op drie vjngers te tellen.

Mijn lijf en daar moet iedereen vanaf blijven, mijn bubbel is vrij groot dus..

Als ik (zeldzame momenten) ga stappen (van mij moet dat niet zo nodig) sla ik iedereen van mij af als een ingeleid projectiel als iemand mij vast neemt of bewust aanraakt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:05

Grappig hoe we daar allen zo verschillend in zijn.
Ik knuffel een aantal vriendenbij elke begroeting en elk afscheid en dat is echt wel een stevige knuffel met veel lichamelijk contact. Ik vind dat heerlijk, mijn man ook en onze vrienden kennelijk ook, want het gebeurt echt over en weer.

Ik heb overigens ook een groep vriendinnen waar dat niet zo is. Er is dus wel een bepaalde vorm van intimiteit en chemie nodig, wederzijds, wil dat kunnen.

En inderdaad, om terug te komen op het onderzoek en de gemiddelden: kwaliteit is mi belangrijker dan kwantiteit. Maar ik heb zelf wel ook zo mijn behoeften en als het door wat voor reden te lang duurt, kan ik daar knap last van krijgen. Goede communicatie is in een relatie altijd belangrijk.
Onuitgesproken verwachtingen killing. Is wel heel knap als je als partner kunt voldoen aan verwachtingen die je niet kent.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:18

darwin schreef:
We worden niet vrij geboren, zodra we het daglicht zien worden we aangegeven bij het gemeentehuis en krijgen we een BSN nummer en daarmee zijn we gelijk eigendom en slaaf van de Nederlandse staat !

Je hebt gelijk doch dat is door de ouders ná de geboorte.
Kwestie van geen aangifte doen van zwangerschap/geboorte.

Het hele BSN nummer, paspoorten etc is voor inventarisatie van de mens als gedomesticeerd dier ter exploitatie door de beheerders van het territorium.

Er is helaas praktisch niet aan te ontkomen. Kán wel. Dan heet je ´illegaal´ en dat zegt gelijk alles. Ook dat de wet helemaal niet ethisch is en dát geeft dan weer allerlei heerlijke filosofische consequenties.

Het is overigens minder ver van het onderwerp dan menigeen hier gaat. De hypocriete promotie van het huwelijk, het voorspiegelen van monogamie als ideaal én de exploitatie van sex zijn namelijk voorbeelden van de mens als sheeple.
Feministe Francoise Simpere schrijft een schitterende paragraaf over monogamie als belang van de economie/industrie. Het ´omdat je het waard bent´ van ´l Oreal appelleert eraan bijvoorbeeld.
Het interesseert de exploiteurs verder niets dat er door de inherente frustratie óók veel leed door vermeend falen/bedrog ontstaat. Sterker nog; dat is alleen maar méér omzet.
En dan heb ik het nog niet over de cosmetische chirurgie waarmee we onze evolutionaire selectiecriteria mee voor de gek houden :roll:

@Varekaj; wanneer een lief iets fijn/lekker vindt, dan doe je dat uit liefde gewoon met plezier omdat je wil dat hij/zij zich fijn voelt. Dát geeft jou dan weer een fijn gevoel. Dat is nu net liefde.
Hier een concreet voorbeeld van een lief die geen koffie drinkt maar speciaal voor mij een moka pot gekocht heeft en eerder opstaat om een bak te brouwen.
Ze koopt ook allerlei speciale koffie.
Zo´n http://en.wikipedia.org/wiki/Moka_pot resulteert in een heel líef en enorm door mij gewaardeerd ochtendritueel.
Ritueel is voor de mens heel belangrijk.
Kleine moeite, mega kwali-tijd.

Ik ga nu op de fiets naar het dorp, eieren voor haar wegbrengen. Bij terugkomst geef ik haar de opbrengst. Is maar een paar euro doch de waarde(ring) van (de symboliek van) het ritueel is enórm.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:23

Marije_jiplover schreef:
En inderdaad, om terug te komen op het onderzoek en de gemiddelden: kwaliteit is mi belangrijker dan kwantiteit.

Vandaar mijn andere interpretatie; uren (sexuele) kwali-tijd met een duurzaam lief.

Ok, de eieren... :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:27

Ach, hij maakt wel croissantjes voor me in de plaats en het scheelt dat als ik zelf de koffie maak, dat ik dan zekerheid heb dat de keuken niet blank staat of dat mijn koffiezet ontploft :)) Zoals al eerder gemeld, ik ben vaak ook diegene die het eerst uit bed is en hij ligt dan nog makkelijk minstens een half uur of langer te snorren. Het is maar hoeveel belang je eraan hecht.

In mijn ogen gaat dit onderzoek niet naar promotie van het huwelijk of verheerlijken van een monogame relatie. Verre van zelfs. Het geeft gewoon weer, binnen mensen die bewust voor een monogame relatie kiezen, hoe vaak zij seks hebben per week. Daarin vind ik dan weer dat je dat niet kan vergelijken met een polygame relatie, omdat dat sowieso toch een andere context heeft met meer variabelen (oa meer partners). Niet dat ik daar wat tegen heb, elk zijn ding, maar dat behoort hier niet tot de onderzochte groep waarop die gemiddelden zijn gebaseerd.

De enige die vrijuit in mijn bubbel mogen komen voor een knuffel zijn vriendlief, mijn paarden en mijn katten. Tenzij ze komen klooien en irritant wezen :P

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:27

Ik ben ook best touchy feely, geef mijn vrienden -ik heb er maar een paar- altijd een kus als ik weg ga. :j

Heb ook wel eens fiets's gehad, maar dat is het toch niet helemaal voor mij. In een relatie kom je wel nader tot elkaar. Toch zijn er ook genoeg mensen (vooral mannen) die juist omdat ze contact missen, dat kopen, via bv een prostituee.

Ik ga er van uit dat mijn vriend gewoon zijn wensen met mij bespreekt, altijd wel ergens een mouw aan te passen.

En 1x in de 10 dagen is wel wat anders dan 2x in de week! Nou vraag ik me dus af eigenlijk wat daar de bronnen van zijn..

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:30

Pantykous schreef:
Ik ben ook best touchy feely, geef mijn vrienden -ik heb er maar een paar- altijd een kus als ik weg ga. :j

Heb ook wel eens fiets's gehad, maar dat is het toch niet helemaal voor mij. In een relatie kom je wel nader tot elkaar. Toch zijn er ook genoeg mensen (vooral mannen) die juist omdat ze contact missen, dat kopen, via bv een prostituee.

Ik ga er van uit dat mijn vriend gewoon zijn wensen met mij bespreekt, altijd wel ergens een mouw aan te passen.

En 1x in de 10 dagen is wel wat anders dan 2x in de week! Nou vraag ik me dus af eigenlijk wat daar de bronnen van zijn..

Ja dat vind ik indd wel een punt! Altijd een kus voor het weggaan :j en nooit met ruzie de deur uit :n

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:29

Pantykous schreef:
Ik ga er van uit dat mijn vriend gewoon zijn wensen met mij bespreekt, .

Dat is érg onverstandig.

Varekaj schreef:
Tenzij ze komen klooien en irritant wezen :P

...en dat bepaal jij afhankelijk van bui en hormoonstand.

Mooi perspectief voor de relativiteit van de laagdrempeligheid van bespreekbaarheid van wensen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:32

ging jij niet weg?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:37

Huertecilla schreef:
Pantykous schreef:

Dat is érg onverstandig.

Varekaj schreef:

Mooi perspectief voor de relativiteit van de laagdrempeligheid van bespreekbaarheid van wensen.

Moet iedereen toch lekker zelf weten? :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:42

Huertecilla schreef:
Pantykous schreef:

Dat is érg onverstandig.

Varekaj schreef:

En waarom is dat onverstandig? Ik maak alles wel bespreekbaar hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:43

Kunnen we niet gewoon een vrouwen-topic-tag in de titel zetten. :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:46

En palousa_boy een vals stel tieten geven? :+