Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kan een bruidspaar het maken om alleen vegetarisch eten te serveren op een bruiloft?

Ja
683 (84%)
Nee
123 (15%)

Totaal aantal stemmen: 806

Ayasha
Blogger

Re: Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 08:43

We "kunnen" niet anders. Dat is de enige manier om de veelheid aan informatie van deze wereld snel genoeg verwerkt te krijgen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 08:54

Aan de ene kant heb je een punt en aan de andere kant zorgt het juist voor meer stroom aan info. En ik denk ook gekke of rare blikken. ‘vega is niet genoeg zeker, moet weer iets bijzonders wezen’. Of de relatief nieuwe flexitarier.. Imo gewoon een eter. Woord mag wat mij betreft direct geschrapt worden. Je bent een mens en dit lus/eet je wel en dat niet.

En dat met kalkoen en vega zijn. Zo ken ik er meer (kip als variant), maar ook andersom idem.. Wie heeft er vis? Nee ik niet, ik heb mosselen. Doooh..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:17

Ik denk dat een bruiloft in de eerste plaats moet passen bij de bruid en bruidegom. Rekening houden met allergieen en eventuele voedingswensen als vega of geen vlees maar wel vis, moet geen probleem zijn. Alleen vega waarbij rekening gehouden wordt met mensen die dan nog last van allergieen hebben zou voor mij geen probleem zijn. Wij eten wel vlees, ik geen vis maar de rest wel en regelmatig eten we vegetarisch niet uit principe hoewel ik het mooi vind om een paar keer per week de vleesconsumptie te beperken, maar vooral omdat het lekker is. Vriendlief heeft de eerste keren pas toen het op was gevraagd klopt het nou dat er geen vlees in zat, is verder geen probleem voor hem, maar viel zelfs niet meteen op. Mensen niet vertellen dat je vegetarisch gehakt gebruikt is alleen not done denk ik als er mensen allergisch voor kunnen zijn, van directe familie weet je dat wel denk ik. Ik vertel ook niet bij iedere maaltijd of het vlees biologisch, varken gemend of rund is of gewoon van de supermarkt. ik stop ook gerust groenten in het eten die ik niet vermeld als mijn moeder komt eten omdat die sommige dingen niet lust als ze weet wat het is, terwijl als ze eenmaal proeft vind ze het vaak wel lekker.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:20

Vega's die uit principe omdat ze het zielig vinden voor de dieren etc geen vlees eten, vind ik prima, maar als ze vervolgens wel vis eten die neem ik niet meer serieus. :+ Sorry dat ik het zeg. Maar dat vind ik echt onzin.

Als je het niet lust, of uit principe geen vlees eet prima hoor, moet ieder voor zichzelf weten.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:43

Sammie schreef:
En dat met kalkoen en vega zijn. Zo ken ik er meer (kip als variant), maar ook andersom idem.. Wie heeft er vis? Nee ik niet, ik heb mosselen. Doooh..

Hoezo doooh, mosselen zijn ook helemaal geen vissen? Dit verhaal word nog verwarrender als we ooit nog aan de insecten beginnen denk ik :o?

Ik snap eigenlijk niet dat mensen sowieso de verwachting hebben dat er buiten allergieën om op een groot feest zoveel rekening met ieders eetwensen gehouden gaat worden. Ik bedoel als je 70 man hebt en je laat iedereen maar 1 ding opschrijven wat hij absoluut niet lekker vind dan kan je waarschijnlijk al niets meer maken :Y) . Ik heb nog wel eens problemen met 8 man als ik alleen rekening houdt met allergieën en wat ik zelf echt niet lust := :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:14

Een mossel is een weekdier ja, maar leeft wel in de zee. Dus in een restaurant valt het gewoon onder vis. <want daar vond het gebeurene plaats> Overigens weinig mensen die een mossel zien als vlees als rund of kip, dus lijkt het mij dat in het dagelijks gebeuren mensen het gewoon zien als een vis(achtig) iets. En zich verder dus ook niet houden aan de rijken en stammen van het dierenrijk.. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:20

Sammie schreef:
Een mossel is een weekdier ja, maar leeft wel in de zee. Dus in een restaurant valt het gewoon onder vis. <want daar vond het gebeurene plaats> Overigens weinig mensen die een mossel zien als vlees als rund of kip, dus lijkt het mij dat in het dagelijks gebeuren mensen het gewoon zien als een vis(achtig) iets. En zich verder dus ook niet houden aan de rijken en stammen van het dierenrijk.. :)

Mosselen vallen onder de schaal- en schelpdieren. Je kunt allergisch zijn voor deze groep dieren maar gewoon vis kunnen eten :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:25

Dat weet ik :+, maar als je allergisch bent lijkt het mij ook niet dat je het bestelt in een restaurant. Daar ging het immers om. Bestel je mosselen = vis = visbestek. Ik ken weinig restaurants die een speciaal weekdierenbestek hebben :)) Wellicht als ze een paar sterretjes hebben, maar verder.. nope..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:31

Sammie schreef:
Dat weet ik :+, maar als je allergisch bent lijkt het mij ook niet dat je het bestelt in een restaurant. Daar ging het immers om. Bestel je mosselen = vis = visbestek. Ik ken weinig restaurants die een speciaal weekdierenbestek hebben :)) Wellicht als ze een paar sterretjes hebben, maar verder.. nope..

Ooooooh zo, nee daar had ik even niet bij stilgestaan :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:40

Je kan idd niet overal rekening mee houden.
De mensen met allergieën zullen dit wel begrijpen denk ik, deze lopen immers altijd tegen dit soort problemen aan.
Ik denk dat vega's daar heel anders in staan, en dan met name de extremere.
Daar moet je imo maar rekening mee houden omdat hun het zielig vinden of om wat voor reden ze ook vega zijn.
Zo komt het iig bij mij over.

Ik wil ook niet iedereen over 1 kam scheren, tuurlijk zijn er vega's die er niet een heel groot probleem van maken, maar het gewoon jammer vinden om het zo maar te zeggen.

Maar ik ben ook geen vega, ik zal die gedachtegang nooit begrijpen. Waarom zou je het immers (bijvoorbeeld) zielig vinden dat al die beesten voor jouw eten gedood is? Dat beest is er nou eenmaal om geslacht te worden.
Waarom zou je geen make-up gebruiken wat op dieren getest is? Als dit niet zo was geweest, had je nu zelf met dikke abcessen op je oogleden gelopen.

Misschien ben ik daar dan te makkelijk in opgevoed ofzo?

Ik heb ook geen probleem om m'n eigen kip, konijn, geit, schaap, varken of koe te eten straks.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:47

Het is vanuit je eerste post helemaal niet duidelijk dat het om bestek gaat? Alsnog geen raar antwoord trouwens imo, want mosselen eet je vaak met de schelp en dan heeft visbestek niet echt meerwaarde eet alleen onhandiger met je bijgerechten :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:50

palousa_boy schreef:
Je kan idd niet overal rekening mee houden.
De mensen met allergieën zullen dit wel begrijpen denk ik, deze lopen immers altijd tegen dit soort problemen aan.
Ik denk dat vega's daar heel anders in staan, en dan met name de extremere.
Daar moet je imo maar rekening mee houden omdat hun het zielig vinden of om wat voor reden ze ook vega zijn.
Zo komt het iig bij mij over.

Ik wil ook niet iedereen over 1 kam scheren, tuurlijk zijn er vega's die er niet een heel groot probleem van maken, maar het gewoon jammer vinden om het zo maar te zeggen.

Maar ik ben ook geen vega, ik zal die gedachtegang nooit begrijpen. Waarom zou je het immers (bijvoorbeeld) zielig vinden dat al die beesten voor jouw eten gedood is? Dat beest is er nou eenmaal om geslacht te worden.
Waarom zou je geen make-up gebruiken wat op dieren getest is? Als dit niet zo was geweest, had je nu zelf met dikke abcessen op je oogleden gelopen.

Ik heb ook geen probleem om m'n eigen kip, konijn, geit, schaap, varken of koe te eten straks.

Ik vind het idee om een dood dier te eten gewoon walgelijk. Tel daarbij de milieubelasting, oneerlijke voedselverdeling etc etc op die met name met supermarktvlees gepaard gaan, en ik zie geen reden om het wél te doen :j
Verder gebruik ik geen make-up, proefdieren vind ik trouwens héél ver van het onderwerp van dit topic af staan :Y)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:51

palousa_boy schreef:
Waarom zou je het immers (bijvoorbeeld) zielig vinden dat al die beesten voor jouw eten gedood is? Dat beest is er nou eenmaal om geslacht te worden.

Het is wel erg offtopic, maar bovenstaande punten ben ik het niet eens. Ik denk dat het niet te makkelijk is qua opvoeding, maar een stukje onwetendheid. Een dier is er niet ‘eenmaal’ om geslacht te worden (dan zouden we nl. wel alle dieren wel eten, maar hond, kat, paard en cavia is niet handbaar in onze cultuur – dus is het een cultuurdingetje en maakbaar naar onze regels), en make-up kan prima getest worden zonder eerst dieren daarvoor te mishandelen. Daar is in de cosmetica al zoveel stappen voorwaarts in gezet dat het testen van makeup op dieren ernstig is teruggedrongen :)

Maar goed. Het is wel erg off-topic en beter voor een ander topic. Het ging hier immers over bruiloften en watje daar mag/kan/moet serveren :D

liedje89 schreef:
Het is vanuit je eerste post helemaal niet duidelijk dat het om bestek gaat? Alsnog geen raar antwoord trouwens imo, want mosselen eet je vaak met de schelp en dan heeft visbestek niet echt meerwaarde eet alleen onhandiger met je bijgerechten :Y)
Nee dat klopt, maar het ging gewoon om een anekdote, dat mensen gewoon niet altijd snappen wat vlees, vis, vega is. Niet om een overanalyse van waar een mossel precies in thuis hoort qua stam, rijk en ondersoort etc. :Y) (en mensen met mosselen krijgen ook gewoon bestek, als ze het niet zouden krijgen zitten ze daar weer over te klagen. Sommigen vragen zelfs om een lepel)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:07

palousa_boy schreef:

Idd öff topic, maar een dier bestaat niet om geslacht te worden. Of het nu om een cavia, hond, kat, paard of koe gaat of wat dan ook. Dat wordt er alleen van gemaakt door de mens.
Dat een dier persoonlijkheid, gevoel, angsten e.d. heeft is allang bekend.

Maar het gaat verder dan dat. De omstandigheden waaronder dieren worden gehouden zijn vaak alles behalve diervriendelijk. Als paarden en honden op dezelfde manier werden gehouden, stond heel bok op zijn achterpoten, terwijl er geen wezenlijk verschil is.

Daarnaast vormt de veehouderij milieuprobleem nummer 1. Als niets veranderd is in 2050 niet meer genoeg voedsel voor iedereen. Er moet dus iets veranderen.-

Ik gebruik overigens geen make-up, maar dat is verder ook prima te ontwikkelen op natuurlijke basis zonder dierproeven.

Ik kan dus jouw gedachtengang niet begrijpen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:11

Ik zeg niet dat elk dier er is om geslacht te worden, maar neem nou vleeskippen of vleeskoeien.. Die zijn gefokt voor het vlees. Dat is met katten, honden en cavia's niet het geval.

Maar je hoeft het niet met me eens te zijn
;)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:14

Wel een hele duidelijke anekdote omdat je het dus zelf niet meer snapt? Juist doordat mensen ineens een compleet arbitraire manier van indelen gaan gebruiken (zoals "gevolgelte is geen vlees", "schaaldieren zijn vis", "als je iets met een steakmes eet is het gewoon steak" etc) is het toch niemand duidelijk wat nu wat nu waarbij hoort en wat mensen nu precies wel en niet eten :Y)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:20

Je mag het winnen :j

palousa_boy schreef:
Ik zeg niet dat elk dier er is om geslacht te worden, maar neem nou vleeskippen of vleeskoeien.. Die zijn gefokt voor het vlees. Dat is met katten, honden en cavia's niet het geval.

Maar je hoeft het niet met me eens te zijn
;)
Ik wil je best mijn visie hier opgeven en ik denk een hoop mensen hier eveneens. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Het gaat om het uitwisselen van visies en ideeën. Dus dan zou je beter een ander topic hier over kunnen openen.

Het enige dat ik je nu wil meegeven is dat je eens na zou kunnen denken waarom kippen/koeien zodanig gefokt zijn en waarom cavia’s bijvoorbeeld niet. Je draait nl. oorzaak en gevolg om. Pakweg 75 jaar geleden zagen de koeien er heel anders uit. Toen kwam er vraag naar meer vlees en dat moest zo efficiënt en kostenbesparend mogelijk… Dus zorg je er voor dat er koe meer vlees is en per koe meer melk komt. Cavia’s werden 75 jaar geleden <hier> niet gegeten en nu nog steeds niet :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:00

Ik snap best hoe vraag en aanbod werkt, dat hoef je niet uit te leggen.
Vroeger waren melk koeien voor de melk, vleeskoeien voor vlees ( vroeger dan oude melk koeien of overschot aan stieren)

Het verschil is dat tegenwoordig bijna niemand meer zelf voorzienend is in welk product dan ook. Mede daardoor is de vraag aan andere boeren gestegen.
Welvaart speelt hier ook een grote rol in.

Hier in het gebied waar ik nu woon, gaat het vergeleken met Nederland gewoon een heel stuk terug in de tijd, koeien lopen nog gewoon het hele jaar buiten, de stier loopt er nog gewoon bij en dat soort zaken.

Maar laten we de verdere discussie hier over maar achterwegen idd.

Ik ben er gewoon heel eerlijk in dat ik er zelf nooit aan zou denken om vegetariër te gaan worden.
Mocht ik dus al mijn gasten van mijn bruiloft gevoerd moeten hebben, zal er ook zeker vlees bij gezeten hebben.
Wij hebben gegeten met ongeveer 12 man, met een keuze menu (vlees of vis) en iedereen heeft lekker gegeten. Waarom 12 man? Om het een beetje overzichtelijk te houden, en een beetje selectief.
De rest van de avond was er wel een grote groep familie en vrienden, maar dat is dus geen buffet voor geweest.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:25

Als die dieren op een natuurlijke manier worden gehouden, heb ik er ook geen problemen mee om een stukje vlees te eten.
Het gaat mij voornamelijk om de manier waarop ze gehouden worden die niet diervriendelijk is EN wat die dieren voor voer en andere troep binnenkrijgen, die wij dus op die manier ook weer binnenkrijgen.
(En ik eet ook geen vlees omdat de voedingswaarde voor de mens te verwaarlozen is. Hoge hoeveelheden eiwit hebben we niet nodig. Vezels, vitaminen ed zit niet in vlees..)

Vis is bijvoorbeeld gezond vanwege omega 3, maar de vissen die niet natuurlijk gehouden worden krijgen niet het juiste voer om die omega 3 aan te maken. Daar hoef je het dus niet meer voor te eten.
Net zoals die koeien in Amerika die nooit van hun leven gras zien en die maismix en andere zooi krijgen.
Dat eten wij dus weer, en dat mais (high fructose cornsyrup) krijgen wij ook binnen, is alles behalve gezond voor ons.

Is overigens met alle bewerkte voedingsmiddelen, wat daar in gestopt wordt... := daarom eet ik het liefst mijn eten zo natuurlijk en onbewerkt mogelijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 16:44

Faline schreef:
Als die dieren op een natuurlijke manier worden gehouden, heb ik er ook geen problemen mee om een stukje vlees te eten.
Het gaat mij voornamelijk om de manier waarop ze gehouden worden die niet diervriendelijk is EN wat die dieren voor voer en andere troep binnenkrijgen, die wij dus op die manier ook weer binnenkrijgen.
(En ik eet ook geen vlees omdat de voedingswaarde voor de mens te verwaarlozen is. Hoge hoeveelheden eiwit hebben we niet nodig. Vezels, vitaminen ed zit niet in vlees..)

Zo had ik onlangs een discussie met mijn vriend en schoonouders over een bepaalde manier van ganzen vetmesten. Het ging erom dat de ganzen hun hele leven in een goede omgeving opgroeien met voldoende leefruimte en buitenlucht. Pas op hun laatste dagen krijgen ze een soort van slang in hun keel met aan het uiteindelijk een soort van trechter waardoor ze gevoerd worden. Maar volgens die boeren en mijn schoonfamilie was het allemaal niet zo erg 'wat die ganzen hebben verder een prachtig leven gehad'. Ik wist niet wat ik hoorde en heb gelukkig duidelijk weten te maken dat ze ook niet hoeven te proberen om mijn een stuk ganzenvlees voor te schotelen.
Er is nog wel meer vlees wat ik niet eet, wat dat betreft ben ik heel hypocriet: ik eet wel kip, rund, varken en vis. Voorheen at ik ook wel frikandellen, maar sinds kort doe ik dit ook niet meer. Maar andere dieren eet ik niet, op de één of andere vind ik dat dan weer wel zielig.
Overigens kan ik bij wijze van spreken een koe wel recht in d'r ogen kijken, maar ik denk er gewoon niet over na als ik vlees eet. Ik vind het veel te lekker. Dus ja, wat dat betreft steek ik echt mijn kop in het zand, maar hier ben ik me heel bewust van. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat mensen uit principe vegetarisch zijn en houd hier dan ook graag rekening mee zodra een vegetariër bij mij zou komen eten.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:25

Even gauw bijlees gedaan en dus niet alles meegekregen, maar ik ken dus inderdaad iemand die zeer, ZEER streng veganistisch is. Ze heeft mij verteld dat ze mij bewondert omdat ik o.a. door mijn beroepskeuze een grote liefde voor dieren toon en ze ook echt wil helpen.

Dat ik dan wel vlees eet was wat haar betreft "moreel verkeerd gedrag" maar daar vond ze me niet minder aardig om.
En dat is ongeveer de aardigste strenge veganist die ik ooit ben tegengekomen.

Er zitten ook vegetariërs (géén veganisten geloof ik) bij mij op de opleiding. En veel van ons proberen wel bewust te zijn in onze keuze van welk vlees we eten, juist omdat we weten wat we eten en hoe het behandeld werd voor de slacht en tijdens de slacht en ook nog na de slacht. Geen van deze mensen is idioot opdringerig naar de "andere groep" toe en ik denk dat de rest van de samenleving een voorbeeld eraan zou kunnen nemen, gewoon respectvol met elkaar omgaan ongeacht hun keuzes.

Dat ik er genoeg van weet is wel een reden dat ik baal dat het voor mij op het moment niet mogelijk is om super eerlijk vlees te kopen. Dat probeer ik vooralsnog te compenseren door in ieder geval nooit vlees weg te gooien als ik het kan helpen. Dat dier is tenslotte voor ons gestorven, dan zullen we het gebruiken ook!

Zouden de supermarkten dus nog wel eens even goed naar mogen kijken wat mij betreft, maar ja dan wordt hun vlees natuurlijk net zo duur als bij de slager. := Dat kun je niet hebben natuurlijk.

Een koe wordt overigens nog behoorlijk netjes geslacht (die hebben een goed leven en tot op het eind nog steeds niks door), maar varkens en kippen niet. Dat zou wat mij betreft ook beter kunnen.

Kort gezegd komt het erop neer dat ik wel vind dat iedereen een beetje moet nadenken over zijn keuzes, maar no way dat ik iemand erop aanreken.
Wat ik echter wél heel erg vervelend vind is wanneer mensen intolerant zijn naar anderen en hen hun mening proberen op te leggen alszijnde de enige waarheid die er is. Dat is niet zo. Iedereen is anders en vrij in het maken van hun eigen keuzes.

En in díe zin heb ik als enige wel een beetje een hekel aan de meeste (zien jullie dat? meeste!) strenge veganisten. Van die fanatici. Daar kan ik gewoon slecht tegen. Het feit dat zo iemand dan een bruid/bruidegom zou zijn zou voor mij weinig veranderen. :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:27

Kwa andere dieren heb ik ook struisvogel en kangoeroe op.
Daarnaast hert, ree, zwijn, haas, kwartel en gans

Ik zou, mocht het zo ver komen en ze zijn nog voor consumptie geschikt, m'n eigen paarden ook gewoon laten slachten.
Tuurlijk heb je er lol mee gehad en een band mee gehad etc, maar als het dood is stopt dat, en ik vind het zonde om door een schredder te laten gooien of te verbranden.
Dan heb ik er liever zelf nog een keer lol van.

Een discussie over dierwelzijn is ook helemaal niet verkeerd. Er zijn genoeg bedrijven waar het idd wel eens anders mag.
Maar ondanks dat ik weet dat ganzen volgepropt worden, deins ik niet terug voor een lever pate.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 17:35

Mijn instructrice heeft haar paard ook gewoon laten schieten hoor, dit omdat ze met name slechte ervaringen had met in laten slapen als ze in het koppie nog helemaal goed zijn. Sommige paarden vechten er dan toch tegen en dat kan een heel naar gezicht zijn.

Ik lust geen lever (of lever paté) dus daar hoef ik me alvast niet schuldig over te voelen.

Vind wel dat kippen en varkens verkeerd "verdoofd" worden vlak voor hun dood tijdens het slachtproces en dat zou anders kunnen. Het gaat bij koeien en paarden veel netter! (In Nederland dan.)

En er was ooit eens op tv een aflevering van DWDD University met Robert Kranenborg en die legde eens even haarfijn uit wat hij vindt van hoe vlees respectvol behandeld en gegeten moet worden.
Die "haas" die iedereen zo lekker lijkt te vinden (ik vind 'm vaak droog en draderig, zelfs wanneer hij goed klaargemaakt is - verbaast me niks als je die spier zo in het karkas ziet) zitten er maar 2 kleintjes van in ieder dier. Daarnaast eet men wat... een biefstukje? De stukjes van de schouders en de billen? Al het vlees dat daarnaast nog eetbaar is en veel lekkerder wordt verklooid tot gehakt of vernietigd. Zonde!

Overigens flink lef hebben om zelf die koe afgeschoten te zien worden. Dat vond ik echt moeilijk, maar ik vind het sowieso erg moeilijk te zien hoe een levend wezen doodgaat. :=
Vega's kunnen beter niet kijken denk ik. Of juist wel, omdat hier het dierwelzijn en de eerlijkheid van het eten van vlees uitgebreid aangehaald wordt. Maar dan raad ik je wel aan even weg te kijken bij het slachthuis deel. ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:33

Waarom zouden vega's niet kunnen kijken? Denk dat die over het algemeen nog wel beter dan vleeseters weten hoe slachten etc er aan toe gaat. Dat je geen vlees eet wil niet zeggen dat je hysterisch en ontroostbaar wordt van elk dier wat je ziet dood gaan... Ik kan me droge ogen kijken naar het slachten van dieren mits dit op een goede manier gebeurd. Of het nou een kip of een paard is, ik heb van heel veel dieren wel gezien hoe ze geslacht worden. Mijn eigen paard zou ik ook tot aan het schieten zelf begeleiden, mocht die geslacht gaan worden. Denk het niet, maar je weet maar nooit.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:43

Die aflevering is prima te kijken hoor, wordt keurig netjes gedaan en vooral zo snel dat je het niet eens door hebt :)