Geesten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Re: Geesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:56

Ja en dan? Hoe gaan ze antwoorden wie het is? :P

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:01

Hoe moeten ze inderdaad dan antwoorden?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:29

Dat is per geest verschillend, je ziet het van zelf wel. :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:20

Kan je misschien wat voorbeelden noemen?

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:26

Hmm dat is natuurlijk wel raar.. En inderdaad wel lastig maar vragen.
Ik heb een tijd mij sterk ontwikkeld in paranormaal gebied. Het was soms echt niet leuk, het is niet dat ik ze meer kan zien, maar heb een tijd echt aanwezigheid gevoeld. Verder kan ik nog wel aura's zien.

Ik lag gister in bed en ik voelde echt de aanwezigheid van mijn opa. Vind ik fijn :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:32

xkimmx schreef:
Ja en dan? Hoe gaan ze antwoorden wie het is? :P

Je hoort een 'stem' in je hoofd als hij wil zeggen wie hij is en waarom hij daar is.

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:58

Ik heb een vraagje. Als er een geest is die nog niet naar t licht is gegaan moet je er dan altijd iemand bij laten komen of kun je dit zelf ook doen?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 22:40

Ervaring is wel handig en in veel gevallen aan te raden ;)

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 06:23

Maar zijn het per definitie 'kwade' geesten dan? Want in dit geval gaat het om een kind(overleden)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:48

Nee het zijn niet altijd kwade geesten.Sommige geesten kunnen het licht niet vinden,of willen niet weg van de aarde.Meestal zijn ze goedaardig,maar doen 'dingen' om hun aanwezigheid te laten zien.

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:54

Brengen ze dan bijvoorbeeld negativiteit of is het meer zoals met poltergeisten deuren die dicht slaan etc? Helpt salie of zoon smudgestick ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:03

Ik zie steeds vaker geesten. Zo zit er eentje bij ons boven op de overloop. Deze kijkt vaak door het raampje van mijn slaapkamer deur. Raam is niet doorzichtig, dus dan zie je alleen een silhouet.

Daarnaast was ik van de week bij den vriend. Waarvan zijn kat laatst is aangereden en is overleden. Maar de kat loopt nog steeds rond.

Bij mijn zusje op de kamer zat een hele negatieve geest. Er hing ook altijd een hele benauwde sfeer. Verklaard gelijk waarom ik als kind niet op die kamer wou slapen. Maar we hebben gevraagd als hij weg wou gaan en dat hij naar het licht mocht gaan. En je voelde de sfeer gewoon positief worden.

Enzo heb ik wel meer dingen. Eerder kon ik er ook mee communiceren. Alleen gegeven moment heb ik mij afgesloten er voor. Dus ben allang weer blij dat ik ze zie.

Ook kan ik pijn aanvoelen en weghalen bij mensen en dieren. Dan voel ik het op dezelfde plek in mijn lichaam.

Pendelen doe ik met een kettkinkje wat ik al jaren draag. Maar wil mij er toch meer in verdiepen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:42

Een bedrukt gevoel komt ook gewoon voor bij goede geesten hoor, dat is gewoon het gevoel van een aanwezigheid. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:54

Petrichor schreef:
Een bedrukt gevoel komt ook gewoon voor bij goede geesten hoor, dat is gewoon het gevoel van een aanwezigheid. :)

Dat weet ik. Maar er hing echt een negatieve sfeer. En mijn zusje sliep niet fijn. Licht moest altijd aan. En ze slaapt nu als een blok en zonder licht aan.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:15

Love Western, er is een pendeltopic ([LZP] Pendelen.); ik weet niet of je daar al actief bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:20

Bhriseis schreef:
Love Western, er is een pendeltopic ([LZP] Pendelen.); ik weet niet of je daar al actief bent?

Nee nog niet. Zal eens gaan lezen. Bedankt :)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:34

love_western schreef:
Petrichor schreef:

Dat weet ik. Maar er hing echt een negatieve sfeer. En mijn zusje sliep niet fijn. Licht moest altijd aan. En ze slaapt nu als een blok en zonder licht aan.

Eigenlijk hetzelfde als mijn kamer. Echt een bedrukkende sfeer, heel naar.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:06

Wat jij zegt klopt zeker, vaak kan je aan de manier hoe je je voelt al wel waarnemen of het gaat om een goede of slechte geest.

Slechte geesten proberen je ook bang te maken, goede geesten weer niet. Al kan ik mij voorstellen dat een geest zien voor de meeste mensen sowieso al erg eng is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:08

Petrichor schreef:
Wat jij zegt klopt zeker, vaak kan je aan de manier hoe je je voelt al wel waarnemen of het gaat om een goede of slechte geest.

Slechte geesten proberen je ook bang te maken, goede geesten weer niet. Al kan ik mij voorstellen dat een geest zien voor de meeste mensen sowieso al erg eng is. :)

Klopt. Die bij ons op de overloop is een goede. Ik gok dat het de vorige bewoner is. Die is ook in het huis overleden. Maar blijkbaar wil hij niet weg.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:11

Heb je hem wel eens gevraagd om weg te gaan?

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:21

Kan iemand dan ook een keer bij mij komen? *D ik wil wel eens weten of de vorige bewoner hier nog is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:33

Petrichor schreef:
Heb je hem wel eens gevraagd om weg te gaan?

Meerdere keren :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:38

Hier beneden zit er volgens mij 's avonds ook altijd iemand, bij de zetel. Ik ben er quasi zeker van dat het een vrouw is, maar ik heb er echt een dreigend gevoel erbij :n Zeggen dat ze weg moet gaan, durf ik niet, aangezien ik nu doe alsof ik niets merk :o En ik ben bang dat als de geest doorheeft dat ik haar voel zitten, dat ze dan boos wordt :')

De geesten van overleden kinderen heb ik ook al eens op bezoek gehad, en die waren wat droef en bang, maar ikzelf werd er verder niet bang van. Ik heb gevraagd om weg te gaan, maar voelde me niet bedreigd oid.

Van zielen van overleden familieleden, krijg ik altijd een warm en blij gevoel :)

Love Western, doe je 'arrogant' tegen de geest, alsof je niet onder de indruk bent? Want als ik 's nachts echt wordt lastig gevallen, probeer ik zo zelfzeker en arrogant mogelijk te doen, en dat helpt vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:46

Bhriseis schreef:
Hier beneden zit er volgens mij 's avonds ook altijd iemand, bij de zetel. Ik ben er quasi zeker van dat het een vrouw is, maar ik heb er echt een dreigend gevoel erbij :n Zeggen dat ze weg moet gaan, durf ik niet, aangezien ik nu doe alsof ik niets merk :o En ik ben bang dat als de geest doorheeft dat ik haar voel zitten, dat ze dan boos wordt :')

De geesten van overleden kinderen heb ik ook al eens op bezoek gehad, en die waren wat droef en bang, maar ikzelf werd er verder niet bang van. Ik heb gevraagd om weg te gaan, maar voelde me niet bedreigd oid.

Van zielen van overleden familieleden, krijg ik altijd een warm en blij gevoel :)

Love Western, doe je 'arrogant' tegen de geest, alsof je niet onder de indruk bent? Want als ik 's nachts echt wordt lastig gevallen, probeer ik zo zelfzeker en arrogant mogelijk te doen, en dat helpt vind ik.

Ik word niet lastig gevallen. Hij staat er gewoon. Heb er ook geen slecht gevoel bij. Overdag zie ik hem trouwens minder. Maar ben dan ook niet zo vaak boven.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:50

Dan zou hij van mij mogen blijven staan :Y)