Leven op bijstandsniveau, ik ga het doen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:50

Hij kan het (en zijn maandloon is meer dan 2 maandlonen van mij, maar gezien zijn job vind ik dat ook maar normaal) en hij wil het wel, maar ik wil het niet :') Ok, bij uitgaan en dergelijke betaalt hij wel vaak, maar ik ben in ruil daarvoor ook chauffeur, ik drink amper wat en ik zet dan meestal op terugweg ook nog een aantal vrienden af die anders de reuzeslalom met succes voltooien. Etentje doen we niet zo vaak en ook niet zo duur, maar dat vindt hij dan weer iets voor zijn rekening "omdat ik al dagelijks voor hem kook + huishouden doe naast mijn werk terwijl hij zit te niksen" :roll: Maar voel me evengoed schuldig.

Intussen zie ik wel in dat hij het wil doen omdat hij het ook gewoon zonder problemen kan. De periodes dat hij er niet is moet ik echter nog steeds de knop omdraaien en een stuk zuiniger zijn, dus ik hou dat liever gewoon altijd aan. Want ja, mijn boodschappen moet ik ook nog steeds betalen, de hond moet ook eten, de auto gebruik ik veel meer wanneer hij er is dus moet ook vaker tanken...

Kipje39

Re: Leven op bijstandsniveau, ik ga het doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:59

Ja zo gaat het bij ons ook, ik rij altijd hij betaald de etentjes in de kroeg is het om en om.
En hij betaald de vakanties.

Maar daar in tegen betaal ik heel het jaar de boodschappen de vaste lasten, dus vind ik het niet meer dan normaal dat hij dat op die manier rechttrekt.
Ik maak schoon en was zijn kleren van een hele week die hij in het weekend meebrengt( hij is voor z'n werk de hele week in het buitenland.)

Nou verdien ik niet slecht, en kunnen we het beide missen. Dus ik voel me niet schuldig als hij die dure vakantie alleen betaald. Ik betaal immers het hele jaar door het huis, gas licht water noem maar op en geloof niet dat hij zich schuldig voelt in huis en onder de douche.
Zolang je het er beide mee eens bent, en als ik een keer krap zit schuift hij wat extra's toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:07

Voorlopig hebben we elk nog onze stek om te betalen en elk onze eigen kosten. Dat valt voor mij nog goed mee, maar het zijn de uitjes die het 'm vaak wel doen. Hij kan die er prima nog bij hebben, ik ben geen stapper en investeer dat geld dan ook meer in de paarden. Helaas wordt er wel verwacht, wanneer we dan weggaan, dat ik ook af en toe een rondje betaal en de €20 die ik normaal heb voor boodschappen, die gaat dan naar een rondje of 2. Of ik betaal ook een keer ons bezoekje aan de friettent of iets dergelijks. Kleine dingen allemaal maar die onkosten heb ik normaal niet, dus da's voor mij wel een aanslag op het budget.

En dan een paar onverwachte dingen erbij en je bent vertrokken. Zo wordt september dus ook alweer erg dure maand.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:11

Dan vind ik het anders, als jij op je centen moet letten. En hij heeft veel meer te besteden.

Ik hoef dat niet, tenminste meestal niet.
Dan vind ik het wel netjes om om en om te betalen, en als ik een dure rekening betaald heb krijg ik meestal de helft terug zodat ik nog wel geld heb voor boodschappen e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:26

Wordt anders wanneer we gaan samenwonen, maar daarvoor moeten we nog wat dingen bekijken. Voorlopig is het elk zijn eigen budget, en dan is het voor mij toch flink krap soms.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:49

Vandaag ging ook mijn 'nieuwe maand' in. Ik heb met mezelf een budget afgesproken van 175 p.m. Als de maand 5 weken heeft heb ik 35 euro te besteden en bij 4 weken 43.75.
Vanavond voor de hele aankomende week boodschappen gehaald, en ik was 26.69 kwijt! :D
(Nu moet ik wel toegeven dat ik zaterdag een etentje heb wat betaald word, en ik vrijdag en a.s. dinsdag bij mn ouders eet, dus dit scheelt natuurlijk)
Maar wel blij met dit lage bedrag! :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:41

Ik ga morgen ook beginnen met mijn weekbudget.

Wat ik trouwens wel al doe is besparen op kleding.
Als iemand zegt ik ga mijn kledingkast uitmesten en diegene heeft ongeveer dezelfde maat als mij, dan zeg ik altijd, waar je vanaf moet geef maar aan mij.
Ik heb zo echt al prima kleren gekregen. Ik krijg geregeld een hele vuilniszak vol. Dan zoek ik uit wat ik leuk vind en goed past en de rest gaat zo'n kledingcontainer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:59

Ik heb gisteravond geheel onverwacht mijn hond moeten laten inslapen. Behalve een fikse hoop verdriet (was de hond van mijn overleden vader en zijn beste maatje) ben ik ook een fikse extra kost rijker. Het gaat om een herdershond, en die stop je in je eentje niet zomaar even in een put in de grond. Heb wel mijn eigen weiland maar krijg ginds amper een prikpaaltje in de grond, de bodem is kurkdroog. No way dat ik dus een mooi, degelijk laatste rustplekje voor 'm kon maken ;( Dus heb 'm bij de DA moeten achterlaten. ;(
Toch weer €120 armer. Dag budget. Gelukkig is mama zo lief om nu wel even bij te springen.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:27

:(:)
Wat rot voor je

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:37

vuurneon schreef:
Dat is het nou net, om te ontdooien moet je geduld hebben (en dus absoluut niet in de magnetron gooien) om het ijs te laten smelten :) dus zul je de pas ook echt alleen pakken als het echt, echt, echt moet.

http://www.youtube.com/watch?v=EtzqW1G66HY

@Varekaj: Wat rot... :(:) Vriendje wel in de buurt of zit hij op zee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:31

hij zit op zee tot begin oktober. Heb wel al telefoontje gehad, hij was er ook verdrietig om. Hwb het er wel moeilijk mee,maar kan hij niks aan doen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:07

Wat vreselijk Varekaj... sterkte :(:)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:40

Ah Varekaj, wat klote! Vooral dat je hem dan ook nog achter moet laten... Sterkte met het verdriet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:56

heb het best lastig en maandag een herexamen waar studie van afhangt, zondag moet ik werken. Heb ik steeds,wat een timing. Als het lot bestaat,het mag nu wel ff ophouden hoor.
Ben eindje gaan rennen in de regen, oef. Gratis therapie. Heb sinds kort nieuwe auto (met grote koffer voor de hond nog wel...) en die had dorst. 69 euries voor 51,5l diesel. Auwch. Kan er volgens boordcomputer 1400km mee karren, nou dat hoop ik ja.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:08

Woo wat gaaf!
Ik ben heel benieuwd naar je verslag!!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:19

Varekaj, sterkte met het verlies van je hond.

Die auto valt wel mee trouwens. Ik rijd een kleine benzinewagen en ben ongeveer 55 euro kwijt voor 33 liter. Daarmee kan ik ongeveer 450 km rijden.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 20:00

Week #1

Stand van zaken € 3,50 over!

Maar het kan nog beter! Want op de vrijdagavond ging het al compleet de mist in. Na heerlijk te hebben gegeten bij en vriendin (afspraak stond al hoor... voordat ik als profiteur te boek kom te staan :P) Bedacht ik me dat een andere vriendin jarig zou zijn om 0.00 uur. Ik vond dat we daarop mochten proosten en belde bij haar aan om haar mee te nemen naar onze oude stamkroeg :Y)

Pas onderweg naar de stad gingen mijn alarmbellen rinkelen... Mijn budget gaat er aan!! En dat al op dag 2 :=
We hebben het gehouden bij een mooie grote cocktail (Mojito Meloen) en kregen nog een drankje van de kroegbaas, netjes toch?

Zaterdag verjaardagen, twee stuks! Ik heb bij de plaatselijke kweker hele leuke groentestekjes gehaald in een klavertje-drie vormige pot. Was een superleuk cadeau voor beide jarigen voor een leuke prijs!

De volgende misser is boodschappen willen doen op zondag... Resultaat, ik stond weer in de relatief dure blauwe grootgrutter Y;(
Toch voor 17 Euro kunnen slagen: Ijsbergsla, prei, meloen, kiwi, gehakt, nasikruiden, honing,pinda's, brie, afbakstokbrood, rijstwafels, ontbijtkoek, kauwgom, siroop en chocoladepasta.
In combinatie met wat er nog in huis lag heb ik een week lang ontbijt en avondeten gescoord.
en dag later op het werk een half brood en beleg gekocht, zo kan ik bijna een week luchen. Dat scheelt weer op de luxe belegde broodjes die je zo makkelijk haalt als je in de binnenstad werkt O:)

Gistere en vandaag nog wat kleine uitgaven gedaan, en zelfs ene kleinigheidje voor mijn lief meegenomen :D

Eerste conclusie na 1 week: Lukt best!

Maarrrrrrrrrr........ De vogende uitgaven heb ik niet hoeven doen:
-Benzine
-Huishoudelijke of cosmetica producten
-Kleding

En als ik daarnaar kijk heb ik máár 3,50 gespaard voor dit soort uitgaven, misschien niet zo slim?

Ik houd wel netjes de uitgaven bij op mijn telefoon, altijd bij de hand en handig om eens terug te kijken wat ik nu met mijn geld doe:
Afbeelding

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:06

Is het dan geen idee om de wat ongezondere boodschappen achterwege te laten :)? Chocopasta, ontbijtkoek, afbak stokbrood, poffertjes en dergelijke bevatten toch alleen maar troep die je lijf niet nodig heeft.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:28

Op zich niet slecht toch? Je hebt 'maar 21.50' uitgegeven aan boodschappen voor 1 week, ik heb de tweede meloen van je lijstje niet meegerekend, want dat noemde je ook al bij je boodschappenlijstje van de AH, of heb je nog een keer meloen gehaald? Heb nu meegerekend: boodschappen, brood/beleg en noodlesoepjes

Verjaardagen en poffertjes heb je waarschijnlijk niet elke week.

Tja en over je planning wat betreft boodschappen doen... Als je 1 dag later boodschappen had gehaald was de gehakt in de aanbieding geweest :P
Even de aanbiedingen checken op zaterdag/zondag en daar je boodschappen op aanpassen is iets wat ik standaard doe, zo was ik zaterdag goedkoop uit qua boodschappen (wel gewoon naar de markt geweest voor groente/fruit), omdat ik al wist dat er maandag dingen in de aanbieding zouden komen die ik dan zou gaan eten die week.

Ik was 26,50 kwijt afgelopen maandag, maar dat is wel inclusief 2 flessen wasmiddel, 3 pakken koffiepads (voor voorraad, ik drink nl eigenlijk filterkoffie maar vind pads in huis wel makkelijk in een krappe week of om mee te nmen naar stal bijv), kg (runder) gehakt en de normale boodschappen dan. Afgelopen zaterdag echter wel nog de dreft afwasmiddel meegenomen (want 2e gratis), dreft vind ik net wat fijner met afwassen en bij deze acties omgerekend goedkoper als huismerk.
Deze week is dus voor mij een dure week, ik moet zaterdag toch weer mijn wekelijkse boodschappen doen en neem waarschijnlijk nogmaals gehakt mee (dit keer bij de digros dan, hoh gehakt daar in de aanbieding :P), daarentegen hoef ik aan huishoudelijke dingen weinig te hebben de komende tijd door dit soort acties.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 23:29

Tsja, wat al eerder ter sprake kwam. Ongezond en houdbaar is goedkoop en vers/gezond een stuk duurder.

Vandaag nog een keer een meloen gekocht. Ik dacht goedkoop te doen door langs de toko te gaan. Maar was dus 3 euro kwijt :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:34

*wacht met smart op week 2*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:51

*bedenkt zich dat ze ook nog een meloen in de ijskast heeft*. Die is voor vanavond :)

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 17:38

Zojuist uitgenodigd om mee uit eten te gaan...Ik doe het niet want dan is mijn budget eraan. Toch wel lastig zulke momenten :(

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:41

Knap hoor.....en nu wat lekkers koken ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:54

Ik heb van de week low-budget gegourmet (2 dagen).
Ik had nog hamburgers in de vriezer en nog wat smeersels, champignons en uien in de koeling, dus dat drukte de prijs al wat.
heb geloof zo'n €8,- uitgegeven aan een biefstukje, een kipfiletje, een stuk grillworst met kaas, drinken en een wit stokbrood (waarvan de helft nu gesneden in de vriezer ligt).
Heb het vlees, de helft van het stokbrood en de champignons en ui in stukken gesneden, gourmetstel op tafel gezet en een flesje olie uit de kast gevist.

Ik pak trouwens altijd als ik ga gourmetten/fonduen hamburgers en/of frikandellen uit de vriezer, even ontdooien en in stukken snijden en klaar is Klara. :)
Biefstuk en kipfilet hadden wsl wel goedkoper gekund als ik naar Aldi oid was gegaan, idem voor de grillworst die ik makkelijk achterwege had kunnen laten.