De meest vreselijke en lelijke kado's ever!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 00:16

Toen ik 30 werd ofzo kreeg ik een roze penny vriendenboekje. Hihi. Iedereen heeft die op dezelfde avond vol geschreven met de meest waardeloze teksten. Heel erg om gelachen en toen de prullenbak in.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 01:42

Wat een geweldig topic dit _O-

Bij vreselijke cadeaus moet ik gelijk denken aan mijn ex. We gingen toen een tijdje met elkaar en deden ook lootjes trekken met zijn familie. Nou was hij al zo'n botte hork dus op zijn lootje had hij iets geschreven in de trant van: 'Zie maar even.' Hij werkte zelf in een kledingzaak en ik had heel stiekem met zijn collega's kunnen overleggen door op strategische tijden in de winkel te komen en was er achter gekomen dat hij heel lang zat te azen op een dure sjaal. Nou goed, paar dagen later dus weer heen om dat ding te kopen, was ie zelf aan het werk! Uiteindelijk toch geslaagd, zonder dat ie het doorhad met hulp van zijn collega's. Kregen we dezelfde avond de grootste ruzie omdat hij vond dat ik 'Geheimzinnig deed' en daar echt ongelooflijk kwaad om was. :+ De ruzie ging pas weer over toen ik schreeuwde: 'Welke tijd van het jaar is het dan ook?!' Had toen al spijt van mijn aankoop :Y)

Ik was zelf twee weken later jarig. Hij was mijn verjaardag niet vergeten, maar hij kon niet komen want hij moest werken (Tuuuurlijk, de hele dag. Je hebt geen vijf min tijd om langs te komen :') ). Pas toen ik heel kwaad uit mijn dak was gegaan kwam hij langs met zo'n hartvormige metalen doos met douchegel erin -O- . Bedankt kameraad!

Als klap op de vuurpijl ging hij twee weken later op zijn eigen verjaardag vreemd.
:Y) . Geloof dat het nu uit is tussen ons.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 01:56

ok, niet lelijk maar meer grappig..

Ik had ooit een grote fles dove douchegel gekregen. Omdat ik zelf nog zat had, heb ik die stiekum weer ingepakt een naar een familielid 'doorgegeven' op een verjaardag. Een jaar later kreeg ik via een ander familielid weer een grote fles dove douchegel en nu begon ik toch mijn verdenkingen te krijgen en heb heel geniepig een kruisje eronderop gekrast met een nagelschaartje en dit keer naar een vriendin cadeau gedaan (was in mijn studententijd, dus weinig geld). een jaar later kreeg ik van een andere vriedin,
je raad het al een grote flesh dove douchegel, ik kijk onderop, ja echt mijn kruisje.. Maar weer richting een familielid cadeau gedaan..

ik heb de fles sindsdien nog 2x teruggezien, de laatste tien jaar niet meer..

ik vraag mij af of de fles nu echt gebruikt is, of dat iemand hier een fles douchegel omkeerd er een een kruisje in het plastic vind..

het schijnt dat met name grote flessen douchegel erg vaak van eigenaar verwisselen lol

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 02:02

hmm en ooit van collega's gekregen
het

'ik mis mijn collega's en holland' overlevingspakket toen ik met mijn zusje 3 maanden ging rondreizen in Indonesië en malesië

- een tas met een levensgroot 'i love Holland' tekening
-een cd met de meest afgrijzelijke Nederlandse jammermuziek
- een leuk boekje met groeten van alle collega's.. hierin zaten dingen bij geplakt als een sigaret, omdat ik anders toch alleen maar kretek moest roken.. wat tulpenzaadjes voor als de tuintjes te onhollands zouden lijken, plaatjes van drop en capuchino, een zakdoekje voor wanneer ik het te kwaad zou krijgen en mijn collega's zou missen en ga zo maar door.
- een rolletje topdrop om aan indonesiers te voeren, wat we met veel vermaak dan ook gedaan hebben
- fishermens friends om de tranen te verdoezelen die we nog zouden vergieten omdat we hen zo zouden missen (lol, ze bleven daar maar op hameren)
- een lijst met alle emailadressen zodat ik hen onder werktijd kon vervelen (avond dus in indonesië).. (ik kreeg ook zomaar uit het niets een emailtje van mijn teamleidster 'kappen nou want ze blijven hier over de grond rollen van het lachen, met een knipoog).
en een pakje stroopwafels zodat ik zoet zou blijven.

oh ja met het dreigement dat ze mij wat zouden aandoen bij terugkomst als de tas niet op minimaal een aantal foto's bij bezienswaardigheden te zien zou zijn.. buiten de cd heb ik dan ook braaf alles meegenomen

---

tenslotte belden ze nog geen 2 seconden nadat ik door de douane was (wat een hele lelijke kop van de douanier opleverde die op het bordje 'telefoons uit' wees).. Ze bleven volhouden dat ze ons een goede reis wilden wensen.. Maar ik verdenk ze ervan dat ze zeker wilden weten dat we echt weg waren om hun feestje te starten.

Anoniem

Re: De meest vreselijke en lelijke kado's ever!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:55

Ik vind dat juist een heel leuk cadeautje, snap niet wat het in dit topic doet. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:02

Ja ik vind dat juist heel origineel!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:07

Inderdaad, heel origineel en juist heel lief dat ze zoveel tijd steken in een cadeau!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:49

Mijn oma geeft me elk jaar snoepjes. Wat ze me heeft zien eten in de maand ervoor, dat is het. Het lijstje telt tictac, smintje, pakje kauwgom, mintjes enz. Ze is er mee begonnen toen ik 11 of 12 was. Had het jaar daarvoor van een oom een snoepemmer gekregen. Een bouwmarktemmer vol snoep... Daar was ik natuurlijk gelukkig mee. Daarna dacht ze dat ik met alle snoep wel blij was... Krijg het er maar niet uit.

Overigens is het geven van eten/drinken echt wel lastig. Ik krijg bv vaak wijn en ik drink toch echt geen alcohol.
Een vriendin gaf ik eens een mega grote doos merci om te bedanken voor iets. Wist ik veel dat ze niet van chocola hield. Best lastig, je denkt nooit zo na bij dat soort dingen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:08

Ik heb perongeluk een vriendin een zak met schep snoep gegeven met drop een aantal jaar geleden, hield ze niet van drop :o Tijdens de film heeft zijn de rest gegeten en ik de drop :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:33

Rebeccaa schreef:
Ik vind dat juist een heel leuk cadeautje, snap niet wat het in dit topic doet. :')

Same here, ik werd gewoon jaloers van die post :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:55

Veulen84 schreef:
Overigens is het geven van eten/drinken echt wel lastig. Ik krijg bv vaak wijn en ik drink toch echt geen alcohol.
Een vriendin gaf ik eens een mega grote doos merci om te bedanken voor iets. Wist ik veel dat ze niet van chocola hield. Best lastig, je denkt nooit zo na bij dat soort dingen.

Zijn wel ideale doorgeef cadeaus of om in te zetten als je bezoek krijgt :=

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:02

Haha, wat een ontzettend leuk topic! :')
Ik volg. Ga even nadenken over mijn stomste cadeau ooit...

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:34

Heeeeerlijk topic :D

Ik heb een keer oorbellen gekregen van Playboy Bunny toen ik 15 jaar was. Vond het best sneu want ik had/heb helemaal geen gaatjes in m'n oren. Al was ik daar op dat moment best wel blij om :')

Dit jaar met m'n verjaardag heb ik een juwelendoos/opbergdoosje gekregen. Echt een ongelooflijk leuk ding eigenlijk maar heb al eentje dus die staat hier ook te verstoffen... Maar ik vind het altijd zo sneu om die dingen door te geven of te verkopen :=

Heb ook één bepaalde vriend die nooit wat koopt voor een verjaardag, zelfs geen kaartje terwijl we hem altijd uitnodigen voor onze verjaardagsfeestjes... Terwijl ik tot vorig jaar eigenlijk elk jaar netjes een cadeaubon van €10-€15 aan hem gaf als hij jarig was... Vanaf dit jaar kan hij dus ook de pot op en krijgt hij helemaal niets :Y)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:35

Rebeccaa schreef:

ze hadden zeker hun best gedaan..

zowel om origineel te zijn en lief,
maar ook om de meest vreselijke i love holland tas ever te vinden..

maarrrrrrrrrrr ik had wel gelijk een hoop nieuwe 'vrienden' in den verre.
op de een of andere manier hadden ze door dat ik toerist was,
hele hordes verkopers trok ik aan.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:05

vuurneon schreef:

De wijn bedoel je?
Ik geef geen kado's door. Nooit gedaan ook, vind dat echt een heel erg foute gewoonte.
Ik trek ook wel eens een flesje wijn open als er bezoek is. Maar dan moet ie wel op gaan, en zulke gelegenheden zijn er niet altijd (Plus meeste vrienden zijn bier drinkers).

Maar je mag een gegeven paard nooit in de bek kijken :)
(Ooit wel eens 1 fles geweigerd. Die kwam van de vader van een tiener die ik les gaf. Kreeg de wijn met de tekst "Met jou salaris kan je je geen goed flesje wijn veroorloven." Vrij naar toontje. Tja, toen was ik even me opvoeding kwijt)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:12

Mijn vriend was op vakantie geweest en had een plastic olifant voor me mee :')

Toen ik nog een kind was heb ik 1x een boek gekregen terwijl ik al weken droomde over
een soort barbie manege.. Ik had in alle boekjes plaatjes geknipt van die manege en
mijn vader en moeder wel 100x gezegd dat ik die zoooo mooi vond. Toen ik het boek uitgepakt,
kon er net aan een "dankje wel" uit krijgen en begon toen spontaan te huilen,
niet heel verwend maar ik was gewoon zo verdrietig..
Ik ben/was helemaal geen verwend kreng hoor ik krijg nooit dure cadeau's maar het viel zo
enorm tegen dat ik het niet droog hield :') Het boek was ook super stom en had niks met
paarden te maken :+ Sowieso vreselijk cadeau dus.

Die middag is mijn vader naar de winkel gereden en heeft het boek omgeruild voor de manege.

Ik was toen 9 of 10, ik word in oktober 25 en heb hem nog steeds :D Kun je nagaan hoe blij ik ermee was.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:32

Ik kreeg op mijn 13e een boek voor 5+, en ik lees erg goed voor mijn leeftikd (toen ook al)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 10:18

Veulen84 schreef:
vuurneon schreef:

De wijn bedoel je?
Ik geef geen kado's door. Nooit gedaan ook, vind dat echt een heel erg foute gewoonte.
Ik trek ook wel eens een flesje wijn open als er bezoek is. Maar dan moet ie wel op gaan, en zulke gelegenheden zijn er niet altijd (Plus meeste vrienden zijn bier drinkers).

Maar je mag een gegeven paard nooit in de bek kijken :)
(Ooit wel eens 1 fles geweigerd. Die kwam van de vader van een tiener die ik les gaf. Kreeg de wijn met de tekst "Met jou salaris kan je je geen goed flesje wijn veroorloven." Vrij naar toontje. Tja, toen was ik even me opvoeding kwijt)

Bedoelde inderdaad op verjaardagen of visite de wijn opentrekken. Overigens geef ik wijn wel door qua cadeau; als ik op visite ga bij wijndrinkers, pak ik een fles wijn uit onze kast om dat te geven :) geen idee of ik dat dan zelf heb gekocht of cadeau heb gekregen. Maar ik ga niet snel nieuwe wijn kopen, als ik flessen genoeg in de kast heb staan die toch niet opkomen :=
(Ik geef trouwens als er visite is de wel wijn drinkt, maar de fles gaat niet leeg, de fles mee met die gast :) )
Merci is ook ideaal, als je iemand op de koffie krijgt om uit te delen of ik neem ze mee naar mijn werk :D

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:23

Heerlijk topic _/-\o_

Wij hadden ooit op school met sinterklaas afgesproken dat we of een gedicht of een surprise zouden doen. Nou natuurlijk kreeg ik een gedicht van internet maar dat cadeau... het was een zak snoep (terwijl ik een best goed lijstje had gegeven waar sowieso geen snoep op stond) en het was niet ingepakt! En dat vertelde diegene me ook van tevoren. Ik had er vast geen problemen mee he? _-:(

Ik ben trouwens zelf ook schuldig aan verschrikkelijke cadeaus O:)
Voor vaderdag (en ook moederdag) kopen mijn zus en ik altijd iets kleins. De ene leer een doosje chocolade, de andere keer een dvd enz. Afgelopen vaderdag hebben we wcrolhouder gekocht := (en twee bekers met I love papa en I love mama maar daar ging het nu niet om) nou wij waren al weken aan het klagen dat het zo onhandig was dat er geen op de badkamer stond dus toen onze vader hem kreeg had hij ook meteen door wat erin zat. We hebben geloof ik nog nooit zo hard gelachen om een cadeau (zelfs voor hij open was)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 08:34

Leuk topic

Ik heb een keer rubberen paard rijlaarzen van de gamma gehad in het begin van mijn huidige relatie. Ik wilde graag nieuwe leren laarzen maar zat te twijfelen want ze waren aan de prijs. Ik kwam niet meer bij dat hij met de rubberen laarzen aankwam. Echt heel ondankbaar }> , gelukkig pastte ik ze niet. Mijn vriend was oprecht teleurgesteld

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:34

Ik kreeg ieder weekend een rijksdaalder aan zakgeld. Ik heb toen bij de drogist iets uitgezocht voor dat geld voor mijn vaders verjaardag. Een tandenborstel :D Toen ik bij de kassa vroeg of ze het wilde inpakken begreep ik niet waarom ze moesten lachen. Mijn vader was er enorm blij mee :D <3

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:36

Ik beken... Ook ik ben schuldig aan minder leuke cadeau's. Mijn moeder 1 roos gegeven omdat ik toen het zonde vond van mijn zakgeld om meer te kopen :')
(Oke ik was 8, maar toch. Mijn veel oudere zus was mee en zei; 'krent!' )

Was ook nog een rode roos, die was toen goedkoper en mijn moeder hield absoluut niet van rode rozen. Ach... T was er gelukkig maar 1 :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:27

Mallow schreef:
Ik kreeg ieder weekend een rijksdaalder aan zakgeld. Ik heb toen bij de drogist iets uitgezocht voor dat geld voor mijn vaders verjaardag. Een tandenborstel :D Toen ik bij de kassa vroeg of ze het wilde inpakken begreep ik niet waarom ze moesten lachen. Mijn vader was er enorm blij mee :D <3

Was je vergeten dat je die op 27/7 al verteld had? Ik kreeg een deja vu :D

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 15:49

Ik weet nog dat mijn moeder voor mijn 6e verjaardag de hele familie had opgebeld om te zeggen dat ik alleen maar boeken wilde (Nja.. Ik vond boeken leuk, maar ik speelde nog wel veel liever met Barbies :+ ).
Dit had tot gevolg dat werkelijk álle gasten een boek voor me hadden gekocht. Tegen iedereen netjes bedankt gezegd en toen halverwege het feest stiekem naar mijn kamer gegaan om te huilen :')

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:42

Ik geef ook nooit cadeaus door met uitzondering van wijn, ik drink namelijk niet...