Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KarinvdM schreef:Christenen zijn simpelweg geen haar beter dan niet-christenen.
Geen idee van wat voor gemeente jij lid bent Blue-Eyes, maar ook bij jou de kerk zitten iedere zondag van die schijnheiligen vooraan en ja, misschien ook wel die, zo op het oog o zo nette en aardige, man die altijd verderop in de rij zit... Die je kind een pepermuntje aanbiedt en ondertussen daar nare gedachten bij heeft...
KarinvdM schreef:Christenen zijn simpelweg geen haar beter dan niet-christenen...
KarinvdM schreef:Christenen zijn simpelweg geen haar beter dan niet-christenen.
Geen idee van wat voor gemeente jij lid bent Blue-Eyes, maar ook bij jou de kerk zitten iedere zondag van die schijnheiligen vooraan en ja, misschien ook wel die, zo op het oog o zo nette en aardige, man die altijd verderop in de rij zit... Die je kind een pepermuntje aanbiedt en ondertussen daar nare gedachten bij heeft...
BaileyMix schreef:Maar sammy, juist dat je alles negatief ziet ís toch een onderdeel van depressie? Dat heeft gewoon te maken met de neurotransmitters (volgens mij, correct me if I'm wrong!) in je hersenen. Dat betekent dus niet dat er een duivel met je speelt.
En wie zijn 'ze' die dat zeggen? Sowieso, je moet naar de kerk gaan? Je moet niets toch? Ik snap dat een geloof fijn kan zijn, en mooi kan zijn, maar het gaat imo mis als mensen naar kerken gaan luisteren.
Sammy_xxs schreef:Kinke schreef:
Wauw, en dat vind je geen belediging? Dat ze vinden dat 'de duivel jou nu in z'n handen heeft'?? Op wat voor manier ben jij dan niet meer wie je was?
Nee ik vind het geen beledeging, ik ben nu zwaar depressief en heb geen zin in het leven meer. Heb veel last van hele enge dromen, en veel mensen zeggen dat het komt door de duivel, omdat ik zwak ben kan de duivel makkelijk op mij inspelen zeggen ze.
Of ik daar echt in geloof weet ik niet, maar naar de kerk gaan en geloven in God kan geen kwaad. Dus ik sta daar wel voor open, en zou er graag meer over willen weten
OsMo schreef:Mensen onderschat niet de listen van de duivel en zijn duivels legermachten.
Echter ben ik wel heel voorzichtig en ga ik niet zomaar zeggen dat iemand bezeten is.
Iemand kan gewoon een ziekte hebben die niks met de duivel te maken heeft en waarbij sprake is van disfunctie van het lichaam.
Echter ken ik gebeurtenissen waarbij ik echt denk, dit is niet menselijk en heeft niks met handicap of ziekte te maken.
Mijn vriendin werkt bij een instelling waar jongeren wonen die lichamelijk en geestelijk een beperking hebben.
Zij is Christen maar houdt heel persoonlijk haar geloof voor haar zelf, ze wil op geen enkele manier de jongeren waar ze mee werkt of haar collega's met haar geloof beïnvloeden.
Als ze gaat bidden dan doet ze dat in een ruimte waar niemand bij is en tijdens haar werk strooit zij zeker niet met woorden als die is bezeten of loopt ze te koop met teksten vanuit de bijbel.
Toch is er 1 jongere (die van haar dus niet weet of ze Christen is) die wel heel gericht naar haar onmenselijk leuzen uitspreekt en begint te vloeken.
Woorden die hij zelf eigenlijk niet eens zou kunnen verzinnen en waarvan zelfs haar collega's van terug deinzen als ze met mijn vriendin samen werken.
Het aparte is, dat het een jongere is die verder dus helemaal niet scheld en het gedrag vindt nooit plaats tegenover de ongelovige collega's.
Zij zijn er echter wel getuige van als ze met mijn vriendin samen werken en normaal vinden ze het zeker niet.
Dat is toch op zijn minst vreemd te noemen?
Joolien schreef:Kijk en daar ga je dus wel met het waan der geloof. Mensen die dit zeggen spelen imo in op de persoon die op dat moment zwak is en dat vind ik niet kunnen. Jij heb waarschijnlijk een goede reden om depressief te zijn en dat heeft niks met de duivel te maken. Ik wil je niet van het geloof afhouden, dat zeker niet maar ik vind het link om dit aan de duivel toe te dichten.
Sammy_xxs schreef:@ femke hun zeggen ook niet dat mn depressie door de duivel komt. Maar dat er uiteindelijk wel een duivel te pas is gekomen.
Maar inderdaad what doesn't kill me makes me stronger dus k ga t wel doen.
bigone schreef:Geloof me, ook met Gods liefde zijn jouw problemen niet op te lossen. Dit is medisch. Ik vind het erg dat je zo beinvloedbaar bent op het moment en nog erger dat mensen daar gebruik van maken. Ga naar de huisarts en als je weer een heldere kijk hebt op het leven dan kun je alsnog besluiten om gelovig te zijn.
verootjoo schreef:bigone schreef:Geloof me, ook met Gods liefde zijn jouw problemen niet op te lossen. Dit is medisch. Ik vind het erg dat je zo beinvloedbaar bent op het moment en nog erger dat mensen daar gebruik van maken. Ga naar de huisarts en als je weer een heldere kijk hebt op het leven dan kun je alsnog besluiten om gelovig te zijn.
Een leven met God betekent geen garantie voor een probleemloos lang leven, God leidt je nooit om problemen heen. Maar Hij is wel altijd bij je, je hebt de garantie dat je het niet alleen hoeft te doen. Dat maakt het zo fijn om een leven te leven met God