Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:28

blingpiggy schreef:
Herkenbaar... heb het topic al een tijdje aangestipt maar nooit gereageerd. Ik wil iedereen sterkte wensen die nog midden in het rouwproces zitten :(:)
Het lijkt me ook afschuwelijk om een zieke ouder te zien ''aftakelen'' :\ Hier heb ik ''gelukkig'' geen ervaring mee. Maar het lijkt me sowieso moeilijk te vergelijken; een ouder ''opeens'' verliezen, of het proces van ziekte meemaken maar daardoor wel afscheid kunnen nemen....

Over mezelf: ik was 15 toen mijn moeder overleed aan een hartinfarct, nu ben ik 30 (het was heel raar om 30 te worden... half leven verder).
Naast het verdriet, ben ik ook boos. Mijn moeder was jarenlang alcoholist waardoor ik niet de meest stabiele en veilige jeugd heb ervaren....
Achteraf hebben ooms/tantes wel geweten van haar drankmisbruik, maar nooit ingegrepen of hulp geboden. Hierdoor ligt het een beetje in de ''doofpot'' en zijn alle familie contacten ook verwaterd. :\
Mijn broer gaat dit jaar trouwen en haalt weer vrolijk de familiebanden aan. Hij verwacht hetzelfde van mij, maar dat voelt nogal dubbel...

Geen idee of dit herkenbaar is voor iemand....

Ja voor mij deels wel herkenbaar. . Mijn vader is dus al jong overleden (ik was toen 5) en mijn moeder stond er alleen voor, met 2 jonge kinderen. En het contact met de familie van mijn vaderskant verwaterde.
Zoals eerder in dit topic door mij verteld is mijn moeder op 53 jarige leeftijd overleden aan kanker. Ze is overleden omdat haar halsslagader scheurde...
We woonden in een geweldig boerderijtje (was altijd een wens geweest van mijn moeder) ook voor mij was dat schitterend wonen, , heerlijk. Tot mijn moeder overleed.
Voor mij een ramp! Als ik iets uit de kast wilde pakken durfde ik het bijna niet aan te raken, want mijn moeder had het daar neergelegd en aangeraakt enz enz keer op keer conftontaties en huilen.
Haar doodbloeden had ook sporen nagelaten, waaronder de bakstenen muur...bloed was erin getrokken en je bleef het zien..
Ik kon daar niet tegen....
Zat op een geven moment aan de medicijnen woog met 1.71cm nog maar 49kg.
Ik MOEST daar weg. Zoveel confronterende herinneringen. Dus boerderijtje werd verkocht. Familie was het er niet mee eens. Want mijn moeders wens enz....ze hebben het mij kwalijk genomen.
Qua wonen heb ik spijt dat we het verkocht hebben, maar als ik terug denk aan de emoties. Is het echt beter zo.
Dus ik ben erg op me zelf en er is amper contact met de familie. En als ik uitgenodigd werd voor bv een bruiloft ben ik nooit gegaan. Ik kom er normaal ook niet....

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:05

Ik herken het ook heel erg! Bij mij is het wel een beetje anders, de familie van mijn moeder heeft nooit echt achter het huwelijk van mijn ouders gestaan. Ze keurden mijn vader niet goed. Zij geloven dan ook stellig dat, als mijn moeder niet was overleden, ze wel waren gescheiden. Maar zij waren er niet bij dat mijn moeder elke avond tegen mijn vader zei dat ze van hem hield. Dat ze een geweldig leven met hem heeft gehad.
Omdat ik mijn vader geweldig vind, ik had mij geen betere vader kunnen wensen, heb ik om die reden ook niet veel contact met familie.

Maandag van alle klasgenoten gehoord hoe zij moederdag hebben doorgebracht, ben toen bewust weg gelopen. Vind het zo lastig om dan leuk te doen.
Vandaag een hele mooie foto van mijn moeder gekregen, die had mijn oma gevonden. De zon schijnt super door de bomen en het is echt een foto zoals ik mijn moeder herinner. Maar ik merk nu wel dat ik super emotioneel ben. Zit nu al weer met tranen. Pff, het is soms zo moeilijk. De tijd die is verstreken heeft het niet makkelijker gemaakt, helaas.

Sterkte iedereen! Ik vind het zo erg wat jullie overkomt.

rien10Jarig

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:35

Roos, soms moet je gewoon in n weiland, of op t strand, tegen de wind in rennen en heel hard schreeuwen. Help dat ? Nee, maar t lucht wel op. Verd#%^*me

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 16:02

RoosG, troost je bent niet de enigste.
Mijn ouders zijn ook van die "uitschotjes" geweest. Mijn vader was niet goed genoeg voor haar. Heeft mn moeder zelfs meegenomen naar een ander land (en de kids, gewoon voor zijn werk, maar het was haast een misdaad). Ze zijn ook buiten de geboorteplaats gaan wonen.. oei, fout!! volgens familie.
Toen mn pa overleed moest mn moeder toch maar snel terugkomen naar haar geboorteplaats... dat wilde ze niet. Ze wilde haar leven leiden, net zoals met mijn vader. Mensen kunnen zoo kortzichtig zijn.. Ze hebben smen hoogte, maar ook dieptepunten beleeft, maar hebben het samen gered tot mijn pa ziek werd en later overleed.
Mijn ouders hebben heel wat meegemaakt, en doorgemaakt. Maar ware liefde vopor elkaar wint de strijd tegen de "familie"
Troost je met de gedachte dat je familie krijgt en niet kiest, zoals vrienden.
Lekker late banketstaaf ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:57

<3 <3 ;( ;(

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 23:25

Ladybird schreef:
[ Video ]

<3 <3 ;( ;(

Heel hard huilen ;( zo mooi! :+:

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:56

Poe heftig Threefingers, wel begrijpelijk dat je om die reden bent verhuisd... jammer dat je familie het niet wil inzien :(
Roos, wat een gemene uitspraak van je familie, over dat je ouders dan wel waren gescheiden :\
Pipo, dat is helemaal waar, dat je familie krijgt en niet kiest. Maar ik kan soms wel jaloers worden op hechte families... al is dat ook zinloos natuurlijk....

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:00

Long time no see,
Er is bij mij een hoop gebeurd sinds het overlijden van mijn vader. Ik woon samen met mijn vriend en dat doet me heel erg goed, maar omdat ik nu voor het eerst de kans heb gekregen om alles eruit te laten over het overlijden van mijn vader en het overlijden van mijn moeder 10 jaar geleden heeft dat ook zijn keerzijde gehad.
Ik heb thuis nooit kunnen praten over mijn gevoelens, alles opgekropt en een enorme muur om mij heen gebouwd. Nu kon ik dat eindelijk allemaal vertellen, met alle gevolgen van dien.
Eind februari heb ik een flinke klap van mijn paard gemaakt. Ik had hoofdpijn en zag wat wazig, die donderdag erna ben ik gestruikeld over speelgoed van mijn kat (haha, ik ben niet handig) en 10 minuten buiten bewustzijn geweest, vervolgens mijn schoonouders opgebeld (ik was alleen thuis) en naar de HAP gereden. Conclusie: zware hersenschudding, vandaar ook het wazig zien.
De dag erna was 21 feb. die dag washet ook precies 10 jaar geleden dat mijn moeder was overleden, een moeilijke dag dus en ben er slecht doorheen gekomen.
De dag erna werd ik wakker en was mijn volledige zicht aan mijn linkeroog kwijt. Weer naar de HAP en door naar de oogarts. Geen oorzaak kunnen vinden.

Zo ben ik een weekje doorgegaan. Tot de week erna, toen heb ik een zware paniekaanval gehad waar ik niks meer van weet. Ik werd de dag erna wakker in het ziekenhuis. Weer een week aangemodderd, tot de vrijdag erna ook het zicht in mijn rechteroog verdween. Ik was blind, vanaf de een op de andere dag.
veel onderzoeken gehad, geen medische oorzaak te vinden.
Onder tussen loop ik bij een psychiater, vermoedelijk heb ik een Conversie stoornis, deze stoornis schakelt bepaalde functies van je lichaam uit, in mijn geval zijn dit mijn ogen geweest. Ondertussen gaat het weer wat beterder, ik heb nu zonnebril zicht en zwarte vlekken voor mijn linkeroog. De diagnose voor deze stoornis is nog niet vastgesteld, omdat we eerst alle medische dingen willen uitsluiten.
Het nadeel van een conversie stoornis is dat het chronisch is en er bijna tot geen behandelingen voor zijn. Dus nu kunnen mijn ogen uitschakelen, maar als ik weer een tegenslag krijg kunnen dat ook mijn benen of gehoor zijn.

Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat je altijd moet blijven praten over wat er is gebeurd. kropt het alsjeblieft niet op.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:04

Jeetje meisje toch :( wat schrik ik van je verhaal zeg!!

Lieve, lieve schat, heel veel sterkte! komt de zicht in je ogen nog wel weer helemaal terug?
Hou je taai meisje en ga praten!

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:08

Of mijn zicht volledig terug komt is niet zeker. Want mijn oogzenuw kan beschadigt zijn door de vallen die ik gemaakt heb. Daar kunnen ze niks aan doen. helaas, ik kan niet meer paardrijden, niet meer autorijden. En wat mis ik mijn lieve paardje. Gelukkig zorgt mijn beste vriendin voor hem en weet ik dat hij in goede handen is.
maar paarden zijn in mijn ogen de beste therapie ter wereld

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:18

WAt naar zeg allemaal :( kun je het nu niet meer? of zal je het ook nooit meer kunnen! wat een ingrijpende verandering moet jij weer krijgen in je leven!

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:20

Jeetje Annelien, ik krijg gewoon kippenvel van je verhaal! Wat een ellende heb jij over je heen gekregen zeg.. Houdt het dan nooit eens op.. :n
Heel veel sterkte, houd je taai en zoals je zelf als tip aan ons geeft, geef ik m terug aan jou, blijf praten!!! :(:)

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:50

Ik heb nu gelukkig hele lieve mensen om me heen en ben mijn vriend heel erg dankbaar dat hij er nog steeds voor me is na alles. Ik zou zelf behoorlijk schrikken als hij opeens blind werd en compleet afhankelijk was van mij.
Of ik dat ooit weer kan doen is maar de vraag, ik heb pas nog op mijn paard gezeten maar dan wel met iemand ernaast en alleen stappen. Dat is toch anders dan lange strandritten ect.

Of het weleens ophoudt? die hoop heb ik opgegeven

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:17

vandaag de eerste vaderdag zonder papa. hij is nu 4 en een halve maand dood.. ik haat kerkhoven, ik ga ook nooit nar mjn opa's graf. sids de begravenis was ik niet meer bij papa geweest, maar vandaag moest ik gaan. vond dat echt ontzettend moeilijk. waarom moest dat nou als ik niet wilde?? ik heb papa altijd bij me in zo'n askettinkje, waarom dan nar zo'n stom kerkhof!!
om zo'n dingen kan ik dan er kwaad worden. maar ja vandaag is gewoon een moeilijke dag

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:24

Als je niet naar een kerkhof wilt, moet je dat ook niet doen.
Vaak word je er erg moedeloos en verdrietig van, zodat je, je de hele dag "leeg" bent...

Verdriet moet je op je eigen manier verwerken.
En de herinneringen aan papa koesteren, zoals jij dat wilt..

:(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:38

olafgek schreef:
vandaag de eerste vaderdag zonder papa. hij is nu 4 en een halve maand dood.. ik haat kerkhoven, ik ga ook nooit nar mjn opa's graf. sids de begravenis was ik niet meer bij papa geweest, maar vandaag moest ik gaan. vond dat echt ontzettend moeilijk. waarom moest dat nou als ik niet wilde?? ik heb papa altijd bij me in zo'n askettinkje, waarom dan nar zo'n stom kerkhof!!
om zo'n dingen kan ik dan er kwaad worden. maar ja vandaag is gewoon een moeilijke dag

Troost je.. je heb de stap gezet. Je bent geweest.
Vaderdag is volgende week pas. Maar jij heb vandaag jouw ding overwonnen! Vandaag was het jouw Vaderdag!! Maar bedenk wel dat niets moet!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:52

in belgië is het deze week vaderdag :) en ik ga sowieso niet weer naar het kerkhof, ik doe dat echt niet graag

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:58

Oh sorry wist niet dat dat verschilde enzo. Maar weet je je vader herdenken doe je op je eigen manier. Dat hoeft echt niet op een kerkhof. Dat is alleen de plek die je moeder (of vrindin van je vaderof familie) uitgezocht heeft om je vader te laten rusten. Die plek heb je niet nodig, net als je asbedel, mooi en fijn idee misschien,maar niet echt nodig.. je vader zit in je hart en daar blijft hij altijd! :(:)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 21:48

Ik meld me ook, ik ben op 7 jarige leeftijd mijn vader verloren aan zelfmoord.. Ik mis hem nog elke dag.
Het is nu 7 jaar geleden ik ben nu 14. Er is nooit een reden geweest waarom hij dat heeft gedaan.. Naar het kerkhof wil ik niet want ik voel me altijd zo raar als ik daar ben.
Ik neem het hem nog steeds hartstikke kwalijk en ik ben ook boos op hem, maar jee ik wil hem nog eens zo graag knuffelen.
Ik heb geen eens afscheid kunnen nemen ;(

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:00

Vreselijk dit... :(:)
Volgens mij blijf je dan altijd met vragen zitten....en vooral WAAROM?
Maar persoonlijk denk ik wel dat je vader een goede reden had. Een goede reden voor hem zelf.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:05

ThreeFingers schreef:
Vreselijk dit... :(:)
Volgens mij blijf je dan altijd met vragen zitten....en vooral WAAROM?
Maar persoonlijk denk ik wel dat je vader een goede reden had. Een goede reden voor hem zelf.

Hij heeft het gedaan om de verjaardag van mijn moeder, ze waren net gescheiden en mijn vader was erg boos op mijn moeder.
Dus dit zou een goeie wraakactie zijn geweest, misschien is dat de reden. Maar daar heeft hij niet alleen mijn moeder mee, maar ook mijn zus en ik

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:12

Daar heb je gelijk in!

Maar dat word aan genomen dat dat de reden was...denk ik.
Denk zelf dat het misschien de druppel is geweest..
Maar er zal echt meer achter gezeten hebben.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:51

Ja dat kan misschien wel ja.. Ik weet het niet, ik was toen nog jong en ik weet er bijna niks meer van. Ik weet bijna niks meer van hem, maar ik mis hem nog steeds.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:30

mijn moeders moeder is laatst overleden
noem haar niet mijn oma, heb haar nooit gekend. ze scheen ook niet helemaal lekker in haar hoofd te zijn..
Ze kwam erachter doordat het in de krant stond. Ze had haar niet meer gezien sinds ik 1 was, dus zo'n 15 jaar terug. Toen was mijn moeder 29/30
En wat mij hieraan het meest raakte, en ik ook echt erg vind..
Het deed mn moeder niks.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 23:22

Morgen vaderdag -O-

Jeetje Elieo, ik heb je verhaal helemaal gemist :oo sorry hiervoor :(

Maar jezus wat een heftig verhaal zeg :oo Hele dikke knuffel! :( heel veel sterkte..