Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tuttebel

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:33

het duurt nu al 6 weken en kan nog zeker week of 3 á 4 duren voor ik kan / mag dansen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:26

Sjezus, wat vervelend zeg! Je bent gelukkig al over de helft, maar 3 a 4 weken wachten is alsnog erg lang als je gewend bent om regelmatig te dansen....

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:30

ik danste zo'n 3 x per week, 1 x les, 1x vrijdansen en eigenlijk elk weekend ook wel een feestje! Ik merk nu gewoon al dat mijn conditie achteruit gaat :s Nog ff door bijten en dan word het straks extra genieten

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:57

Jee dat heeft wel even nodig zeg. Ik geloof ook dat ik daar zwaar van zou balen!

Ik borstel mijn schoenen overigens ook niet regelmatig hoor, nu eventjes goed. Normaal gesproken is de vloer in de Santiago vrij glad, dus eventjes heel licht de borstel eroverheen helpt ook al fijn. Ga inderdaad eens kijken hoeveel dat verzolen kost, goeie tip!

Ethelate; kizomba nummers, ik heb elke paar weken weer nieuwe favorieten :P Nu:

https://www.youtube.com/watch?v=dm_TzKprOls

https://www.youtube.com/watch?v=s_S4RSn0n-g

https://www.youtube.com/watch?v=v2nkrLTBuf4

https://www.youtube.com/watch?v=RZe5mxaeULg

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:53

Ja, die Soha - Mil Pasos :)ddd lekker nummer!
Die laatste, intouchables, kan ik niet op spotify vinden, om aan mijn lijst toe te voegen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:03

Lesrooster van september bekend, balen! Mijn les wordt op zondag en dinsdagavond gegeven, al vanaf salsa 1, toen is bachata 1 op dinsdag er achter gepland. Was er afgelopen seizoen weer een bachata 1 omdat er te weinig mensen waren voor bachata 2. Nu komt er wel een bachata 2, op donderdag.. Vet balen want op zondag of dinsdag kan ik samen met mijn maatje lessen, en wij wilde juist zo graag bachata 2 gaan doen %)

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:27

Ethelate schreef:
Ja, die Soha - Mil Pasos :)ddd lekker nummer!
Die laatste, intouchables, kan ik niet op spotify vinden, om aan mijn lijst toe te voegen.

Misschien wel onder "Cirus Raskilz - Touch Me"? :)

Balen dat die bachatales ineens op een andere dag is dan. Soms snap ik daar ook echt niets van. Ben je blij dat je een avond in de week vrij kan regelen van je werk en dan is het vervolg van die cursus op een hele andere dag. Waardoor het op je werk weer moeilijk is om te regelen dat je die avonden vrij bent :+
'Helaas' werk ik in de zorg en ben ik dus gezegend met onder andere avonddiensten en weekenddiensten, dat is wat betreft het dansen echt heel jammer :7

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:21

Ja, ik denk, logisch toch dat het van bachata 1, nu bachata 2 wordt.. maar nee nu wordt daar salsa 1 ingepland.
Nu wordt er bij de dansschool van mijn maatje wel bachata 2 op dinsdag aangeboden, dus dan daar op dinsdag lessen en op zondag de salsa. Bij mijn eigen leraar had ik al geregeld dat ik korting krijg omdat ik 5 lessen mis ivm vakantie, nu hopen dat het daar ook lukt. Want het scheelt nogal wat :$
Bij mijn dansschool is het €85 voor 12 lessen en 2e cursus €60, zou dus €145 zijn voor 24 lessen.
En dan zou ik korting krijgen ivm 5 lessen missen.
Nu wordt het €85 voor 12 lessen salsa en €90 voor 10 lessen bachata €175, wel een verschil.

Cirus Raskilz wordt ook niet herkend door Spotify :(

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:50

Oh dat is jammer, ik luister deze inderdaad regelmatig via youtube enzo. Wat zijn jullie favo nummers op dit moment? Misschien zit er nog iets tussen wat ik niet ken :D Leuk om zo eens nummers uit te wisselen!

Hier een Weert is dat ook eens geweest, toen wisselden ze ook van les dag, heel vervelend omdat ik toen niet op die bewuste dag kon. Toen zijn we overgestapt naar Eindhoven waar ze die lessen ook op donderdag hadden, konden we direct instappen :)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:36

Dit is mijn favo-liedjes-lijst http://spoti.fi/1gKikV5

Vaak hoor ik een leuk liedje op een feestje, weet iemand hoe het heet, onthouden, onthouden.. en dan de volgende dag "ja euh... iets met Ya.. na ofzo?" :')

Nou blijkt de les op zondag intermediate 1+ te zijn, samenvoeging van intermediate 1 & mensen voor wie het intermediate 3 niveau te snel gaat. Het wordt dus een andere, moeilijkere les dan intermediate 1 op dinsdag. -O-

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:30

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:42

Jammer, op de een of andere manier krijg ik beide lijsten niet geopend. Mijn computer blijft 'verbinden met spotify' .. Straks eens proberen op m'n werklaptop.

Gister gedanst in de Santiago in Eindhoven, warm :oo Salsa was al niet te doen, laat staan bachata en kizomba >;)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 15:55

Ik zag het Deborah, leuk. Ik heb ook wat lijsten van Menzo geluisterd en opgeslagen.

Ik heb meestal mijn telefoon niet bij met dansen.

Ja, met deze temperatuur.. vanavond een feestje.
Gister zo'n handventilator met plantenspuit gekocht, die gaat vanavond dus mee :D

Morgen naar Gent, is ook veel salsa, allerlei workshops.
Dus ben benieuwd of het te doen is met de hitte.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:43

Niemand aan het dansen met deze hitte? ;)
Vrijdag was het goed te doen, veel dansjes gedaan :)
Een bachata met een onbekende gast, die allemaal sensueel probeerde te doen terwijl hij amper kon dansen, dus ik had al zoiets van afstand!
Gaat hij mij in mijn gezicht aaien -:(- Nou mijn blik en nog een pas achterwaarts kwamen blijkbaar wel binnen en gelukkig was het liedje snel voorbij.
Vriendinnen gewaarschuwd en het was echt zo'n ons-kent-ons feestje dus 1 nummer later wilde niemand meer met hem dansen en ging hij :evaw:

Vanavond is er op de Tilburgse kermis een groot salsa feest met live band, gaan heel veel bekende heen en ik ga verstandig niet. Voelt helemaal niet verstandig >;) Maar zaterdag met zwemmen met paard een tik tegen mijn enkel gehad en morgen hele dag festival te gaan, dus enkel nog maar even rust gunnen.

Zondag is er een Caribische middag bij een strandbad: dansen, zwemmen & bbqen, dat klinkt toch perfect :D
Hopelijk werkt het weer mee 8-)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:40

Gaan er nog mensen naar Dias dit weekend? Zelf ben ik flink ziek, dus zit enorm gefrustreerd op de bank... Had er zo naar uitgekeken! Maar goed, ik haal de schade wel een keer in ;) Maar ben benieuwd of jullie wel gaan feesten in ons leuke stadje!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:36

Nee ik ga niet! Had wel gewild maar ik zit nu met mijn kont in Turkije

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:01

Ik ben gisteren middag en avond naar Dias geweest. Jéutje!! Zere voeten!! Ik wil echt es op zoek naar een paar gewone goedkope schoenen die geschikt zijn voor 't straatdansen en anders maar gewoon op simpele gympen want m'n enkellaarsjes bleken toch niet heel fijn voor zo'n marathon. Maar heel veel lol gehad, vond het - ondanks dat er nagenoeg geen ruimte op de dansvloer was om te dansen - érg leuk. Toen het op 't plein afgelopen was zijn we op aanraden van mensen die ik gesproken had nog naar Zandvoort aan de Eem gelopen en hebben we daar nog even door gedanst.
Wij gaan ook zeker nog es naar Amersfoort, gemiddeld genomen vond ik het publiek ook erg leuk, gewoon gezellige dansers zonder poeha. Daar houd ik van.
Enige jammere was dat er zo ontzettend veel mensen op de dansvloer staan die alleen maar naar de band staan kijken en niet dansen. Misschien was het handiger geweest als de dansvloer iets verder van het podium weg was, dan hadden de 'kijkers' vlak voor het podium kunnen staan en de dansers iets daar achter alle ruimte. Maar goed, dat mocht al met al de pret niet drukken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:22

Dit was voor het eerst dat ze een dansvloer neer hadden gelegd, voorgaande jaren lag er nooit een vloer op de grote pleinen, alleen heel soms een klein vloertje wat meer afgelegen (bijv. voor demo's Tango). Iedereen danst normaal gewoon op straat. Kan ook bijna niet anders met de aantallen die normaal op Dias afkomen, past nooit op 1 vloer :D Heb je ook nog de workshops Salsa en Kizomba gezien? Die werden gegeven door onze dansleraren. Zag daar hele leuke foto's van online staan!

En Zandfoort is idd heel erg gezellig, is echt praktisch bij mij om de hoek! Achter Zandfoort kan je met een brug het water over en dan is het nog ongeveer 7 minuten fietsen naar ons huis. Wij gaan er graag dansen, maar ik vind de vloer echt killing vloer dansschoenen...

Ik hoop in elk geval dat ik snel weer opgeknapt ben, kan niet wachten om weer lekker te dansen! Zit nog steeds te balen dat ik er niet bij kon zijn.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:57

Ja, overwoog ook idd wel om buiten de vloer te dansen maar ook daar stond het vol en de 'dansliefhebbers' stonden allemaal bij de dansvloer, daar heb ik ook een paar vreemde heren gevraagd, dat hoef je ergens halverwege 't plein weer niet te doen natuurlijk.

De vloer bij Zandfoort is idd niet een waar je je dansschoentjes op aan trekt. Ik wil nu ook echt es op zoek naar geschikte 'straatdansschoenen', leuke schoenen met bandjes waar ik een gladde leren zool onder laat leggen (als die er nog niet onder zit. Meeste schoenen met hak hebben tegenwoordig rubberen anti-slip zolen).

Werd vanavond al weer gevraagd mee te gaan naar zutphen maar ik sla toch maar even over. Morgen denk ik wel even bij Salsa Viva naar 't vrijdansen. Beetje spierpijn weg dansen ;) (grappig, hier nu reclame voor dansschoenen van lisadore.com ;) )

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:31

Lekker Debby!

Heb een paar goedkope gympen gehaald, zit een dunne rubber zool onder maar best vlak, (geen antislip) en danst prima op pleinfeesten.

Zondag leuk wezen dansen bij social dance. Met heel veel onbekende gedanst en 1 jongen was zo vliegensvlug met zijn shines en handen, hadden echt lol en was een mega lang nummer. Was daarna echt even aan het kijken waar ben ik en waar staat de rest :? Vriendinnen zagen het en lagen natuurlijk dubbel 'welkom terug op aarde' :))

Morgen met zijn 10e richting Minneboo, wordt weer gezellig dansen en een workshop SALSA CUBANA Int. by Fabrizio Micciche en Beamiris Rodriguez van BailAlma, ben benieuwd :D

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:03

Oeps, even een tijdje niet hier geweest ;)

Dat probleem heb ik nu ook altijd, ik vind buiten feestjes zooo leuk, maar je kunt er nooit echt fatsoenlijk salsa dansen. Bachata en Kizomba natuurlijk wel, hoef je niet te draaien.
Ik heb wel nieuwe dansschoenen binnen, rood met glitter :D :D Zo snel mogelijk uitproberen natuurlijk!
Zijn er nog mensen die naar Utrecht gaan vanavond?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:36

Oh op zich kan ik heel fatsoenlijk salsa dansen hoor, tijdje terug in het park op blote voeten in het gras en zelfs toen lukte een dubbele draai. Maar fijn voor je enkels en knieën is het niet, na Dias had ik echt wel last van m'n voeten en enkels omdat ik me qua dansen ook niet wil inhouden. Scheelt wel dat ik ook vrij veel cubaans dans en dat is veel geschikter om op straat te dansen (doen die Cubanen tenslotte ook). LA-style is veel meer de 'danszaalstijl'. Ik ga dus maar gewoon es kijken naar goedkope leuke schoenen die werken op straat en houten vlonders.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:09

Bij bachata kan je ook heel veel & snel draaien, maar op een slechte vloer kan je beter gewoon close dansen.

Ook naar Utrecht geweest, jammer dat ik het nu pas zie.
Vrijdagavond bij Café Tropical, zaterdag bij het Vechthuis en gister open avond van dansschool..
Ruim 12 uur gedanst in een weekend, mijn voeten waren er gisteravond wel klaar mee :P

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:43

zo, druk geweest jij.
Ik ben gisteren voor't eerst naar de Eemhof geweest. Erg gezellig vond ik het, leuke locatie, leuk publiek, gewoon lekker dansen. Zeker voor herhaling vatbaar.
Morgen laatste lesje cuban bij Ziko (grappig, advertentie van hem hier onderaan de pagina) en donderdag proeflessen en vrijdansen van m'n eigen dansschool, waarbij het meestal na de proeflessen een beetje 'weerzien-avond' wordt voor de gevorderden. Dat dan volgende week nog een keer en dan de week er na eigenlijk zelf weer beginnen met lessen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 16:32

Jij hebt ook bachata gevolgd deze zomer toch? En dan Dominicaanse stijl?
Dit weekend toevallig ineens veel Dominicaanse stijl gedanst, of iig geprobeerd.. O:)

Was gister inderdaad ook zo'n leuk weerzien van alle bekenden. Na de workshop Intermediate was het vrijdansen. Leraar vraagt mij ten dans, gooit mij rond door onbekende figuren en ik zei daarna van 'welke hand bedoelde je nou bij die zwaai?' "jij hebt toch intermediate 1 gevolgd?" nee, die ga ik nu starten "ow.. dan heb je net bijna alle figuren al gedanst, ging goed!" Mooi zo, waar ik eerst in de stress schoot van 'dit ken ik nog niet' of ging nadenken waarom ik verkeerd uit kwam, waardoor de rest van het figuur achter de feiten aanlopen was, begint nu het go-with-the-flow te komen dat het vast wel weer goed komt :D