Suusie22 schreef:even een vraagje tussendoor,, als je een nep icewatch koopt (zoals ik dus had gedaan) moet je daar nog extra voor betalen bij de douane? of niet? (invoerrechten, belasting, inklaringstoeslag?)
Ik kreeg er vandaag zelfs 2 binnen, bij elkaar in 1 verpakking. En hoefde niets te betalen. Totale kosten voor beide horloges samen was € 7 euro 
Suusie22 schreef:ik snap er soms ook niets van hoe sommige mensen deze producten veeeeeeeel goedkoper aan kunnen bieden. in de winkel betaal je voor sommige producten 10x zoveel (soms het verschil nog groter) dat is echt raar.. maarja, wij besparen daardoor geld

Mijn moeder wist het mij te vertellen. Via goeie bron is ze hierachter gekomen (mag geen namen noemen).
90% van alle spullen ter wereld worden in landen als China gemaakt, ook bijvoorbeeld Louis Vuitton tassen. Deze worden door mensen gemaakt van bijvoorbeeld 8 uur smorgens tot 8 uur savonds. Tussen deze tijden krijgen de werknemers betaald voor hoeveel ze werken (of hoeveel tassen ze maken, dat verschilt per merk). NA 8 uur savonds mogen ze in sommige bedrijven nog tot 12 uur savonds in hun eigen tijd door werken voor zichzelf. Bijvoorbeeld om hun eigen kleding te herstellen, maar ook bijvoorbeeld om meer tassen te maken! Deze tassen maken ze zelf en mogen ze zelf houden, voor eigen gebruik of... Voor verkoop! Hoemeer ze er maken, hoe meer ze verdienen en aangezien ze weinig tot geen verschil hebben met echte, kunnen ze vragen wat ze willen. De een verkoopt het via Ebay, de ander op straat, de ander verkoopt het weer via een distributeur. Noem maar op..
Qua verzenden, geen idee. Maar in China kost het allemaal geen drol he. Postzegels kosten daar ook maar een cent of zo...