Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:49

Kimberely, wat bespottelijk hoe die vrouw reageert! Ik snap heel goed dat je eigenaar aangaf dat dat flesje water weg moest. Als je ergens gaat zitten eten, ga je niet aan je eigen drinken zitten. En al helemaal niet prompt midden op tafel zetten als het bedrijf in kwestie zelf ook water verkoppt ( elk restaurant, duh :+ ). Ik zou mevrouw ook verzocht hebben het flesje van tafel te halen, met de nodige uitleg waarom.

Shadow0

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:32

Nogmaals: ik vind het volkomen normaal dat je als restaurant vraagt of iemand z'n flesje weer opbergt. En dan kun je best wijzen op 'meegebrachte consumpties mogen niet genuttigd worden' enz enz.

Maar als je het op een andere manier op kunt lossen en je denkt dat die manier op dat moment een betere is, laat je dan in hemelsnaam niet beperken door suffe argumenten als 'regels zijn regels dus het kan niet anders'. Als je het anders wilt oplossen, dan kan dat. Als je dat niet wilt, prima, maar verschuil je niet achter anonieme regels en kom er gewoon voor uit dat je niet wilt.

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:27

Leuk topic, werk zelf in de horeca en zo krijg je een goed beeld van wat voor jou misschien normaal is maar wat andere gasten als irritant beoordelen.

Verder las ik iets dat er om fooi wordt gevraagd? Kan echt niet..
Bij onze pinautomaat, als je met creditcard wilt betalen dan vraagt de automaat automatisch, wilt u fooi ingeven en dan kan de gast zelf de fooi bepalen. Maar toch schaam ik me altijd een beetje, helemaal omdat ik er mensen op moet wijze omdat ze anders daar hun pincode al invoeren

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 07:23

Her in de het midden oosten betaal je voor Service Charge 15%
Dus op de rekening komt nog 15 % ... nu vind ik het dit niet altijd waard, maar Ok!

Als we de service echt goed vinden en de jongeman doet goed zijn best .. dan geven we hem apart fooi, maar dat moet hier altijd heel vorozichtig want voor je het weet moet hij het weer inleveren...

Maar fooi in het restaurant geven we bijna niet hieromdat die Service charge er al bji zit... wij geven wel altijd een soort van Fooi/extra'tje aan de jongen van de supermarkt die altjd heel netjes onze spulletjes inpakt en in de auto zet ! :)

Oke- iedereen is het er wel mee eens dat eigen consumpties niet genuttigd mogen worden in het restraurant m.u.v. baby's, peuters en andere kleuters... :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:51

Hoe zit het eigenlijk met service charge.
Soms vond ik het echt zwaar matig, waardoor je eigenlijk 10% fooi betalen zou.
Sta je in je recht als je dit aangeeft?

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:17

Volgens mij kun je er je punt niet van maken met dat service charge,,, ik heb morgen weekend! dan ga ik het eens even uitzoeken!!

Vind het soms ook wel belachelijk, bepaal zelf wel of ik fooi geef of niet !:) toch !?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:36

Haha, muv baby´s inderdaad
'Nee mevrouw, doet u uw borst maar weer terug in uw kleding, u moet iets bestellen voor uw baby' :Y)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:41

Bij ons zat laatst ook een vrouw uitgebreid haar kind borstvoeding te geven.. Ze waren toen de enige gasten maar toen een mannelijke collega nietsvermoedend een drankje ging opnemen schrok ie wel even :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:11

_O- Awkward!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:16

Volgens mij kan je een service charge niet of niet echt 'aanvechten' als de service slecht was omdat het geen fooi is, maar een vergoeding voor de bediening, net zoiets als 10 euro administratiekosten op een lowlandsticket.

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:43

haha je kunt hier ook de service charge zien als hun fooi.. want die krijgen echt weinig hier !!

Mijn mannetjes verdienen ongeveer 800 a 1100 riyaal dat is 160 Pleuro per maand!!
dus die service charge kun je net zo goed zien als hun fooi hier..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:06

Wat een leuk topic! Ben ziek thuis vandaag, dus heb alles op mijn gemakje doorgelezen :)

Ga zelf ook graag uit eten en ben wel kritisch, maar merk ook wel dat de drempel om iets te zeggen soms hoog is :j weg gaan zonder te betalen zou ik al helemaal niet durven, ookal is het nog zo terecht
Maar goed, misschien heb ik het nog niet erg genoeg mee gemaakt :=

Verhaal wat ik hier wel wil delen, speelt bij een wokrestaurant. Ik was met mijn familie uit eten en de jongen die serveerde was nogal joviaal. Te vaak aan tafel komen, zogenaamd leuke grapjes maken, mij ongevraagd tips geven over hoe ik met stokjes moet eten en, als klap op de vuurpijl, met stokjes een hapje pakken en het mij voorhouden om te eten :oo
Uit reflex hapte ik ook nog, maar toen het eenmaal bezonken was, vond ik het zó onbeschoft!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:37

Ik geef trouwens zelf niet altijd fooi... Ook al is de bediening prima. Ik kom soms 3 keer per week bij hetzelfde café waar ik ontzettend blij ben met de bediening, ze zijn lekker persoonlijk, weten wat ik drink etc. Ik ga dan niet iedere keer fooi geven hoor, moet zelf ook een beetje aan mijn portemonnee denken en het is allemaal al duur genoeg hier op zo'n eiland.

Corelli, die jongen had vast een oogje op je ;-)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:12

Oh ja, dat was meteen duidelijk :') maar dat geeft hem niet het recht om zich zo te gedragen
Als ik nou terug flirtte, dan nog niet maar dan had ik het nog kunnen begrijpen
Maar zoals het nu ging, zwaaaaar beschamend, zowel voor mij als voor hem

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 22:15

Haha. Ik bedenk me er net een waar ik zooo ontzettend hard om heb moeten lachen.
Toen ik nog in een restaurant werkte was het daar zo dat wanneer je de zalm bestelde je er een gamba bij kreeg. Nu was er een vrouw die dat had besteld en die probeerde de gamba met schaal en al op te eten. Vervolgens was hierdoor een stukje van haar tand afgebroken en WOEST dat ze was :') We hadden haar moeten uitleggen hoe je een gamba moet eten etc. Maar ik denk dan. Waarschijnlijk zullen de meeste mensen lichtelijk beledigd zijn als je vraagd of ze weten hoe je een gamba eet _O- Ik kan me niet meer herinneren hoe het uiteindelijk is afgelopen. Maar het was wel een beetje raar. Ze had het ook gerust zelf even kunnen vragen aan ons namelijk.

Pff. Inmiddels werk ik sinds een maand ook weer in de horeca. In een club waar ik rondloop en mensen vraag of ze nog wat te drinken willen oid. Heel leuk werk! Alleen sommige mensen. Ik ben continue aan het lachen, doe vaak even een dansje met de gasten (vinden ze leuk). Maar dat resulteert vaak wel in de vraag of ze mijn telefoonnummer mogen hebben :') Ehrm.. Vaak antwoord ik maar gewoon dat ik een vriend heb :P
Laatst ook. Er waren twee meisjes die aan een tafel zaten en die hadden een rekening. Bij ons is het op de meeste dagen zo dat als je voor 11 uur drinken besteld het maar 1 euro kost. Nu hadden ze nog iets om 10 over 11 besteld en ze vroegen even later of ze konden afrekenen. Dus ik noem het bedrag (2x 1,- en 2x 3,50) 9 euro alsjeblieft. En ze werden BOOS en begonnen te schreeuwen dat dat belachelijk was etc. En een rotkop dat ze trokken. Ik kreeg er echt de kriebels van. Brr! Maar ik ben heel vriendelijk gebleven heb gezegd; Als u een momentje heeft haal ik er even iemand bij waarna ik met de manager heb overlegd en ze dan maar 4 euro heb laten afrekenen. Maar.. Wat een onvriendelijke troela's!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 23:11

Hoe kan er nou in godesnaam een stuk tand afbreken door de schaal van een gamba :?
Het is geen schelp ofzo... Ik geef die dingen als speeltje aan mijn kat, die vreet ze zo op.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 00:38

Oe, goed plan van die gamba's, dat ga ik ook een keer doen :)

Vandaag tijdens de naborrel hadden we het met de kok over speciale eisen. Ze zei dat zij altijd als er mensen met speciale dieetwensen komen daar zo veel mogelijk rekening mee houdt. Als er een telefoonnummer is gegeven, belt ze ook even op om het menu door te spreken en op de avond zelf stelt ze zich even voor en herinnert ze de gast eraan dat ze overal rekening mee houdt. Lijkt me fijn als je een 'moeilijke eter' bent :) gluten enzo.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:10

Wij hadden laatst een man met een UIL op het terras zitten...
En hij wilde niet weg :(

Je gaat toch niet met zo'n groot bakbeest op een terras zitten,, aandacht vragen waarschijnlijk.. :roll:
Uiteindelijk is ie zonder te betalen en boos weggelopen.. :n :wow:

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:14

wat vonden de andere gasten ervan? Ik zou het wel gaaf vinden hoor, trok het niet juist heel veel mensen?
Sturen jullie mensen met grote honden ook weg?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:14

Ik wou net zeggen, als hij dat dier toch gewoon bij zich houdt...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:22

Ja, honden mogen ook niet op het terras of binnen. :n
We zijn een luxe lunchroom, mensen willen eten bij ons en we hebben ook best wat luxe gerechtjes.
Daar horen geen (huis)dieren bij :)

Mensen die er rondom zaten vonden het erg ongemakkelijk, maar er kwam inderdaad wat volk op af.
Maar als ik zo'n beest achter me zou hebben zitten, dan zou ik ook wegwezen :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:26

als er helemaal geen dieren toegestaan worden kan ik jullie reactie begrijpen, is dat ook duidelijk aangegeven als je het terras op komt?
Ik ging er (te makkelijk sorry) vanuit dat je alleen die man met die uil wegstuurd en mensen met een hond laat zitten, stond nergens hoor te snelle aanname dus ;)
Geen dieren is geen dieren.

Sorry.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:45

Je hoeft geen sorry te zeggen hoor :)

Het is namelijk niet goed aangegeven, eigenlijk helemaal niet.
Alleen met woorden zeg maar.

Dus eigenlijk zouden ze dat best wel mogen doen.. :j Om dit soort zaken te voorkomen..

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:22

dan dek je jezelf wel in en kan je altijd terugvallen op de meldingen dat dieren niet zijn toegestaan. Voor sommige mensen is dat niet zo logisch blijkbaar.
Ik zie ook regelmatig honden in een restaurant waar wij veel komen, wel netjes onder tafel en je hebt er geen last van. Dit is een restaurant bij een jachthaven dus dan is het ergens wel logisch dat die dieren niet alleen op een bootje blijven, ik heb er ook geen moeite mee. Maar in een wat luxer restaurant zou ik er ook niet blij van worden, hoewel het maar net is hoe de baas ermee omgaat.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:34

Hier zijn dieren wel toegestaan, maar wat ik vandaag weer meemaakte: Een wat ouder stel met een oude hond en dat dier gaat me toch over zijn nek MIDDEN in de entreehal. Dus ik een emmer sop en een doek gehaald voor mevrouw en ik zeg: alstublieft. Nou dat was niet bepaald de bedoeling, ze had verwacht dat ik het schoon zou maken. Nou sorry, met alle respect dat ga ik dus gewoon niet doen. Ik heb een terras vol mensen, en daarnaast, ik vind het gewoon smerig. Mijn eigen hond tot daar aan toe, maar een hond van een ander? Nee bah. Mevrouw was not amused, vond het geen service.. Maar even serieus, verwachten jullie dat van bedienend personeel?