Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:35

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ook weer een grappige gehad via mp.
Kreeg de vraag of ik rijlaarzen had voor smalle lange benen.
terug gemaild of ze haar kuitmaat en hoogte wilde opmeten en dat ik dan kon kijken of we ze hebben die haar zou passen.
Krijg ik als reactie terug, nee dat weet ik niet hoor! Ben wel gegroeid sinds een tijdje.....
Ja daar kan ik wat mee }:0

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:39

Een vriendin van een vriendin van mij ging d'r oude zadel via marktplaats verkopen...
Advertentie gezet en alles, krijgt ze na 3 dagen een bericht van een vrouw. De vrouw vroeg: Liefjeee, wat is de vraagprijs? wanneer kan ik kijken? Beetje vaag dat mevrouw liefje en zo zegt maar ja, .... . Dus vriendin antwoordde: vraagprijs is 200 euro en deze week woensdag heb ik tijd om 11 uur. Mevrouw vond t allemaal 'fantastique' en die woensdag kwam ze langs. Zo gezegd zo gedaan en woensdag om 11 uur werd er aangebeld. Zadel werd bekeken etc. Zegt vriendin: Nou wat vind u er van? Mevrouw zegt: Geweldig, kind. super dit! dat zadel zal perfect passen etc, maar heb mijn portemonnee thuis laten liggen..... Niet bepaald slim ofzo :') . Dus vriendin vindt het een beetje vaag maar zegt, nou dan komt u het toch volgende week ophalen? Dus mevrouw en vriendin hebben afspraak gemaakt voor een donderdag. Donderdag belt de vrouw 3 uur te laat (!) op op vriendins telefoon en zegt: Ja lieverd, Kan je het zadel even in een envelopje sturen, ik ben nu even bezig met mijn bovenlip te laten harsen, nou bedankt he schattepopje :)

Nou mooi dat dat zadel niet in een envelopje past :D Ze heeft het ook niet verstuurd naar mevrouw.

O is een beetje een lang verhaal geworden haha...

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:44

kikivh schreef:
Een vriendin van een vriendin van mij ging d'r oude zadel via marktplaats verkopen...
Advertentie gezet en alles, krijgt ze na 3 dagen een bericht van een vrouw. De vrouw vroeg: Liefjeee, wat is de vraagprijs? wanneer kan ik kijken? Beetje vaag dat mevrouw liefje en zo zegt maar ja, .... . Dus vriendin antwoordde: vraagprijs is 200 euro en deze week woensdag heb ik tijd om 11 uur. Mevrouw vond t allemaal 'fantastique' en die woensdag kwam ze langs. Zo gezegd zo gedaan en woensdag om 11 uur werd er aangebeld. Zadel werd bekeken etc. Zegt vriendin: Nou wat vind u er van? Mevrouw zegt: Geweldig, kind. super dit! dat zadel zal perfect passen etc, maar heb mijn portemonnee thuis laten liggen..... Niet bepaald slim ofzo :') . Dus vriendin vindt het een beetje vaag maar zegt, nou dan komt u het toch volgende week ophalen? Dus mevrouw en vriendin hebben afspraak gemaakt voor een donderdag. Donderdag belt de vrouw 3 uur te laat (!) op op vriendins telefoon en zegt: Ja lieverd, Kan je het zadel even in een envelopje sturen, ik ben nu even bezig met mijn bovenlip te laten harsen, nou bedankt he schattepopje :)

Nou mooi dat dat zadel niet in een envelopje past :D Ze heeft het ook niet verstuurd naar mevrouw.

Ik ging van >;)
naar _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:56

Raponsje schreef:
kikivh schreef:

Ik ging van >;)
naar _O-

Same here!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:17

Raponsje schreef:
kikivh schreef:

Ik ging van >;)
naar _O-

Hahahahh lig hier helemaal in een deuk

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:26

geweldig :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:52

kikivh schreef:

Haha. ik lig in een deuk!! _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:53

Ik heb hier een goede transactie tot nu toe :j
Via marktplaats.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:04

Ik had laatst reactie gekregen op mijn galajurk, die een vrouw voor haar zoon wou kopen, want zoonlief wou ook een mooie jurk aan op de bruiloft van zijn zus. Ik dacht eerst dat het een grap was, ik hoorde ook een tijdje niets meer. Maar na enkele dagen stilte, zijn er toch weer een paar mails heen en weer gestuurd! Tot we de uiteindelijke datum af zouden spreken voor het passen, want toen hoorde ik er opeens niets meer over ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:05

Haha :')
Theoretisch gezien kan het wel :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:27

Ik dacht op een gegeven moment dat het toch echt serieus was! Het kan idd prima, heb in de lingeriezaak waar ik werkte wel vaker dameskleding aan heren verkocht. Ik was ook echt super nieuwsgierig, de laatste mail die ik kreeg was een mail waarin ze vroeg of haar zoon een keer overdag langs kon komen en dat dit het beste schikte aan het begin van de week. Dus ik heb netjes terug gestuurd op welke dagen en tijdstippen hij langs kon komen en of ze mij konden laten weten welke dag en tijd ze het liefst wilden komen. Maar daarna niets meer van gehoord. Dus of het echt was, of toch een grap, geen idee....

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:32

die van het zadel is zó grappig :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:37

Had je je adres ook al gegeven?
Straks staan ze er een keer ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:22

@Alja: Nee, gelukkig niet! haha Wel gezegd in welke wijk ik woon, maar nog niet het exacte adres.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:27

Heb een tijdje mijn scooter op MP gehad, ding is nagenoeg nog nieuw, nog geen 300 km op de teller, afgelopen maand een beurt gehad door de dealer.
Krijg je van die onzinbiedingen, want ja ik moet van ver komen, tja dan zoek je er toch één in de buurt denk ik dan. Of ja hij is niet helemaal mijn kleur maar hij ziet er nog netjes uit kan je wat aan de prijs doen? Nou nee, dan zoek je er toch één die wel je kleur is.
Of reacties van is er wat mis mee dat je m weg doet? Nee is niets mis mee, heb m vorig jaar zomer gekocht om mee naar de revalidatie te kunnen gaan omdat ik toen nog geen auto kon rijden, nu heb ik m niet meer nodig.
Had m te koop staan voor ruim € 300 onder de aankoopprijs en zelfs dat was nog geen korting genoeg voor een scooter die nog niet eens ingereden is.. Heb m er maar weer afgehaald, was het even beu

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:34

Heb een skelter te koop staan, had een bod, dus keurig gemaild dat ze hem kunnen komen halen.
Dat ze maar even moeten mailen voor een afspraak.
Krijg ik mail terug, wanneer kan het dan.
Zucht, zelf denken is er niet meer bij, geen enkele dag genoemd, zo van ik zou eventueel dan kunnen of dan.
Dus ik een heel lijstje terug gemaild, wanneer het allemaal eventueel kan. (lees minimaal 6 mogelijkheden)

Zal me niks verbazen als ik nu een mail terugkrijg van oh nee dan kan ik niet.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:38

Heel irritant meggiemeg!

Ik bood vorige week op een bank. Er stond bieden vanaf 350,- maar er had al iemand 150,- geboden, dus ik dacht laat ik 200,- bieden. Zelfs 350,- was veel te weinig voor een Chesterfield bank, maar goed. Ik dacht mensen bieden bij mij ook altijd zo laag, laat ik het eens proberen. Vrouw mailt dat ze akkoord gaat met mijn bod. Voordat ik nog terug kan mailen, mailde ze: "sorry, krijg net te horen dat hij minimaal 550,- moet opleveren." Ze had mijn bod verwijderd en de adv aangepast naar 550,-. Heb zelf niets meer laten horen daarna. De volgende dag was de bank ineens in prijs gezakt, van 550,- weer naar 350,-. Nog een dag later naar 325,-
Ik kreeg echt even de neiging om de vraagprijs te beiden, af te spreken en niets meer van me te laten horen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:38

Of je hoort helemaal niets meer....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:39

Girlgamer schreef:
Heel irritant meggiemeg!

Ik bood vorige week op een bank. Er stond bieden vanaf 350,- maar er had al iemand 150,- geboden, dus ik dacht laat ik 200,- bieden. Zelfs 350,- was veel te weinig voor een Chesterfield bank, maar goed. Ik dacht mensen bieden bij mij ook altijd zo laag, laat ik het eens proberen. Vrouw mailt dat ze akkoord gaat met mijn bod. Voordat ik nog terug kan mailen, mailde ze: "sorry, krijg net te horen dat hij minimaal 550,- moet opleveren." Ze had mijn bod verwijderd en de adv aangepast naar 550,-. Heb zelf niets meer laten horen daarna. De volgende dag was de bank ineens in prijs gezakt, van 550,- weer naar 350,-. Nog een dag later naar 325,-
Ik kreeg echt even de neiging om de vraagprijs te beiden, af te spreken en niets meer van me te laten horen.

Dat zijn typisch mensen die om geld verlegen zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:51

Pff ik had een situatie met een vliegendeken die netjes verstuurd was maar bleek een bilkoord te missen en lang niet in de staat te zijn zoals zij had gezegd.
Had contact opgenomen met haar en valt niet met haar te praten... Nu de bezwaarcommissie erbij van bokt maar duurt zo lang en ik kan ondertussen geen nieuwe deken kopen omdat ik het geld er niet voor heb, hoop dat ik nog wat te horen krijg want.moet elke keer pb sturen om reactie te krijgen anders gebeurd er geloof ik helemaal niks...
Volgende keer dus in de buurt wat zoeken wat ik eerst kan bekijken voordat ik het koop.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:49

Heel herkenbaar Annickkii.
Via Bokt een barefoot gekocht. Alleen de dame in kwestie reageert nergens meer op. ben bang dat ik naar m'n geld kan fluiten.
Maar goed ze heeft t/m vandaag om ervoor te zorgen dat ik het zadel heb, anders stap ik naar de politie vanwege internet oplichting.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 13:26

knip :)
Laatst bijgewerkt door shilady op 27-06-12 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:28

shilady schreef:
Deel 1 [LZP] Rare mensen op marktplaats.

Kom maar weer op met je grappige marktplaats ervaringen en verhalen *\o/* *\o/* *\o/*

We hebben volgesmij allemaal wel wat dingen meegemaakt op marktplaats

Mensen die niet komen opdagen
Mensen die een baby van 40 blijken te zijn
Mensen die je paard of dier gratis willen maar uiteraard het beste huisje ooit aanbieden
Mensen die 1 euro bieden of 1 cent....

Kan het nog gekker??

vertel op !?

Ik kan me vergissen, maar hier staan ook dergelijke voorbeelden tussen die de één voor grappig aanziet en de ander voor minder grappig. Waarom zou dit niet kunnen? Zolang er geen privégegevens worden verstrekt zie ik hier het probleem niet van in...

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:35

Ik heb regelmatig wel een cavia op MP staan. Laatste mailde iemand of ik hem ook kon brengen, 50 km hier vandaan. Want ze had geen eigen auto en geen vervoer (volwassen vrouw). Ik heb maar gezegd dat we niet bezorgen ;)
Hoe zou ze naar de DA gaan als dat nodig zou zijn?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 13:44

Jolien87 schreef:
shilady schreef:
Deel 1 [LZP] Rare mensen op marktplaats.

Kom maar weer op met je grappige marktplaats ervaringen en verhalen *\o/* *\o/* *\o/*

We hebben volgesmij allemaal wel wat dingen meegemaakt op marktplaats

Mensen die niet komen opdagen
Mensen die een baby van 40 blijken te zijn
Mensen die je paard of dier gratis willen maar uiteraard het beste huisje ooit aanbieden
Mensen die 1 euro bieden of 1 cent....

Kan het nog gekker??

vertel op !?

Ik kan me vergissen, maar hier staan ook dergelijke voorbeelden tussen die de één voor grappig aanziet en de ander voor minder grappig. Waarom zou dit niet kunnen? Zolang er geen privégegevens worden verstrekt zie ik hier het probleem niet van in...

Volgesmij heb jij het gedeelte gemist dat dit topic gesloten is geweest omdat het persoonlijk werd en er vooral veel over oplichting werd gepraat?