Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:23

Lees het topic door voor tips zou ik zeggen :)

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 01:01

Ook ik schrijf nog steeds met mijn inmate, leuke meid die overal op in gaat en zelf ook wel wat vertelt. Ik zal deze week eens een kaartje sturen en dan volgende week een brief er achter aan ofzo.

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik toen de keuze heb gemaakt om dit te doen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:52

Ik ook, ben elke keer gelijk vrolijk als er een brief in de bus ligt. Volgende maand is ze jarig, dacht eraan om haar een boek te sturen: 'The Undutchables'! Kent iemand dat boek hier? Hij lijkt me ontzettend grappig maar heb 'm zelf nog niet gelezen, dus het is wat lastig te beoordelen of het ook een leuk boek voor 'buitenstaanders' is.

Goesju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:10

Ik had een erg leuke inmate, maar die reageerd niet meer helaas. Heb nog twee brieven zijn kant op geschreven maar niks meer van gehoord. Vorige week heb ik een brief naar een andere inmate gestuurd, dus ben benieuwd of ik wat terug krijg!

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:09

Magrathea schreef:
Nant schreef:
Ja super knap he, ik had hem een 10 x 13 foto gestuurd. Dus super kleine foto ook nog eens.

Heb je dat schilderij zelf gekregen ook? Of houdt hij 'm zelf?
Wel gaaf hoor! Tof dat hij dat mag doen daar!

Ja hij hangt hier alweer een tijdje aan de muur. Hij wil ook mijn verzorgpaard schilderen en mijn broers andere hond. Dus even mooue foto's uitzoeken.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:06

Ik zit nog zo te twijfelen of ik ook zal beginnen met schrijven. Denk niet dat m'n ouders er erg blij mee zijn := . En daarnaast vind ik het ook lastig om iemand 'uit te kiezen' zegmaar :p

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:08

Ik heb een brief klaargemaakt naar een nieuwe gevangene, helaas is mijn vorige gevangene overleden :(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:12

Ojeetje, hoe weet je dat? En wat is er gebeurd? Death row?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:14

Magrathea schreef:
Ojeetje, hoe weet je dat? En wat is er gebeurd? Death row?

Hij heeft helaas de doodstraf gekregen, Ik ontving gisteren ze ''afscheids''brief ;(

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:21

Ik heb nu wederom voor een gevangene gekozen die death row heeft, ik merk namelijk dat ik voor deze mensen veel meer kan betekenen als iemand die ooit weer vrijkomt.
De band die je met iemand opbouwt is zo anders! al blijf het natuurlijk even een shockmoment om te horen wanneer zijn tijd rijp is :(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:25

Super dat je dit doet hoor! :j Ik denk dat ik het er te moeilijk mee zou hebben.
Lijkt me ook erg moeilijk om een brief te lezen van iemand die er niet meer is...

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:02

Maar hoe kan hij nou al overleden zijn voordat jij die brief hebt? Meende dat iemand in het topic had gezegd dat het 3 maand van te voren bekend werd gemaakt wanneer iemand geexecuteerd wordt? Nou ja, het blijf moeilijk en raar natuurlijk dan om die brief te lezen.. Hoe lang schreef je al met hem/haar?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:15

Ik dacht eerst dat ik het niet aan zou kunnen een Death row. Maar ben toch voorzichtig gaan kijken.
Het vervelende vind ik alleen dat die mensen echt vreselijke dingen hebben gedaan en ik kan daar niet normaal mee omgaan. Ik heb een enorme afkeer tegen zulke mensen en nu wil ik niet banketstaaf klinken maar hoe zou jij denken als:
Je moeder/ vader /kind werd vermoord en de moordenaar krijgt een zware straf. Dan hoop je toch dat ze wegkwijnen? Dan hoop je toch niet dat er mensen zo aardig zijn hem / haar te gaan schrijven en steunen.

Nu kom ik misschien heel banketstaaf over, voor mensen die een inmate verloren zijn op dead row of die misschien een hele goede band hebben met een deadrow inmate. maar ik bekijk dingen altijd van twee kanten.

Misschien als je het verhaal dan weer van de gevangene's kant komt je begrip kunt opbrengen. sommige zien geen andere uitweg dat snap ik ook wel. Maar dat zie je niet aan een profiel, of iemand een botte seriemoordenaar is of iemand echt geen andere uitweg zag (ik ben ook wel eens in staat iemand te vermoorden bij wijze van).

Hoe kijken dead row schrijvers hier tegenaan? Misschien heb je een tip?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:36

Ik ben sinds kort met 1 Death row inmate aan het schrijven,
maar ik kijk er een beetje doorheen,
ze zitten dan wel vast voor iets ergs, voor wat dan ook,
maar ze komen nooit meer vrij en gaan dood,
dus voor de tijd dat ze daar zitten hebben ze dan toch iets waardoor ze niet nog gekkere dingen gaan doen.
en ik schrijf juist extra geen inmates die vrij kunnen komen,
dan kunnen ze me ook niet bezoeken :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:39

Mavelle schreef:
Maar hoe kan hij nou al overleden zijn voordat jij die brief hebt? Meende dat iemand in het topic had gezegd dat het 3 maand van te voren bekend werd gemaakt wanneer iemand geexecuteerd wordt? Nou ja, het blijf moeilijk en raar natuurlijk dan om die brief te lezen.. Hoe lang schreef je al met hem/haar?

Ik denk dat hij momenteel nog in leven is, zijn executie datum is 30 november.
Ik bedoel er meer mee te zeggen dat ik zijn laatste brief heb ontvangen, deze brief is ongeveer 5 weken geleden al verstuurd zag ik aan de datum.
Ik schrijf bijna 1.5 jaar met hem.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:12

Intressant topic! Jammer dat ik nog te jong ben en ook wat bedenkelijk ben om mijn adres zomaar te geven aan een gevangene. Lijkt me wel erg gaaf om iemand te schrijven! Ik volg dit topic even :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:40

EmmaVZ, als je eenmaal de leeftijd hebt,
kun je kiezen voor een inmate die levenslang of doodstraf heeft,
zo weet je zeker dat ze je niet ineens komen opzoeken :')
heb ik ook gedaan! :D

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 02:03

Oh, das wel slim ja. Maar ik heb het topic even doorgelezen en weet niet of ik er tegen kan als de inmate op een gegeven moment wordt geexecuteerd(?). Maargoed, moet toch nog een jaartje wachten en misschien kijk ik er dan anders naar :P

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 02:07

Ik wist niet dat dat kon!
Wat een goed idee, ga me er in verdiepen :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 03:04

Dat diegene doodgaat is een feit,
Dan moet je kiezen voor iemand met levenslang.
Dan weet je dat hij er nog lang is.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 12:33

wat heftig steffiiy...
Ik schrijf ook met een gevangene op de death row, in florida. Vind het soms inderdaad erg moeilijk..
Of hij nou wel of niet schuldig is.. Hij heeft mij "het verhaal" verteld, zijn agrumenten waarom het feitelijk niet kan. Verder hebben er bij zijn eerste appeal 3 van de 7 rechters hem vrijgesproken. Bovendien zijn er ook 2 van de 4 aanklachten ongeldig gemaakt.

Maargoed, ik probeer er niet al te veel mee bezig te zijn, of hij wel of niet schuldig is, wel of niet vrij komt enzovoorts... Maar het valt me toch heftiger dan ik dacht hoor. Neemt niet weg dat ik het ernorm goed met hem kan vinden. :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:35

De door mijn vriend en mij gemaakte nieuwe website van de Texas Death Penalty Abolition Movement: http://www.abolitionmovement.org.

Voor 'mijn' terdoodveroordeelde (met wie ik al ruim dertien jaar schrijf en die ik meer dan eens heb bezocht) is nog geen datum vastgesteld, maar de verwachting is dat dat nu toch echt binnen enkele maanden gaat gebeuren.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:10

Ik ben nu een jaar aan het schrijven met mijn inmate. Hij zit in de Death Row gevangenis in Texas.
Vind het soms moeilijk, maar je bouwt wel een 'band' met diegene op. Om de 3 weken ontvang ik een brief van hem en hij van mij. :)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:08

Isegrim schreef:
De door mijn vriend en mij gemaakte nieuwe website van de Texas Death Penalty Abolition Movement: http://www.abolitionmovement.org.

Voor 'mijn' terdoodveroordeelde (met wie ik al ruim dertien jaar schrijf en die ik meer dan eens heb bezocht) is nog geen datum vastgesteld, maar de verwachting is dat dat nu toch echt binnen enkele maanden gaat gebeuren.

Hoe kijk jij er tegenaan wat hij heeft gedaan. (ik weet natuurlijk niet wat er aan de hand is en hoef dat ook niet te weten) Maar vraag me af of je toch medelijden met hem hebt en het allemaal heel erg vind. Of dat je zoiets hebt van eigen schuld dikke bult.

Denk inderdaad dat deze mensen er veel meer aan hebben om met iemand te schrijven.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:22

Maar heb je dan niet steeds een hele negatieve/depressieve ondertoon in de brieven die je krijgt?