Elfstedentocht koorts....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: Elfstedentocht koorts....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:31

Hij had het via Telegraaf.nl... Die zitten natuurlijk op elke meter van t ijs te meten, dus ja, die weten natuurlijk ook alles..

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:35

Ik wil het gewoon nog niet geloven. Wat als het nu nog twee dagen hard vriest, is er dan niemand meer die gaat meten?

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:36

Natuurlijk wel, dat doet de Telegraaf wel.. :+

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:37

Ik denk dat ze wel blijven meten hoor... Sowieso tot zondag, tot het ècht gaat dooien. Niets veranderlijker dan het weer, dus ik hoop dat het weer niet zo warm wordt als voorspeld.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:44

De Media heeft weer eens alles opgeklopt! Gelukkig blijven de Friezen er nuchter onder.. Als er zoveel mensen over het ijs moeten, moet alles echt goed in orde zijn en dat is het gewoon niet! Punt. Teveel risico, hele stukken onbegaanbaar. Het hele mediagebeuren hangt mij echt zo de keel uit, ook die stomme vragen die ze stellen.... Ik had plaatsvervangende schaamte tijdens de persconferentie! Die IJsmeesters weten heel goed wat ze doen. En dan nog daaraan gaan twijfelen... De tocht kan doorgaan, alleen moet er dan wel 100 km gekluunt worden, duhhhhhhhhh!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 22:45

Jammer als hij deze week niet zou komen,dan komt hij helemaal niet meer dit jaar.
De winter is nu echt voorbij.Echt zonde!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:17

Na maandag kunnen de draaiboeken de kast weer in en de schaatsen in het vet. Jammer, echt jammer...

Naja, morgen ben ik vrij, dus kinderen naar school, tochtje schaatsen, na de middag kinderen weer ophalen, weer naar het ijs, tussendoor even eten en 's avonds naar de ijsbaan.... De kilo's vliegen eraf :+

Zal mijn paard blij mee zijn als z'n vorstverlet afgelopen is.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:17

Sita_ schreef:
Hij had het via Telegraaf.nl... Die zitten natuurlijk op elke meter van t ijs te meten, dus ja, die weten natuurlijk ook alles..

ah, daar hebben we de boosdoeners. Overal wakken hakken krijg je ook slecht ijs van :D

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:30

Erg jammer
Maar was wel te verwachten natuurlijk
Ijs was op veel plekken niet voldoende
Erg jammer

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:42

Zo, ik was er gewoon ff chaggarijnig van :S baalde er best wel van, ik zei nog, ach dan klunen ze toch wat meer haha !! :P

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 00:44

Bikkel dat ie is! De vriend van mijn zus heeft het ijs schoon geveegd met het leger ;) Op Editie NL en het nieuws is hij de enige militair met een bezem :D

Vind het ook heel jammer dat het niet door gaat ;(

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 02:13

jammer dat het niet doorgaat
maaar; ze gingen uit van tussen de -4 en -8 komende nachten maar in de zuidwesthoek zijn nu rond 01.00 temperaturen van -10 en -11 hiertussen in
hier was voor vanacht min 5 opgegeven maar i het toch ook -8

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:03

Het kan nog steeds!! Al zou het een paar dagen boven 0 zijn, maar daarna wel weer gaan vriezen! Krijg je alleen maar een mooiere bovenlaag!!

Mijn collega is ingeloot, dus zou het wel super leuk vinden als het dit jaar door gaat. :D

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:42

Nerwen schreef:
Oei, was de kans op een Elfstedentocht eerst 82%, die is nu gestegen naar 85%!!! Op een aantal plaatsen ligt de vereiste 15 cm al!

Bron qua Elfstedentochtkans: http://www.weerstation-lemmer.nl/nieuws ... -2012.html

Hahah deze site heeft zijn verwachtingen ineens flink aangepast.. Gister was het nog 85%...

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:50

Volgende winter nog een keer hopen op een elfstedentocht

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:54

ik denk dat de kans volledig bekeken is, maandag wordt besloten of ze de gemalen weer aanzetten, en ik ben bang dat die weer aangaan gezien de dooi voorspelling. Als die aangaan is het ijs in een mum van tijd verdwenen.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:02

hier eenstukje gecopieerd:

Geen hoop?
Nee! Nee? Nou, ok misschien? De weerkaarten lijken duidelijk voor zondag, maandag, dinsdag: lichte dooi tot 3 a 4 graden, maar wel met NW winden. Als het te veel dooit moeten de gemalen in Friesland aan, en dat zou funest zijn! Maar, de GFS van 00 u komt met een verassende uitschieter van het hoofdensemble (zwarte run), die weer hoop biedt op een nieuwe vorstperiode rond eind volgende week. Let wel: op dezelfde manier stond deze vorstperiode ineens op de kaarten, dus er is nog niets verloren. Wél als zoals gezegd de gemalen aan moeten, want de stroming die dan onder het ijs ontstaat is catastrofaal!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:21

ze hebben gewoon veel te snel de eerste meeting georganiseerd en naar buiten gebracht, waardoor iedereen mekaar gek ging lopen maken, volgende keer pas een melding gaan maken als er overal zeker 10 cm ligt en niet als er hier en daar nog maar 2 cm ligt
vind het wel goed dat ze ondanks alle druk toch gewoon nee hebben gezegd, was vast niet makkelijk

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:23

Miepie77 schreef:
vind het wel goed dat ze ondanks alle druk toch gewoon nee hebben gezegd, was vast niet makkelijk

Ze hebben van de week ook "De hel van '63" gezien denk ik :P .

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 11:43

Haha op die site staat ineens dat de kans voor 11 stedentocht 0% is :') gister was het nog 85%

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:02

potverdikkie schreef:
Wél als zoals gezegd de gemalen aan moeten, want de stroming die dan onder het ijs ontstaat is catastrofaal!

Nou liever niet :+ Als ze hier gaan malen is het ijs binnen een dag weg. Dit omdat het water dan veel meer in beweging komt en er water wordt weggepompt, wat een laag lucht tussen het ijs en het water geeft. De gemalen moeten juist NIET aan, want dan is de hele ijsvloer weg of kapot. Ik hoop op een paar dagen dooi, dat de toplaag weer mooi aan gaat vriezen. Zetten ze in maart de gemalen maar aan, dan gaan we op naar de lente.

Ik hoop nog op heel wat dagen ijs, het is heerlijk om buiten te zijn en door het landschap te glijden :D

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:20

vanmorgen werd gezegd, dat de gemalen nog niet aan gaan, tot zeker is of er volgende week wel of geen vorst meer komt

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:30

Mareng schreef:
De Media heeft weer eens alles opgeklopt! Gelukkig blijven de Friezen er nuchter onder.. Als er zoveel mensen over het ijs moeten, moet alles echt goed in orde zijn en dat is het gewoon niet! Punt. Teveel risico, hele stukken onbegaanbaar. Het hele mediagebeuren hangt mij echt zo de keel uit, ook die stomme vragen die ze stellen.... Ik had plaatsvervangende schaamte tijdens de persconferentie! Die IJsmeesters weten heel goed wat ze doen. En dan nog daaraan gaan twijfelen... De tocht kan doorgaan, alleen moet er dan wel 100 km gekluunt worden, duhhhhhhhhh!

Helemaal mee eens! Ik word ook écht gestoord van de media en heb vooral een broertje dood aan de sbs.. Wat een grafzender is dat..

Baal er flink van.. :( Maarja, niks aan te doen.. We blijven hoop houden.. -O-

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:35

Gaan we samen balen tas ;) :(:)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 12:37

Wees toch eens blij dat mensen nog ergens enthousiast van kunnen worden ipv alleen maar gezeur over crisis/oorlog/werkloosheid etc. etc.
Ik vond het een verademing dat het eindelijk weer eens over onbenullige dingen ging als een schaatstochtje.