Adamootje schreef:Enne.. Wisten jullie dat oscillococcinum gemaakt is van eendenhart en eendenlever?
Ehm ja, sinds de aflevering van de keuringsdienst van waarde wel, maar ja, dan weet jij ook dat er 0,0 eend in dat spul zit waarschijnlijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loetie84 schreef:Ohja, ik bedenk me ineens iets waar ik pas heeeeeel laat achter kwam:
Op de snelweg zie je soms bordjes CaDo... Heb me járen afgevraagd waar dat voor stond! Maar toen ik het een keer zag, dacht: "duhhhh"
Het staat voor: Calamiteiten Doorsteek
ElzA_NT schreef:
Ik weet nog steeds niet of het nou standy of stanley mes is..
En vroeger had ik een knuffel van het wasmiddel robijn, maar dat was bij mij toch echt rodijntje!
Ook heeft het heel lang geduurt voordat ik begreep wat er bedoelt werd met 'ach, de meeste regen valt toch naast je!' terwijl ik dan lekker in de regen aan het werk was..
Jaime_ schreef:Jaime_ schreef:En wisten jullie dat aspirine niet het product zelf is, maar een merknaam van het product?
Het product zelf is Acetylsalicylzuur, en Aspirine is de merknaam
senna21 schreef:Eigenlijk ben ik nog steeds overtuigd dat de 'landing op de maan' compleet nep was.
Iets om de Russen te kunnen overtreffen.
Ik heb nog nooit iets gezien wat mij heeft kunnen overtuigen.
Een leuk filmpje maken kan ook in een studio...
In die tijd kon men amper een televisiesignaal met fatsoen een paarhonderd km verderop sturen.
En alle maanstenen komen ook op aarde voor, is inmiddels bewezen.
Ze zijn nooit weer teruggeweest... blijkbaar was er niks interessants...
Dus... ik wacht nog steeds op het échte bewijs.
Ik blijf maar denken dat de hele wereld is genept is in 1969![]()
En misschien ook in 2012
Jaime_ schreef:Acetylsalicylzuur is idd een soort bloedverdunner, Asprine is acetylsalicylzuur dus aspirine is ook een soort bloedverdunnerSnap je het nog ?
Net zoiets als dat TomTom een aardig ingeburgerde naam is voor navigatiesysteem.. Navigatiesysteem is een systeem dat je helpt navigeren, TomTom is een systeem dat je helpt navigeren.
liberty22 schreef:Daar hadden wij tijdens Inleiding Literatuurwetenschap een keer een college over. Geloof me, daar wil je niet teveel over nadenken, het is extreem frustrerend en niet te snappen.wat ik me ook vaak af vraag waarom heet een boom een boom een auto een auto , hoe komen ze erbij al die benamingen voor al die verschillende dingen , dat is afgesproken werk maar op zo een grote schaal blijft me verbazen.
Creatas schreef:Wij hebben heel lang zitten dubben (pre-google-tijdperk) wat dit was:
Einde vluchtstrook dus
Jaime_ schreef:Net zoiets als dat TomTom een aardig ingeburgerde naam is voor navigatiesysteem.. Navigatiesysteem is een systeem dat je helpt navigeren, TomTom is een systeem dat je helpt navigeren.