Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:13

GamblersCup schreef:
peacehorses schreef:
als je dan bij uitzondering iets moet sturen wat niet in zo'n doos past, dan loop je even naar de supermarkt en pak je daar een doos...

Helaas werkt dat zo niet, het zal bij Wehkamp net als bij ons volledig geautomatiseerd zijn. Daar loopt niets zomaar langs de automatische route, buiten het systeem om.
Dat kan ook helemaal niet, al de gegevens gaan verloren als het buiten het systeem om gaat.

Dan alsnog vind ik het geen stijl om het 'dan maar in een zak' te versturen. Grote kans dat dingen dan kapot gaan en geretouneerd worden, kan je net zo goed even zorgen dat het netjes word verpakt.
En dan moet je maar zorgen dat je de juiste maak dozen op voorraad hebt ;)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:14

Idd,wehkamp is ook volledig geautomatiseerd.
En die hebben helaas dus niet zoveel verschillende dozen.
Wel stom ja idd als je bedenkt wat ze allemaal verkopen...
Maar ja....niet mijn pakkie aan...

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:15

Ik heb op dit moment mijn opvang hondjes op MP staan.

Raarste wat ik hiermee heb gehad was een vrouw die mij belde,
"Ja hallo ik jou pups kopen."
Ik uitgelegt dat ik niet zo werk, wil graag meer info en ze gaan gewoon niet naar de eerste die zich melde dus vroeg vriendelijk of ze een mailtje wilde sturen.
vlak erna een mailtje
" ja hallo ik pups kopen ik jou net gebelt, waar woon je en wanneer kan ik ophalen"
ik uhm ok 8)7
MAAR nog geen 2 min later weer foon, dochter van die vrouw.
weet hetzelfde verhaaltje dat ze een pup wilde en of ik het deed voor 100 euro >;)

Heb maar netjes uitgelegt hoe of wat en niks meer gehoort :evaw:

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:22

Als je iets op Marktplaats gezet hebt voor 100 euro, dan 25 euro bieden.
Als je dan zegt dat je dat te weinig vind, aankomen met advertenties waar de aangeboden waar goedkoper is.
(Maar niet in de kwaliteit die jijzelf aanbied natuurlijk)

En als je zegt "ik wil er minimaal 75 euro voor hebben"
krijg je als reactie "weet je zeker dat ik het het niet voor 50 euro mag hebben"

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:37

JessAndHope schreef:
Dan alsnog vind ik het geen stijl om het 'dan maar in een zak' te versturen. Grote kans dat dingen dan kapot gaan en geretouneerd worden, kan je net zo goed even zorgen dat het netjes word verpakt.

Zoals je net kon lezen, kan het heel goed een fout in het systeem geweest zijn. En dan kun je niet "even zorgen dat het netjes wordt verpakt"... mensen denken echt dat alles met de hand uit de schappen wordt gehaald en in een doosje gedaan wordt, dat dit doosje voor doosje door mensen gedaan wordt. Dat kan helemaal niet als je een bedrijf hebt, waar letterlijk miljoenen bestellingen de deur uit gaan. En juist dit soort mensen, die dit "geen stijl" vinden, die sturen mailtjes waarvan ons call center altijd een beetje moet lachen. Die mensen zijn boos en eisen van alles en nog wat. Uiteraard krijgen deze mensen een net mailtje terug, en een nieuw artikel natuurlijk, service verlenen we natuurlijk wel. Maar ach, 1 artikel op de 2000 bestellingen wat fout gaat, is voor ons een prima quote ;)

ThinkAgain

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:39

nou er werd net door iemand gezegd die daar werkte, dat er alleen te kleine en te grote dozen zijn, en dat het daarom waarschijnlijk in een plastic zak verstuurd is. Dus als dat zo is, vind ik het inderdaad geen stijl. Verder snap ik de automatisering best hoor, het zal ook wel zo moeten, anders is het geen werk.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:43

Sabbientje schreef:
Als je iets op Marktplaats gezet hebt voor 100 euro, dan 25 euro bieden.
Als je dan zegt dat je dat te weinig vind, aankomen met advertenties waar de aangeboden waar goedkoper is.
(Maar niet in de kwaliteit die jijzelf aanbied natuurlijk)

En als je zegt "ik wil er minimaal 75 euro voor hebben"
krijg je als reactie "weet je zeker dat ik het het niet voor 50 euro mag hebben"

Achja, die mensen heb je altijd. Praat me er niet van!
En ik word ook altijd zo moedeloos van het zelfde verhaaltje.
Ik verkoop een fleece deken voor €40,- (Toevallig ook net de duurste die ik heb)
Uit gerekend op die advertentie krijg ik een mail. Ja daar en daar heb ik voor €15,- een nieuwe.

Denk denk ik UHHHH!!!! *zucht*
Dat zou best kunnen maar dat is een andere deken. Met andere kwaliteit.

Dit zet ik er inmiddels al niet eens meer bij want als mensen mij zo'n mail sturen weet ik al dat ze zich vast blijven houden aan die €15,-

Dus ik stuur tegenwoordig gewoon netjes, Dat kan. Als je verder geen 'hoge' eisen aan je deken hebt behalve de maat zou ik ook die nemen.
Met vriendelijke groet

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:11

Peachehorses; ik werk er 'gelukkig' niet meer ;)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:39

Gerda20 schreef:
Achja, die mensen heb je altijd. Praat me er niet van!
En ik word ook altijd zo moedeloos van het zelfde verhaaltje.
Ik verkoop een fleece deken voor €40,- (Toevallig ook net de duurste die ik heb)
Uit gerekend op die advertentie krijg ik een mail. Ja daar en daar heb ik voor €15,- een nieuwe.

Denk denk ik UHHHH!!!! *zucht*
Dat zou best kunnen maar dat is een andere deken. Met andere kwaliteit.

Dit ken ik :)
Af en toe kan ik er wel moe van worden, maar antwoord toch altijd netjes...
Maar denk bij mezelf, ga het lekker daar kopen dan. }>

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:06

notalways schreef:
En sammy je zegt langs gaan maar moet er dan eerst achterkomen wat haar adres is

Je zegt toch net zelf dat het te ver weg. Dan weet je dat adres neem ik aan?

Beetje googlen op fb,twitter,hyves en je komt er snel genoeg achter.

Goeie leer voor de volgende keer om bij zulke bedragen/spullen adressen te vragen en te checken!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:09

Sammie schreef:
notalways schreef:
En sammy je zegt langs gaan maar moet er dan eerst achterkomen wat haar adres is

Je zegt toch net zelf dat het te ver weg. Dan weet je dat adres neem ik aan?
Beetje googlen op fb,twitter,hyves en je komt er snel genoeg achter.

Goeie leer voor de volgende keer om bij zulke bedragen/spullen adressen te vragen en te checken!

Bij Marktplaats staat in ieder geval de plaatsnaam.
Wordt een beetje moeilijk gokken als iemand (zegt dat hij) in Amsterdam woont.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:11

Ja dat klopt, maar er is ook geld overgemaakt en daar staat ook een wp in. Bovendien is de persoon ook op bokt gevonden. Dan lijkt mij het telefoonboek, fb of hyves ook niet zo heel moeilijk :=

Maar goed, bij dat soort dingen (een zadel zou ik f.i.y. nooit via internet ongezien kopen, maar dat daar gelaten) vraag ik 9 vd 10 het gehele adres. :)

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:30

Sammie schreef:
Ja dat klopt, maar er is ook geld overgemaakt en daar staat ook een wp in. Bovendien is de persoon ook op bokt gevonden. Dan lijkt mij het telefoonboek, fb of hyves ook niet zo heel moeilijk :=

Dat is soms ook lastiger dan je denkt... wij staan bijvoorbeeld ook niet in het telefoonboek. En via facebook en hyves een adres achterhalen is best lastig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:35

Je moest eens weten wat mensen op bokt, fb en hyves rondstrooien :=

Daarom dus maar voortaan van te voren vragen :)

Vooropgesteld dat die spullen gewoon opgestuurd behoren te worden op eerste verzoek. Als je op zo'n manier je centen moet verdienen, hoop dat ze kan leven met d'r geweten :=

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:46

Heb trouwens van die man die mijn baby borns wilde kopen terug gehad dat hij dan geen intresse had (in capslock welliswaar, maar vind het netjes dat hij antwoord)

Ik ga nu even wat paardenspullen op marktplaats zetten, ben benieuwd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:23

peacehorses, als dat de reden was, dan doen ze het op de gok. Zou ik erg raar vinden en eerlijk gezegd geloof ik het niet. Ik zou er een mailtje tegenaan gooien, misschien kunnen ze er wat aan doen.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:36

GamblersCup schreef:
peacehorses, als dat de reden was, dan doen ze het op de gok. Zou ik erg raar vinden en eerlijk gezegd geloof ik het niet. Ik zou er een mailtje tegenaan gooien, misschien kunnen ze er wat aan doen.

Jij ook weer hier _/-\o_
We wisselen elkaars berichten wel af in de topics hahaha *\o/*

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:46

:')

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:49

ik met een gelpad die ik op mp had gezet was best duur ding dus 15 euro excl vond ik een normale prijs
ik bieden 10 euro ik overmaak jij vandaag opstuur. ja ja

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:02

ik had mijn vorige paard te koop op bokt. ik had een vaste prijs die ik wilde hebben er was geeb discussie mogelijk.

krijg ik een berichtje van een bokker of zij hem niet voor 100 euro mocht kopen, want zij kon het beste huisje van de hele wereld bieden. alleen ze zat in de ww. nou niet dus. en kwaad dat ze was dat ik het paard niet aan haar wilde verkopen.

ook heb ik daarna nog een bericht van een andere bokker gehad. die wilde graag het paard in termijnen betalen, en ook nog dat het paard nog een half jaar bij mij stond.
nou in termijnen begin ik al niet aan, hij mocht nog wel bij mij blijven staan maar dan wilde ik het aankoop bedrag in 1 keer en stalgeld van haar.
nou ik kreeg toch een boel dreig pb's. ik kon niemand dwingen het aankoop bedrag in1x te betalen want ze had het geld niet in een keer bij elkaar. dus hb ik gezegd: 'als je het aanschaf bedrag niet hebt, hoe kun je dab de verzorgen betalen' (het ging namelijk om een shire ruin, dus duur in onderhoud)
ik ben nog maanden daarna bedreigd door haar. heb niet meer gereageerd op haar, ga mijn tijd en energie niet verspillen aan dat soort mensen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 19:22

Lekker stom van d'r. Op het moment dat zij gaat betalen en het paard staat nog bij jou en het is niet officieel geleverd kan jij het paard alsnog door verkopen en is zij d'r centen kwijt.

Stel dat je nou op zoiets inzou gaan, hé zou het dan echt nog gebeuren ook of hebben die mensen dan op het laatst zoiets van neuh toch maar niet. Ik vind het altijd van die ongelovelijke fantasie verhalen. Het zou niet in mij opkomen om een mail te sturen ik bied 100 euro en ik geef het een goed thuis. Toch gebeurt het blijkbaar, want ik zie ze dat soort verhalen regelmatig voorbij komen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:26

hoe lang zouden jullie uiterlijk wachten als iemand beld en zegt dat hij er tussen 13:45 en 14:15 is?
ze zijn er nu nog niet. denk dat ze niet meer komen

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:47

nouja ligt eraan, als je verder nog andere plannen heb zou ik dat nu gewoon gaan doen, als je toch thuis zit dan kun je die persoon ook wel ontvangen als hij nog komt. Zou 'm dan in elk geval niet de deur uit schoppen ofzo. Bij ons is namelijk wel eens zo geweest dat ik het adres gegeven had aan een vriendin, en die had het aan haar moeder gegeven en haar moeder dacht "oh halle, dat ken ik wel". Ja leuk, maar wij wonen in Hall en niet in Halle 8)7 dus voordat zij daarachter kwamen, was het zo al een uur later en dan moesten ze ook nog een halfuur reizen om terug hier te komen..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:13

ja oke maar had hem direckt aan de tel en moet eigenlijk nog weg. uiterlijk half 5 vertrekken hier.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:40

Ik zou weg gaan als je weg moet! Had het vorige week ook. Echt net op het laatste nippertje op tijd op m'n afspraak in het ziekenhuis. Kom ik thuis, heeft ze (een uur later dan ze eigenlijk zou komen) gemaild dat ze het niet ging redden........
Was super blij dat ik niet van alles had proberen te regelen om iemand bij ons thuis te laten zijn toen ik echt weg moest!