Stille meelezer meldt zich. Bij de 58 rode rozen schoot ik even vol. Mijn vader is in mei zeer plotseling overleden en die had 59 rode rozen op de kist, 1 voor ieder levensjaar... De klap heb ik nog altijd niet gehad, maar ik geef nooit meer een rode roos aan iemand...
Maar god, wat ben jij sterk geweest voor je mams! Die is zo waanzinnig trots op jou, dat weet ik zeker!! Topper ben je! Dat het nu niet meer wil, is niet meer dan logisch. De zorg valt weg en natuurlijk je allerliefste mama...
Heel veel sterkte vandaag en ik wens jullie een uitzonderlijk mooie dienst toe.
Tijn8
Geplaatst: 05-10-11 11:32
Hier nog een stille meelezer. Heel veel succes vandaag!
Ik heb ook al je berichtjes zitten lezen, wat is het toch een kloteziekte.. Heel je verhaal doet me denken aan mijn eigen verhaal van alweer 10 jaar geleden. Ook mijn moeder heeft borstkanker gehad en is daar goed doorheen gekomen. Tot inderdaad een paar jaar later vreselijke hoofdpijnen kwamen.. Een aantal hersentumoren werd geconstateerd.. Het moment dat ze niet meer wist hoe ze de tv zachter moest zetten zal ik nooit vergeten!
Ik denk dat het goed is om alles op papier te zetten, ik zou deze mails als ik jou was ook allemaal uitprinten en in een plakboek doen. Ik merk namelijk aan mezelf dat ik heel die periode geblokt heb en ik niet eens meer weet hoe lang mijn moeder bijvoorbeeld ziek is geweest.. Die maatschappelijk werker zou ik even links laten liggen, wat een figuur! Ze bedoelt het waarschijnlijk goed, maar jij bepaald toch zeker zelf ofdat je gaat werken e.d.? Ieder verwerkt het op zijn eigen manier! Bij ons was er altijd iemand thuis, maar iedereen ging ook werken/sporten maar ook gewoon naar de kroeg.
Ik hoop dat je hoe gek het ook klinkt, een mooie dag hebt vandaag waar je later met een fijn gevoel aan terug kan denken. Iedereen die aanwezig is, houd van jullie en je moeder!
Enorm veel sterkte vandaag met het afscheid nemen van je lieve mama En nog veel meer sterkte gewenst om dit grote verdriet een plekje te geven..
mindful
Geplaatst: 05-10-11 14:09
Wat een fantastische dochter heeft jouw mama! Je bent 20 jaar jonger en ik heb ongelooflijk veel geleerd uit jouw ervaringen en zorgen voor... Dagelijks help ik mensen die thuis zorgen nodig hebben, ik help ze met stervensbegeleiding,...dankzij jou heb ik nu ook dat prachtige boek besteld, op de eerste plaats om het aan mijn eigen kids te geven...later als de tijd daar is. Nu ga ik het voorleggen aan al mijn collega's en ervoor zorgen dat het bekend raakt. Jij hebt het niet meer kunnen vragen maar je dagboek is zo prachtig! Daar kan het boek niet tegenop, maak er "papa vertel's" van...hij zal het zeker en vast aprecieren!
Heel veel sterkte aan iedereen die je lieve mama heeft lief gehad
Gewoon even een warme knuffel voor jullie...omdat nu de stilte en leegte gaat komen ...maar jullie liefde voor jullie mama zal jullie gezin er doorheen gaan helpen en ik hoop dat al deze lieve warme berichtjes op bokt daar ook aan mogen bijdragen.