liedje89 schreef:Ik zat laatst ook op een station waar ook een (waarschijnlijkstoned en dronken) man zat die begon om een gegeven moment tegen een jongen te schreeuwen die een beetje met zijn paraplu aan het tikken was op de grond. (ook niet hard of zo). Maar die smeet een paar minuten daarna ook een halfvol bierblikje op het spoor. Die mensen zijn echt gek. Was blij dat de trein er was en die man er niet instapte.
Dat is dus 1 van de redenen dat ik noooooit meer met de trein ga! Ik parkeer nog liever de auto een aantal straten of wijken verderop en ga dan het laatste stuk met de taxi als de bestemming moeilijk per auto te bereiken is door drukte ofzo.
Een paar jaar geleden gingen we dus met de trein naar amsterdam met koninginnedag. Eerste klas zodat we rustig zouden zitten. Op de heenweg kwamen er een paar jongens binnen die 2de klas kaartjes hadden maar er toch bleven zitten. Omdat ze behoorlijk grappig bezig waren moesten we daar wel om lachen.
Tijdens de terugreis was het erg druk. We zaten in zo'n duitse coupé met 6 zitplaatsen (wij met z'n drieën). Als er nou nette mensen binnen waren gekomen met een 2de klas kaartje die om een zitplaats hadden gevraagd was dat echt geen probleem geweest maar op een gegeven moment stond het gangpad voor de coupé vol met asociale jongeren die ook nog stonden te roken als ketters en behoorlijk dronken waren. Juist om dat soort situaties te vermijden hadden we voor 1ste klas gekozen (en dat kost best wat vanaf almelo naar amsterdam en weer terug).
Toen was er 1 vent, ik schat hem een jaar of achterin de 20, die de hele tijd heel stoer tegen de anderen in de gang zat te schreeuwen dat wij rijke stinkerds daar lekker luxe zaten en dat hij er wel even bij zou gaan zitten en dat wij onze bek gewoon moesten houden. Hij deed de coupédeur open en vroeg toen heel nors of hij daar kon gaan zitten (met sigaret in de hand, dochter is chronisch ziek en er mag bij haar niet gerookt worden). Ik zei "nee, en ik wil ook geen gedonder hier hebben", en keek hem daarbij heel boos aan

Hij deed heel boos de deur weer dicht en begon toen tegen de anderen te schreeuwen dat hij ons wel even in elkaar zou stompen en schold ons continue uit. Ik heb hem toen nog even heeeeel boos aangekeken en daarna hebben we de zooi op de gang maar gewoon genegeerd. Mijn dochter was doodsbang dat die vent weer binnen zou komen en ons wat zou doen.
Zo gingen er heel wat kilometers voorbij terwijl die vent daar maar bleef mosteren op de gang, blijkbaar had hij wel zoveel ontzag voor een boze moeder dat hij niet weer de coupé in durfde te komen.
Hele weg geen conducteur gezien en dat hele geintje kost je dan ook nog eens een vermogen

Nooooit weer!!!! Ik haat de trein!!