Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:22

liedje89 schreef:
Ik zat laatst ook op een station waar ook een (waarschijnlijkstoned en dronken) man zat die begon om een gegeven moment tegen een jongen te schreeuwen die een beetje met zijn paraplu aan het tikken was op de grond. (ook niet hard of zo). Maar die smeet een paar minuten daarna ook een halfvol bierblikje op het spoor. Die mensen zijn echt gek. Was blij dat de trein er was en die man er niet instapte.

Dat is dus 1 van de redenen dat ik noooooit meer met de trein ga! Ik parkeer nog liever de auto een aantal straten of wijken verderop en ga dan het laatste stuk met de taxi als de bestemming moeilijk per auto te bereiken is door drukte ofzo.

Een paar jaar geleden gingen we dus met de trein naar amsterdam met koninginnedag. Eerste klas zodat we rustig zouden zitten. Op de heenweg kwamen er een paar jongens binnen die 2de klas kaartjes hadden maar er toch bleven zitten. Omdat ze behoorlijk grappig bezig waren moesten we daar wel om lachen.
Tijdens de terugreis was het erg druk. We zaten in zo'n duitse coupé met 6 zitplaatsen (wij met z'n drieën). Als er nou nette mensen binnen waren gekomen met een 2de klas kaartje die om een zitplaats hadden gevraagd was dat echt geen probleem geweest maar op een gegeven moment stond het gangpad voor de coupé vol met asociale jongeren die ook nog stonden te roken als ketters en behoorlijk dronken waren. Juist om dat soort situaties te vermijden hadden we voor 1ste klas gekozen (en dat kost best wat vanaf almelo naar amsterdam en weer terug).
Toen was er 1 vent, ik schat hem een jaar of achterin de 20, die de hele tijd heel stoer tegen de anderen in de gang zat te schreeuwen dat wij rijke stinkerds daar lekker luxe zaten en dat hij er wel even bij zou gaan zitten en dat wij onze bek gewoon moesten houden. Hij deed de coupédeur open en vroeg toen heel nors of hij daar kon gaan zitten (met sigaret in de hand, dochter is chronisch ziek en er mag bij haar niet gerookt worden). Ik zei "nee, en ik wil ook geen gedonder hier hebben", en keek hem daarbij heel boos aan >;) :(
Hij deed heel boos de deur weer dicht en begon toen tegen de anderen te schreeuwen dat hij ons wel even in elkaar zou stompen en schold ons continue uit. Ik heb hem toen nog even heeeeel boos aangekeken en daarna hebben we de zooi op de gang maar gewoon genegeerd. Mijn dochter was doodsbang dat die vent weer binnen zou komen en ons wat zou doen.
Zo gingen er heel wat kilometers voorbij terwijl die vent daar maar bleef mosteren op de gang, blijkbaar had hij wel zoveel ontzag voor een boze moeder dat hij niet weer de coupé in durfde te komen.
Hele weg geen conducteur gezien en dat hele geintje kost je dan ook nog eens een vermogen ;(

Nooooit weer!!!! Ik haat de trein!! -:(-

mywiseguy

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:34

Mensen die lekker aan het toeren zijn met hun mooie cabrio en dan niet even kunnen wachten tot je de paarden in het land hebt ( nog geen 50 meter ) , maar door de berm langs je paard scheuren. Gevolg : paard in de stress... :(

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:44

Toeteren als je even leuk aan het buitenrijden bent. Paardlief keek gelukkig alleen even op, maar ik was zelf wel aardig geschrokken. Ze reden ook echt heel dicht bij me langs, bah..

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 17:47

DmNqUe schreef:
Als ik achter de kassa zit dat mijn klanten gewoon gaan staan te bellen en dan als je iets vraagt alleen maar wijzen en knikken

Of cassieres die tegen elkaar praten terwijl ik ertussen sta boodschappen inpakken. Dat vind ik pas ASOCIAAL!

Of mensen die honden uitlaten en hun hond tegen mijn heggetje laat pissen!

Of mensen die op het laatste moment in willen voegen nadat ze iedereen in hebben gehaald.

En ga zo maar door! Veel asociale mensen op de wereld!

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:32

Blue_Eyes schreef:
Veertje96 schreef:
@liedje89, De oplossing: met een oud barrel gaan rijden, en af en toe eventjes op die rem drukken. O:)

Levensmoe of zin in een flinke boete soms? >;)

Gelukkig nog maar veertien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 19:56

_MG schreef:
Als je met de trein reist kom je heel wat asociaal gedrag tegen helaas..

Mensen die absoluut onsmakelijk kauwgom kauwen, zodat de spetters bijna tegen je aan vliegen, tot harde muziek draaien, roken, blowen en drinken (alcohol). Ook een keer mee gemaakt dat een jongen bedreigd werd omdat hij zei dat hij het niet zo netjes vond hoe de jongen zich gedroeg in de trein. Helaas ook een keer (achteraf) gehoord dat een man in elkaar is geslagen nadat er iets is voor gevallen in de trein.
Mensen die met de fiets in stappen en je gewoon omver rijden etc.

wat interesseert jou het nou of iemand een biertje drinkt in de trein :?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:18

Veertje96 schreef:
Blue_Eyes schreef:
Veertje96:
@liedje89, De oplossing: met een oud barrel gaan rijden, en af en toe eventjes op die rem drukken. O:)

Levensmoe of zin in een flinke boete soms? >;)

Gelukkig nog maar veertien :D

Dat zie je ook wel aan die eerste opmerking af.... Levensgevaarlijke actie.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:22

Afgelopen week stak de man naast me een sigaret op inde tram.
Hij zat heel sneaky te kijken of ik het zag :')
Gelukkig deed hij hem wel uit, toen ik dat vroeg.

Ik geef toe, dit is natuurlijk niet het meest asociale gedrag ter wereld, maar wel wat me te binnen schoot :')

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:58

wielrenners! van het weekend is een vriendin van mij aangereden door een wielrenner omdat hij aan de verkeerde kant van de weg reed. mijn vriendin kon net op het laatste moment uitwijken, maakte dus een rare slinger en viel heel naar va haar fiets. resultaat is dat ze nu met haar arm in het gips loopt (gebroken) die stomme wielrenner fietste gewoon heel hard weg. eikel!!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:40

Wat ik heel asociaal vind, de brug open tijdens de spits. Geen probleem als het om een vrachtschip gaat die doen ook gewoon hun werk maar die stomme plezierbootjes!! Die kunnen best even wachten.

En verder ben ik het helemaal eens met degene hierboven!! Wielrennens zijn heel asociaal, vandaag schoot een wandelende vrouw van schrik de weg op omdat een hele groep wielrenners naar haar schreeuwde. Ze schrok zich kapot, er zal maar net een auto aankomen dan lag ze er mooi onder. Ze liep al aan de kant, dus last hadden ze er zeker niet van! Die stomme amateurs doen net of ze de tour de france rijden zo belangrijk vinden ze zichzelf

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:43

_MG schreef:
Als je met de trein reist kom je heel wat asociaal gedrag tegen helaas..

Mensen die absoluut onsmakelijk kauwgom kauwen, zodat de spetters bijna tegen je aan vliegen, tot harde muziek draaien, roken, blowen en drinken (alcohol). Ook een keer mee gemaakt dat een jongen bedreigd werd omdat hij zei dat hij het niet zo netjes vond hoe de jongen zich gedroeg in de trein. Helaas ook een keer (achteraf) gehoord dat een man in elkaar is geslagen nadat er iets is voor gevallen in de trein.
Mensen die met de fiets in stappen en je gewoon omver rijden etc.

Ik had laatst mijn fiets in de trein, aangezien ik hier een duur kaartje voor gekocht heb (ja ik vind 6 euro best prijzig voor het vervoeren van mijn fiets) en er speciale fietsplaatsen zijn waar ik dus ook stond. NIEMAND laat je er langs met fiets!! Het is al niet makkelijk om dat ding de trein in te tillen en ik verwacht ook echt geen hulp hoor maar iedereen liep mij ook gewoon omver terwijl ik netjes stond te wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:45

Yellowcab schreef:
Wat ik heel asociaal vind, de brug open tijdens de spits. Geen probleem als het om een vrachtschip gaat die doen ook gewoon hun werk maar die stomme plezierbootjes!! Die kunnen best even wachten.

Tja in de spits moeten dan ook alle mensen die naar iets wat niet werk is gaan wachten voor het stoplicht zodat jij de weg vrij hebt om door te karren? Het water is ook gewoon een doorgaande weg.. Niks asociaals aan, dat is gewoon een irritatie van jouw kant ;)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:53

Juul schreef:
Yellowcab schreef:

Tja in de spits moeten dan ook alle mensen die naar iets wat niet werk is gaan wachten voor het stoplicht zodat jij de weg vrij hebt om door te karren? Het water is ook gewoon een doorgaande weg.. Niks asociaals aan, dat is gewoon een irritatie van jouw kant ;)

Ja ik vind het eigenlijk ook best asociaal als mensen in de spits in de trein reizen als ze de hele dag de tijd hebben haha.
Zo krijg je toch juist opstoppingen overal, Nederland mag wel iets minder 9-5 mentaliteit krijgen wat mij betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:56

Yellowcab schreef:
[naam] schreef:

Ja ik vind het eigenlijk ook best asociaal als mensen in de spits in de trein reizen als ze de hele dag de tijd hebben haha.
Zo krijg je toch juist opstoppingen overal, Nederland mag wel iets minder 9-5 mentaliteit krijgen wat mij betreft.

Ja laten we allemaal precies gaan uitstippelen wanneer we gaan reizen zodat we anderen vooral niet irriteren. Zal een lekker gestress worden denk ik zo :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 22:57

Nee, maar het is wel handig om er rekening mee te houden dat in de spits de treinen al ontzettend vol zitten, en dat als het verder toch niet uitmaakt, je beter een uurtje ervoor of een uurtje erna kan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:59

Vjestagirl schreef:
Nee, maar het is wel handig om er rekening mee te houden dat in de spits de treinen al ontzettend vol zitten, en dat als het verder toch niet uitmaakt, je beter een uurtje ervoor of een uurtje erna kan gaan.

Erg idealistische gedachte, maar ook niet erg realistisch.. Het zou niet veel uitmaken denk ik. Denk dat er weinig mensen zijn die dat zouden doen. Ik niet iig :) Ik reis wanneer ik wil, of dat nou in een bomvolle trein is of in 1tje waar 2 mensen inzitten..

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 23:01

Een maand geleden.. Ik had net 1 week mijn nieuwe auto en op me werk is er iemand geweest die zijn/haar auto in de van mij had geparkeerd.. Geen briefje achter gelaten gewoon door gereden.. Kon alle kosten van €580,- zelf betalen.. Je snapt toch niet dan mensen dat doen!

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 23:01

Vjestagirl schreef:

Precies, als het niet perse nodig is kun je drukke punten in de spits makkelijk een beetje vermijden. Scheelt toch weer.
Die plezierboten veroorzaken in de spits een mega file (want ze gaan niet bepaald hard ook) terwijl het helemaal niet nodig is!

@Juul, ik zou er wel rekening mee houden. Stoort mij namelijk enorm.
Ik denk trouwens dat het in de trein wel realistisch is aangezien korting ook alleen buiten de spits geldt.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 23:03

iedereen moet maar lekker thuis op de bank blijven zitten, kunnen we ook niet aso zijn :+
Als je je al gaat ergeren aan mensen die op een bepaald tijdstip ergens zijn :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 23:05

Yellowcab schreef:
Vjestagirl schreef:

Precies, als het niet perse nodig is kun je drukke punten in de spits makkelijk een beetje vermijden. Scheelt toch weer.
Die plezierboten veroorzaken in de spits een mega file (want ze gaan niet bepaald hard ook) terwijl het helemaal niet nodig is!

@[naam], ik zou er wel rekening mee houden. Stoort mij namelijk enorm.
Ik denk trouwens dat het in de trein wel realistisch is aangezien korting ook alleen buiten de spits geldt.

Avondspits nu nog niet hoor :)
En als ik uit de stad kom bijv, ga ik ook in de avondspits terug. Dan ga ik echt niet op het station staan uitwaaien tot de spits afgelopen is om dan pas een trein te nemen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 23:08

Anoniem schreef:
Yellowcab schreef:

@Juul, ik zou er wel rekening mee houden. Stoort mij namelijk enorm.

En als ik uit de stad kom bijv, ga ik ook in de avondspits terug. Dan ga ik echt niet op het station staan uitwaaien tot de spits afgelopen is om
dan pas een trein te nemen.

Das wat anders. Maar als jij thuis zit en denkt 'hmmmm hoelaat zal k eens weggaan vandaag'...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 23:11

Vjestagirl schreef:
[naam] schreef:

En als ik uit de stad kom bijv, ga ik ook in de avondspits terug. Dan ga ik echt niet op het station staan uitwaaien tot de spits afgelopen is om
dan pas een trein te nemen.

Das wat anders. Maar als jij thuis zit en denkt 'hmmmm hoelaat zal k eens weggaan vandaag'...

Dat zal ik niet zo snel hebben want zo vroeg ben ik m'n bed nog niet uit :D

LisaFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 23:12

Toen laatst onderlinge dressuurwedstrijd op de manege was zat ik met wat meisje in de kantine
En er was iemand een proef aan het rijden terwijl een paar van die meisjes heel luidruchtig deden
En dat hoorde je in de bak en dat paard werd al onrustig en de voorlezer had al een paar keer gekeken
maar daar trekte ze zich niets van aan

Nou ik zou ze wel eens willen horen als iemand dat bij hun deed :n

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 23:15

Een hele sinasappel vanuit een autoraam naar fietsers gooien. De auto reed 100 km/u en raakte vol de fiets + schoen van mijn vriendin. Dit gebeurde vorige week vrijdag. Echt asosiaal gewoon! Hij had wel tegen dr hoofd kunnen komen :n.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 23:16

Hmm... ik heb aardig wat meegemaakt met mijn geleidehond, wat ik behoorlijk asociaal vond...

Zoals: ik liep op straat met mijn buurmeisje en mijn geleidehond. Waren mensen (ik geloof jongens dat mijn buurmeisje zei) steentjes naar mijn hond aan het gooien, ze heeft er flink wat van gezegd, was echt blij dat zij erbij was. En de jongen zei ook nog 'ik gooide heus niet richting de hond hoor' nee.... daarom waren er zoveel steentjes op hem terecht gekomen.. En mijn arme hond schrok steeds wel, maar bleef voor me werken, wat is het toch een schat..

Of als mensen me keihard aan de kant duwen terwijl ik net de bus in wil stappen met mijn hond, mijn hond blijft aardig stevig staan maar ik schrik snel en lig dan gelijk half naast de bus := Ik hoef echt niet als eerste in de bus te stappen hoor, begrijp me niet verkeerd :) Maar ze hoeven mij toch niet aan de kant te duwen? Soms moet ik stiekem -heel fout- wel is lachen, als ik ergens sta en een groepje iets verder op en de bus bij mij stopt.. :o