Oudste kind het lelijkst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oudste kind het lelijkst?

Klopt
125 (19%)
Niet waar (graag nader verklaren in het topic)
516 (80%)

Totaal aantal stemmen: 641

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:42

Ik ben zelf de oudste, en toevallig ook niet de mooiste.
Maar daar kan ik geen conclusie uit trekken dat dat áltijd zo is.

Het is natuurlijk een genetisch kansspelletje, welk kind het mooiste is.
Bovendien is schoonheid ook nog heftig aan 'mening' onderhevig.

Kortom; het is genetisch gezien gewoon een toevalskwestie welk kind mooier is.
En persoonlijk gezien telt de mening van ieder mens dan ook weer anders. De ene persoon kan kind 1 het mooiste vinden, terwijl een andere persoon kind 2 juist mooier vindt. :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:43

Dat staat er idd een beetje raar, uit de rest van de berichten kon ik opmaken dat enig kinderen niet altijd lelijk zijn ;) misschien heeft ze weinig vertrouwen in haar eigen genen :+ al klopt dat niet helemaal met de rest van de berichten van TS :P

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:46

Wat een onzin haha, ik ken zoveel mensen die de oudste zijn die ik mooier vind dan het zusje/broertje. En daarnaast als jij A mooier vindt dan B wil dat niet zeggen dat A mooier is dan B, iets ergens van vinden is een mening..

F_Orumster

Re: Oudste kind het lelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:53

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:55

Ik ben de oudste en sommige mensen vinden mij mooier dan mijn broertje, anderen vinden mijn broertje weer mooier.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:57

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:59

Zo'n gek onderwerp is het dus blijkbaar niet..er zijn mensen die dus ooit op hetzelfde idee kwamen en dit onderwerp in een topic voorlegden..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:59

Dat wou ik er idd mee zeggen :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:00

Nouja, heb er verder nog niet echt iets over gevonden, 2 mensen vind ik toch niet zo heel veel om heel eerlijk te zijn :+

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:01

oke..anders geformuleerd: er is dus nog iemand die...;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:03

Iedereen heeft een soulmate :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:05

seabiscuitje schreef:
oke..anders geformuleerd: er is dus nog iemand die...;)

Ach er zijn ook onderzoeken naar gedaan (intelligentie, succes, etc) al vraag ik me vooral of of er ooit iemand is geweest die het zo lomp brengt }:0

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 01:00

Fiffill schreef:
Dat staat er idd een beetje raar, uit de rest van de berichten kon ik opmaken dat enig kinderen niet altijd lelijk zijn ;) misschien heeft ze weinig vertrouwen in haar eigen genen :+ al klopt dat niet helemaal met de rest van de berichten van TS :P

Ja inderdaad, dan ben je ongetwijfeld het mooiste meisje van de klas ala natural beauty zonder make-up hoge hakken en gestijld haar, word je graag bekeken en hoor je bij de mooiste meisjes van de school... En dan ben je ervan overtuigd dat je kind gedoemt is te mislukken! >;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:29

Maar heeft TS dat echt gezegd dan, dat ze het mooiste meisje van de school was? Ik kan me bijna niet voorstellen dat je zo'n onrealistisch beeld van jezelf hebt. :o

Edit; ze heeft het idd echt gezegd, wilde het op basis van anderen niet direct geloven.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:19

Dit is toch een topic waar je nekharen van overeind gaan staan?
Wat is lelijk en wat is knap? Dat is zo vreselijk persoons gebonden. En gelukkig maar!

Nee, ik geloof dus totaal niet in deze stelling.
Ik vind mezelf namelijk niets knapper dan mijn broer (en oudere halfbroers al helemaal niet.. :') ).

Maar iedereen moet natuurlijk zelf geloven wat ie wil. Maar ik vind sowieso niet dat je op iemand het label knap of lelijk kan drukken. Voor mij zijn hele andere dingen aantrekkelijk dan voor iemand anders!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:23

Fiffill schreef:
Maar heeft TS dat echt gezegd dan, dat ze het mooiste meisje van de school was? Ik kan me bijna niet voorstellen dat je zo'n onrealistisch beeld van jezelf hebt. :o

Edit; ze heeft het idd echt gezegd, wilde het op basis van anderen niet direct geloven.

Als TS zichzelf het mooiste meisje van school noemt,... daar maakt ze zich vast niet heel populair mee

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:24

Mooiste meisje van de klas, een van de mooiste van de school. Komt idd een beetje arrogant over, met zelfvertrouwen is natuurlijk niks mis maar met dit soort dingen (net zoals de uitspraken in dit topic) maak je niet zo snel vrienden...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:24

Sence schreef:
Fiffill schreef:

Als TS zichzelf het mooiste meisje van school noemt,... daar maakt ze zich vast niet heel populair mee

Het lijkt mij ook vrij stug trouwens. :=

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:26

Ik ben de oudste van 6.. en wel de dikste.. dus als je stevig lelijk vind...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:38

Fiffill schreef:
Mooiste meisje van de klas, een van de mooiste van de school. Komt idd een beetje arrogant over, met zelfvertrouwen is natuurlijk niks mis maar met dit soort dingen (net zoals de uitspraken in dit topic) maak je niet zo snel vrienden...

Er is niets mis met zelfvertrouwen, maar ook niet met zelfreflectie..

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar als ik om me heen kijk, bij verdere familie/vrienden/kennissen dan gaat het niet op.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:43

Maar al zou ik het mooiste meisje van de klas zijn (is lang geleden dat ik in een klas zat, haha), dan zou ik het nog niet zo hardop zeggen. Dat oordeel laat ik liever aan anderen over. Dat zou voor mij een stuk sympathieker aanvoelen, naast het feit dat ik daar verder ook niet zo mee bezig zou zijn..... Lekker belangrijk, zeg, wie uiterlijk het mooiste is. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 11:53

Het ligt vooral aan de manier waarop je het brengt... als ik zeg dat ik mezelf het mooiste meisje van de klas vind, is dat toch al wat anders dan dat ik zeg dat het zo is. :+ Net zoals dat iemand zichzelf best mooier kan vinden dan haar broertje/zusje, maar zoals de TS zegt dat er gewoon geen discussie over mogelijk is en dat iedereen het vindt... :n

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:05

Het is ook erg lachwekkend, als je zoiets beweert, terwijl het gewoon onzin is. ;)

Ik zeg het liever zo: Ik wil voor mezelf echt met niemand ruilen, ben heel, heel tevreden over hoe ik er uit zie en ik ben inmiddels al 40. :D
Heb ook modellenwerk gedaan in mijn jonge jaren (daar moet je alleen maar fotogeniek voor zijn en wat maten voor hebben ;) ), heb nog steeds tig kerels achter me aan :+ , maar ik weet dat er nog veel mooiere mensen zijn en dat gun ik ze van harte. Ik vind schoonheid eigenlijk meer dan alleen de buitenkant. Het gaat om de combinatie van je uitstraling, je innerlijk en dat straal je dan weer uit in je uiterlijk. Of je nou aan het schoonheidsideaal voldoet of niet. Sommige van die barbiekoppies vind ik erg weinig uitstraling hebben (oh, en ik had vroeger zelf ook een barbiehoofd, hoor :D ), iets wat me meer en meer opvalt, naarmate ik ouder wordt. Ik vind iemand met levenservaring vaak veel mooier dan hele jonge mensen. En ik ken dikke mensen met prachtige gezichten, waar veel slanke mensen niet aan kunnen tippen. Dus, wat is mooi? Wat is aantrekkelijk? Wie bepaalt dat?
Iedereen heeft een andere smaak en wat in NL mooi is, wordt in bv Afrika weer totaal anders gezien. ;)

Ik zie het liefst mensen die van binnen mooi zijn en karakter hebben. Dan zie je dat van buiten ook, is mijn ervaring (uitstraling).

PS: En dat ik zo tevreden ben met mezelf, wil niet zeggen dat ik alles aan mezelf zo geweldig vind. ;)
Welnee, ik kan ook balen van het feit dat ik ouder wordt, steeds meer lijntjes zie opkomen en dat ik na een avondje laat naar bed, mijn oogleden in elkaar zie storten. Tja, het zij zo..... Maar ik ben gewend aan mijn lijf, ik ben er trots op (kind mee gekregen en nog zo strak zijn :D ) en ik zal het ermee moeten doen en dat doe ik met liefde. Ik hou nu meer van mijn lichaam dan toen ik 20 was).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:11

Helemaal mee eens :j al ben ik zelf absoluut geen barbiekoppie haha (ten eerste ben ik niet blond, ten tweede draag ik meestal niet zoveel make-up en ik heb er "de juiste" kleren niet voor :Y) ), maar ik snap wel wat je ermee bedoelt. En modellenwerk zegt ook niet alles. :n Ik doe ook shoots (ben sowieso te klein voor bureaus ;) ) maar dat wil nog niet zeggen dat ik meteen het mooiste meisje ben. :P Tevreden met mezelf ben ik wel. Vind mezelf echt prima zo, natuurlijk zijn er punten die ik minder vind maar er zijn er zat waar ik dik tevreden mee ben. Ik kan gerust zeggen, ik vind mezelf best mooi. Ik vind ja, en ook niet "mooier dan". :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:15

Bente wil jij een keer mijn model zijn? <3 lol

Als iemand het als feiten brengt dat diegene mooi is ipv zichzelf mooi vind, vind ik het al een heel fout beeld geven