Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:06

Tja, ik kan me er niet druk over maken, ik ga gewoon lekker even gezellig boodschappen doen samen met mijn meisje. Lekkere dingetjes halen, inladen en langs de kids, die ik dan weer (ik neem aan vriendelijk) ga uitleggen dat wij de plaatjes zelf houden. :D

Moet je eens als lekker blondje in een stad in Italie lopen, daar word je pas GEK van! :D
Over krijsen en lastig vallen gesproken, haha.....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:14

Electra63 schreef:
http://pedagogiek.nl/assets/files/Voetb ... ering2.pdf

Zoals je in het artikel kunt lezen, gaat het dus wel om het sparen van voetbalplaatjes van AH. :D

Moraal van het verhaal in dat stuk is wel een beetje dat je je kinderen op laat voeden door mensen die hun boodschappen komen doen , lekker is dat , dring die kinderen maar weer op aan anderen :P

Ik vind het geen enorm probleem ofzo , maar het stoort me gewoon als je last moet hebben van andermans kroost.

Of andermans zweetvoeten , of sigarettenlucht , of mensen die midden in het pad gaan staan op de markt of in de winkel ,of van die vervelende mensen die onder het eten bellen met 1 of andere ge-wel-di-ge aanbieding :P

Het is gewoon net iets TE onnodig lastig vallen van anderen. Ik vind dat niet iets om te stimuleren :)

Electra63

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:15

Eigenlijk, heb je dus als snel last van iets of iemand?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 15:21

Electra63 schreef:
Eigenlijk, heb je dus als snel last van iets of iemand?

Hangt van de situatie af. Als er in de supermarkt iemand naar zweet stinkt dan loop je er langs, denk je jakkes en dan loop je door. Als je naast iemand in de bioscoop zit die naar zweet stinkt vind ik dat toch al een heel eind vervelender.

Zelfde als mensen die in de bios uitgebreid chips gaan zitten eten, of die toch in de donkere zaal tijdens de film hun telefoon opnemen.

Niemand zal raar staan te kijken als er bij een speeltuin kinderen krijsen. Niemand vind het vreemd als er een balonnenclown is dat de kinderen vragen of ze een balon mogen. Net als dat er op een conferentie voor mensen die veel zweten niemand vreemd op zal kijken dat het naar zweet ruikt.

Zo vind ik het ook aso om op het terras van een restaurant te gaan zitten roken. Mensen komen daar om lekker te eten, en ongewild krijg je dan andermans kankerverwekker binnen. Terwijl niemand raar op zal kijken als het in een rookruimte naar rook ruikt...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:31

Je kan het nooit iedereen naar de zin maken.
Ik vind dat een hoop mensen "zeuren", we leven hier met een hoop mensen op een klein stukje aarde, zeker in de Randstad. Dus iedereen heeft wel eens ergens last van.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 15:33

Electra63 schreef:
Je kan het nooit iedereen naar de zin maken.
Ik vind dat een hoop mensen "zeuren", we leven hier met een hoop mensen op een klein stukje aarde, zeker in de Randstad. Dus iedereen heeft wel eens ergens last van.

En dat is het dus ook. Je mag tegenwoordig nergens meer last van hebben, je nergens aan storen, want dan ben je direct een zeikerd en een zeur.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:38

Nou, eerlijk gezegd, vind ik dus een hoop mensen hier inderdaad zeuren en zeiken. :D
IMO kan je daar toch niet daadwerkelijk heel erg veel last van hebben? Het is alleen bij het in- en uitgaan van AH, bij elkaar 1 minuut per keer?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:38

Waar ik in dat artikel van schrik is dat er een 7-jarig meisje zegt dat ze niet weet wat ze voor haar verjaardag moet vragen, omdat ze alles al heeft. :\

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:44

Nou daar schrik ik dan weer niet van. :) Mijn dochters wisten dat 11 en 13 jaar geleden ook niet en ik weet het nog steeds niet. Ieder jaar krijg ik weer briljante ideeen als de grote dag voorbij is.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:44

Electra63 schreef:
Nou, eerlijk gezegd, vind ik dus een hoop mensen hier inderdaad zeuren en zeiken. :D
IMO kan je daar toch niet daadwerkelijk heel erg veel last van hebben? Het is alleen bij het in- en uitgaan van AH, bij elkaar 1 minuut per keer?

Dan loop je nog langzaam ook. :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:47

Betteke schreef:
Nou daar schrik ik dan weer niet van. :) Mijn dochters wisten dat 11 en 13 jaar geleden ook niet en ik weet het nog steeds niet. Ieder jaar krijg ik weer briljante ideeen als de grote dag voorbij is.

Jouw kinderen zijn toch een stuk ouder?
Ik bedoel, een kind van 7????? Waar gaat het over????
Kom op, zeg........ Goh, wat ben ik dan blij met mijn dochter van bijna 6, die gewoon met alles hartstikke blij en dankbaar is en nog lang niet alles heeft. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:48

He Betteke,
Ik ben niet meer zo jong, herinner jij je dat niet meer?

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:52

_O- _O- Op je ouwe dag laat het geheugen je weleens in de steek.

Twiggy, ik bedoel dat mijn kinderen dat op 7-jarige leeftijd ook niet wisten. En ik wist het als 7-jarige ook niet en nu weet ik het nog steeds niet. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:57

Ach Betteke, jouw excuus is je leeftijd, altijd handig. :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:01

Betteke, maar hadden ze alles al dan? Ik zie helaas best veel kinderen om me heen die echt ALLES hebben, zodat je gewoon niet meer weet wat je voor ze moet kopen bij een verjaardag. Dat is toch erg? Ik had vroeger ook niet alles. En niet omdat mijn ouders het niet konden betalen, maar omdat ze het niet nodig vonden om altijd maar alles te hebben. ;)
En dat vind ik persoonlijk ook veel gezonder voor een kind. Ik heb bij mijn eigen kind bewust gestimuleerd dat ze zichzelf goed kan vermaken, dat ze van buiten spelen houdt met andere kinderen, maar ook dat ze zichzelf kan vermaken met weinig, e.d. Ze heeft absoluut speelgoed en hier zie ik ook tig barbies, maar kom ik in de speelgoedwinkel zie ik nog genoeg leuks waar ik haar blij mee kan maken. Ik had gisteren voor Valentijn's Dag twee kleine cadeautjes voor haar en zooo blij dat ze er mee is, zo puur en eerlijk. Als ik dan denk aan sommige verwende nesten die ik ken of heb gekend. ;) (daar bedoel ik niet per se jouw kinderen mee, hoor, Betteke, want die ken ik niet).

Ik ben zelf net zo, kan ook genoeg verzinnen, als iemand me vraagt wat ik wil hebben op mijn verjaardag. ;)
Terwijl ik an sich best wel koop wat ik wil hebben, maar ik vind ook erg veel erg leuk. :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:03

Rond Sinterklaastijd komt de Bart Smitgids uit, nou, mijn dochter streept alles aan, hoor, in die catalogus en dan denkt ze dat ze het ook allemaal van Sinterklaas krijgt.... Ken trouwens werkelijk geen kind van 7 jaar (gelukkig niet!), die in zo'n boekje niets kan aanstrepen, omdat ze alles al hebben....... ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:05

Twiggy2008 schreef:
Rond Sinterklaastijd komt de Bart Smitgids uit, nou, mijn dochter streept alles aan, hoor, in die catalogus en dan denkt ze dat ze het ook allemaal van Sinterklaas krijgt.... Ken trouwens werkelijk geen kind van 7 jaar (gelukkig niet!), die in zo'n boekje niets kan aanstrepen, omdat ze alles al hebben....... ;)

Oh ja, dat deed ik ook vroeger! Met een pen overal een cirkeltje omheen zetten als je het wilde hebben! Geweldig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:11

Vjestagirl schreef:
Twiggy2008 schreef:

Oh ja, dat deed ik ook vroeger! Met een pen overal een cirkeltje omheen zetten als je het wilde hebben! Geweldig.

En dat gevoel hebben kinderen die voetbalplaatjes sparen ook, als ze bij AH staan te wachten op die volwassenen die hun plaatjes weggeven.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:12

Vjestagirl schreef:
Twiggy2008 schreef:

Ik zei de afgelopen keer tegen mijn dochter dat ze beter aan kon geven wat ze niet wilde hebben. Ben je veel sneller klaar, hahaha..... :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:13

Electra63 schreef:
Vjestagirl schreef:

En dat gevoel hebben kinderen die voetbalplaatjes sparen ook, als ze bij AH staan te wachten op die volwassenen die hun plaatjes weggeven.

Jammer dat ik alleen mijn eigen ouders ermee lastig viel (en zelfs dat niet, de gids werd weggelegd, en ze zouden hem aan sinterklaas geven en daarmee afgelopen), en geen compleet vreemden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:15

Dat is maar hoe je het bekijkt. Ik vind nl. niet dat ik word lastig gevallen, als mij iets gevraagd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:15

Vjestagirl schreef:
Twiggy2008 schreef:

Oh, de nostalgie. _O-
Ik zie het nogsteeds bij mijn zusje, die is 10, en die heeft nog de mentaliteit van een kind van 6. Is nog best vermakelijk om naar te kijken ook. :=

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:18

Ik vind het schitterend als moeder (en als Sinterklaas ;) ) als ze dat hele boek volkalkt. Wat maakt mij dat uit? Ze heeft het er wekenlang over, tja, dat hoort nou eenmaal bij het Sinterklaasgebeuren. Ik leg dus geen boek weg, ik geniet van haar enthousiasme en ga er met haar samen lekker in mee. Op Sinterklaasavond merkt ze wel wat ze daadwerkelijk krijgt en dat is niet weinig, maar echt niet dat hele boek, hoor. Ammehoela! :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 17:18

Electra63 schreef:
Dat is maar hoe je het bekijkt. Ik vind nl. niet dat ik word lastig gevallen, als mij iets gevraagd wordt.

En ik word wel lastig gevallen als ik voor prutsmuts uitgemaakt word.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:19

Ik zou niet willen dat mijn kids daar stonden, zou het ze ook proberen uit het hoofd te praten.
Ik heb weleens zin om tegen de kids te zeggen of ze niets beters te doen hebben, maar gezien wij het voorbeeld moeten zijn zeg ik braafjes nee die heb ik niet voor je.