Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:19

Ik denk dat 9 van de 10 mensen er helemaal niets mee bedoelen door de Nederlandse vlag niet op te hangen.
Volgens mij kun je, wanneer mensen er problemen mee hebben wanneer mensen een niet-Nederlandse vlag ophangen, het 9 van de 10 keer scharen onder de noemer 'van een mug een olifant maken'. Ik zou mijn energie liever aan zaken besteden die echt belangrijk zijn en waar er ook daadwerkelijk 'iets' speelt, ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dat wel het geval is wat betreft het vlaghangen bij het behalen van een diploma.

christel1857 schreef:
Jessix schreef:
Oh ok. Maar wie zegt dat ze geen respect hebben voor Nederland? Omdat ze de Marokaanse vlag hebben hangen wil dat nog niet zeggen dat ze Nederland niet respecteren, toch?

Zoals ik al 100x in dit topic heb gezegd. Het gaat er niet om welke vlag ze wél ophangen. Het gaat er om welke vlag er NIET hangt. Hang er desnoods een Nederlandse naast. Dan zul je zien dat werkelijk niemand er problemen mee zal hebben. En dan kan er ook niet meer door een aantal mensen worden geroepen dat deze mensen hun identiteit niet wordt gegund.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:28

@Alet74: misschien moeten we wel concluderen dat Nederland een stuk leuker zou worden door alle mensen die een probleem van die vlag maken, over de grens te zetten.

:D :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:20

KiWiKo schreef:
Hoe zit het dan met je roots als overgrootopa uit turkije komt, overgrootoma uit marokko, opa uit aghanistan en oma uit joeghoslavie... en jij bent derde generatie nederlander......... waar liggen dan je roots????????

hahaha dat probleem heb ik ook ben 25% antiliaan 50%kaapverdiaans en 25% nederlands :P

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:43

randalinpony schreef:
@Alet74: misschien moeten we wel concluderen dat Nederland een stuk leuker zou worden door alle mensen die een probleem van die vlag maken, over de grens te zetten.

Er wordt hier om een mening gevraagd, en dan geef je een mening, is het weer niet goed. Dat ik ergens een mening over heb wil niet zeggen dat ik me er druk om maak en er in het dagelijks leven actief mee bezig ben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:46

jameyskatje schreef:
dat valt mee (was bang dat ik heel bokt over me heen zou krijgen haha)

grappig dat je iemand voorbij ziet lopen. weet die persoon dat zelf wel? haha

Hij word geintervieuwd dus lijkt me wel dat die het weet haha :P

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:15

Wie is het dan Lif ? :D

Rennie89

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:16

Een vriend van een vriend en gewoon kennis :P

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:17

christel1857 schreef:
Jessix schreef:
Oh ok. Maar wie zegt dat ze geen respect hebben voor Nederland? Omdat ze de Marokaanse vlag hebben hangen wil dat nog niet zeggen dat ze Nederland niet respecteren, toch?

Zoals ik al 100x in dit topic heb gezegd. Het gaat er niet om welke vlag ze wél ophangen. Het gaat er om welke vlag er NIET hangt. Hang er desnoods een Nederlandse naast. Dan zul je zien dat werkelijk niemand er problemen mee zal hebben. En dan kan er ook niet meer door een aantal mensen worden geroepen dat deze mensen hun identiteit niet wordt gegund.
[/quote]

Wat vind je dan van mensen die helemaal geen vlag buiten hangen? Dat kan dus ook absoluut niet?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:17

Ik bedoelde eigenlijk... welke minuut+seconde komt hij in beeld... Ik heb er 2 in gedachten van wie ik verwacht dat ze het zouden kunnen zijn... :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:20

2:16 :P Kapsel is iig lelijk, geen idee wanneer dit intervieuw was, maar ik ken hem met een kale kop :') (naja milimeter) en stekeltjes :+

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 20:24

In usa is men vrij welke vlag uit hangen, de rebelvlag wordt ook zichtbaar gebruikt. En zo zijn er meer die ik niet ga schrijven, maar u kan die wel raden.
De usavlag is altijd wel ergens te zien, united we stand.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 21:39

christel1857 schreef:
randalinpony schreef:

Er wordt hier om een mening gevraagd, en dan geef je een mening, is het weer niet goed. Dat ik ergens een mening over heb wil niet zeggen dat ik me er druk om maak en er in het dagelijks leven actief mee bezig ben.

Het leuke van een discussie is, dat een ander dan kan proberen jouw mening te veranderen ;) Ik heb een andere mening dan die van jou, vandaar dat ik er tegenga. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik jouw mening respecteer, maar ik kan me hierin niet vinden.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 00:12

RoWi schreef:
De tijd van het jaar is weer aangebroken, op alle scholen wordt bekend gemaakt of je geslaagd bent voor je eindexamen.
Overal zie je dus ook weer de vlaggen en rugtassen tevoorschijn komen :)

Nu fietste ik gisteren naar mijn werk en zag ik bij een huis een Turkse vlag uit het raam hangen, met daarbij een schooltas.
Ik doe normaal nergens moeilijk over, maar dit vind ik op een rare manier toch een beetje jammer.
Het ophangen van zo'n vlag is hier in Nederland echt een gewoonte, je zou het zelfs een traditie kunnen noemen.

Het mag dan wel een gewoonte zijn geworden maar officieel mag het eigenlijk helemaal niet. "Vlaggen" met de Nederlandse vlag is aan wettelijke regels gebonden en het uit het raam hangen met je schooltas is fout vlaggebruik. Verder hoor je de vlag ook nooit 's nachts buiten te laten hangen, tenzij je er een schijnwerpertje opzet. Dus eigenlijk doet iedereen het niet goed. Ik kan die Turkse medelander dan ook best goed begrijpen, die wil zich misschien als enige wel precies aan de Nederlandse wet houden want voor je het weet wordt je als allochtoon in Nederland een misdaadstatistiek. :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 00:14

hihihi dat is dan ook wel weer helemaal waar :) :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 00:32

Hermelientje schreef:
Het mag dan wel een gewoonte zijn geworden maar officieel mag het eigenlijk helemaal niet. "Vlaggen" met de Nederlandse vlag is aan wettelijke regels gebonden en het uit het raam hangen met je schooltas is fout vlaggebruik.

Mag wel.... lees gedeelte: vlaggen bij andere gelegenheden...

http://www.vlaggen.nl/vlaggenprotocol.html

Diverse sites zijn het trouwens niet met elkaar eens hierover. Dacht eerlijk gezegd zelf dat het ook niet mocht....

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 00:36

bij ons in de straat hebben ze een nederlandse en een turkse naast elkaar hangen.. dat vind ik dan wel weer gaaf :j

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 00:41

Goh ik heb dit eigenlijk nog nooit gezien.. Maar nu woon ik nou ook niet in een gebied waar veel allochtonen wonen. Bijna geen 1...
Wel wonen er hier in de buurt canadezen, die hebben een klein canadees vlaggetje in de tuin hangen maar daar hangt een nederlands vlaggetje naast.

Tsja ik vind zoiezo de vlag buiten hangen als je geslaagt ben al stom, of dat nou een nederlandse is of een turkse/marrokaanse what ever. Had het daarom zelf ook stug niet gedaan. Had alleen me tas aan de pergola gebonden, verder niks.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 00:52

slimmerik schreef:
Hermelientje schreef:
Het mag dan wel een gewoonte zijn geworden maar officieel mag het eigenlijk helemaal niet. "Vlaggen" met de Nederlandse vlag is aan wettelijke regels gebonden en het uit het raam hangen met je schooltas is fout vlaggebruik.

Mag wel.... lees gedeelte: vlaggen bij andere gelegenheden...

http://www.vlaggen.nl/vlaggenprotocol.html

Diverse sites zijn het trouwens niet met elkaar eens hierover. Dacht eerlijk gezegd zelf dat het ook niet mocht....

Dan loop ik vast achter, ben behoorlijk oud. ;)
Ik mocht van mijn ouders indertijd wel een tas buitenhangen, maar geen vlag erbij. Ze waren streng in de leer van het vlaggen. :+
Volgens mij was het ook eerst alleen de tas en de vlag is er later bijgekomen.

Ik vraag me echt af of sommige mensen dezelfde ergernis zouden voelen als het bijvoorbeeld de Engelse vlag was. Zondag reed er een auto, Nederlands kenteken, met twee enorme Engelse vlaggen erop door Maastricht (voor de wedstrijd natuurlijk ;) ). Iedereen vond het leuk en zwaaide. Ik denk dat men op twee Duitse vlaggen heel anders zou reageren.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 01:08

Nou ik zag vorrige week een nederlandse auto, met twee duitse vlaggetjes erop (die je overal van nederland ziet) en er kwam een nederlandse man uit, die ging bowlen. Vond het zo'n appart gezicht. Maar ach moet kunnen vind ik. Wij hadden vorrig wk argentijnse vlaggetjes opgehangen (mama is argentijn) omdat de hele straat oranje was en wij er stug tegenin wilde gaan.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 01:13

Misser schreef:
christel1857 schreef:

Wat vind je dan van mensen die helemaal geen vlag buiten hangen? Dat kan dus ook absoluut niet?[/quote]

Ik zie daar het probleem niet van in.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 07:13

franka75 schreef:
Ik zeg gewoon lekker een nederlandse vlag, je hebt nederlands examen gedaan dus...

En welke vlag hang je dan op als je geslaagd bent aan een internationale school? ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:20

Hermelientje schreef:
Ik vraag me echt af of sommige mensen dezelfde ergernis zouden voelen als het bijvoorbeeld de Engelse vlag was. Zondag reed er een auto, Nederlands kenteken, met twee enorme Engelse vlaggen erop door Maastricht (voor de wedstrijd natuurlijk ;) ). Iedereen vond het leuk en zwaaide. Ik denk dat men op twee Duitse vlaggen heel anders zou reageren.

Kan je vertellen dat men dat "stoer" vindt. Een Engelse vlag buiten hangen :j En rondrijden nu in deze tijd met vlaggetjes... hier stikt het van de Duitse auto's met Duitse vlaggetjes. Ik vind het hardstikke leuk maar weet dat oudere generatie hier wel bij moet slikken maar ze zijn wel begripvol...... en deze ouderen is ècht wat aangedaan. Kunnen veel Nederlanders van tegenwoordig een voorbeeld aan nemen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:01

Hier zijn nogal wat mensen die een zeeuws-vlaamse vlag uithangen. Kan ik ook niet echt mooi vinden en het sentiment erachter snap ik ook niet zo, maar ach, hun geld hun leven. ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:24

hier in de buurt vooral bij buitenlandse winkeltjes hebben ze buitenlandse vlaggen maar ik heb er nog nooit iemand over horen zeuren ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 20:31

waar je je al niet druk om kan maken...

live and let live...