Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Angelita schreef:Ja er ''zijn'' wel goden, maar daar doen de meeste boeddhisten helemaal niets mee. Het boeddhisme draait niet om het het aanbidden van een god of diens regels naleven, het draait puur om jezelf en om zelfontwikkeling.
Er wordt inderdaad wel gesproken over een hemel, maar dat speelt totaal geen grote rol. De hemel zou een hele korte overgang zijn tussen dit en het volgende leven (iets waar ik zelf niet overtuigend in ''geloof'')
Angelita schreef:Ja er ''zijn'' wel goden, maar daar doen de meeste boeddhisten helemaal niets mee. Het boeddhisme draait niet om het het aanbidden van een god of diens regels naleven, het draait puur om jezelf en om zelfontwikkeling.
Er wordt inderdaad wel gesproken over een hemel, maar dat speelt totaal geen grote rol. De hemel zou een hele korte overgang zijn tussen dit en het volgende leven (iets waar ik zelf niet overtuigend in ''geloof'')
verootjoo schreef:Caye schreef:als god bestond was er niet zoveel ellende in de wereld
voor de zoveelste keer in dit topic... God zorgt niet voor ellende. Hij had het allemaal anders voorzien
CrossHorse schreef:Ik geloof zelf wel, ben ook heel blij dat God altijd bij mij is en over mij waakt.
Ben ook heel blij dat ik thuis niet opgevoed ben met een één of andere theorie... Ik zou niet kunnen geloven dat alles uit toeval is ontstaan...
put ook heel veel kracht uit Hem!
christel1857 schreef:Brainless schreef:Boeddhisten geloven toch ook in goden en in de hemel en hel?
hahahahahadit is echt alles waar het boeddhisme JUIST NIET over gaat
Citaat:Veel boeddhisten kennen veel belang toe aan de goden en geesten zoals die in de boeddhistische kosmos voorkomen. De leer erkent immers het bestaan van totaal andere bestaanswerelden, variërend van bijna hemelse omstandigheden waar de goden verblijven, maar ook van helse bestaanswerelden.
gohya schreef:Citaat:
Veel boeddhisten kennen veel belang toe aan de goden en geesten zoals die in de boeddhistische kosmos voorkomen. De leer erkent immers het bestaan van totaal andere bestaanswerelden, variërend van bijna hemelse omstandigheden waar de goden verblijven, maar ook van helse bestaanswerelden.
Dan zitten die Boeddhisten het dichtste bij de waarheid,
áls het al niet de gehele waarheid is.
Ayasha schreef:Angelita schreef:Ja er ''zijn'' wel goden, maar daar doen de meeste boeddhisten helemaal niets mee. Het boeddhisme draait niet om het het aanbidden van een god of diens regels naleven, het draait puur om jezelf en om zelfontwikkeling.
Jij lijkt veel te weten er over, het Boeddhisme is toch en geloof?
Want nu heeft bokt me doen twijfelen
gohya schreef:Citaat:
Veel boeddhisten kennen veel belang toe aan de goden en geesten zoals die in de boeddhistische kosmos voorkomen. De leer erkent immers het bestaan van totaal andere bestaanswerelden, variërend van bijna hemelse omstandigheden waar de goden verblijven, maar ook van helse bestaanswerelden.
Dan zitten die Boeddhisten het dichtste bij de waarheid,
áls het al niet de gehele waarheid is.
kreta schreef:Het onderstaande wat nu volgt is mijn mening, hopelijk wordt deze respecteert!!
Wat ik wel heel erg vind is de hype van NL, het misbruik in verschillende kerken. Waren deze mensen dan bezeten door de duivel of heeft god een oogje dichtgeknepen.
Ook van mensen in mijn naaste omgeving, hebben dit leed ondergaan, waarvan ik diep ontroerd ben.
Want deze mensen hebben hun ziel & leven in handen gelegd van god en dan maakt deze er zo misbuik van??