OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:26

echt niemand die het weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 14:03

Nee geen idee? Misschien even connexxion bellen?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 17:38

Ik weet het ook niet, ik kon het gewoon ophalen.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 16:55

Klopt het dat je vanaf 1 januari met een studenten OV in de trein nu ook altijd in en uit moet checken?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:01

Nee, ik doe het niet iig.
Conducteur kan gewoon zien dat ik een vrij reizen product heb.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 17:01

Naar mijn weten hoeft dat nog niet.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 20:22

Mijn kaart is nu na een jaar al verbogen! Zat gewoon in mijn paardrijbroekzak.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:07

Mijn kaart is kapot... en ik snap echt niet wat ik nou allemaal moet doen.
Op de ene site staat "ga naar een OV punt", op de andere site staat "stuur hem op" en op weer een andere site staat "vraag een tijdelijke OV aan"....
Heeft iemand enig idee wat ik moet doen??
En... is het echt zo dat je niks vergoed krijgt? Dan ben ik echt arm straks |(

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:09

furious schreef:
Mijn kaart is nu na een jaar al verbogen! Zat gewoon in mijn paardrijbroekzak.

Volgensmij is dat sowieso niet echt goed voor zulke kaarten/passen.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:10

Natasja91 schreef:
Mijn kaart is kapot... en ik snap echt niet wat ik nou allemaal moet doen.
Op de ene site staat "ga naar een OV punt", op de andere site staat "stuur hem op" en op weer een andere site staat "vraag een tijdelijke OV aan"....
Heeft iemand enig idee wat ik moet doen??
En... is het echt zo dat je niks vergoed krijgt? Dan ben ik echt arm straks |(

Je kan volgensmij een vergoeding terugkrijgen? Moet je even bellen. Volgensmij is het namelijk zo dat je een nieuwe moet aanvragen en die krijg je na ongeveer 2 week als het goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:11

Bij defect klantenservice studeren chip ff bellen

helaas zelf betalen.. Wel mogelijk tot declareren.. Maar dat gaat ook niet soepel: na driekwartjaar zit ik momenteel in gesprek met gerechtelijke personen omdat er gewoon geen respons komt..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:14

Pfff wat een gek*t.
Echt... háát aan die OV chipkaart!!!!

Citaat:
Bij defect klantenservice studeren chip ff bellen

*ontcijfert* :P
Nee, sorry, wat bedoel je precies? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:15

Stomme iPod :D

dat je het beste even de klantenservice van de studenten ovchipkaart kan bellen morgen :j

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:18

Haha oke, dankjewel!!
Maar.. jij bent dus helemaal met hoge mannetjes bezig? Wat balen... heb je veel om te declareren?
Ik ben blij dat ik tentamenweek heb en maar 1 keer in de week naar amsterdam hoef en nog een paar korte reisjes. Maar gaat me evengoed minimaal zo'n 120,00 kosten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 21:24

Meer dan 500 euro.. Niet kloppende papieren van hun kant af etc.. Ik ben het dus ronduit zat :)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 22:47

Ik vind een reserve kaart wel een goed idee :))
Die ouwe vind ik nog steeds fijner. Die kon je gewoon in je broekzak bewaren!

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:38

Jeetje wat een gedoe met die stomme chip kaart. Ik had er eerst niets op tegen en vind het echt geen moeite om even in- en uit te checken, maar zodra het systeem hapert zijn wij wel de dupe. Dan vond ik de oude ov kaarten inderdaad veel gebruiksvriendelijker en makkelijker.
Mijn studenten chip kaart deed het gisteren ineens niet meer, maar ik moest naar stage dus na een beetje paniekerig doen mocht ik gelukkig nog met de bus mee.
Vanochtend gelijk naar het servicepunt op het station gegaan (zoals beschreven staat op de site van OV), waar die vrouw mij op heel onvriendelijke wijze kon vertellen dat mijn kaart dus kapot was en dat ik maar contact op moest nemen met DUO.
Ik heb vandaag geluk gehad met buschauffeurs en nog gratis kunnen reizen, maar ik moet vrijdag met de trein dus dan moet ik een kaartje betalen, terwijl ik gewoon recht heb (en indirect toch betaal!) op gratis reizen door de week. :(

Ik kreeg overigens een tip dat het sneller zou gaan als je de pas als verloren op geeft, maar weet niet of dit zo is?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:09

Aaah neee ik lees hierboven dat er dus niks gedeclareerd wordt?!
Ik ben sinds net mijn ov kwijt, heb m al laten blokkeren. Ik baal heeeel erg, aangezien ik elke dag van Oss naar Utrecht moet, dat is een grapje a 20 euro.. Daarbij moet ik 4x in de week nog met de tram en bus naar IJsselstein en De Meern, dus dat wordt nog duurder. 300 euro in de maand dus ongeveer, oooh man ik baal zo hard.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:54

Ik heb 20 januari mijn defecte kaart dus toch maar gewoon opgestuurd als defect zijnde. Eerst moest ik hem stopzetten en opsturen, daarna kun je meteen online een nieuwe aanvragen via een internet form waarop je dan een bestelformulier thuis gestuurd krijgt.
Op de site staat dan: "Let op! Vink bij het aanvragen het hokje ‘vervangende kaart’ aan.", maar de telefoniste van DUO zei dat ik dit beter niet kon doen, omdat het dan langer zou duren ivm ruzie tussen twee bedrijven(?!), dus dat ik beter een 'nieuwe kaart' kon aanvragen.
Uiteindelijk heb ik dit gedaan en erachter nog "kaart defect" geschreven.
Vervolgens heb ik de volle drie weken moeten wachten en iedere dag zelf de bus betaald of door de kou moeten fietsen (lekker na een avonddienst op stage).

Vandaag arriveerde mijn nieuwe studenten OV chip dan eindelijk in onze brievenbus. Mijn vader is hem nog extra naar mijn stage komen brengen zodat ik op de terugweg niet meer hoefde te stempelen.. Vol verwachting ging ik dus naar het Veolia loket bij het station om te kijken what the deal was, omdat mij niet duidelijk was of ik hem nu nog moest opladen of niet. Natuurlijk mislukte het ophalen van de bestelling en kon de balie juffrouw verder niks voor mij betekenen, want dat is nou just my luck. :n
Daarna meteen naar DUO gebeld waar ze me konden vertellen dat een andere medewerker er vast mee bezig is om het reisproduct klaar te zetten. Ik kon het morgen nog eens proberen en anders terugbellen, dus vanavond weer betaald voor de bus en morgen zeker weer betalen om überhaupt tot aan het station te komen om te proberen of het reisproduct al klaar is (wat ik ook al niet snap, want het reisproduct lijkt mij toch gewoon een technische code ofzo, die al 3 weken ergens 'is', sinds mijn oude kaart geblokkeerd is. Ze doen net of ze het met de vrachtwagen ergens vandaan moeten halen ofzo.). :r

Mowoah; ik wil je niet ontmoedigen en ik zou je aanraden om zeker snel actie te ondernemen want het duurt allemaal erg lang. Ik heb niet eens iets tegen al die niet-al-te-vriendelijke telefonistes, balie juffrouwen en buschauffeurs, maar dit systeem zuigt gewoon en ik heb het er zelf helemaal mee gehad. :\

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:13

Ik ben wel benieuwd of je al een vervangende studenten OVchipkaart kunt bestellen als je je oude OVchipkaart nog hebt. Puur uit voorzorg, áls de kaart kapot gaat of gestolen wordt, dat je dan al een vervangende kaart hebt en daar niet vier weken (of langer!) op moet wachten. Wie weet dit? :o

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:17

ik heb een probleem met mijn ov chipkaart. Ik heb hem nu ongeveer een half jaar in huis en ik kan hem gewoon niet gebruiken ;(
ik heb begrepen dat je eerst een product op moet halen voordat je hem kunt gebruiken, dus ik ging dat proberen bij de winkel waar het kon. Staat er dat er niets beschikbaar is!
ik dus naar dat OV bedrijf bellen, zeggen ze: als u nu weer gaat dan doet hij het.
Doet hij het weer niet! dus ik weer bellen zeggen ze ik zal het nog een keer proberen en dan weet ik zeker dat hij het doet. dus ik nog een keer proberen maar hij doet het nog steeds niet! hoe kan ik er voor zorgen dat hij het doet?

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:53

chaanttaall schreef:
ik heb een probleem met mijn ov chipkaart. Ik heb hem nu ongeveer een half jaar in huis en ik kan hem gewoon niet gebruiken ;(
ik heb begrepen dat je eerst een product op moet halen voordat je hem kunt gebruiken, dus ik ging dat proberen bij de winkel waar het kon. Staat er dat er niets beschikbaar is!
ik dus naar dat OV bedrijf bellen, zeggen ze: als u nu weer gaat dan doet hij het.
Doet hij het weer niet! dus ik weer bellen zeggen ze ik zal het nog een keer proberen en dan weet ik zeker dat hij het doet. dus ik nog een keer proberen maar hij doet het nog steeds niet! hoe kan ik er voor zorgen dat hij het doet?

Moet je voor een gewone kaart wel een product hebben dan? Kan je er niet gelijk geld opzetten?

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:01

furious schreef:
chaanttaall schreef:

Moet je voor een gewone kaart wel een product hebben dan? Kan je er niet gelijk geld opzetten?

nee. ik heb dus een gewone ov chipkaart. en ik moet zo'n product hebben maar dat lukt niet ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:14

Wat voor product heb je nodig dan? Ik kon met mijn gewone OVchipkaart er meteen geld op zetten en reizen.. daar heb je geen reisproduct voor nodig?

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:04

ik weet het ook niet precies. maar ik had er geld op gezet ging er mee reizen en toen deed hij het niet. dus ik weet ook nhiet precies wat ik nodig heb.