Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:13

Ik denk alleen, als je dat zegt, dat je dan niet slaagt haha :P

Bij mij gaan die ruitenwissers en mn licht gelukkig vanzelf O:)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:14

Daar kreeg ik gelukkig wel uitleg over.. maar de les voor mn tussentijdse toets.. ik was al helemaal in paniek of ik het wel ging begrijpen.. Maar het is niet zo moeilijk als het lijkt :)

Moreill.. haha.. dat zei ik in eerste instantie dus ook tegen mn instructeur.. :P

En hij vroeg waar vul je de ruiten-sproeier-vloeistof bij.. ik zeg meneer ik kan het niet eens uitspreken (echt moeilijk als je er overnadenkt :P ) hoe moet ik dan weten waar t in moet :o

Licht is niet verplicht gelukkigals t licht is buiten :) Die was ik namelijk vergeten bij mn toets :o

Stephaniiee_

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:16

als je het iig probeert te vertellen maar het niet helemaal meer weet en dan zegt van 'goh, het staat toch ook in het boekje O:)

Denk dattie er dan niet zo moeilijk over zal doen toch? := je hebt het immers geprobeerd!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:19

Ik hoefde vanmorgen en niet onder de motorkap alles aan te wijzen enz ... Maar ook hoefde ik niet dingen uit te leggen en omschrijven over de toeters en bellen (lampjes en airco enz enz) aan te wijzen. Mocht meteen weg rijden bij het CBR :D

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:21

Das lekker! Dat zou ik ook wel willen :=

Alhoewel ik het in de auto wel aan kan wijzen.. maar onder de motorkap wordt drama denk ik :))

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:24

Ja had ook een erg relaxte examinator ... Ondanks dat hij een collega mee name die de weg / omgeving beter wilde leren kennen, ach ja dat gaf mij niks kon ik me goed concentreren als hun aan de klets waren hihi :D

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:27

haha jaa :=

Namen jullie trouwens ook je instructeur mee? Ik wil hem er eigelijk wel bijhebben dat mocht ik zakken hij kan zien waar mn foutjes zaten en we dat extra kunnen oefenen nog..

Maar aan de andere kant kan het net lijken of ik niet zonder hem durf :')

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:41

Ik wou hem ook wel mee, maar achteraf toch niet, ben niet zo moeilijk tegen onbekende mensen en mijn instructeur kan me af en toe echt op m'n zenuwen werken.. :P

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:44

hahaha ik ben ook niet echt extreem moeilijk :=

Maar vind het toch prettig als mn lesser erbij zit :P dat mocht ik zakke hij dus kan zien wat er fout gaat en we dat kunnen oefenen :P
Ik vind hem altijd wel grappig dus hij zal me iig niet op me zenuwen werken :=

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:45

Hij vroeg het mij alsof het iets speciaals was als hij niet mee ging.. Ik dacht dat het hoorde en heb er geen last van als hij wel mee is.. dus ik vond het prima dat hij erbij was met mn toets.. en met mn examen is hij er ook weer bij denk ik :)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:46

Bij mij zit instructeur er ook bij :j Vind ik wel fijn, want die gaat gewoon praatje houden met de examinator, heb ik niet het idee dat ze zo op mn vingers zitten te kijken :P

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:49

O ja :=

Zo kan je het idd ook zien ja!

Nja wilde zowiezo wel dat hij mee ging :D Maar nu weet ik het écht helemaal zeker hahaha :=

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:52

Ja het is fijn als je zakt, dan heeft hij je fouten gezien ja, maar eerlijk gezegd, ga ik er niet vanuit dat ik zak..
En dat van praatje maken etc, had ik ook wel bedacht, maar denk dat mijn instructeur niet zo babbelaar is :p/.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:53

haha nee je moet er ook niet vanuit gaan dat je zakt, het is meer van ; ALS ik zak dan ....

Kweet niet of mijn instructeur gaat babbelen, bij mn oefen ttt deed hij het wel, maar dat was een bekende :+ Dat is altijd makkelijker :=

Achh volgende week ben ik aan de beurt en merk het vanzelf wel hoe of wat :D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:56

Mijn instructrice is 2x mee geweest namelijk 1x bij mijn TTT en 1x bij eerste examen(die op 15 feb was). Dit keer ging ze niet mee omdat ze ook alle vertrouwen in me had dat ik het zonder haar ook gewoon zou lukken, maar ik vond het gewoon die 2 keren zo fijn omdat zij praatje maakte met de examinator enz ... Maar goed ook al ging mn instructrice dit keer niet mee reed er een collega van examinator mee, dus had ik nog geluk dat ze samen zaten te kletsen ;)

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:03

Haha goed, nouja, als mijn instructeur mee wil prima, alleen zou er niet meer of minder van worden ..
Succes alvast, ik moet nog 1,5 week (iets langer, 19 maart)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:07

ik moet een paar dagen voor jou! hahaha nog 1 weekje moet ik :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:30

XFiemoX, gefeliciteerd! *\o/*

Secretlin, mijn eerste les mocht ik alleen sturen. :)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:51

XFiemoX, gefeliciteerd!!

M'n eerste les mocht ik ook alleen sturen. Dat was niet zo moeilijk. Tweede les mocht ik eerste deel alleen sturen, en gingen we naar t industrieterrein om t schakelen, gassen/remmen te oefenen en daarna gewoon t verkeer in. Ach ik dacht altijd maar... als t fout gaat, grijpt m'n instructrice wel in.. ;)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:53

ja das waar!

eigelijk best stom als je zo terug denkt he :=
Dat je toen helemaal niks kon en misschien wel ''zenuwachtig'' in de auto zat omdat je weer wat nieuws ging leren! En je nu al ''alles'' kan :))

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:54

Mijn eerste rijles werd ik ook gewoon in het diepe gegooid.. had nog geen ervaring ofzo maar hij zei: Rij maar weg! Heb ook meteen een flinke ronde gemaakt.. eerst wat in de bebouwde kom en moest al snel snelheid maken op een 80 km weg.. en het was nog in de sneeuw ook :P Maar ik moest dus direct alles zelf doen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:20

Ik ging ook al heel snel gewoon 80km wegen op en snelweg enz...
Ja is wel stom iff, als je je bedenkt dat je toen nog helemaal niets kon haha
En nu hebben we volgende week examen!!

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 21:49

Jaa :=

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:20

Geslaagden nog gefeliciteerd! :D

Vlak voor mijn TTT heeft mijn instructrice met mij nog onder de motorkap gekeken en alles even doorgenomen, vroeg de examinatrice er niet eens naar. :') Het enigste wat ik moest doen was een rondje om de auto lopen, om te kijken of er iets onder/naast/achter/iets mis mee was. :)

Aaaaah nog maar iets meer dan 1 weekje (17 maart) en dan mag ik op. :D Ik vind het echt heel spannend, maar ik heb er wel zin in, het einde is in zicht en ik heb er vertrouwen in!

Hoe gaat het met de zenuwen van de recht? Stephanie, Patricia (en nog meer toch?) moeten ook in die week toch??

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 22:24

SecretLIN schreef:
Gefeliciteerd! :D

Hoe was jullie eerste keer in een auto, je eerste rijles (en dan hebben we het gewoon over autorijden he ;) )

Tijdens mijn eerste les mocht ik kiezen of ik zelf reed naar het industrieterrein of dat zij voor mij reed. Ik zei natuurlijk dat ik zelf wel ging rijden, hoefde alleen maar te sturen, remmen en gas te geven. :) Van tevoren kreeg ik natuurlijk uitleg over hoe de auto werkte en hoe ik de spiegels en mijn stoel goed moest zetten.
Eenmaal op de industrie leerde ik schakelen, daarna moest ik gelijk iemand ophalen bij haar thuis. Was erg leuk maar wel spannend, zo meteen je eerste rijles iemand achterin. := Toen mocht ik naar huis rijden, maar we kwamen op een drukke weg terecht en toen was mijn tijd om, dus ik moest de auto aan de kant zetten en omwisselen met het meisje.

Was een leuke les, maar ik wist van tevoren niet hoeveel je wel niet moest leren om te kunnen auto rijden, ik had nooit gedacht dat het zo moeilijk zou zijn, al dat kijken, schakelen en opletten. :D