Opleiding Dokterassistent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:13

Charaz schreef:
LouB, ik heb je gepbt.

Wij hebben van verschillende scholen stagiaires Kellebeek, Capabel (1 jarig maar belachelijk duur voor wat ze beiden imo), NHA. Moeilijker aan werk komen niet zo, veel van onze stagiaires hebben een baan (volgens mij van de afgelopen jaren 2 of 3 niet en wij begeleiden er veel), de rest heeft een baan ongeacht welke opleiding ze gevolgd hebben.

Stage is wel een punt, veel huisartsenpraktijken hebben stagiaires van het Kellebeek college en zijn niet zo happig op thuisstudies.

Ik heb je een berichtje teruggestuurd!

NIPA is nog een stuk duurder dan Capabel, maar staat volgens mij wel een stuk beter aangeschreven. Capabel lees ik minder goede ervaringen over..

emil01

Re: Opleiding Dokterassistent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 16:42

Ik heb destijds gereageerd op een functie waar ze een gediplomeerde da zochten. Heb gemeld dat ik bezig ben en eerst voor stage aan de slag moet. Ben daar aangenomen en heb daar na mijn stage meteen een baan gekregen. Het is dus wel mogelijk.....maar hangt natuurlijk ook van je persoonlijkheid/karakter af...

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:23

emil01 schreef:
Ik heb destijds gereageerd op een functie waar ze een gediplomeerde da zochten. Heb gemeld dat ik bezig ben en eerst voor stage aan de slag moet. Ben daar aangenomen en heb daar na mijn stage meteen een baan gekregen. Het is dus wel mogelijk.....maar hangt natuurlijk ook van je persoonlijkheid/karakter af...

Dat klinkt positief, alleen je hebt hier dus wel echt over stage en niet over een (betaalde) leerwerkplek?

Ik heb inmiddels contact opgenomen met het Kellebeek college voor meer informatie omtrent de BBL leerweg. Ze kunnen me nog niet zeggen of de opleiding start in februari helaas. Daarnaast zal ik eerst een werkplek moeten vinden alvorens ik mijzelf überhaupt aan kan melden. Hebben jullie ervaringen met het vinden van een BBL werkplek? Hebben jullie zelf praktijken benaderd middels bijv een open sollicitatie? Of voornamelijk gereageerd op openstaande vacatures?

Ik denk dat ik alle bedrijven in de regio telefonisch ga benaderen of ze wellicht plaats hebben en openstaan voor open sollicitaties. Ben me ervan bewust dat mijn doorzettingsvermogen waarschijnlijk op de proef gesteld zal gaan worden.. ;)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:54

BBL werkplek is (bijna) niet te vinden, geef werkgevers eens ongelijk, iemand betalen die vanaf 10 moet beginnen en waar je de eerste tijd een gediplomeerd assistente bij moet zetten.
Accreditatie is nu verplicht voor herregistratie van de huisarts en ik meen dat je als geaccrediteerde praktijk ook geen ongediplomeerde assistentes in dienst mag hebben.

Wij begeleiden wel veel stagiaires, via het SSFH kan een stagevergoeding aangevraagd worden, maar verder doen wij ook niet aan betaalde leerwerkplekken.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:41

Iemand van jullie al bekend met de nascholing SOH?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:38

Waar is dat de afkorting van? Net zoiets als POH (praktijkondersteuner huisarts)? Misschien Somatiek POH? Geen idee anders :P

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 15:42

Is spreekuur ondersteuner van de huisarts. Peperduur ik heb er ook naar gekeken. Geen ervaring mee dus.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 16:38

Ik heb het er met mijn baas over gehad, maar die vind het onzin.. Het meeste ken je al natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:56

is het uberhaupt mogelijk om vlot/gelijk betaald werk te vinden als je deze opleiding in BBL doet?

Het trekt mij nog steeds, maar ik ben 34 en heb gewoon geen mogelijkheid voor onbetaald werk voor minstens 2 jaar...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:21

Hier hetzelfde altijd ergens al doktersassistente willen worden, maar er nooit van gekomen. Ik kan helaas ook echt niet zonder inkomsten. Heb Heb nu verschillende opleidingen gemaild om meer informatie te krijgen over de mogelijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:22

Ik heb namelijk wel grote interesse, maarja, er moet wel geld binnenkomen.
Zit in een reintegratie en mijn begeleidster is er compleet van overtuigd dat je gewoon een betaalde werkplek bent.
Ik ben nogal cynisch en vraag me dat dus af.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:28

Ik had me destijds zelfs ingeschreven bij een opleiding, zijn 50 brieven de deur uit gedaan en nog niet eens een kwart stuurde überhaupt iets terug. Overigens mocht ik ook nergens komen. Uiteindelijk heb ik de gok om aan de opleiding te beginnen niet aangedurft omdat ik een vast contract had en een koophuis. Maar nog steeds heb ik het gevoel dat het wel echt een beroep voor mij zou zijn.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:34

Ik heb het nog niet gehoord hier in de omgeving dat iemand een stagiaire betaald buiten de stagevergoeding. Het vinden van een stageplaats is al erg lastig. Wellicht de avondstudie doen en er naast je normale baan aanhouden?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:33

Ik ben momenteel bijna klaar met de opleiding en ben op mijn stageadres al blijven hangen. Vergis je er alleen niet in, ik krijg nu ook maar minimumloon betaald als doktersassistente in opleiding. Verder is het werk vinden op zich wel te doen, in ieder geval hier in de regio, maar een betaalde stage zal heel lastig worden denk ik. Ze willen je inderdaad buiten de vergoeding om niks betalen, en die is maar 250 bruto per vier weken. Fulltime ja.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:49

Je kan kijken of sommige huisartsenposten stagiaires aannemen, wij hebben er nu ook eentje.
En eerlijk, de hap betaald het beste

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:55

Huisartsenpost stage wordt in deze regio via het ROC geregeld en die betalen niet. Santigo_ vergoeding van het SSFH is toch maar 100,- per maand?

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:10

Bedoelde ook meer voor BBL, weet niet welke regio jullie zitten?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:19

Sorry, 150 inderdaad Charaz. Typefoutje. Is pas verhoogd geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:26

Apart.
Avond opleiding klinkt leuk, maar wordt dan thuisstudie en dan vind je al jelemaal lastig een stageplek omdat die allemaal aan de roc leerlingen vergeven worden.

Dan maar een andere richting zoeken.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:23

Moet je nagaan, stageplekken voor 'gewone' bol leerlingen zijn al lastig. Ook al zijm scholen ergens aangesloten.
Wij hadden welk elke keer met stageperiode dat er een paar op school zaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:59

Geloof ik graag hoor. Maar ik kan gewoon echt niet onbetaald stage lopen. Ik moet een betaalde plek hebben.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:13

Wel balen. Maar denk niet dat je een betaalde stage gaat vinden. Je krijgt wel de stage vergoeding die werd genoemd (is ook niet overal). Daarbij is het zelfs lastig om een baan te vinden met weinig ervaring.. Helaas :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:22

Klopt. Werkervaring heb ik zat, maar vanzelfsprekend niet in deze sector..

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 11:52

Hoe is het met iedereen hier? Als iemand nog boeken zoekt voor de opleiding dan mag je een PB sturen! :) Ik heb nog 2 werkdagen te gaan op kaakchirurgie dan wordt ik afdelingssecretaresse, wel in hetzelfde ziekenhuis, een hele switch maar lijkt me ook erg leuk :),

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 12:40

LouB schreef:
emil01 schreef:

Dat klinkt positief, alleen je hebt hier dus wel echt over stage en niet over een (betaalde) leerwerkplek?

Ik heb inmiddels contact opgenomen met het Kellebeek college voor meer informatie omtrent de BBL leerweg. Ze kunnen me nog niet zeggen of de opleiding start in februari helaas. Daarnaast zal ik eerst een werkplek moeten vinden alvorens ik mijzelf überhaupt aan kan melden. Hebben jullie ervaringen met het vinden van een BBL werkplek? Hebben jullie zelf praktijken benaderd middels bijv een open sollicitatie? Of voornamelijk gereageerd op openstaande vacatures?

Ik kreeg wel degelijk voor mijn stage betaald. Komt omdat ik ook al werkervaring als secretaresse had en dus qua agendabeheer, telefoon, klantvriendelijkheid, communicatie naar patiënten enz. niet bij hoefde te leren. Geloof dat ik schaal 4, stap 1 uitbetaald kreeg. Goed geregeld dus!