Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
SimoneDV schreef:dit vond ik hierzo: http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen
In de trein hoef je voorlopig nog NIET in en uit te checken. Bij controle toon je de conducteur jouw Studenten OV-chipkaart. In de kortingsuren koop je daarbij een papieren kortingskaartje.
dus dan kunnen we nog gewoon de trein in en uit wandelen?
elske_ schreef:Sorry, helemaal vergeten te zeggen dat ik met een SOVC reis in de bus. Als deze buschauffeur gelijk had, dan zouden studenten zonder SOVC nu dus de volle pond moeten betalen in de bus. Ik kan wel veel over de trein vinden qua reizen, maar over de bus blijven ze op de OV site een beetje vaag..
maaike5581 schreef:Hier hopelijk weer wat nuttige info voor jullie:
-Wel je SOVC maar nog niet kunnen "activeren"
*Op de meeste SOVC staat nu een tijdelijk reisproduct (je kan dit door bij een HC je SOVC te laten controleren)
-Wat voor tijdelijk product heb ik?
* had je vorig jaar een week? dan nu ook tijdelijk week reisproduct, andersom voor de mensen meet weekend.
-Vanaf 01-01-2010 zal gefaseerd de reisproducten voor de SOVC op te halen zijn.
*kijk op http://www.studenten-ovchipkaart.nl wanneer jij je reisproduct kan ophalen.
-Bij de NS hoef je niet in en uit te checken
*onbekend per wanneer dit wel moet
-Nog geen SOVC ontvangen?
*tot 01-02-2010 kun je met je oude papieren OV de trein in.
-Recht op reizen met korting?
*kaartje met 40% korting kopen
-Saldo zetten op SOVC?
*Nog niet mogelijk totdat op je SOVC al je reisproducten zijn op gehaald.
SOVC= Studenten OV Chipkaart
HC= Hoofd Conducteur
Heb je vragen stel ze gerust, mag indien er geen duidelijk antwoord op je vraag komt ook via PB e
zap schreef:Unwritten schreef:Ik probeerde het laatst, zonder mijn reisproduct. Ging die paal me toch een partij herrie maken
Ik zou me rot schrikken en me dood schamen![]()
![]()
Ik heb overigens een tijdelijke OVchip en daar staat (als ik de brief moet geloven) automatisch ook een weekabbo op. Nou, ik ga het maandag proberen en ik ben benieuwd.
madelief88 schreef:Helder topic, heb na het doorlezen volgens mij wel al mijn vragen beantwoord gekregen.
Klopt het dat als je je letter van je achternaam invoert en je krijgt als datum halverwege januari, je vanaf dan pas je ov chip kan activeren?
Wel super dat het bij NS nog niet hoeft
madelief88 schreef:Helder topic, heb na het doorlezen volgens mij wel al mijn vragen beantwoord gekregen.
Klopt het dat als je je letter van je achternaam invoert en je krijgt als datum halverwege januari, je vanaf dan pas je ov chip kan activeren?
Viora schreef:Ik probeer op de site van ov-chip steeds te kijken waar dat ophaalpunt bij mij in de buurt is maar als ik mn woonplaats invoer gebeurt er niks, heb ookal geprobeerd met postcode etc. weet iemand of dit nog ergens anders te vinden is of lukt het bij iemand anders wel?
Unwritten schreef:madelief88 schreef:Helder topic, heb na het doorlezen volgens mij wel al mijn vragen beantwoord gekregen.
Letter S geeft aan 22-31 januari Ik heb de mijne vorige week al opgehaald bij een automaat.
maaike5581 schreef:Hier hopelijk weer wat nuttige info voor jullie:
-Wel je SOVC maar nog niet kunnen "activeren"
*Op de meeste SOVC staat nu een tijdelijk reisproduct (je kan dit door bij een HC je SOVC te laten controleren)