alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 08:07

Lekker hoor!
Ik vertrek zaterdag.
Zeker in Azie is het alleen uit eten gaangeen probleem voor me.
Daarna doe ik sowieso weinig meer. Meestal relaxen met boek ofzo.
Ga meestal bijtijds naar bed en juist vroeg op om dingen te doen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 05:53

Singapore is leuk. Super makkelijk te verplaatsen met de metro. In- en uitchecken met m’n Wise kaart. Eten bij hawkers. Want Singapore is duur!
(Metro niet, maar eten enz wel)
Ging gister even op rooftop drankje doen. Had een G&T en nam 3 bar bites. S$151 kwijt
Gelukkig had ik de rest van de tijd dus bij hawkers gegeten en voornamelijk water gedronken. Wat je gewoon uit de kraan kan drinken. Dus ook je flesjes mee kan vullen.
Het is echt een veilige stad. En schoon. En leuk! Genoeg te zien.

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:12

Dorine92 schreef:
Hier net terug van een tripje alleen in Polen. Zou van de week ook nog alleen uit eten gaan maar op het laatste moment kwam er toch iemand aanhaken. Vertrek komende week in mn eentje naar Dubai voor een week en daarna 3 weken Malediven, ook allemaal in mn eentje. Heerlijk! Niemand die gaat lopen bepalen wat er allemaal niet kan :D

Oeh wat ga je in 3 weken malediven doen?

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 14:21

*Schopje omhoog*

Ik ben nu alleen op vakantie. Lekker last minute alles geboekt, want in je eentje hoef je geen rekening te houden met mensen die alles graag lang van tevoren regelen :D
Ik wilde vandaag een mooie wandeling maken, maar helaas is het gaan regenen. Dus nu wordt het relaxen in het hotel :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 12:00

Ik ga straks denk ik maar alleen naar de bios. En ik denk zelfs dat ik op de fiets ga (19 km) wat ik nooit doe, dan heb ik ook nog wat van de zon meegepikt en iets van beweging gehad.

Anders zit ik heel de vakantie in mn eentje op een stoel te wachten tot ik weer kan gaan werken, naast de standaard klusjes die gedaan moeten worden. :+

Ik vind het knap dat jullie het allemaal zo leuk vinden en jezelf kunnen motiveren :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 12:07

Picopico schreef:
*Schopje omhoog*

Ik ben nu alleen op vakantie. Lekker last minute alles geboekt, want in je eentje hoef je geen rekening te houden met mensen die alles graag lang van tevoren regelen :D
Ik wilde vandaag een mooie wandeling maken, maar helaas is het gaan regenen. Dus nu wordt het relaxen in het hotel :')

Waar ben je naar toe?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 13:08

Ik ga vrijdag weer voor een week alleen op pad. Huisje op de Veluwe, en tussendoor naar de Equitana. Ik kijk er al naar uit.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 15:12

prompter schreef:
Ik ga vrijdag weer voor een week alleen op pad. Huisje op de Veluwe, en tussendoor naar de Equitana. Ik kijk er al naar uit.

Wat doe je dan allemaal? Zonder dat je denkt ja hier zit ik nu alleen en ik moet ervan genieten.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 15:19

Ik doe al jaren alles alleen, inclusief half Europa doorreizen.

Ik sta er niet eens meer bij stil dat ik dat alleen doe. Dat is gewoon mijn standaard geworden.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 15:54

Zonnetje81 schreef:
prompter schreef:

Wat doe je dan allemaal? Zonder dat je denkt ja hier zit ik nu alleen en ik moet ervan genieten.

Wandelen in het bos, lezen, vogels fotograferen, puzzelen - zo'n dag is zó om!

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 17:20

Zonnetje81 schreef:
Picopico schreef:
*Schopje omhoog*

Waar ben je naar toe?

De Costa del Sol {:}

Ik bezoek dorpen en steden, ga wandelen, naar musea en kastelen en heb ook een paar tours geboekt. Ik ben net naar Gibraltar geweest en ga nog naar Marokko. Het scheelt ook wel dat alles hier wat later open is en het is iets langer licht, daardoor zijn de avonden minder lang. Qua uiteten vind ik lunchen of koffie/thee minder ongemakkelijk dan dineren, al was ik daartoe gedwongen toen alle winkels dicht waren wegens een feestdag. Zitten in een restaurant was de enige manier om aan eten te komen :') Alleen uiteten lijkt hier wel normaler. Tot nu toe was ik geen enkele keer de enige die alleen was :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 17:21

Zonnetje81 schreef:
prompter schreef:

Met hardlopen, lezen en lekker eten kan ik echt dagen vullen!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:55

Wij hebben binnenkort een uitje met het team, en dat is op 2.5 uur rijden ongeveer. Nu zit ik te twijfelen de dag er voor er al heen te gaan, en de dag er na pas weer terug. Dus 2 nachtjes ergens te logeren. Aan de ene kant wil ik graag, aan de andere kant vind ik het heel spannend. Nu heb ik een schattig hutje in het bos gevonden, wat veel rust is. Nu ben ik alleen bang dat dat wellicht een stap te ver is, want dan ben je echt alleen alleen... Dus wellicht is een hotelletje in een dorp of stad voor een eerste keer wel beter, omdat je dan toch niet helemaal alleen bent...

Kunnen jullie mij helpen over de drempel te stappen?

Het helemaal alleen zijn is wel een ding. Thuis had ik daar ook wel last van, maar sinds ik mijn kath eb niet meer. Helaas kan die niet mee ;)
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 21-05-25 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 12:56

Gewoon doen :j

Zo'n teamuitje is zoveel prikkels dat je daarna blij bent om alleen te zijn :D

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 13:20

Er is maar één manier om erachter te komen of het wat voor je is of niet :P
Je hoeft niet de hele tijd in dat huisje te zitten natuurlijk. Misschien kun je een avondwandeling met een boswachter doen? Of naar het dorp in de buurt. En anders is er vast iemand die je even kunt (video)bellen als je je alleen voelt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 14:02

Ik vind het heerlijk, alleen in een huisje in het bos. Neem wat leuke tijdschriften mee en je avonden vliegen om :)

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 14:18

Ik vind het heerlijk om alleen op pad te gaan.

In 2023 ben ik in mijn eentje geëmigreerd naar zuid Spanje.

Inmiddels een hoop leuke mensen leren kennen, maar ga ook graag samen met de hond op pad.

Ik ga regelmatig buiten de deur ontbijten of lunchen, er zitten hier genoeg mensen alleen op het terras.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 14:57

Tancreda4 schreef:
Wij hebben binnenkort een uitje met het team, en dat is op 2.5 uur rijden ongeveer. Nu zit ik te twijfelen de dag er voor er al heen te gaan, en de dag er na pas weer terug. Dus 2 nachtjes ergens te logeren. Aan de ene kant wil ik graag, aan de andere kant vind ik het heel spannend. Nu heb ik een schattig hutje in het bos gevonden, wat veel rust is. Nu ben ik alleen bang dat dat wellicht een stap te ver is, want dan ben je echt alleen alleen... Dus wellicht is een hotelletje in een dorp of stad voor een eerste keer wel beter, omdat je dan toch niet helemaal alleen bent...

Het helemaal alleen zijn is wel een ding. Thuis had ik daar ook wel last van, maar sinds ik mijn kath eb niet meer. Helaas kan die niet mee ;)

Ik zou het ook gewoon doen! Misschien kun je beginnen met iets aan de rand van het dorp als je je daar veiliger bij voelt?
Al is een huisje in het bos wel de ultieme rust na een druk team uitje :j

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 21:31

Ik heb nu een week vakantie! En ik ga allemaal leuke dingen doen. Ik wil bijvoorbeeld een dagdeel naar Wildlands, een dagje wandelen in Teckelenburg. Ik merk dat ik er helemaal niet meer overna denk dat ik dit in mijn eentje ga doen. Ik heb er juist heel veel zin in! En baal dat ik maar een weekje vrij heb.. :o Wou ik toch even delen haha

Een nachtje op de Veluwe en daar lekker wandelen lijkt mij ook nog leuk. Maar € :evaw:

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 22:05

Zonnetje81 schreef:
Dorine92 schreef:
Hier net terug van een tripje alleen in Polen. Zou van de week ook nog alleen uit eten gaan maar op het laatste moment kwam er toch iemand aanhaken. Vertrek komende week in mn eentje naar Dubai voor een week en daarna 3 weken Malediven, ook allemaal in mn eentje. Heerlijk! Niemand die gaat lopen bepalen wat er allemaal niet kan :D

Oeh wat ga je in 3 weken malediven doen?

Haha ik lees het nu pas. Topic was even weg uit mijn lijstje :+
Maar wat heb ik gedaan.. op een catamaran meegevaren. Dus daar elke nacht geslapen en dan overdag een nieuw eiland verkennen of met de bijboot rondvaren en mooie snorkelplekken bezoeken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 22:08

Herfstblad schreef:
Ik heb nu een week vakantie! En ik ga allemaal leuke dingen doen. Ik wil bijvoorbeeld een dagdeel naar Wildlands, een dagje wandelen in Teckelenburg. Ik merk dat ik er helemaal niet meer overna denk dat ik dit in mijn eentje ga doen. Ik heb er juist heel veel zin in! En baal dat ik maar een weekje vrij heb.. :o Wou ik toch even delen haha

Een nachtje op de Veluwe en daar lekker wandelen lijkt mij ook nog leuk. Maar € :evaw:

Er zijn vast ook wel budget opties. Evt op een klein stukje rijden. Misschien via air b&b of even op booking kijken en dan selecteren op prijs

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 22:10

Tancreda4 schreef:

Ik ben een nachtje alleen weggeweest naar Nijeberkoop. Een leuk huisje, achter op t erf dus niet in de middle of nowhere. Het ging heel goed!! Geen paniek gevoel gehad {:}

Rond 4 aangekomen, lekker gelezen, daarna uit eten gegaan. Dat vond ik wel echt een ding maar toen ik m'n boek erbij paste was dat gevoel weer weg. Daarna nog een eind gewandeld, savonds gelezen en soort van stilte retrait want heb ook geen radio of tv aangezet, vond het wel prima.

Slapen was even 2 tellen een ding toen ik een bed pakte waar ik het hele donkere huisje in keek. Dat gaf beetje kriebels dus toen verplaatst naar de hoek, en was het prima en goed geslapen.

Was echt helemaal prima, ik voelde me super relaxed en op m'n gemak. Blij dat ik het heb gedaan!

Ik.betaalde in m'n up 60 euro voor een nacht en had ik een heel mini huisje met mini keukentje voor mijzelf. Ik vond dat wel meevallen :j

@ Herfstblad, geniet er van!!

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:06

Woehoe! Ik ga morgen een nachtje/2 dagen naar Ameland in mijn eentje! Mijn moeder had nog een bon. Super lief! Om 11u maandag met de boot heen, ik laat mijn auto daar staan en doe alles met het ov. Om half 7 de volgende avond terug met de boot. Echt heel veel zin in! De temperaturen schieten wel flink omlaag zie ik. Opzich hoef ik ook geen 30 graden. Dinsdag wordt het wel lekker. Maar morgen 18 graden. Wat doen jullie aan op z'n trip? Ik wil graag wandelen, misschien een fiets huren, op het strand zitten etcetera. Mijn wandelschoenen gaan dus mee! Maar ik kan bijvoorbeeld niet comfortabel wandelen in een short ivm schurende benen. (Herkenbaar? :o ) en omdat het dus morgen vrij koeltjes wordt heb ik voor morgen een stretch lange broek met een blouse. En voor dinsdag mijn korte wandelgroep of wandelrok, vond ik net in de kast ook heel blij mee en een t-shirt. Daarnaast voor de zekerheid nog wel een short+korte blouse mocht het ineens bloedheet worden haha. Ik heb er zin in heerlijk!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:09

Wat lekker! Haal anders even zo een bikershort. Ik neem altijd laagjes mee, dan kun je aan-of uittrekken wanneer je wil.

Ik ben komende week ook weer paar nachten op pad alleen. Ik moet respectievelijk in Utrecht, Apeldoorn en Rosmalen zijn voor werk (woon zelf in Friesland) dus om te voorkomen dat ik het heen en weer krijg heb ik een chalet op de Veluwe gehuurd. :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:32

Lekker bezig allemaal! :D

Als ik alleen wat leuks doe hou ik veel meer energie over. Ik heb best veel vrienden gelukkig. Maar wanneer ik met hun dingen doe ben ik gewoon echt dagen vermoeid. Daarbij kan ik in m’n eentje alles op mijn tempo doen.

Ik woon op de Veluwe dus ik ben echt verwend. :P Wandelen doe ik sowieso vaak alleen. :)

Laatste tijd een dagje naar Vriezenveen geweest. Museum gecombineerd met de begraafplaats waar m’n grootouders liggen.

En hier in de buurt naar een museum geweest. :)

En naar een natuurgebied gereden om daar de pony’s en koeien te fotograferen. :)