Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pluutje schreef:Ik heb straks weer rijles. Loop lekker te snotterenen ben benieuwd of dit mijn eerste les in de regen wordt...
Ik ben ook te streng voor mezelf, met alles eigenlijk. Daarom ben ik denk ik nog steeds elke keer zo zenuwachtig. Heb nu door de week niet gereden en nu begonnen de zenuwen gisteravond al![]()
Terugschakelen voor de bochten wil bij mij ook nog niet zo goed. Moeten jullie dan ook je koppeling omhoog laten komen na het schakelen maar tegelijk blijven remmen? Dat vind ik echt lastig! Vorige keer ging het een keer niet zo lekker dus de bocht erna probeerde ik het goed te doen maar toen vergat ik even dat ik ook nog goed moest sturen, niet zo handig
Pasamba schreef:Pluutje schreef:Ik heb straks weer rijles. Loop lekker te snotterenen ben benieuwd of dit mijn eerste les in de regen wordt...
Ik ben ook te streng voor mezelf, met alles eigenlijk. Daarom ben ik denk ik nog steeds elke keer zo zenuwachtig. Heb nu door de week niet gereden en nu begonnen de zenuwen gisteravond al![]()
Terugschakelen voor de bochten wil bij mij ook nog niet zo goed. [b]Moeten jullie dan ook je koppeling omhoog laten komen na het schakelen maar tegelijk blijven remmen? [b/]Dat vind ik echt lastig! Vorige keer ging het een keer niet zo lekker dus de bocht erna probeerde ik het goed te doen maar toen vergat ik even dat ik ook nog goed moest sturen, niet zo handig
Nee dat heb ik niet zo geleerd. Als ik dat doet dan straft mijn instructeur me echt af volgens mij.
Mientjeuh schreef:Schakelen door de bocht mag ik sowieso niet van mijn instructeur en vader. Voor de bocht afremmen, terugschakelen, koppeling laten opkomen (en evt. zo de auto zelf laten afremmen, anders gewoon een tikje gas bijgeven als je plots te traag gaat) en dan zo je bocht door in de lagere versnelling. Koppeling mag door de bocht nooit ingedrukt blijven, is te gevaarlijk.
Straks mijn allerlaatste (hopelijk) les
_Tara_ schreef:Denk dat het altijd nog wel zo blijft dat je soms te hard remt ofzo... Sowieso als je dadelijk je rijbewijs hebt, ga je wss in een benzine auto rijden. Weer alles heel anders![]()
Dus ach, ik maak me er iig niet zo druk meer om allemaal. Probeer ik dan iig
Mientjeuh schreef:Als je een bocht hebt vlak na het rode licht, bedoel je? Gewoon vanuit 1 vertrekken, bocht door en daarna naar 2._Tara_ schreef:Denk dat het altijd nog wel zo blijft dat je soms te hard remt ofzo... Sowieso als je dadelijk je rijbewijs hebt, ga je wss in een benzine auto rijden. Weer alles heel anders![]()
Dus ach, ik maak me er iig niet zo druk meer om allemaal. Probeer ik dan iig
Wees daar maar zeker vanIk ben zo verschrikkelijk blij dat ik in de benzine-auto van mijn moeder heb leren rijden. In het begin is het een bitch omdat die dingen zo gevoelig zijn, maar de overstap benzine - diesel lijkt mij een stuk aangenamer dan diesel - benzine. Als je met benzine hebt leren rijden, zit die gevoeligheid al in je rijstijl, terwijl je bij diesels (waarmee ik gereden heb iig, een Opel Break van m'n pa en kleine BMW van de rijschool) meestal - in vergelijking - vrij bruut moet zijn.
wendyelst schreef:Ik vind dat echt mega meevallen! Ik heb gelesd in een nieuwe Diesel, en nu rij ik in een oude benzine! Geen problemen mee! 1x af laten slaan.. na goed dat gebeurt iedereen nog! Maar ik vind het echt reuze mee vallen. En dan heb ik een oude benzine uit 1992.
Pasamba schreef:Pluutje schreef:Ik heb straks weer rijles. Loop lekker te snotterenen ben benieuwd of dit mijn eerste les in de regen wordt...
Terugschakelen voor de bochten wil bij mij ook nog niet zo goed. [b]Moeten jullie dan ook je koppeling omhoog laten komen na het schakelen maar tegelijk blijven remmen? [b/]Dat vind ik echt lastig! Vorige keer ging het een keer niet zo lekker dus de bocht erna probeerde ik het goed te doen maar toen vergat ik even dat ik ook nog goed moest sturen, niet zo handig
Nee dat heb ik niet zo geleerd. Als ik dat doet dan straft mijn instructeur me echt af volgens mij.
Judith_M schreef:Maar hoe doen jullie het dan als je voor rood stoplicht staat vlak voor een bocht? In z'n één door de bocht? Of direct door naar z'n twee terwijl je nog nauwelijks vaart hebt? Ik schakel dan gewoon aan het begin van de bocht door.