En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 21:12

pmarena schreef:
: mensen kunnen echt veranderen als ze inzien dat hun oude levensstijl toch niet bevorderlijk voor ze was.

En daar zeg je precies waar het om gaat: inzien dat het niet bevordelijk is. Het komt op mij (en een aantal anderen) bepaald niet over alsof de vriend van TS dat inzicht heeft op dit moment.
Ik hoop dat ik het fout heb. Maar dat inzicht is wel degelijk nodig voor een gedragsverandering!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 07:05

Isabonny schreef:
Ben een stille lezer....zoals ook eigenlijk de meesten zouden moeten doen die zoiets niet zelf hebben meegemaakt....dat maakte het voor mij in ieder geval een stuk gemakkelijker om dit topic door te spitten :+ .

Het is idd heel veel: ik zou dit...ik zou dat... Maar ik zou het ook niet weten als het mij overkwam. Ik kan nu heel hard roepen dat ie op straat staat, maar na zo veel jaar lief en leed geef je iets niet zo maar op. Vooral niet als je zelf nog van iemand houdt en de ander zegt zich te willen beteren.
Of ie dat daadwerkelijk doet, daar kom je alleen achter door het nog EEN keer te proberen.

Dus, ik zou zeggen: Wie niet waagt, die niet wint! Het zal moeilijk zijn om hem te blijven vertrouwen, het zal toch wel spanningen hier en daar teweeg brengen, maar toch hoop ik voor je dat het allemaal goed komt TS :(:)

Kijk een heleboel mensen die hier reageren hebben wel degelijk zoiets meegemaakt, waaronder ikzelf. Maar ja als je pas mag reageren als je zoiets VIER jaar lang mee hebt gemaakt, dan mag (hopelijk) niemand reageren.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:23

Er zijn blijkbaar een aantal mensne tegen hun schenen getrapt door mijn opmerking. Blijkbaar lezen deze mensen niet goed. Ik schrijf toch ook: "die zoiets zelf NIET hebben meegemaakt"..
Er zijn er een aantal die in een soortgelijke situatie hebben gezeten. En van die mensen moet TS het juist hebben. Daar heb ik helemaal niks op tegen ;)

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:38

ik denk dat je naar niemand moet luisteren !
alleen naar jezelf ....naar je hart en je verstand weeg alles tegen elkaar af .
hoe gek ben je nog op hem na dit alles ?
vertrouw op jezelf en dan komt het allemaal goed !
laat je niks aanpraten en doe wat jij denkt dat het beste is ...
veel succes ! ik hoop dat je er uitkomt en dan volledig achter je eigen keuze staat !
elk begin is moeilijk maar waar een wil is is een weg ....wat je ook kiest !
pb box staat open als je wil praten !

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:39

Tja... ik heb het topic nu ook een tijdje gevolgd en verbaas me er iedere keer weer over hoezeer sommigen dit op zichzelf betrekken en vergeten dat geen één mens hetzelfde is en dat wat jou motiveert of overkomt, niet de stelregel is voor ieder ander.

Mensen zijn mensen, geen perfecte wezens uit een sprookjesboek en "fouten' worden gemaakt, of dat nu éénmalig is of zoals in dit geval wat langduriger. Of je een relatie beëindigd heeft ook te maken of je zondermeer een ander de schuld wil geven, of dat je bereid bent om samen met je partner te bekijken hoe het zo ver heeft kunnen komen. Een relatie wordt gevormd door twee mensen en die kunnen allebei hun 'sores' hebben die problemen in de relatie kunnen veroorzaken.
Als de TS besluit om samen met haar partner de zaken op een rij te zetten en het een kans te geven dan vind ik dat ook getuigen van innerlijke kracht - hoezeer een ander ook zal roepen dat ze "zeker teleurgesteld" zal worden of allerlei andere onheils-profetieën over haar aanroept. Als je diep in je hart iets de moeite waard vindt om voor te vechten en daarbij ook naar je eigen rol in het spel wil kijken, dan heb ik daar waardering voor. Het wordt gemaakt of gebroken door de opstelling van deze twee mensen samen.

Hoe dan ook: ik raad de TS aan om mijn (2e) onderschrift ter harte te nemen en wens hen beiden geduld en wijsheid toe!

Roosch

Re: En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:25

TS: Hoe gaat het nu met je? :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:16

zo kwam ik er 4 jaar geleden achter dat mijn toenmalige vriend al een poosje rommelde met een van mijn beste vriendinnen.

Hij heeft toen ook gezegd dat hij het samen nog wilde proberen maar ik heb hem geen moment meer kunnen vertrouwen, en terecht bleek achteraf! Terwijl ik beneden tv zat te kijken zat hij met haar op msn, ik zal hier niet alles vertellen wat er gebeurd is maar het was te walgelijk voor woorden toen ik er later achterkwam.

Ik zou ook niet weten hoe ik in een soortgelijke situatie op dit moment zou reageren, mijn vriend en ik hebben een hele andere relatie als mijn ex en ik toendertijd. Ik was veel afhankelijker dan dat ik nu ben. Maar moeite met iemand vertrouwen heb ik nog heel lang gehad en nu zelfs ook nog weleens.

Ik wil je heel veel sterkte en wijsheid wensen, doe wat je gevoel je ingeeft en sta achter je eigen beslissing!

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:24

Hmm, ik volg dit verhaal eigenlijk vanaf het begin.. en ondanks wat de TS doet, ik wens haar heel veel sterkte. Want of ze nou bij hem weggaat, of dat ze het nog gaan proberen, ze zal een erg moeilijke tijd tegemoet gaan!

Bij deze hele situatie, gecombineerd met mijn eigen mening hierover, past een liedje. Echt precies hetzelfde..
Rihanna- take a bow .

:) .

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:46

Ghani schreef:
Bij deze hele situatie, gecombineerd met mijn eigen mening hierover, past een liedje. Echt precies hetzelfde..
Rihanna- take a bow .

:) .

Ik had een boek in gedachten eigenlijk: 'he's just not that into you'.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:49

Wendy schreef:

Gister toevallig de film gezien, echt een aanrader en eye-opener.. :j
Ook hier een soortgelijke situatie: getrouwd stel waarvan de man vreemd gaat, en de vrouw het voor lief neemt. In de hoop dat zij aan hun relatie kunnen werken.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:50

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu met de TS gaat?

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:50

Soort het zelfde meegemaakt, woon alleen gelukkig nog thuis.
Maar ik zal heerlijk me spullen pakken en voor 2 maandjes minimaal oprotten bij hem. je kan vast wel ergends plekje vinden. en laat hem dan maar eens zien of hij z'n fout inziet en ECHT voor je gaat.
'k zit momenteel met het zelfde probleem, vriendlief ook zo. en nu is het nog geen 2 maanden uit en hij is echt hard veranderd. van alle kanten hoor ik het. kijk dit eerst ook nog een half jaar aan voordat k weer verder ga. maar denk goed wat je doet.

Myn Motto; 'Je leeft maar 1 x. geniet ervan. De ellende is er al genoeg' . Hou dit in je hoofd. en zorg dat je 'gelukkig' blijft onder minder omstandigheden ook.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:43

ben ook wel benieuwd hoe het met haar is..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:10

double schreef:
Wendy schreef:

Gister toevallig de film gezien, echt een aanrader en eye-opener.. :j
Ook hier een soortgelijke situatie: getrouwd stel waarvan de man vreemd gaat, en de vrouw het voor lief neemt. In de hoop dat zij aan hun relatie kunnen werken.

Serieus :? Ik vond dat echt een van de domste, open-deuren films die ik tijden heb gezien. Allemaal zo vreselijk Amerikaans.
Alsof alle relaties precies hetzelfde zijn, als hij dit niet doet, dan houdt 'ie niet van je, en als hij dat zegt, dan houdt 'ie al helemaal niet van je. Heb me 2 uur lang zitten vervelen in de bioscoop.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 12:01

Het gaat goed met mij hoor! En op dit moment ook goed tussen mij en mijn vriend.

We waren alleen in onderhandeling om een heel leuk veulentje te kopen, en ik was een beetje voorbarig, want de koop is nu toch niet doorgegaan. Die is dus inmiddels aan een ander verkocht. Neemt niet weg dat dat op dit moment misschien beter is, want nog een paardje erbij zou stel dat het toch niet goed zou gaan tussen ons niet handig zijn..

Maar ik heb er eigenlijk wel vertrouwen is dat het allemaal goed blijft gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:21

cremellogek schreef:
Het gaat goed met mij hoor! En op dit moment ook goed tussen mij en mijn vriend.

We waren alleen in onderhandeling om een heel leuk veulentje te kopen, en ik was een beetje voorbarig, want de koop is nu toch niet doorgegaan. Die is dus inmiddels aan een ander verkocht. Neemt niet weg dat dat op dit moment misschien beter is, want nog een paardje erbij zou stel dat het toch niet goed zou gaan tussen ons niet handig zijn..

Maar ik heb er eigenlijk wel vertrouwen is dat het allemaal goed blijft gaan.

Tuurlijk, en neem er dan ook nog een baby bij. En er dan over een jaar achterkomen dat hij nog ergens anders een kind heeft lopen....

Meisje meisje, wat doe je jezelf aan...

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:25

Suzanne, ik vind je reactie wel behoorlijk kort door de bocht.

Echter, ik moet zeggen TS, dat ik je reactie ook met lichte verbazing heb zitten lezen.
Jullie zitten midden in de relatieproblemen en er word dan gesproken over de aankoop van een veulen???

Nu begint bij mij toch ook echt de vraag te rijzen wat jij belangrijk vind, de liefde die je vriend te bieden heeft, of de blijkbaar onophoudelijke stroom geld die hij met zich meebrengt?

Een veulen zou wel het laatste zijn waar ik aan zou denken als ik midden in de problemen met mijn vent zou zitten.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:30

Ik ben het eens met Yeyo, en ook met Suzanne, al bracht die het niet echt subtiel.

Zou je niet beter eerst maar even afwachten hoe het gaat verder?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:32

Yeyo schreef:

Kort door de bocht??
Ik zou mezelf eerst aan alle SOA testen onderwerpen die er zijn want denk je nou echt dat hij hem er 4 jaar met condoom ingehangen heeft???? En daarna zou die vieze vuile smerige leugenaar zo'n giga trap onder zijn hol krijgen en mag hij huilend naar die teef terug. (of nou goed, ze is toch ergens wel sympathiek want ze heeft jou wel de waarheid vertelt en dat kan je van hem niet zeggen. Anders had je nu nog in je waanideeen/droomwereldje geleeft)

Tuurlijk, doe samen je oogjes dicht en vlieg rustig weer de droomwereld in. Neem paardjes, kindjes, ga trouwen. Maar eens spat je ballonnetje toch uit elkaar en dan verlies je alles. Je man, je zekerheid, je paardjes en je zelfrespect en eigenwaarde. (of nah ja die heb je toch al niet in grote mate)
Het is nu nog niet te laat om van jezelf te leren houden en een zelfstandig bestaan op te bouwen, je hebt die leugenaar niet nodig om jezelf 'heel' te voelen, als je maar meer van jezelf leert houden.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 08-09-09 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:34

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:34

Ze schrijft toch dat ze het veulen niet gekocht heeft en ook denkt dat dat beter is als het tussen haar en haar vriend toch niet goed blijft gaan?

De keuze om bij hem te blijven zou de mijne waarschijnlijk ook niet zijn, maar TS heeft die keuze wel gemaakt en inmiddels is wel duidelijk dat bijna niemand dat verstandig vindt. Het lijkt me beter om haar keuze gewoon te respecteren en haar eventueel te steunen bij het vervolg van dit hele verhaal.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:35

Suzanne F. schreef:
Yeyo schreef:

Kort door de bocht??
Ik zou mezelf eerst aan alle SOA testen onderwerpen die er zijn want denk je nou echt dat hij hem er 4 jaar zonder condoom ingehangen heeft???? En daarna zou die vieze vuile smerige leugenaar zo'n giga trap onder zijn hol krijgen en mag hij huilend naar die teef terug. (of nou goed, ze is toch ergens wel sympathiek want ze heeft jou wel de waarheid vertelt en dat kan je van hem niet zeggen. Anders had je nu nog in je waanideeen/droomwereldje geleeft)

Tuurlijk, doe samen je oogjes dicht en vlieg rustig weer de droomwereld in. Neem paardjes, kindjes, ga trouwen. Maar eens spat je ballonnetje toch uit elkaar en dan verlies je alles. Je man, je zekerheid, je paardjes en je zelfrespect en eigenwaarde. (of nah ja die heb je toch al niet in grote mate)
Het is nu nog niet te laat om van jezelf te leren houden en een zelfstandig bestaan op te bouwen, je hebt die leugenaar niet nodig om jezelf 'heel' te voelen, als je maar meer van jezelf leert houden.

amen _/-\o_

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:37

ohja, die zin van het condoom klopt niet.. denk namelijk niet dat ie hem er mét in gehangen heeft ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:41

M3lisss schreef:
ohja, die zin van het condoom klopt niet.. denk namelijk niet dat ie hem er mét in gehangen heeft ;)

Heb hem al aangepast. ;)

Brr moet je toch niet aan denken, hangt ie hem eerst in de ene, is ie net opgedroogd en hangt ie hem weer in jou. Brrrrrr.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 12:44

Ik bedoel kort door de bocht in de zin van, kindjes zijn nog helemaal niet aan de orde!
Ik geef je gelijk hoor.

Misschien is het toch wel zo dat ze voor de zekerheid van geld en spullen gaat, wie zal het zeggen.
Misschien profiteert ze nog van zijn centen en pakt wat ze pakken kan voordat het te laat is, want NOG een affaire kan je voor jezelf ook echt niet meer rechtvaardigen.
Misschien kleedt ze hem de komende jaren wel uit om hem daarna alsnog de deur uit te trappen.
Misschien trouwt ze nog wel met hem om hem vervolgens bij een scheiding te laten bloeden.
Misschien komen er ook nog wel kinderen, om na diezelfde scheiding hem ook nog leeg te trekken aan allimentatie.

Wie zal het zeggen??

Ik vind het iig vreemd dat je vette relatieproblemen hebt en dan wel bezig bent met de aankoop van een veulen.